Jackpot Staatsloterij valt weer op eenvijfdelot
(Novum) - De jackpot van de Staatsloterij is donderdag wederom gevallen op een eenvijfdelot. Het winnende lotnummer is verkocht bij een Rotterdams verkooppunt. Het gewonnen bedrag is 5,5 miljoen euro, eenvijfde deel van het totale Jackpotbedrag van 27,5 miljoen euro. Dat heeft de Staatsloterij bekendgemaakt.
De Reclame Code Commissie stelde vorige maand dat de Staatsloterij zich schuldig had gemaakt aan misleiding, nadat ophef was ontstaan om het bedrag dat de winnaar kreeg. De Staatsloterij had lopen verkondigen dat de jackpot van 27,5 miljoen euro 'gegarandeerd' uitgekeerd zou worden. De winnaar had echter een eenvijfdelot gekocht en moest het daarom doen met 'slechts' 5,5 miljoen euro.
De Staatsloterij had volgens de commissie vooraf duidelijk moeten maken dat de kans groot was dat de jackpot van 27,5 miljoen euro niet in zijn geheel zou worden uitgekeerd en moest in de toekomst de reclame over de loten aanpassen. De Staatsloterij startte vervolgens een campagne om toelichting te geven over de winkans van mensen die een lot kopen.
In totaal werden er voor de trekking van donderdag ruim elf miljoen lotnummers verkocht. Hiervan was ruim 68 procent een eenvijfdelot. Na de trekking van donderdag schuift het resterende Jackpotbedrag door naar de trekking van volgende maand. Daar komt ook de maandelijkse inleg bij, waardoor de Jackpot dan weer 27,5 miljoen euro bedraagt.
Uitgegeven op Donderdag 10 september 2009 om 21:28:12
Bron
Waarom gaat die hoofdprijs niet omhoog met 11 miljoen loten verkocht? Ik weet niet hoeveel er van ieder lot naar de Jackpot gaat maar met 11 miljoen loten zal dat vast wel meer dan 5.5 m zijn die er voor 1/5 is uitgegaan.
Volgens het jaarverslag had de algemeen direkteur van de staatsloterij een inkomen van 420.000 in 2008 (461.000 in 2007)! Hebben ze bij de
staatsloterij wel eens van de Balkenende norm gehoord? Echt zwaar is die functie ook niet, want er werkten in 2008 maar 124 man.
Volgens het jaarverslag was het motto 'Alles kan'. Dat nemen ze dan ook wel erg letterlijk.
Wie het leuk vindt moet maar eens naar het jaarverslag kijken. Daar worden een paar leuke dingen gedaan met de activa en pensioenreserveringen.
Goed, ik ga nu naar de kroeg mijn winst van de septembertrekking opmaken. Waar kun je voor 1.50 nog een biertje halen eigenlijk?