abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72636154
Gisteravond op NED1, prachtvoorbeeld van dat type mensen, in dit geval de man die 225 miljoen euro verdiende aan de verkoop van Marktplaats. Dat soort mensen zijn stinkend rijk, maar door-en-door Hollander, dus kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat 'ze het eigenlijk nog steeds niet beseffen' en 'ze geen waarde hechten aan materiële zaken'. Dat soort overdreven bescheiden gemekker.

Echt, schei toch uit. Je bent multimiljonair, dus geef ook gewoon toe dat je dat heerlijk vindt en je geniet van je centen door dingen te doen of kopen die je altijd al had willen doen. In die zin was het ook wel grappig dat verderop in het programma bleek dat Dhr. Marktplaats wel degelijk met geld had lopen strooien door een huis te bouwen, een muziekstudio neer te zetten en een volledig natuurgebied had laten aanleggen. Dat alles in de Noordoostpolder ( ), maar toch.

Maar Beauregard, wat is nu eigenljik de kern van je klacht?

Wel, dat is de manier waarop elke Jantje Modaal die miljonair is geworden zich naar buiten gedraagt. Vooral niet laten blijken dat je intens gelukkig bent met je nieuw verworven kapitaal en met een zuinig, Calvinistisch mondje bij hoog en laag beweren dat je niets om materiële zaken geeft.
pi_72636228
Welkom in Nederland waar gewoon doen al gek genoeg is.
pi_72636240
Blijven Nederlanders...of ze nu geld hebben of niet
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72636263
Ik wil ook rijk zijn
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_72636345
Tja, logisch, de sympathie van een hele bevolking kun je moeilijk kopen. Dan maar even te koop gaan lopen met het feit dat je 'geen waarde hecht aan materiële zaken'... Wat natuurlijk op 3 manieren kan worden opgevat;

- "Ik heb zoveel geld dat het me allemaal niet meer boeit wat iets kost, of wat voor waarde een ander eraan hecht"
- "Ondanks dat ik al dat geld bij elkaar heb gekregen, ben ik zó stom dat ik er nu niks mee ga doen. Gewoon, voor het idee, laat ik dat geld op de bank staan".
- "Gefeliciteerd, je hebt zojuist naar de grootste leugenaar geluisterd die je ooit in levende lijve zult aanschouwen "
pi_72636347
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:18 schreef 3keernix het volgende:
Ik wil ook rijk zijn
pi_72636363
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_72636368
Als ik rijk was kocht ik Fok en bande ik iedereen.
pi_72636393
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:22 schreef zovty het volgende:
Als ik rijk was kocht ik Fok en bande ik iedereen.
Ik zou een UI kopen.
pi_72636399
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:21 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Dat ga je niet worden, papzak.

En verzin zelf een post, in plaats van andermans nietszeggend hersenscheetje te quoten.
pi_72636408
Lijkt me leuk om te zien hoe jij dan in je eentje fok volspamt
pi_72636422
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:23 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Dat ga je niet worden, papzak.

En verzin zelf een post, in plaats van andermans nietszeggend hersenscheetje te quoten.
Internetheldje
pi_72636434
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:23 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik zou een UI kopen.
Je hebt toch een UI? .
pi_72636448
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:24 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Internetheldje
En daarbuiten ook. Al is dat voor iemand als jij waarschijnlijk moeilijk te behappen.

Nu weer ontopic.
pi_72636463
Nederlanders die rijk geworden zijn doen het eigenlijk zelden goed. Of ze worden van die foute gasten die het maar spenderen. Of ze blijven van die gasten zoals die marktplaats gast.
pi_72636476
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:26 schreef Stansfield het volgende:
Nederlanders die rijk geworden zijn doen het eigenlijk zelden goed. Of ze worden van die foute gasten die het maar spenderen. Of ze blijven van die gasten zoals die marktplaats gast.
En hoe hoort een rijke nederlander zich dan wel te gedragen?
pi_72636509
Ik vond het anders een heerlijke vent, echt een inspirerend voorbeeld. Ja, hij had wel geld uitgegeven, maar echt aan dingen waar hij gelukkig van wordt. Da's volgens mij een hele slimme en goede manier om met je geld om te gaan.

TS is jaloers?
pi_72636525
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:24 schreef zovty het volgende:

[..]

Je hebt toch een UI? .
pi_72636580
quote:
Ik wil ook rijk zijn
Dat is inderdaad de onderliggende boodschap van TS
pi_72636587
Ik probeer altijd als ik in België ben niet te vaak : "Hey, dat is gratis!" of "Yo dat is duur!" te roepen
pi_72636648
Hoofd, Maaiveld enzo... en inderdaad die hele zuinig Calvinistische inslag.
pi_72636747
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:27 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik vond het anders een heerlijke vent, echt een inspirerend voorbeeld. Ja, hij had wel geld uitgegeven, maar echt aan dingen waar hij gelukkig van wordt. Da's volgens mij een hele slimme en goede manier om met je geld om te gaan.

TS is jaloers?
Och, het lijkt mij ook een erg geschikte kerel, maar in eerste instantie kwam hij op me over als een vrek. Dus bevreemdde het mij nogal dat later bleek dat hij er wel degelijk tegenaan was geklapt met z'n geld.

Wellicht is het ook niet het meest treffende voorbeeld dat ik had kunnen gebruiken voor het type mensen dat ik beschrijf in mijn OP. In zo'n programma van de EO - ik moet je de naam even schuldig blijven - kom je voorbeelden tegen die minstens zo goed zijn.

En ja, TS is jaloers. Is dat vreemd? Ben jij jaloers op die man? Met enig ander antwoord dan 'ja' maak je jezelf onsterfelijk belachelijk en volkomen ongeloofwaardig. Natuurlijk ben je jaloers op een man die multimiljonair is geworden met de verkoop van een website.
pi_72636911
quote:
Ik wil ook rijk zijn
Ik denk velen met je . Ik ben al heel "gewoon"nu het geld nog
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72637327
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:35 schreef Beauregard het volgende:
En ja, TS is jaloers. Is dat vreemd? Ben jij jaloers op die man? Met enig ander antwoord dan 'ja' maak je jezelf onsterfelijk belachelijk en volkomen ongeloofwaardig. Natuurlijk ben je jaloers op een man die multimiljonair is geworden met de verkoop van een website.
Dan zou je in principe jaloers moeten zijn op iedere succesvolle ondernemer. Je moet niet vergeten dat meneer Marktplaats 500k gulden over de balk heeft gesmeten om de website over te nemen. En dat in een tijd waar internet nog enorm vaag was. Hij had net zo goed zijn geld in vastgoed kunnen steken en een 1-digit miljonair kunnen worden. Wat dat betreft sla je de plank volledig mis als je denkt dat meneer zomaar multimiljonair is geworden.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')