Het gemaaide gras.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
gemaait
Ik dacht ECHT dat je dat met een -t schrijft aan het einde. Maar volgens de spellingscontrole is dat fout
Ben jij van 't Fokschaap?quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:44 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Het gemaaide gras.
Fokschaap --> maaien --> maai --> D.
Ja maar...quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:44 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Het gemaaide gras.
Fokschaap --> maaien --> maai --> D.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:39 schreef Peter het volgende:
[..]
Plannen, en Des is hier alleen in de weekenden.. ik zie um doordeweeks niet... Misschien staat ie bijv. vanavond ook voor de deur, zo'n verassingstypje issie wel
Klinkers in het kofschip tellen nietquote:Op zaterdag 12 september 2009 20:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja maar...ja maar...
Wij hebben 't Kofschip geleerd op school
Dus dat zou betekenen: Maaien > Maai > -t...
Ik denk bij kofschip altijd aan een vreselijke leraar van vroeger, waar ik heden ten dage nog steeds van walg als ik aan hem denk. Dus daarom ben ik denk ik onbewust fokschaap gaan gebruiken!quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:45 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Ben jij van 't Fokschaap?
Niet van het 't Kofschip?
Shit...quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:47 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Klinkers in het kofschip tellen niet
quote:
Ja nou ik ik ik... ik kan het ook niet uitleggen...quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja maar...ja maar...
Wij hebben 't Kofschip geleerd op school
Dus dat zou betekenen: Maaien > Maai > -t...
quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:50 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
![]()
Schaam je niet, ik moet minstens twee minuten denken over 76 +84 en dat soort dingen
Alleen de T K F SCH en de P tellen bij 't Kofschipquote:Op zaterdag 12 september 2009 20:51 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ja nou ik ik ik... ik kan het ook niet uitleggen...
quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:55 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Alleen de T K F SCH en de P tellen bij 't Kofschip
En ook medeklinkers die klinken als een van die medeklinkers tellen
Ik heb ooit een dagvaarding herschreven omdat ik plaatsvervangende schaamte kreeg van het aantal taalfouten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:54 schreef Waxxer het volgende:
We kregen eens een soort uitleg op het werk over het één of ander, en ik telde 26 taal- en spellingsfouten op vijf sheets. Echt héél erg.
En ik heb gedurende mijn schrijf-baan echt talloze persberichten en mailtjes gelezen van mensen tegen wie je op zou kunnen kijken qua hún carriere en wat ze werk-technisch bereikt hebben, maar waar ik volledig op afgeknapt ben vanwege de slechte taalvaardigheid. Dat ze dan intervieuw schrijven, bijvoorbeeld.
Nja... gezien mijn 'achtergrond' mogen dit soort fouten eigenlijk niet meer...quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:50 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
![]()
Schaam je niet, ik moet minstens twee minuten denken over 76 +84 en dat soort dingen
quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:58 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik heb ooit een dagvaarding herschreven omdat ik plaatsvervangende schaamte kreeg van het aantal taalfouten.![]()
Nee hoor.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ben je alle computers op je werk afgegaan om vanaf daar je site te bezoeken?
Je kan ook zeggen dat het in de academische wereld volledig onbelangrijk ik is grammaticaal correct te schrijven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nja... gezien mijn 'achtergrond' mogen dit soort fouten eigenlijk niet meer...
Een spelfout of een dt'tje. Vooruit. Maar soms krijg ik ook een brief of e-mail die in onbegrijpelijk koeterwaals is geschreven, dat ik niet eens begrijp wat iemand bedoeld. Überhaupt of iets ter informatie is, of een vraag.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:54 schreef Waxxer het volgende:
We kregen eens een soort uitleg op het werk over het één of ander, en ik telde 26 taal- en spellingsfouten op vijf sheets. Echt héél erg.
En ik heb gedurende mijn schrijf-baan echt talloze persberichten en mailtjes gelezen van mensen tegen wie je op zou kunnen kijken qua hún carriere en wat ze werk-technisch bereikt hebben, maar waar ik volledig op afgeknapt ben vanwege de slechte taalvaardigheid. Dat ze dan intervieuw schrijven, bijvoorbeeld.
Nou ja.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:10 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat het in de academische wereld volledig onbelangrijk ik is grammaticaal correct te schrijven.
Dat doet mijn broer (met 1 jaar HBO achter de rug) ook altijd
Ik ben, bijna, leerkrachtquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:10 schreef Keukenkast het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat het in de academische wereld volledig onbelangrijk ik is grammaticaal correct te schrijven.
Dat doet mijn broer (met 1 jaar HBO achter de rug) ook altijd
Dat vind ik nog wel het ergste. Fouten maken, ok. Maar het dan niet erg vinden?quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:01 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik heb ook staan "gillen" van verbazing en heb toen alle fouten met een markeerstift gekleurd, maar er werd alleen maar gereageerd als een soort van "waar maak je je druk om".Maar het kwam ook van het bedrijf zélf, élke vestiging heeft die papieren gekregen. En van zó'n groot bedrijf kun je zoiets écht niet verwachten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik iemand die het onbelangrijk vindt om Nederlands goed te beheersen dom overkomen. Dan kan je een genie zijn wat je wil, als jij jezelf te belangrijk vindt om wat simpele regeltjes te onthouden dan ben je gewoon dom.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:12 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Nou ja..
Ach, het valt dan ook weer in positieve zin op als je wél een begrijpelijk stuk kunt schrijven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |