abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72668955
Mijn zus belde zojuist vanuit Duitsland waar ze op vakantie is, haar dochtertje (1 jaar oud) heeft plots een aantal (zes) rode vlekjes op de huid met daar omheen een wit randje. Het zijn geen bultjes, maar echt rode vlekjes.

Ze dacht eerst aan waterpokken, maar dat zouden bultjes moeten zijn, en dit zijn echt kleine vlekjes met een wit randje.

Is er toevallig een ouder die dit herkend en een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt

Update:
De vlekjes zitten vooral in het gezicht (6 vlekjes) en op haar arm (1 vlek).

[ Bericht 8% gewijzigd door araphor op 12-09-2009 11:52:35 ]
pi_72669983
Een allergische reactie?
Ik stel voor dat je zus even naar de eerste hulp gaat in plaats van dat ze het haar broer op fok! laat vragen.

(heb afgelopen zomer ook 2 keer met mijn meissie op de SEH gezeten in Spanje)
pi_72670097
Kan het begin van rode hond http://nl.wikipedia.org/wiki/Rodehond zijn
pi_72672501
Denk idd dat het een kinderziekte is, kan rode hond zijn maar bv ook de vijfde ziekte of toch de waterpokken, bij de waterpokken krijg je ook eerst vlekjes wat later overgaat in blaasjes gevuld met doorzichtig vocht en daarna korstjes.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72672954
Vijfde ziekte begint in het gezicht en dan gaat het op de armen en benen zitten. Het zijn rode vlekken die erger worden naarmate de temperatuur van het kind stijgt en het kan lichtelijk jeuken. Mijn zoon heeft het net 2 weken terug gehad.

Maar bij twijfel even langs de hap.
pi_72679714
Bedankt voor jullie reacties, heb mijn zus zojuist gesproken en de vlekjes hebben zich niet verspreid. Verder zijn er ook geen klachten zoals jeuk of koorts zichtbaar. Ik heb haar aangeraden naar de eerste hulp te gaan wanneer er klachten bijkomen.
  zaterdag 12 september 2009 @ 19:14:32 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72679943
Er zijn vreselijk veel vlekjesziekten, vanaf hier is onmogelijk te zeggen wat het zou kunnen zijn. Het zou net zo goed een allergische reactie of netelroos oid kunnen zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')