Maar een ir. met een goed stel hersens en een gevoel voor centjes is in het zakenleven nog een stuk meer waard. Kijk naar alle bankiers met technische achtergrond, daar zitten geen ing's tussen...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:42 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Dat hangt er maar vanaf in welk werkveld en welke functie hij of zij terecht komt. Een Ing. met een goed stel hersens en gouden handjes is in het bedrijfsleven meer waard dan zo'n doorgestudeerde Ir. of zelfs Dr. Ir. Die laatsten zijn maar al te vaak alleen maar goed om op kantoor een beetje te R&D'en, ver weg van de dagelijkse praktijk.
Da's waar. Komt voornamelijk omdat die een beter ontwikkeld analytisch vermogen hebben en dus meer van het "systeem" snappen. Maar dan zijn we dus al ver weg van waar men eigenlijk voor opgeleid is: techniek.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar een ir. met een goed stel hersens en een gevoel voor centjes is in het zakenleven nog een stuk meer waard. Kijk naar alle bankiers met technische achtergrond, daar zitten geen ing's tussen...
Natuurlijk. Niemand bij de bank heeft mij ooit gevraagd een machine te ontwerpen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:50 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Da's waar. Komt voornamelijk omdat die een beter ontwikkeld analytisch vermogen hebben en dus meer van het "systeem" snappen. Maar dan zijn we dus al ver weg van waar men eigenlijk voor opgeleid is: techniek.
Maar WEL om een pinautomaat te fixen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Natuurlijk. Niemand bij de bank heeft mij ooit gevraagd een machine te ontwerpen.
Mijn ouders dacht ook altijd dat ik daarmee bezig wasquote:Op woensdag 16 september 2009 12:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar WEL om een pinautomaat te fixen.
Ja leuk, elke ochtend een half uur eerder vertrekken richting werk omdat ik wil genieten van de reisbelevingquote:Op woensdag 16 september 2009 12:37 schreef raptorix het volgende:
Maar wat is dat toch met hard rijden? Ik vind rustig rijden veel lekkerder, doe je er langzamer over om je doel te bereiken en zo geniet je maximaal van de reisbeleving
Dan moet je echt specifieker worden wil je mij geļnteresseerd krijgen...quote:Op woensdag 16 september 2009 11:08 schreef Googolplexian het volgende:
Hmmm ... misschien kan ik met mijn onderneming wel iets voor jou betekenen
Bijzonder. Maar van mij mag je dat.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:36 schreef JodyBernal het volgende:
Ook een ing. schat ik qua "bijzonderheid" al hoger in dan een mr. in de rechten.
Ook in de VS verdienen juristen iha meer dan HBO techneuten.quote:Dat dat in Nederland niet naar voren komt in de gemiddelde salarissen, zegt meer over Nederland dan over die "bijzonderheid".
In de Tram heb ik rustig de tijd om de krant te lezenquote:Op woensdag 16 september 2009 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja leuk, elke ochtend een half uur eerder vertrekken richting werk omdat ik wil genieten van de reisbeleving.
Laten wij nu vrienden hebben in Fort Worth (waar Stefke ook schijnt te wonen) waarbij hij ir. is en een zeer goede baan heeft. Hij verdient zonder meer goed (en meer dan hij in NL zou verdienen), maar de bedragen waar stefke impiciet mee schermt dus niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:02 schreef JodyBernal het volgende:
En in de VS worden technici met een goede opleiding op handen gedragen.
O, ik heb best wel eens een grote mond. Het gaat er bij stefke om dat hij te pas en vooral te onpas loopt te roepen dat hij X keer meer verdient dan de ander, ook al gaat de discussie totaal ergens anders om. Alsof dat een argument is.quote:DS4 heeft een even grote muil, zoniet een nog grotere.
Is jou wel eens opgevallen dat hij foto's post van zijn auto's voor een woning die totaal niet correspondeert met zijn foto van zijn woonkamer?quote:StefanP komt wat dat betreft nog steeds geloofwaardiger over: die heeft in de loop der jaren al zoveel foto's van z'n autootjes geplaatst.
530 pk, 760 Nm.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:11 schreef Googolplexian het volgende:
met de claim van 560 pk en 720 Nm ofzo
Het is leuk om even te doen. Langdurig 300+ niet. Best vermoeiend in het verkeer...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:37 schreef raptorix het volgende:
Maar wat is dat toch met hard rijden? Ik vind rustig rijden veel lekkerder, doe je er langzamer over om je doel te bereiken en zo geniet je maximaal van de reisbeleving
Gaarne de kopie van de post waar ik een StefkeP doe... Ik kan mij het niet voorstellen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:43 schreef JodyBernal het volgende:
Ja, daar patst DS4 ook al jįįįren over.
Idd, ook nergens een filmpje te bekennen van meneer die even rond zn auto loopt en leuk verteld hoe of wat. Ook in fobo van m. Aks je meneers woonkamer ziet zou je bijna denken dat ie puur en alleen voor zn auto werktquote:Op woensdag 16 september 2009 13:53 schreef DS4 het volgende:
blaaaat
Is jou wel eens opgevallen dat hij foto's post van zijn auto's voor een woning die totaal niet correspondeert met zijn foto van zijn woonkamer?
De tram brengt mij niet van Utrecht naar Belgiė naar Delfzijl naar Oostenrijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
In de Tram heb ik rustig de tijd om de krant te lezen
HAHAHA "een Stefke doen"quote:Op woensdag 16 september 2009 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gaarne de kopie van de post waar ik een StefkeP doe... Ik kan mij het niet voorstellen.
En een salarisstrook vragen van mij is redelijk onzinnig. Ik ben ondernemer en heb wel salarisstroken, maar die vertegenwoordigen maar een deel van mijn inkomen...
Volgens mij weet ik wel over welke foto je het hebt: die met dat scherm (toch?). Maar wie zegt dat dat z'n (enige) woonkamer is?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:53 schreef DS4 het volgende:
Is jou wel eens opgevallen dat hij foto's post van zijn auto's voor een woning die totaal niet correspondeert met zijn foto van zijn woonkamer?
Dat lijkt mij dan al een wezenlijk verschil. Ik constateer ook dat ik in ruim de helft van stefkes posts iets lees over dat hij, zijn auto, zijn salaris, zijn woning, zijn woonomgeving, zijn woonland, enz. beter is dan...quote:Op woensdag 16 september 2009 14:13 schreef JodyBernal het volgende:
Maar StefanP doet in wezen niet veel anders, al is het verschil inderdaad wel dat hij vaak bij voorbaat al begint te patsen, hetgeen bij mij nogal als een zwaktebod overkomt.
Kijk eens goed. Zie de foto van het wijkje met kleine lage woningen. Past precies bij de foto van de supra op de oprit. En die woningen passen ook weer precies bij die woonkamer.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:16 schreef JodyBernal het volgende:
Volgens mij weet ik wel over welke foto je het hebt: die met dat scherm (toch?). Maar wie zegt dat dat z'n (enige) woonkamer is?
Het gaat mij er vooral om dat je het soms als oneigenlijk argument gebruikt (hebt?), bijvoorbeeld in een juridisch getinte discussie. Ik heb daar verder geen problemen mee, maar het blijft naturlijk wel een oneigenlijk argument.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan al een wezenlijk verschil. Ik constateer ook dat ik in ruim de helft van stefkes posts iets lees over dat hij, zijn auto, zijn salaris, zijn woning, zijn woonomgeving, zijn woonland, enz. beter is dan...
Van mij mag iedereen trots zijn op wat hij heeft bereikt. Prima. Ben ik ook en ik ben niet van plan mij te houden aan het oud-Hollandse "niet boven het maaiveld uitsteken, aub". Als jij dat patsen wil noemen, so be it.
Dat ben ik wel met je eens. Het mag best eens een tandje minder bij Stef, want straks negeert iedereen z'n posts.quote:Maar dat is wezenlijk anders dan maar continu te blaten over dat je beter bent dan de ander. Tot aan lachwekkende "Supra's zijn beter dan Veyrons" aan toe.
PMquote:Op woensdag 16 september 2009 13:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan moet je echt specifieker worden wil je mij geļnteresseerd krijgen...
Hiermee is natuurlijk helemaal niks bewezen. Feit is gewoon dat niemand hier iets weet over de daadwerkelijke situatie waarin StefanP zich in de VS bevindt.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk eens goed. Zie de foto van het wijkje met kleine lage woningen. Past precies bij de foto van de supra op de oprit. En die woningen passen ook weer precies bij die woonkamer.
Kijk, iemand kan best een filmkamer hebben. Maar echt, dan doe je het anders... Dit is een woonkamer. Zie de bloemen, nota bene eveneens op een speaker.
En wie weet is hij in de tussentijd verhuisd. Zou een mooie verklaring zijn. Het zou ook zo maar kunnen dat hij zijn Corvette bij een ander voor de deur op de foto heeft gezet, of dat hij snel even gelijk een autospotter een Corvette van een ander op de foto heeft gezet.
Persoonlijk zal het me jeuken, maar hij vond het leuk om bewijs te vragen en Draaijer vond het leuk om die bal te kaatsen. En ik vind het leuk om Draaijer zijn voorstel te ondersteunen (door maar eens even te voldoen aan de vraag naar bewijs van Stefke). En voorwaar! StefkeP is in zijn schulp gekropen.
Vreemd, nietwaar?
Kunnen die pics hier ook nog even gepost worden?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk eens goed. Zie de foto van het wijkje met kleine lage woningen. Past precies bij de foto van de supra op de oprit. En die woningen passen ook weer precies bij die woonkamer.
Kijk, iemand kan best een filmkamer hebben. Maar echt, dan doe je het anders... Dit is een woonkamer. Zie de bloemen, nota bene eveneens op een speaker.
En wie weet is hij in de tussentijd verhuisd. Zou een mooie verklaring zijn. Het zou ook zo maar kunnen dat hij zijn Corvette bij een ander voor de deur op de foto heeft gezet, of dat hij snel even gelijk een autospotter een Corvette van een ander op de foto heeft gezet.
Persoonlijk zal het me jeuken, maar hij vond het leuk om bewijs te vragen en Draaijer vond het leuk om die bal te kaatsen. En ik vind het leuk om Draaijer zijn voorstel te ondersteunen (door maar eens even te voldoen aan de vraag naar bewijs van Stefke). En voorwaar! StefkeP is in zijn schulp gekropen.
Vreemd, nietwaar?
Nou, taalkundig gezien is patsen "overdrijven". Het wordt (ten onrechte dus) vaak gebruikt ten aanzien van mensen die geen probleem hebben zich niet aan de oud-Hollandse norm te houden. Er wordt in de wereld wezenlijk anders gereageerd op het niet verstoppen van (geldelijk) succes.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:31 schreef JodyBernal het volgende:
Wat het woord "patsen" betreft, dat is gewoon wat het is.
Dus dan is het helemaal simpel om non-stop anderen van van alles en nog wat te betichten.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Hiermee is natuurlijk helemaal niks bewezen. Feit is gewoon dat niemand hier iets weet over de daadwerkelijke situatie waarin StefanP zich in de VS bevindt.
Hetzelfde geldt overigens voor jou en mij. Niemand hier kent ons echt.
Staan in Stefans fotoboek.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:47 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kunnen die pics hier ook nog even gepost worden?
Als je zo denkt over mensen moet je echt ns te rade bij jezelf omtrent je afgunst..quote:Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Staan in Stefans fotoboek.
Hij is overigens wel één van de weinigen met een hele grote bek čn een fotoboek. Dat moet je hem wel nageven. draaijer trouwens ook, al heb ik bij hem altijd twijfels of hij het wel echt is (want hoe is het in godsnaam mogelijk???).
Hoe bedoel je, "afgunst"?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:59 schreef x3ro het volgende:
[..]
Als je zo denkt over mensen moet je echt ns te rade bij jezelf omtrent je afgunst..
De reden dat ik wel of geen herkenbare foto's in mn FoBo zet is simpel: privacy. Heb geen zin om in het echt herkend te worden als FOK!kerquote:Op woensdag 16 september 2009 14:58 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Staan in Stefans fotoboek.
Hij is overigens wel één van de weinigen met een hele grote bek čn een fotoboek. Dat moet je hem wel nageven. draaijer trouwens ook, al heb ik bij hem altijd twijfels of hij het wel echt is (want hoe is het in godsnaam mogelijk???).
Voor mij hetzelfde. Ik heb vroeger ook een fotoboek gehad, maar kwam toen op zeker moment inderdaad in de problemen met m'n privacy.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:01 schreef fathank het volgende:
[..]
De reden dat ik wel of geen herkenbare foto's in mn FoBo zet is simpel: privacy. Heb geen zin om in het echt herkend te worden als FOK!ker.
Gast, maak je niet zo druk om dat huis man.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vreemd, nietwaar?
Ik kan jaarrekeningen posten enz., maar dat kun je alleen aan mij linken als ik ook even met naam en toenaam kom. En dat laatste, daar heb ik geen zin in. Bij Stefke is dat al lang en breed bekend.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:44 schreef Drive-r het volgende:
Dit topic wordt enkel nog beter met een salarisstrook over 2008. En da's prima mogelijk voor mensen met een eigen onderneming, een simpele cash flow o.i.d. voldoet.
Dat klopt.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef JodyBernal het volgende:
Hiermee is natuurlijk helemaal niks bewezen.
Wie weet is hij een zwerver die af en toe met een dollar de internetshop in duikt...quote:Feit is gewoon dat niemand hier iets weet over de daadwerkelijke situatie waarin StefanP zich in de VS bevindt.
Niemand is overdreven, er zijn mensen die mij kennen. Voor de meelezer is niets meer bewezen, dan dat ik de mogelijkheid had om in de auto waarvan ik claim dat deze van mij is foto's te nemen terwijl ik hier aan het posten ben.quote:Hetzelfde geldt overigens voor jou en mij. Niemand hier kent ons echt.
Ik maak me nergens druk om. Ik merk alleen op dat ik toen ik een keer keek dingen zag die mij opvielen. Het komt mij voor dat hij een poseur is. Ik geloof best dat het zijn auto is, maar vermoed dat hij die voor het interessante heeft gefotografeerd voor een grotere woning.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:04 schreef Beauregard het volgende:
Gast, maak je niet zo druk om dat huis man.![]()
Zelfs dat nog niet eens. Want er is geen enkel bewijs dat die foto's door jouzelf zijn genomen. Dat briefje bewijst alleen dat jij er wel iets mee te maken hebt gehad.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:14 schreef DS4 het volgende:
Niemand is overdreven, er zijn mensen die mij kennen. Voor de meelezer is niets meer bewezen, dan dat ik de mogelijkheid had om in de auto waarvan ik claim dat deze van mij is foto's te nemen terwijl ik hier aan het posten ben.
Precies. Wat dat betreft kun je het toch nooit goed doen bij Stef, daar begint het zolangzamerhand wel op te lijken.quote:Ik denk dan dat je behoorlijk achterdochtig moet zijn om dan nog te blijven vermoeden dat die auto niet aan mij toebehoort en als je zo achterdochtig bent: so be it.
Ok ok. Maar noem dan een getal, blaas die jongen uit het water! Enfin, vul het gewoon in in het salaris topic, weten we meer dan genoeg. Bewijs boeit me toch niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan jaarrekeningen posten enz., maar dat kun je alleen aan mij linken als ik ook even met naam en toenaam kom. En dat laatste, daar heb ik geen zin in. Bij Stefke is dat al lang en breed bekend.
Het lijkt mij sowieso eerst eens aan stefke om iets waar te maken.
Scherp.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:24 schreef JernyBodal het volgende:
er is geen enkel bewijs dat die foto's door jouzelf zijn genomen.
Kwestie van niet willen geloven. Dat ben ik met je eens.quote:Wat dat betreft kun je het toch nooit goed doen bij Stef, daar begint het zolangzamerhand wel op te lijken.
Als ik een getal noem gaat stefke vrees ik dat getal x2 roepen, dus dat lijkt mij zinloos. Ik vind het ook helemaal niet interessant. Het is 6 cijferig. En fluctuerend overigens...quote:Op woensdag 16 september 2009 15:26 schreef Drive-r het volgende:
Ok ok. Maar noem dan een getal, blaas die jongen uit het water!
Dan staat die Porsche wel heel erg lang in de ombouwtoko...quote:Op woensdag 16 september 2009 16:07 schreef raptorix het volgende:
Het valt sowieso niet te bewijzen, ook de pics van DS4 kunnen bij wijze van spreke genomen zijn bij de porsche ombouw kit toko waar hij als monteur werkt
Ik loop maar te miepen. Verder heb je natuurlijk gelijk, maar dat maakt het niet minder leuk om naar het salaris van andere mensen te kijken. Ik weet dat het een 'slechte' interesse is, maar ik heb iets nodig om mijn eigen baan voor mezelf goed te pratenquote:Op woensdag 16 september 2009 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik een getal noem gaat stefke vrees ik dat getal x2 roepen, dus dat lijkt mij zinloos. Ik vind het ook helemaal niet interessant. Het is 6 cijferig. En fluctuerend overigens...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |