abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72654460
Jackpot Staatsloterij valt weer op eenvijfdelot
(Novum) - De jackpot van de Staatsloterij is donderdag wederom gevallen op een eenvijfdelot. Het winnende lotnummer is verkocht bij een Rotterdams verkooppunt. Het gewonnen bedrag is 5,5 miljoen euro, eenvijfde deel van het totale Jackpotbedrag van 27,5 miljoen euro. Dat heeft de Staatsloterij bekendgemaakt.

De Reclame Code Commissie stelde vorige maand dat de Staatsloterij zich schuldig had gemaakt aan misleiding, nadat ophef was ontstaan om het bedrag dat de winnaar kreeg. De Staatsloterij had lopen verkondigen dat de jackpot van 27,5 miljoen euro 'gegarandeerd' uitgekeerd zou worden. De winnaar had echter een eenvijfdelot gekocht en moest het daarom doen met 'slechts' 5,5 miljoen euro.

De Staatsloterij had volgens de commissie vooraf duidelijk moeten maken dat de kans groot was dat de jackpot van 27,5 miljoen euro niet in zijn geheel zou worden uitgekeerd en moest in de toekomst de reclame over de loten aanpassen. De Staatsloterij startte vervolgens een campagne om toelichting te geven over de winkans van mensen die een lot kopen.

In totaal werden er voor de trekking van donderdag ruim elf miljoen lotnummers verkocht. Hiervan was ruim 68 procent een eenvijfdelot. Na de trekking van donderdag schuift het resterende Jackpotbedrag door naar de trekking van volgende maand. Daar komt ook de maandelijkse inleg bij, waardoor de Jackpot dan weer 27,5 miljoen euro bedraagt.

Uitgegeven op Donderdag 10 september 2009 om 21:28:12

Bron

Waarom gaat die hoofdprijs niet omhoog met 11 miljoen loten verkocht? Ik weet niet hoeveel er van ieder lot naar de Jackpot gaat maar met 11 miljoen loten zal dat vast wel meer dan 5.5 m zijn die er voor 1/5 is uitgegaan.

Volgens het jaarverslag had de algemeen direkteur van de staatsloterij een inkomen van 420.000 in 2008 (461.000 in 2007)! Hebben ze bij de staatsloterij wel eens van de Balkenende norm gehoord? Echt zwaar is die functie ook niet, want er werkten in 2008 maar 124 man.

Volgens het jaarverslag was het motto 'Alles kan'. Dat nemen ze dan ook wel erg letterlijk.

Wie het leuk vindt moet maar eens naar het jaarverslag kijken. Daar worden een paar leuke dingen gedaan met de activa en pensioenreserveringen.

Goed, ik ga nu naar de kroeg mijn winst van de septembertrekking opmaken. Waar kun je voor 1.50 nog een biertje halen eigenlijk?
pi_72654783
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:54 schreef Duikelaar het volgende:
Waar kun je voor 1.50 nog een biertje halen eigenlijk?
Schopje UVT.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72656263
Maar TS.... dit is meer een [KLB]-topic, is het niet?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72657509
waar heb je invredensnaam 124 mensen voor nodig voor loterijtje. Drukkerij regelt de loten, paar de distrubutie, notatis de trekking en wat doet de rest
pi_72657524
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:45 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar TS.... dit is meer een [KLB]-topic, is het niet?
He ik wil niet in KLB topic posten
pi_72658523
Maar, je bent toch niet verplicht om mee te doen aan de Staatsloterij? Dus als het je niet bevalt, doe je gewoon niet mee. Hoe moeilijk kan het zijn?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72658870
Oh ja, spuit 11 haalt ook de balkenende norm even aan

En nu was het duidelijk dat het kon, en de kans dat het op een 1/5 lot valt is natuurlijk vrij groot: 68% van de loten is een 1/5 lot.

Wat wel leuk is om te weten: 44 miljoen x 3% rente = 1.320.000 rente Damn, daar kan je bijna de rest van je leven voor stoppen met werken
pi_72658905
Álsjeblieft zeg. Ik kan hier echt niet tegen. Een stel pauper VMBO'ers winnen niets met een loterij en beginnen gelijk te janken.

Wat maakt het uit hoeveel ze de directeuren betalen? Als zij dat kunnen betalen moeten ze dat vooral doen.

Als je een lot koopt weet je dat het 999 van de 1000 keer weggegooid geld is. En toch maar janken. Stelletje paupers.

Maargoed, als ze wél winnen hoor je ze op eens niet.
pi_72659247
Oh ik moet opeens aan mevrouw de jankerd denken. Hoe heette die teef ook al weer? Die ging jammeren dat ze niets gewonnen had, en ze had geen loten

Mevrouw de gier was het, nu weet ik het weer.
pi_72659386
Hoe moeilijk is het om Staatsloterij goed te spellen? Het staat zelfs een keer of 20 in het nieuwsbericht
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:12:52 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72659431
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:07 schreef Tha_Duck het volgende:
Oh ik moet opeens aan mevrouw de jankerd denken. Hoe heette die teef ook al weer? Die ging jammeren dat ze niets gewonnen had, en ze had geen loten

Mevrouw de gier was het, nu weet ik het weer.
Ook zo een die haar naam eer aan deed. Het was letterlijk een gier. Geen geld om een lot te kopen, maar wel janken als je niets wint. Wat heb ik me kapot geergerd aan dat wijf.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:13:07 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72659441
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:57 schreef Snuf. het volgende:
Álsjeblieft zeg. Ik kan hier echt niet tegen. Een stel pauper VMBO'ers winnen niets met een loterij en beginnen gelijk te janken.

Wat maakt het uit hoeveel ze de directeuren betalen? Als zij dat kunnen betalen moeten ze dat vooral doen.

Als je een lot koopt weet je dat het 999 van de 1000 keer weggegooid geld is. En toch maar janken. Stelletje paupers.

Maargoed, als ze wél winnen hoor je ze op eens niet.
En dat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72659538
die directeur (directrice volgens mij) was al aangenomen en had een contract getekend voordat dat hele onzinnige gehuil over die balkenende norm bestond .. daarom verdiend die vrouw ook zoveel

jackpot stijgt niet .. omdat ze een max van 27,5 miljoen voor dit jaar hebben vastgesteld

wel vind ik het raar dat die jackpot niet elke maand valt (op verkochte loten)
maar ze weten ook wel dat als die jackpot op max staat dat er veeeeeeel meer loten worden verkocht

corrupt bedrijf is het wel, maar wel de melkkoe van de staat
pi_72660368
Deze VMBO pauper heeft 1.50 winst gemaakt.

Snap alleen niet dat de directrice 430k per jaar krijgt voor dat baantje, terwijl het bij wijze van spreke een overheidsinstelling is.

Zet dus inderdaad maar in KLB.
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:52:37 #15
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_72660755
jee....30 euri gewonnen...nou ja, eigenlijk 15...als je de kosten van het lot er vanaf haalt.
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:56:53 #16
269746 Keesbroekheid
Gedurfd adverteren doe je hier
pi_72660872
staatloterij
voor maar ¤5,- per 2 weken. PM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: