Mijn ervaring met pompwater is dat een nieuwe aansluiting altijd de eerste periode "vuil" water geeft. Dit wordt op den duur minder nadat je genoeg water hebt doorgepompt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:07 schreef ripper73 het volgende:
Zo heb ik de filterbuis inmiddels schoongemaakt wat betreft het zandbed op de bodem. Toch blijft nog steeds met zand vervuild water omhoog komen.
Nu is mijn vraag, moet ik deze put als verloren beschouwen? Of is dit een fase waar ik doorheen moet, en komt er dadelijk schoner water? Wie heeft hier ervaring mee?
P.S. Een emmer opgepompt water is ondoorzichtig. Echter laat ik de emmer 2 uurtjes staan dan is het zand naar de bodem gezonken, en heb ik daarboven kraakhelder water.
Mits je in Nederland bezig bent uiteraard. Lijkt me niet dat je in NL grondwater op gaat pompen voor consumptie?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Weet je ook dat je vergunningplichtig bent met zulke dingen?
Ja maar die waterlagen zitten vaak dieperquote:Op vrijdag 11 september 2009 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik moet een heel eind boren wil ik niet-Nederlands grondwater te pakken hebben..... In Nederland is er trouwens niets mis met grondwater, dat komt in heel veel plaatsen gewoon uit de kraan.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:20 schreef RemcoDelft het volgende:
officieel is het verplicht maar hier in zuid oost brabant ken ik niemand met een vergunning, en ik heb toch genoeg beregeningssystemen aangelegdquote:Op vrijdag 11 september 2009 20:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Is dat zo?![]()
Hier in het zuid-oosten des lands heeft iedereen met een beetje een flinke tuin een grondwaterput.
Nooit gehoord dat je daar een vergunning voor moet hebben.
Wij hebben gewoon iemand gebeld, en die kwam met een gierkar en een waterspuit die put boren.
In een half uurtje gepiept, de kiezel zit op 6 meter.
Pomp er aan en sproeien maar.
Heb filterbuis 75mm bij Wildkamp gehaald, en ja, er zat een eindkap op. Deze filterbuis is me aanbevolen door de medewerkers van Wildkamp.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:16 schreef densmee het volgende:
Heb je wel een filterbuis en welke maat is dit dan
en zit er wel een eindkap op de buis.
zo ja is je filterbuis wel fijn genoeg
http://www.wildkamp.com/wildkamp/Bronfilters-bronbuizen_c_2001001
Bij de gemeente hadden ze een ander antwoord. Wanneer je minder dan 10m3/uur onttrekt, is het niet nodig een vergunning te hebben. Dus jullie hoeven je niet druk te maken...quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:20 schreef RemcoDelft het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |