abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 13 september 2009 @ 13:32:58 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72696974
ik werk in een verpleeghuis als oproepkracht. er zijn daar 4 afdelingen, maar er is 1 afdeling waar ik graag werk, (de andere afdelingen ook, maar deze is toch wel de leukste)
daar hebben ze gevraagd of ik een 0 urencontract bij hen zou willen.
ik heb gevraagd wat de voordelen voor mij zijn, maar verder dan dat ze me direkt kunnen benaderen voor werk ipv het uitzendbureau en dat ik goedkoper ben voor hen, kwamen ze niet.
wie kan me er meer over vertellen? ik zie het voordeel niet zo, als ik er financieel niet op vooruit ga.
pi_72697056
Ga je er financieel niet op vooruit dan?
En kun je naast dat 0-uren contract nog wel bij de andere afdelingen blijven werken?

Is het niet zo dat als je drie maanden lang een bepaald aantal uren per week hebt gewerkt met een 0-urencontract, dat je dan recht hebt op een contract met die uren?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_72697066
Je kan er best wel een hoger loon uit krijgen hoor . Ze geven zelf al aan dat ze het uitzendbureau meer betalen dan anders, dus zeg dat je best wilt tekenen alleen wel een hoger loon wilt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72697187
ik ben ook oproepkracht met een 0 uren contract, als je idd een langere tijd veel meer uren werkt heb je geloof ik recht op een ander contract
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 13 september 2009 @ 13:40:12 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_72697218
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:35 schreef rene90 het volgende:
Je kan er best wel een hoger loon uit krijgen hoor . Ze geven zelf al aan dat ze het uitzendbureau meer betalen dan anders, dus zeg dat je best wilt tekenen alleen wel een hoger loon wilt.
Dat dus, uitzendbureau's werken niet voor niets. Die worden rijker van elk uurtje dat jij werkt.
  † In Memoriam † maandag 14 september 2009 @ 10:25:09 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72723532
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:40 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat dus, uitzendbureau's werken niet voor niets. Die worden rijker van elk uurtje dat jij werkt.
sterker nog, het mijne heeft wel eens gezegd dat ik geld kost als ik niet werk. is dat zo?

en nog wat: als ik nu ziek word, krijg ik niet betaald en ik krijg ook geen vakantiegeld enzo dat zit allemaal in dit ene salaris. is dat bij een 0-urencontract ook zo of verschilt dat per bedrijf?
pi_72723665
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:25 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

sterker nog, het mijne heeft wel eens gezegd dat ik geld kost als ik niet werk. is dat zo?

en nog wat: als ik nu ziek word, krijg ik niet betaald en ik krijg ook geen vakantiegeld enzo dat zit allemaal in dit ene salaris. is dat bij een 0-urencontract ook zo of verschilt dat per bedrijf?
Als je ziek wordt heb je recht op het gemiddelde van wat je de afgelopen drie (of zes?) maanden gewerkt hebt. En bij een 0-urencontract heb je er ook recht op dat diensten die al ingepland stonden uitbetaald worden.
Vakantiegeld kreeg ik ook gelijk met mijn loon uitbetaald toen ik nog een 0-urencontract had.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_72725342
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:25 schreef lady-wrb het volgende:
Je krijgt ineens veel meer rechten: Vakantiedagen, vakantiegeld, ziektedagen en zwangerschapsverlof zijn de belangrijkste die ik kan verzinnen.
Je valt dan onder de CAO van verplegers, niet van uitzendkrachten.

Een 0-urencontract geeft je inderdaad ook meer rechten. Als je een bepaalde tijd (ik geloof 3 maanden) hetzelfde aantal uren hebt gedraaid, heb je recht op die uren. Ze mogen je dan dus niet naar huis sturen als er geen werk is.
Vakantie, ziektedagen en zwangerschapsverlof worden ook gebaseerd op het aantal uren dat je vast werkt.

Je salaris wordt ook door de CAO bepaald. Iets hoger inzetten is een goed idee, maar de ruimte is beperkt door de CAO.

Ik zou het doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')