abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72667892
Beste mensen,

Heeft iemand ervaringen met het installeren van Windows 7? Ik wil het ook graag doen op me laptop waarop nog windows vista Home Premium. Nu is het mijn vraag of het mogelijk is om alleen Windows 7 te installeren (geen dual boot dat je kunt kiezen tussen vista en 7) zonder dat je alles opnieuw hoeft te installeren. Ik heb gehoord dat je dan een upgrade kunt doen ofzoiets? weten jullie hier iets van.

graag hoor ik jullie reacties
pi_72667924
Een backup is altijd aan te raden uiteraard. De Harddisk kan ook een keer stuk gaan en dan ben je je data toch kwijt.

Maar je kan inderdaad een upgrade doen. De CD er in doen terwijl Vista aan staat en dan komt er vanzelf een pop-up venster. Dan tijdens de installatie niet kiezen voor een format maar voor een upgrade.
quote:
Upgrade from Vista to Windows 7

There's really nothing to this; Windows 7 provides a direct upgrade path to Windows 7 from Vista, which means that when you install Windows 7, all you need to do is select the Upgrade option when you run the Windows 7 installation. Note: Windows 7 requires that you've installed Vista Service Pack 1 in order to upgrade.
en een step by step guide
http://www.nirmaltv.com/2(...)-vista-to-windows-7/
pi_72667986
Inderdaad. Ik maak vaker een backup van al mijn bestanden en die zet ik dan op een externe harde schijf. Maar ik bedoel eigenlijk dat als ik dan alleen windows 7 wil installeren, dat ik dan zeg maar de ''structuur'' van mijn HP laptop behoud. Daarmee bedoel ik alle HP programma's zoals Recovery, Assistant en vooral ook de HP Recovery schijf (schijf :E). dat is een schijf waarop bestanden worden opgeslagen als er iets raars met de pc gebeurt. Graag zou ik dan willen weten dat als je windows 7 installeert, dat ook zo blijft of dat dan je hele pc opnieuw geinstalleerd wordt.
pi_72668006
Oh dus je moet ook SP1 installeren voordat een upgrade ipv een schone installatie mogelijk is.
pi_72668019
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:52 schreef Josbond het volgende:
Inderdaad. Ik maak vaker een backup van al mijn bestanden en die zet ik dan op een externe harde schijf. Maar ik bedoel eigenlijk dat als ik dan alleen windows 7 wil installeren, dat ik dan zeg maar de ''structuur'' van mijn HP laptop behoud. Daarmee bedoel ik alle HP programma's zoals Recovery, Assistant en vooral ook de HP Recovery schijf (schijf :E). dat is een schijf waarop bestanden worden opgeslagen als er iets raars met de pc gebeurt. Graag zou ik dan willen weten dat als je windows 7 installeert, dat ook zo blijft of dat dan je hele pc opnieuw geinstalleerd wordt.
Als eerste even deze downloaden om alles te checken
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=1B544E90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en

Known issues zouden daar al naar voren moeten komen. Als Vista het nu goed doet verwacht ik geen problemen. Daarna de guide hierboven gebruiken en alles zou goed moeten gaan.
pi_72668021
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:53 schreef Josbond het volgende:
Oh dus je moet ook SP1 installeren voordat een upgrade ipv een schone installatie mogelijk is.
Klopt
pi_72668071
die Advisor heb ik net inderdaad al gebruikt:P uit die test kwam dat ik geen SP1 heb geinstalleerd, en dat klopt inderdaad. Dus ik kan gewoon die Step by step guide gebruiken en windows vista upgraden naar windows 7 zodat mijn pc blijft zoals ie nu op dit moment is, alleen draait ie dan niet op windows vista, maar op windows 7. Graag zou ik nog willen weten dat als je niet tevreden bent met windows 7, dat je dan nog terug kan naar windows vista?
pi_72668081
Al raad ik een upgrade niet aan, want die HP tools werken toch niet goed.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_72668107
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:57 schreef Josbond het volgende:
die Advisor heb ik net inderdaad al gebruikt:P uit die test kwam dat ik geen SP1 heb geinstalleerd, en dat klopt inderdaad. Dus ik kan gewoon die Step by step guide gebruiken en windows vista upgraden naar windows 7 zodat mijn pc blijft zoals ie nu op dit moment is, alleen draait ie dan niet op windows vista, maar op windows 7. Graag zou ik nog willen weten dat als je niet tevreden bent met windows 7, dat je dan nog terug kan naar windows vista?
Je stappen zijn dus nu:

Vista SP1 installeren
Nog een keer de advisory draaien (to ber sure)
Windows 7 CD er in en de guide volgen

Een downgrade zit er niet in zonder een clean install. Ik denk ook niet dat je nog terug wilt als je eenmaal over bent.
pi_72668257
heb je zelf windows 7 ook dan? zo ja bevalt het een beetje in vergelijking met windows vista? en nog een vraag? wat is nou eigenlijk het grootste verschil tussen vista en windwos 7?
pi_72668343
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:07 schreef Josbond het volgende:
heb je zelf windows 7 ook dan? zo ja bevalt het een beetje in vergelijking met windows vista? en nog een vraag? wat is nou eigenlijk het grootste verschil tussen vista en windwos 7?
Er zijn heel veel fokkers met windows 7 en we zijn inmiddels bij deeltje 9
Centraal Windows 7 topic #9 Nu kan ook je oma 7 gebruiken. :

En het bevalt perfect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')