abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:56:48 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72667160
quote:
'EU-belasting zichtbaar op alle bonnetjes'

maandag 7 september 2009 15:17

Europese consumenten zien mogelijk straks bij elke aankoop hoeveel ze moeten afdragen aan Brussel.

Barroso: Niet per se nieuwe belasting Barroso: Niet per se nieuwe belasting

Barroso's regerinsgprogramma
Afgelopen donderdag presenteerde Barroso het programma waarmee hij hoopt te worden herbenoemd als voorzitter van de Europese Commissie.

Lees het Brussels Blog van Carla Joosten over de ultieme vernedering van Barroso

Volgens een plan van Europese Commissie-voorzitter José Manuel Barroso zou op elke factuur en op elk bonnetje te zien moeten zijn welk gedeelte van de belasting op de aankoop naar de EU gaat.

Barroso denkt daarmee de inkomstenvergaring van de EU transparanter te maken, zo laat hij vandaag weten aan de Britse krant The Daily Telegraph.

Geen taboes
'Europese en nationale belastingen zouden als afzonderlijke belastingen op facturen en bonnetjes zichtbaar moeten zijn,' zegt Barroso.

Het plan is onderdeel van een debat over de manier waarop de Europese Unie zijn inkomsten vergaart. Komend najaar wil de Commissievoorzitter hierover praten. Daarbij mogen geen taboes bestaan, vindt Barroso.

Afhankelijk
De Portugees denkt daarbij onder meer aan een vast belastingpercentage op consumentenaankopen. Volgens Barroso gaat het 'niet noodzakelijk' om nieuwe belastingen.

Door zo'n vast percentage in te voeren, zou Brussel rechtstreeks inkomsten genereren, waar Brussel nu nog afhankelijk is van de afdrachten van de nationale regeringen.
Blijkbaar zijn er dus al plannen om een extra BTW bij iedere aankoop ten gunste van de EU in te voeren. Dan gaat er dus bij alles wat je koopt een deel naar die corrupte maffiabende in Brussel, die niet eens op zijn werk verschijnt maar wel intekent zodat er weer een paar honderd euro aan onkosten gedeclareerd kan worden!
Voordeel is wel dat mensen zien hoeveel ze betalen aan iets waar ze vervolgens niets van terugkrijgen. Nu nog een wereldregering die belasting mag heffen en we zijn helemaal de sjaak.
The End Times are wild
  zaterdag 12 september 2009 @ 10:01:36 #2
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_72667208
krijgen we dan wel een correctiebonnetje van de supermarkt als blijkt dat het bedrag wat we weer terug krijgen van de EU hoger of lager is dan begroot?
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zaterdag 12 september 2009 @ 10:01:54 #3
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72667211
ho, ho..... het gaat 'niet noodzakelijk' om nieuwe belastingen he?
Intelligent, but fucked up.
pi_72667333
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
ho, ho..... het gaat 'niet noodzakelijk' om nieuwe belastingen he?
Het afdrachtpercentage voor de lidstaten zou bijvoorbeeld naar beneden kunnen.

Maar de kans is natuurlijk aanwezig ( ) dat de lidstaten dat voordeel niet doorspelen aan hun burgers, en dan is het praktisch gezien wel een nieuwe belasting. Maar dus niet dankzij de EU, maar dankzij de rijksoverheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2009 10:14:03 ]
  zaterdag 12 september 2009 @ 10:16:23 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72667392
Welja, dat kan er ook nog wel bij. Die Franse boeren moeten tenslotte wel rustig gehouden worden, anders gaan ze weer met de trekker naar Brussel. Dat we dan maar het halve EU-budget aan ze geven, ach ja, kniesoor die daar op let.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72667488
Gewoon stoppen met consumeren (binnen de EU) , that'll teach them..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72668250
Eerst de PIGS uit de EU trappen. Zal pijnlijk zijn voor Barroso, maar het scheelt ons weer in de knip.
BE YOUR DOG
pi_72668326
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
Het afdrachtpercentage voor de lidstaten zou bijvoorbeeld naar beneden kunnen.
Of de sigaar nou door de een of door de ander uit de doos gehaald wordt maakt mij niet uit.

Overigens vraag ik mij af welke papierwinkel ondernemers er dan nog weer bij krijgen, want er zal ongetwijfeld een woud aan uitzonderingen, speciale subtarieven, en andere fiscale vingeroefeningen zijn.
  zaterdag 12 september 2009 @ 23:13:21 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72686797
edit, toch niet
Vampire Romance O+
pi_72687331
Ik weet heus wel dat mijn BTW wordt gebruikt om de rioleringen in Ljubljana op te knappen. Daar hoef ik niet steeds aan herinnerd te worden.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_72688301
Nederland kennende zullen ze die belasting dan wel gewoon bovenop de BTW gooien .
Cool story, Hansel.
pi_72688687
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Nederland kennende zullen ze die belasting dan wel gewoon bovenop de BTW gooien .
Precies.

En dan is het resultaat dat de netto-afdracht aan de EU gelijk blijft, de Nederlandse regering de Nederlandse belastingen in feite verhoogt, en door de print op het bonnetje lijkt het dan toch alsof de EU weer een extra belasting heeft bedacht zodat die mooi de zwarte piet toegespeeld kan krijgen.

Hmm... Het voorstel vind ik op zich niet slecht, meer transparantie, maar Barosso zet zo in feite wel een val voor zichzelf. Dat vind ik eigenlijk best nobel.
  zondag 13 september 2009 @ 00:33:32 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_72688808
Volgens mij is het niet de bedoeling een extra BTW in te voeren, maar op de bon aan te geven, hoeveel van de betaalde BTW naar Europa gaat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_72688936
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij is het niet de bedoeling een extra BTW in te voeren, maar op de bon aan te geven, hoeveel van de betaalde BTW naar Europa gaat.
Op dit moment is dat natuurlijk 0,00 omdat de EU-afdracht gewoon een vast percentage van de hele overheidsbegroting is. Hoe veel op het conto van de BTW komt kun je dus niet precies zeggen, dat hangt maar net ervan af hoe groot de overheidsbegroting en het aandeel van de BTW-opbrengsten daarin is.

Om dus een duidelijk percentage op een kassabonnetje te kunnen aangeven moet de financiering van de EU dus worden gewijzigd: er moet wel degelijk een (extra) BTW worden ingevoerd, en ter compensatie kan dan het percentage van rijksbegroting dat aan de EU wordt afgedragen omlaag. En die besparing kan dan weer worden gebruikt om het "gewone" BTW-percentage omlaag te doen, zodat de consument even veel blijft betalen als nu, en de EU ook even veel geld krijgt als nu.
pi_72689805
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:10 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat doet Nederland nu ook al bij invoerheffingen, je betaald BTW over het aankoopbedrag inclusief invoerheffing.
pi_72690262
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is dan ook weer een lastige berekening. Aangezien de afdracht afhankelijk is van het aantal inwoners. NIet van de BTW opbrengsten. Dus toch een extra heffing voor Europa.
pi_72691929
Goede zaak. Koren op de molen van Wilders.
pi_72691951
Belasting betalen is leuk en nuttig, wat moet je anders met je zuurverdiende centjes doen? Op vakantie gaan of leuke dingen kopen zoals eten en kleren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')