abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72634865
Is er eigenlijk een Baklava mogelijkheid zonder noten of ei?
Ik vind het namelijk heerlijk, maar mijn vriendin mag het niet ivm de noten die erin zitten. Zou je nu zoiets ook kunnen maken zonder noten?

wat is een goed alternatief?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_72634876
Dat zal je denk ik toch even bij de Turk moeten vragen..
Het is ZIJ, niet HIJ. Godverredomme
pi_72634948
Terugvindpost.

Ik zal het navragen wanneer ik thuis ben.
pi_72635144
Wil je iets vergelijkbaars aan baklava of een recept zonder ei en noten?
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:53:16 #5
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_72635624
Een groot gedeelte van de smaak van baklava komt natuurlijk door de noten, dus echt dezelfde smaak gaat moeilijk worden denk ik.
pi_72635980
Probeer jezelf er nu eens over heen te zetten. Niet alles moet maar aangepast worden omdat iemand toevallig allergisch is voor 1 of 2 ingrediënten. Dan eet je het maar mooi niet.

Klaar basta slotje
pi_72636009
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik vind het namelijk heerlijk, maar mijn vriendin mag het niet ivm de noten die erin zitten. Zou je nu zoiets ook kunnen maken zonder noten?

Probeer eens alternatieven van noten, zoals amandelen (zaad) of pinda's (vrucht).
(Ik heb zelf een lactose, eier-allergie gehad en nog steeds een notenallergie.)
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:07 schreef TheThirdMark het volgende:
Probeer jezelf er nu eens over heen te zetten. Niet alles moet maar aangepast worden omdat iemand toevallig allergisch is voor 1 of 2 ingrediënten. Dan eet je het maar mooi niet.

Klaar basta slotje
Ohohohohoh wat hoop ik dat jouw kinderen geboren mogen worden met een brute voedselallergie!
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_72638574
Helaas is het voor alle soorten, zowel pinda´s, zaden en noten. Ik ben dan ook opzoek naar een vergelijkbaar alternatief...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:51:45 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72638654
Misschien kun je een vulling van zuidvruchten (bijv. dadels) maken. Vind ik er qua zoetheid ook wel bij passen.

Recept: walnoten weglaten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lienekien op 11-09-2009 12:04:22 ]
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:30:13 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72675536
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Helaas is het voor alle soorten, zowel pinda´s, zaden en noten. Ik ben dan ook opzoek naar een vergelijkbaar alternatief...
Wat is het effect als ze die binnenkrijgt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 september 2009 @ 20:56:56 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_72710812
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:08 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Probeer eens alternatieven van noten, zoals amandelen (zaad) of pinda's (vrucht).
(Ik heb zelf een lactose, eier-allergie gehad en nog steeds een notenallergie.)
[..]

Ohohohohoh wat hoop ik dat jouw kinderen geboren mogen worden met een brute voedselallergie!

Je hebt geen baklava alternatieven. Simpelweg omdat het met andere ingrediënten geen baklava meer is. Klaar. Er zijn nog zat gerechten vrij voor mensen met allerlei allergieën en daar moeten ze het maar mee doen.
Ennuh, allergie is genetisch en laat mijn bloedlijn nu eens lekker vrij zijn van wat voor allergieën dan ook ,,!,,(-.-),,!,,
pi_72715975
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je hebt geen baklava alternatieven. Simpelweg omdat het met andere ingrediënten geen baklava meer is. Klaar. Er zijn nog zat gerechten vrij voor mensen met allerlei allergieën en daar moeten ze het maar mee doen.
Ennuh, allergie is genetisch en laat mijn bloedlijn nu eens lekker vrij zijn van wat voor allergieën dan ook ,,!,,(-.-),,!,,
allergieën kunnen zich ook ontwikkelen. Het hoeft niet erfelijk te zijn. Ik ben bijvoorbeeld allergisch voor fruit, maar niemand in mijn familie heeft er last van. Ookal hebben allebei je ouders de allergie niet, dan is er nog een kans van 15% dat je er allergisch voor bent.
  zondag 13 september 2009 @ 23:31:37 #13
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_72717631
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:

http://hubpages.com/hub/nut-free-baklava-recipe
Misschien dit recept? (filodeeg is zover ik weet altijd wel ei-vrij)
Weet niet hoe ze reageert op sesamzaad? Anders dat ook vervangen met iets. Dadels. Of appel. Of geen idee wat.

Bij de hema hebben ze baklava die zover ik weet in ieder geval ei-vrij is.
pi_72723243
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ik gaf geen alternatief voor Baklava, ik gaf een alternatief voor noten.
En lees je alsjeblieft wat beter in over de ontwikkeling van allergieën.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_72957209
Denk niet dat je baklawa kunt vinden zonder noten of ei erin. Ik geloof dat de buitenkant altijd wordt bestrijkt met ei omdat die anders een beetje droog wordt. En anders zit er altijd walnoot, pistache of amandel in. Wat wel lekker is en waar je de nootjes uit kunt plukken zijn die vogelnestjes ('engelenharen') maar ik weet niet zeker of er geen ei in zit. http://tasteofbothworlds.(...)es/2008/04/30/31.jpg

Als alternatief kun je op zoek gaan naar Arabische snoepjes waar veel honing in zit.. 1 van mijn favorieten is Atail bil ashta, soort van pannekoekjes met creme/puddingachtige inhoud waar je heel veel honing op doet: http://www.thefreshloaf.com/node/3511/ataif-bil-ashta Eigenlijk is alles met ashta (wordt meestal gespeld als qashta of kashta) lekker met honing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop