abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72649466
Voor de goede orde: ik heb niets tegen de vooruitgang, en ben digibeet noch technofoob. Maar de manier waarop veel technologische snufjes de consument tegen heug en meug door de strot worden gedouwd staat me tegen. Niemand heeft gevraagd om een OV-chipkaart, waardoor allerlei kwaadwillende figuren nu in staat zijn om precies je gangen na te gaan, of een Electronisch Patienten Dossier. Zolang het vrijheid blijheid is vind ik het prima. Zo verkoopt bol.com nu ook digitale boeken, maar je kunt nog steeds de papieren variant kopen, zonder dat bol.com je daarbij iets in de weg legt. Met zo'n OV-chipkaart is het anders, de strippenkaart is foetsie op veel plekken, dus je koopt die chipkaart maar, anders kom je het OV niet in.

Idem dito met de ING Bank. Hartstikke handig dat Internetbankieren, maar dat ontmoedigingsbeleid gericht op iedereen die het nog op de oude manier wil doen is schandalig. Voor overschrijvingskaarten moet je betalen, giro-enveloppen kon je vroeger op het postkantoor halen, maar de postkantoren zijn opgedoekt. Op het ING Bankkantoor word je te woord gestaan door strak in het pakzittende bankemployees, die ondanks de ingestudeerde klantvriendelijke glimlach niet kunnen verhullen dat ze niet zitten te wachten op dit soort pietluttigheden. Voor transacties van 1000 euro of minder word je beleefd doch dringend naar een automaat gedirigeerd. Ik wilde EUR 800 contant storten, maar dat wilden zij niet doen, dat moest ik maar bij zo'n automaat doen. Afschriften willen ze je ook niet meer sturen, zogenaamd om het milieu te sparen (en heus niet om die zakkenvullende graaiende bankiers te financieren). Ondertussen leggen ze je wel graag uit hoe je op "Mijn ING" zelf je afschriften kunt uitprinten, voor de belastingdienst bijv.

Ook met overschrijvingen merk je dat ontmoedigingsbeleid. Als ik met Internetbankieren geld naar iemand overmaak heeft hij/zij dat dezelfde dag nog, als ik een acceptgiro op de bus doe kan het makkelijk 4 tot 5 dagen duren!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72649572
Netzo als het nieuwe paspoort wat er zit aan te komen
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:36:14 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72649608
Slimme meters
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 17:36:59 #4
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72649637
Studielink! Ook zo'n fantastisch product!
pi_72649666
Paspoort met vingerafdrukken voor de veiligheid natuurlijk
pi_72649734
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:38 schreef geelkuikentje het volgende:
Paspoort met vingerafdrukken voor de veiligheid natuurlijk
Uiteraad, want er zijn laatst nog plannen gevonden van terroristen die een aanslag willen plegen in Vriezenveen. Daarom snap ik het ook wel dat ik al mijn privacy direct moet inleveren.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:40:04 #7
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_72649757
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:36 schreef Hukkie het volgende:
Slimme meters
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:41:55 #8
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72649844
Ik heb een anonieme OV-chipkaart en bezwaar gemaakt tegen EPD
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:42:26 #9
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72649854
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:39 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Uiteraad, want er zijn laatst nog plannen gevonden van terroristen die een aanslag willen plegen in Vriezenveen. Daarom snap ik het ook wel dat ik al mijn privacy direct moet inleveren.
Dan neem je toch geen paspoort?
Jankwijf. BOEHOE!! MIJN PRIVACY!!!
pi_72649858
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:35 schreef Pakspul het volgende:
Netzo als het nieuwe paspoort wat er zit aan te komen
pi_72649902
Gegronde klacht.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_72649927
Kanker complot denkers. Sterf.
pi_72649951
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:36 schreef Hukkie het volgende:
Slimme meters
Want verbruik je een beetje meer elektra, dan heb je meteen een verhoogde kans op een bezoekje van een helicopter met infraroodcamera.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_72649953
wat een gejank, het is volkomen logisch dat de banken kostenverhogende activiteiten doorberekenen aan de klanten die daarvoor zorgen. Ik ga echt niet voor jouw acceptgiro's betalen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_72649957
Internetbankieren is inderdaad makkelijk.
Roken is lekker
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:45:56 #16
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72649960
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook met overschrijvingen merk je dat ontmoedigingsbeleid. Als ik met Internetbankieren geld naar iemand overmaak heeft hij/zij dat dezelfde dag nog, als ik een acceptgiro op de bus doe kan het makkelijk 4 tot 5 dagen duren!
Je klaagt dat dingen sneller zijn geworden?
Acceptgiro duurde vroeger ook al zo lang hoor.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_72650508
Wat betreft ING en afschriften...kun je nog steeds gratis krijgen (1x per maand) maar moet je even aangeven op de site (en dat stond ook in de brief die je gekregen hebt dus je hebt nog steeds de keuze wel of geen afschriften).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72651369
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:42 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dan neem je toch geen paspoort?
Jankwijf. BOEHOE!! MIJN PRIVACY!!!
Lever jij maar netjes je privacy in
pi_72651434
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:30 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Lever jij maar netjes je privacy in
Jij denkt dat je tegenwoordig nog privacy hebt met alle computers en de gegevens die daar in staan...je zou schrikken als je precies wist wie allemaal over je gegevens beschikken.
Optimist tot in de kist
pi_72651931
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Jij denkt dat je tegenwoordig nog privacy hebt met alle computers en de gegevens die daar in staan...je zou schrikken als je precies wist wie allemaal over je gegevens beschikken.
Je quote de verkeerde.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_72652013
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je quote de verkeerde.
Oh ja , nou dan is die opmerking voor iedereen op het forum die denkt dat hij/zij in de tegenwoordige tijd anoniem is in de maatschappij.
Optimist tot in de kist
pi_72652535
sommige veranderingen zijn vervelend. maar als je nog steeds geld over maakt via papier kan je beter in een hutje van stro gaan wonen

als de ov chipkaart veilig zou zijn en de privacy gegarandeerd is het een goede vervanging van de strippenkaart
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:16:35 #23
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_72653075
Zeer, zéér, zéééééér herkenbare en terechte klacht!
Guanine en Cytosine! *O*
pi_72653106
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:02 schreef Synthesist het volgende:
sommige veranderingen zijn vervelend. maar als je nog steeds geld over maakt via papier kan je beter in een hutje van stro gaan wonen

als de ov chipkaart veilig zou zijn en de privacy gegarandeerd is het een goede vervanging van de strippenkaart
In principe maak ik betalingen over via Internetbankieren, behalve bij acceptgiro's, Dan ga ik niet dat hele verhaal overtypen, dan zet ik gewoon een krabbeltje en gaat het in de brievenbus. Maar de discussie gaat er niet over wat de beste keuze is, het gaat er om dat je gedwongen wordt om datgene te kiezen wat de aanbieder wil. Eenzelfde probleem heb ik met bedrijven die je maar 2 betalingsmogelijkheden bieden (bijv. Ziggo/Casema): of een acceptgiro (1 euro per keer bijbetalen) of automatische incasso, want dat laatste is zo lekker makkelijk, en je hebt er geen omkijken meer naar. Maar voor wie is het makkelijk? Voor hun! En je hebt er wel degelijk omkijken naar, want een automatische incasso is gewoon een vrijbrief voor een instantie om geld van je rekening te halen. Alsof ze permanent je portemonnee beheren en er uit mogen pakken wat ze nodig denken te hebben. En i.t.t. wat veel mensen denken kun je niet alle incasso's terug laten storten. En zelfs als dit wel kan, dan nog kunnen ze het gewoon opnieuw van je rekening afboeken, zelfs al heb je de machtiging stopgezet. En helaas kan de bank bepaalde incasseerders niet gewoon blokkeren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_72653621
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In principe maak ik betalingen over via Internetbankieren, behalve bij acceptgiro's, Dan ga ik niet dat hele verhaal overtypen, dan zet ik gewoon een krabbeltje en gaat het in de brievenbus. Maar de discussie gaat er niet over wat de beste keuze is, het gaat er om dat je gedwongen wordt om datgene te kiezen wat de aanbieder wil.
Je wordt nergens toe gedwongen.

quote:
Eenzelfde probleem heb ik met bedrijven die je maar 2 betalingsmogelijkheden bieden (bijv. Ziggo/Casema): of een acceptgiro (1 euro per keer bijbetalen) of automatische incasso, want dat laatste is zo lekker makkelijk, en je hebt er geen omkijken meer naar. Maar voor wie is het makkelijk? Voor hun! En je hebt er wel degelijk omkijken naar, want een automatische incasso is gewoon een vrijbrief voor een instantie om geld van je rekening te halen.
Volgens de overeengekomen voorwaarden uiteraard.
quote:
Alsof ze permanent je portemonnee beheren en er uit mogen pakken wat ze nodig denken te hebben. En i.t.t. wat veel mensen denken kun je niet alle incasso's terug laten storten.
Wel van dat soort bedrijven.

quote:
En zelfs als dit wel kan, dan nog kunnen ze het gewoon opnieuw van je rekening afboeken, zelfs al heb je de machtiging stopgezet. En helaas kan de bank bepaalde incasseerders niet gewoon blokkeren.
als ze het opnieuw afschrijven kun je het opnieuw storneren, ook kun je de machtiging stopzetten en/of automatische incasso van het bedrijf laten blokkeren.

Maar goed, zoalsje zelf al aangeeft gaat de discussie niet om wat het beste is.

Als de helft van de mensen per acceptgiro wil betalen, en de andere helft niet, en een acceptgiro betaling kost gemiddeld een euro aan administratiekosten, verwacht jij dus eigenlijk dat iedereen 50 cent extra voor zijn abonnement gaat betalen omdat jij 'gratis' de duurdere betalingsmethode wilt gebruiken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')