ik heb vanochtend bevestigd gekregen dat ik mezelf steeds beter leer te verkopen.
Ik heb kennelijk de grens van mijn vraagprijs nog niet bereikt, men heeft nog geen bedenktijd nodig om mij in te huren, voor de hoogste prijs.
Zodra ze bedenktijd nodig hebben zou dat een teken kunnen zijn dat ik mijn vraagprijsgrens heb bereikt.
En dat te bedenken dat ik volgend jaar pas mijn diploma heb en dan dus nog meer kan vragen.
Dat ik me ooit zorgen heb gemaakt of ik hier mijn brood wel mee kan verdienen.
Ik zou alleen nog willen ontdekken of ik in Amsterdam ook zo veel werk zou kunnen hebben, ik weet dat ze daar meer betalen, maar of dat in verhouding staat.
Uiteindelijk zou dat wel een ideaal zijn voor mij, daar wonen en net als nu dagelijks bezig kunnen zijn met het verwezenlijken van mijn dromen.
Stel je bijvoorbeeld eens voor Wonderer, dat je jezelf in je levensonderhoud kunt voorzien met schrijven.
Kun je je voorstellen hoe heerlijk dat is.
Ik heb een vriend die 10 jaar geleden de regieopleiding hier in Nederland ging doen, god wat was ik jaloers op hem toen.
Toen hij afgestudeerd was, kon hij zowel de regieopleiding in Parijs, Londen, Sidney, Los Angles en NY doen.
Hij koos voor NY, een opleiding die 70.000 dollar per jaar kostte, maar hij was de eerste niet oorspronkelijk Engelstalige student die daar aangenomen werd, een unieke kans dus.
Hij heeft daar met internationale grootheden gewerkt, zijn studie werd voor een groot deel betaald door Joop van de Ende en een fonds voor internationale studenten wat Pieter van Vollenhoven heeft opgezet.
Ik heb altijd enorm tegen hem opgekeken.
Maar nu hij daar ook weer 3 jaar is afgestudeerd grijpt hij zijn kansen niet.
Hier in Eurpoa is er erg veel goed betaald werk voor hem, maar hij wil kostte wat het kost doorbreken in NY,
hij heeft er al eens de Noordelingen op broadway geregisseerd, nu mag hij een nieuw stuk van warmerdam gaan regisseren.
Tenminste hij heeft de rechten om dat bgaan doen, maar hij moet alles zelf doen, ondermeer 20.000 dollar aan fondsen werven...
Goed ik doe nu ook veel broodregie, maar ik wil onderhand ook wel eens oogsten.
Hij wil dat niet, hij wil kunst maken en geen hoer worden van het geld.
Maar ondertussen verkleinen zijn kansen met de dag, tenminste hier in Europa.
Nou is het wel zo dat als ie daar ontdekt wordt hij wel de jackpot heeft, maar omdat nou te riskeren...
Niet naar wat men is wordt men beoordeeld, maar naar wat men schijnt