En komt ze daar terecht vanwege haar buitengewone ervaring met de politie-organisatie? Neuh..quote:MIDDELBURG - Letty Demmers-van der Geest wordt de nieuwe korpschef van de politie in Zeeland. Dat liet een woordvoerder van de politie vrijdag weten.
Zeeland zit al een jaar zonder korpschef, nadat de vorige korpschef Fup Goudswaard vorig jaar uit zijn functie werd gezet omdat hij niet door een keuring van de veiligheidsdienst AIVD kwam. De korpschef zou chantabel zijn door buitenechtelijke verhoudingen.
Het Koninklijk Besluit voor de benoeming is vrijdag rondgekomen. Demmers begint maandag. Ze was eerder onder meer de eerste gekozen burgemeester in Nederland in Best.
Met de benoeming van Demmers komt een eind aan de speculatie dat de politie Zeeland geen vrouw als korpschef zou willen. In mei van dit jaar ontstond commotie nadat uitlekte dat de benoeming van de door het ministerie van Binnenlandse Zaken voorgedragen Eveline Rutten niet doorging. Volgens korpsbeheerde Koos Schouwenaar was ze niet geschikt en ging het er niet om dat ze een vrouw is.
Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) wil meer vrouwen en allochtonen in de top en subtop van de politie. Ze heeft met de korpsbeheerders afgesproken in 2011 op 25 procent van die posten een vrouw of allochtoon te hebben.
quote:Zij werkt pas sinds dit jaar bij de politie. Daarvoor was de D66-politica burgemeester, onder meer van Best, waar ze de eerste gekozen burgemeester van Nederland was.
Valt wel mee, als burgemeester zal ze er genoeg vanaf weten. Zou het in dit geval niet te negatief zien.quote:En komt ze daar terecht vanwege haar buitengewone ervaring met de politie-organisatie? Neuh..
quote:
Zij werkt pas sinds dit jaar bij de politie. Daarvoor was de D66-politica burgemeester, onder meer van Best, waar ze de eerste gekozen burgemeester van Nederland was.
Niet te negatief? Er werken misschien wel mensen bij de politie die keihard hun best doen om korpschef te worden, en dan komt er zo'n trien die toevallig burgemeester is geweest en die neemt ff die positie in.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:22 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Valt wel mee, als burgemeester zal ze er genoeg vanaf weten. Zou het in dit geval niet te negatief zien.
Dit zeggende terwijl ik met de dag een grotere hekel aan die drammer Ter Horst krijg.![]()
Af en toe overleg voeren als burgemeester van een plaatsje in Brabant, is wel even wat anders dan de hele organisatie aansturen. Maar goed, het zou natuurlijk kunnen dat het een heel geschikt persoon is, die zulke unieke kwaliteiten heeft dat ze het gebrek aan ervaring weet te compenseren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:22 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Valt wel mee, als burgemeester zal ze er genoeg vanaf weten. Zou het in dit geval niet te negatief zien.
hoe kan dat nouquote:Zij werkt pas sinds dit jaar bij de politie. Daarvoor was de D66-politica burgemeester, onder meer van Best, waar ze de eerste gekozen burgemeester van Nederland was.
Het koekie-fabriek manager principe. Kan ik een endje in mee gaan, maar niet voor 'wapens' (Politie & Leger).quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:33 schreef isogram het volgende:
Ik vind het niet zo bijster interessant wie de korpschef is; als diegene maar fatsoenlijk leiding kan geven. Misschien dat een ervaren bestuurder - en bovendien iemand die van BUITEN de politie komt - wel meer kan bewerkstelligen dan wanneer je een doorgewinterde agent promoveert tot korpschef. Niet zelden zitten zulke mensen vastgeroest in bepaalde denkbeelden en patronen, terwijl er bij de politie juist heel veel moet veranderen.
Ze begint dankzij Ter Horst wel met een achterstand. Niet eens zozeer omdat het een vrouw is, maar omdat mensen (terecht) betwijfelen of ze wel is aangenomen vanwege haar kwaliteiten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:46 schreef isogram het volgende:
Niet dat ik nou luid sta te applaudiseren bij de keuze voor deze korpschef, maar om haar op voorhand al af te schrijven vind ik ook voorbarig. Ze moet zich maar bewijzen; misschien pakt het wel prima uit.
Dit dusquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Positieve discriminatie staat weer hoog in het vaandel bij het kabinet Balkenende.
En bij Balk mogen we allemaal en mening hebben maar geen geluid. Hij drukt het wel door, de rest kijkt toe.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Positieve discriminatie staat weer hoog in het vaandel bij het kabinet Balkenende.
"Nee".quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:46 schreef isogram het volgende:
En misschien is het juist wel die "manier van leven" binnen de politie waar het nodige aan moet gebeuren, ExTec...
Vraag het eens aan een agent. Die zien graag leidinggevenden die weten waar ze het over hebben, ipv als voornaamste beleidsmiddel het immer moraliserende vingertje hebben.quote:Niet dat ik nou luid sta te applaudiseren bij de keuze voor deze korpschef, maar om haar op voorhand al af te schrijven vind ik ook voorbarig. Ze moet zich maar bewijzen; misschien pakt het wel prima uit.
Ik hoop dat ze het haar zo zwaar mogelijk maken, en dat het een politieke blamage wordt voor Guusje Ter Horst, het kabinet behoort zich niet te bemoeien met dit soort randzaken. Ik durf te wedden dat er GENOEG mannen zijn die langer bij de politie zaten en een betere CV hadden, en dat 't enige minpunt was dat ze een man waren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:01 schreef zoalshetis het volgende:
die vrouw gaat een rottijd tegemoet. prima.
Niet tegen haar, maar tegen "politieke correcte" Guusje.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat een agressie jegens een vrouw die zelf niets verkeerd heeft gedaan.
ik zou bedanken voor de eer.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat een agressie jegens een vrouw die zelf niets verkeerd heeft gedaan.
Natuurlijk hebben meer mannen een beter cv, simpelweg omdat er meer mannen bij de politie zijn. Maar volgens mij krijg je die mannenlobby niet weg zonder positieve discriminatie.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het haar zo zwaar mogelijk maken, en dat het een politieke blamage wordt voor Guusje Ter Horst, het kabinet behoort zich niet te bemoeien met dit soort randzaken. Ik durf te wedden dat er GENOEG mannen zijn die langer bij de politie zaten en een betere CV hadden, en dat 't enige minpunt was dat ze een man waren.
Guusje Ter Horst, feministische Tr(sn)ol.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |