abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72657231
Ik wil morgen een wandeling van een km of 10 gaan maken in het Reichswald net over de grens met Duitsland bij Nijmegen. Nu kan ik op internet eigenljik geen fatsoenlijke routes vinden. Heeft iemand tips?
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:35:38 #2
63722 z80
I fink you freaky
pi_72658097
en waar in het Reichswald wil je gaan wandelen?
het is een vrij groot stuk bos.
je kunt bij Kleve (tegenover de dierentuin) het bos in
of wat meer richting de Grafwegen en dan omhoog naar de vuurtoren.
of bij Nütterden naar de sieben Quellen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_72658704
Bij Grafwegen lijkt me een prima startpunt. Zijn daar ook routes uitgezet (met gekleurde paaltjes of zo)?
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:44:19 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_72660493
er zijn verschillende wandel routes aangegeven.
ik dacht met bordjes op de bomen.
tussen Kranenburg en Grafwegen (tegenover de Ketelstraat(Nederland) is een parkeer plaats.
of in Grafwegen zelf.
en na de wandeling even in Grafwegen bij Merlijn langs. (zit helemaal aan het einde van de weg)
dit is een cafe, of beter gezegd een openlucht kroeg met prachtig uitzicht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_72660889
Waarom het Reichswald en niet bv het gebied rond de St. Jansberg (Plasmolen)/Zevendal? Wat mij betreft is het daar stukken mooier. Reichswald vind ik meer geschikt om te fietsen omdat er vrij weinig aparts te zien is (maar ook omdat de boswachter je daar niet achterna komt )
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_72667195
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:57 schreef Fogel het volgende:
Waarom het Reichswald en niet bv het gebied rond de St. Jansberg (Plasmolen)/Zevendal? Wat mij betreft is het daar stukken mooier. Reichswald vind ik meer geschikt om te fietsen omdat er vrij weinig aparts te zien is (maar ook omdat de boswachter je daar niet achterna komt )
Dat is ook prima. Hoe lang zijn daar de uitgezette wandelingen en waar te beginnen?
pi_72667766
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:00 schreef mrkrul het volgende:

[..]

Dat is ook prima. Hoe lang zijn daar de uitgezette wandelingen en waar te beginnen?
Er is een parkeerplek aan de N271 aan/bij de Zevendalseweg, vanaf daar loop je voorbij de Kiekbergesebaan naar de Sintmaartensweg. Daar beginnen een aantal routes en er staat ook een bord met routeinfo. Ik weet zo niet hoe lang de verschillende routes zijn, maar veel minder dan 6km zal de kortste niet zijn als je alleen maar rond de Sint Jansberg loopt, als je via het Zevendal richting de Mookerheide loopt en via Groesbeek terug zit je ruim boven de 10.

Foto is van maps.google.com gejat en door mij van tags voorzien.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_72667928
Denk dat het deze wordt:

http://www.natuurmonumenten.nl/content/kiekbergroute

Lijkt me wel wat. En daarna misschien nog een ander rondje erachteraan.
pi_72672912
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 10:48 schreef mrkrul het volgende:
Denk dat het deze wordt:

http://www.natuurmonumenten.nl/content/kiekbergroute

Lijkt me wel wat. En daarna misschien nog een ander rondje erachteraan.
Goede keuze, en als het te kort is, neem dan de afsteker naar de Mokerheide zoals daar beschreven is.
pi_72682858
Was een mooie route. Hebben er erg van genoten. Daarna auto gepakt en naar de buurt van Grafwegen gereden en ook nog een stuk gewandeld in het Reichswald. Alles bij elkaar toch snel 20 km geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het Reichswald toch mooier vond dan de St-Jansberg. Maar beide gebieden zijn schitterend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')