abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:01:33 #101
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_73284493
Damn... bestel ik me kaartjes voor Rowwen Heze in het theater op 6 februari, zie ik net dat Roda dan thuisvoetbalt tegen Sparta...
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  zondag 4 oktober 2009 @ 05:13:32 #102
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_73350744
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:01 schreef LeonH het volgende:
Damn... bestel ik me kaartjes voor Rowwen Heze in het theater op 6 februari, zie ik net dat Roda dan thuisvoetbalt tegen Sparta...
Dilemma: kiezen tussen cultuur (RH) en KUL-tuur (RJC).
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:49:12 #103
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_73373497
- niet doen -

[ Bericht 96% gewijzigd door Happel op 04-10-2009 21:54:40 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:02:20 #104
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_73374384
- edit -

[ Bericht 94% gewijzigd door Happel op 04-10-2009 22:13:05 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:14:16 #105
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_73375138
Bier was zeker lekker vandaag? Misschien beter om uit te loggen en te gaan slapen o.i.d.

Mocht er overigens wat zijn dan kan dat altijd aangegeven worden via een topic report. Dan nemen we een kijkje en doen we er desnoods wat aan.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 5 oktober 2009 @ 02:39:32 #106
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_73382430
Ik moet even kwijt dat ik flink gewalgd heb van het pro-Ajax commentaar bij Studio Sport.
Staat Roda gewoon goed te voetballen, ligt het aan de zwakte van Ajax.
Ongelooflijk hoe de overtreding (en zeer terechte rode kaart) van Emanuelson vergoelijkt werd door die commentator.

Roda speelde goed, maar 2-2 leek me wel terecht.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
  maandag 5 oktober 2009 @ 05:11:03 #107
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_73382658
Hahaha, die Kah, had een Ajaxshirt na afloop aan. Supporters van kom op Kah, doe dat shirt uit. Iets wat hij ook deed en besloot het shirt maar in zijn bilspleet te stoppen

Doet me een beetje aan volgens mij Koeman denken toen met het Duitse shirt!
Forza Roda
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:24:12 #108
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_73383905
Als er nog eens de kans was om van Ajax te winnen was het gistermiddag wel.
Beide teams voetbalden niet goed, maar Roda deed helemaal niks met de man meer situatie. Nee wat gaan ze doen, balletjes breed, terug naar Castro en lang leve het punt.
En dan nog de wissels van Harm, waar sloeg dat in hemelsnaam op? Ik mag hopen dat Hadiour licht geblesseerd was want anders begrijp ik het echt niet. Je zag ook toen hij eruit ging dat het aanvallende spel meteen ontregeld was.
pi_73385953
minder van dat angstige gedoe na de rode kaart. We hadden door moeten drukken ipv tijd te rekken met wissels. Maargoed, er werd af en toe heel behoorlijk rondgetikt. Vooral na de 1-1 en in de 2de helft waren we gewoon beter. Jammer van die vrije trap, het is weer geen keepersfout maar castro gaat me toch net iets te langzaam naar die hoek, die hij een paar meter teveel vrij laat. Op dat momentje na keepte hij trouwens wel een goede wedstrijd..

En nu op naar vvv. Jammer van dat klote interlandvoetbal
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:21:32 #110
60704 LeonH
pi_73387796
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 05:11 schreef Robjuhhh het volgende:
Hahaha, die Kah, had een Ajaxshirt na afloop aan. Supporters van kom op Kah, doe dat shirt uit. Iets wat hij ook deed en besloot het shirt maar in zijn bilspleet te stoppen

Prachtig was dat! Dacht dat het zelfs het shirtje van Suarez was. Dat soort "strijd" vind ik echt mooi!

Al met al had ik van te voren getekend voor een punt, maar zoals vaker na een "top"club op bezoek eentje met een nasmaak dat we hadden kunnen winnen. Castro keepte een goede partij, maar toch bij de vrije trap van Suarez... Je weet dat dat soort spelers die bal perfect kunnen trappen, ik zou in die situatie een man op de lijn zetten die je bal er uit kan koppen. Die 2e bal zat ie er wel perfect bij.

Tenminste weer met een goed gevoel richting Venlo!

En wat was dat inderdaad misselijkmakend weer bij Studio Ajax Voetbal gisteravond... Doen alsof Ajax zooooo slecht was, en Roda met gemak een 2-2 haalde... Nee Roda was over de hele wedstrijd gezien een tikkeltje beter. Ajax alleen echt dreigend gezien in de eerste 15 minuten. En die rode kaart was terecht. Gewoon van achter, wat niet het geval was bij Hadouir

Hoop dat Voetbal International vanavond een stuk objectiever is
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:06:01 #111
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_73390364
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 05:11 schreef Robjuhhh het volgende:

quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:21 schreef LeonH het volgende:

[..]

Prachtig was dat! Dacht dat het zelfs het shirtje van Suarez was. Dat soort "strijd" vind ik echt mooi!

Beide heren hebben dus hetzelfde niveau als Kah. Interessante humor.
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:18:59 #112
60704 LeonH
pi_73390675
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef blonchi het volgende:

[..]

[..]

Gelukkig hebben wij nog humor
Fussball ist krieg!
pi_73390766
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef blonchi het volgende:

[..]

[..]

humor is er niet om interessant te zijn maar om je te laten lachen. En ja, ook ik kon om die actie lachen

Dat de moraalridders van Studio Voetbal het niet normaal vonden was natuurlijk wel te voorspellen
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:06:45 #114
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_73396058
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 02:39 schreef blonchi het volgende:
Ik moet even kwijt dat ik flink gewalgd heb van het pro-Ajax commentaar bij Studio Sport.
Staat Roda gewoon goed te voetballen, ligt het aan de zwakte van Ajax.
Ongelooflijk hoe de overtreding (en zeer terechte rode kaart) van Emanuelson vergoelijkt werd door die commentator.

Roda speelde goed, maar 2-2 leek me wel terecht.
Maestro, je kan dus wel pro-Roda commentaar geven?
pi_73399721
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:06 schreef RD4 het volgende:

[..]

De laatste weken heb ik hem al vaker op positief commentaar kunnen betrappen op sport.fok , het wordt nog eens wat!
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:34:29 #116
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_73401133
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:06 schreef RD4 het volgende:

[..]

Het was niet per se pro-Roda commentaar. Eigenlijk meer een vorm protest tegen Hilverdam.
Bovendien was Roda helemaal zo slecht nog niet.

Kan straks best een leuke pot voetbal worden in de Koel.
Uiteraard zal mijn voorkeur lichtjes uitgaan naar Venlo, een alleraardigst stadje. Grote kans dat ik zelfs ga kijken. Maar mocht 'ut Roda' de overwinning verdienen, is het haar van harte gegund.

En ach, wat is er mis met af en toe een knuppeltje in het 'honderhok tse sjmiese' ?

maandag 5 oktober 2009 @ 19:35:38 #117
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_73401193
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:03 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

De laatste weken heb ik hem al vaker op positief commentaar kunnen betrappen op sport.fok , het wordt nog eens wat!
Ich werde geliebt
pi_73406505
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:35 schreef blonchi het volgende:

[..]

Ich werde geliebt
Loop maar niet te hard van stapel
pi_73417979
leer mekaar eerst wat beter kennen voordat jullie klaar zijn voor de volgende stap
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:34:38 #120
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_73514854
quote:
Roda JC moet vechten voor bestaan

KERKRADE - De financiële nood voor het armlastige Roda JC is groot geworden, nu de club dit seizoen onder andere zeven ton minder aan mediagelden krijgt. De Limburgse eredivisionist heeft mede hierdoor op dit moment een begrotingstekort van bijna twee miljoen euro. Eén van de andere oorzaken is de flinke teruggang, mede als gevolg van de recessie, van het aantal businessclubleden.

Door een deel van de 5,2 miljoen euro die Roda voor de verkoop van Sekou Cissé aan Feyenoord en Marcel Meeuwis aan Borussia MönchenGladbach ontving bij de begroting te voegen, heeft de armlastige eredivisionist het uiteindelijke begrotingstekort teruggebracht naar een kleine twee miljoen euro. Omdat Roda JC bivakkeert in categorie 1, heeft de club al eerder een plan van aanpak ingediend bij de KNVB.

Om de broodnodige inkomsten te kunnen verhogen, denkt Roda JC volgens directeur Martin van Geel aan de mogelijkheid om meer aandelen van het Parkstad Limburg Stadion te gaan verkopen, het vergroten van de businessclub of het eventueel afsluiten van een lening. De Limburgers hebben bovendien een Limburgse Sociëteit opgericht, waarin financieel krachtige topbedrijven kunnen plaatsnemen. Daarnaast heeft Roda JC een spelersinvesteringsfonds, waarin op dit moment meer dan een miljoen euro zit.

Martin van Geel geeft aan dat zijn club tot maximaal drie jaar de tijd heeft om helemaal uit de financiële noodsituatie te kunnen komen. "In die periode gaan we proberen een stabiele begroting van dertien miljoen euro neer te zetten. Als na drie jaar blijkt dat dit niet gelukt is, dan heeft Roda JC als club geen bestaansrecht meer in de eredivisie. Zo eerlijk moet je zijn."
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_73518051
Nol is toch terug?
pi_73519694
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:21 schreef LeonH het volgende:

[..]

Al met al had ik van te voren getekend voor een punt, maar zoals vaker na een "top"club op bezoek eentje met een nasmaak dat we hadden kunnen winnen. Castro keepte een goede partij, maar toch bij de vrije trap van Suarez... Je weet dat dat soort spelers die bal perfect kunnen trappen, ik zou in die situatie een man op de lijn zetten die je bal er uit kan koppen. Die 2e bal zat ie er wel perfect bij.

.....
Groot nadeel van een man op de lijn is dat er dan ook spelers van de tegenpartij op die lijn gaan staan of nog erger voor de keeper.
pi_73519749
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:19 schreef DeVinger het volgende:
Nol is toch terug?
Nee volgens mij niet. Las wel dat Nol en van Geel weer normaal met elkaar praten. Wat dat gaat opleveren is nog de vraag.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 03:43:44 #124
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_73540698
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:14 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Nee volgens mij niet. Las wel dat Nol en van Geel weer normaal met elkaar praten. Wat dat gaat opleveren is nog de vraag.
quote:
fusie? Nooit!.....RJC! 4ever
Niks is voor eeuwig, makker...
pi_73543885
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 03:43 schreef blonchi het volgende:

[..]

[..]

Niks is voor eeuwig, makker...
dat geneuzel van jou lijkt er anders wel op
pi_73709153
begint al te kriebelen voor zondag. Alleen beetje belachelijk dat we al om 10:00uur moeten vertrekken voor een wedstrijd die om half 1 begint

Maargoed, heb er wel vertrouwen in. Hopelijk heeft Honda een flink jetlag
pi_73710285
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:11 schreef planethugo het volgende:
begint al te kriebelen voor zondag. Alleen beetje belachelijk dat we al om 10:00uur moeten vertrekken voor een wedstrijd die om half 1 begint

Maargoed, heb er wel vertrouwen in. Hopelijk heeft Honda een flink jetlag
Eerste bussen gaan al om half 10, inderdaad nogal gaar maarja..
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:19:53 #128
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_73739825
Zal zwaar worden zondag, hopelijk denken ze niet dat ze tegen RKC spelen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:33:49 #129
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_73811415
Roda JC: Castro, Lachambre, Addo, Kah, de Jong, Sutchuin (Junker/76), Janssen (Delorge/88), de Fauw, Bodor, Skoubo (Yulu Matondo/83), Hadouir

De Fauw op het middenveld? Of weer met 5 verdedigers gespeeld? Ik begin een gruwelijke hekel te krijgen aan Harm!
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_73819297
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:33 schreef Kn0x het volgende:
Roda JC: Castro, Lachambre, Addo, Kah, de Jong, Sutchuin (Junker/76), Janssen (Delorge/88), de Fauw, Bodor, Skoubo (Yulu Matondo/83), Hadouir

De Fauw op het middenveld? Of weer met 5 verdedigers gespeeld? Ik begin een gruwelijke hekel te krijgen aan Harm!
de fauw stond op honda zeg maar, dus voor de verdediging, en lachambre rechtsback al moet gezegd worden dat ie het aardig deed voor een linkspoot

zat eigenlijk ook niet meer in dan 1-1, behalve dat schot van bodor geen enkele kans gehad
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:40:45 #131
60704 LeonH
pi_73822386
Gezien op tv. 1-1, toch denk ik qua verhoudingen van 1e en 2e helft terecht.
Al was VVV er in de 2e helft wel heel vaak heel dichtbij
pi_73829714
Een puntje daar moeten 'we' weer tevreden mee zijn.
  maandag 19 oktober 2009 @ 08:57:36 #133
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_73833804
We moeten zeer tevreden zijn met een punt want er was maar 1 team aan het voetballen gisteren en dat was VVV.

Ik irriteerde me mateloos aan het compleet vrijlaten van de linkerkant aan het begin van de wedstrijd en het feit dat werkelijk alle kopduels werden gewonnen door VVV. Ook het feit dat VVV uit 1 corner dreigender is dan Roda het hele seizoen met corners is gewoon een feit!
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:26:08 #134
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_73838995
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 08:57 schreef Professional het volgende:
We moeten zeer tevreden zijn met een punt want er was maar 1 team aan het voetballen gisteren en dat was VVV.

Ik irriteerde me mateloos aan het compleet vrijlaten van de linkerkant aan het begin van de wedstrijd en het feit dat werkelijk alle kopduels werden gewonnen door VVV. Ook het feit dat VVV uit 1 corner dreigender is dan Roda het hele seizoen met corners is gewoon een feit!
Roda is een ramp met dode spel momenten. Vrije trappen knallen we de muur in of De Fauw schiet ze over, corners komen altijd bij de keeper uit en inworpen kunnen we ook niet degelijk nemen.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_73845478
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:40 schreef LeonH het volgende:
Gezien op tv. 1-1, toch denk ik qua verhoudingen van 1e en 2e helft terecht.
Al was VVV er in de 2e helft wel heel vaak heel dichtbij
Ik was in Venlo, maar vond toch dat er maar een ploeg was die ook maar iets verdiende en dat was VVV.
Ik vind het prima dat Roda uit neit wil voetballen, maar dan meot je wel de nodige inzet tonen en er vol voor gaan.. als je zó veel duels verliest in een wedstrijd kan je mij niet wijsmaken dat iedereen 100% geconcentreerd was.
Al met al erg blij met het (gestolen) puntje, maar er moet toch echt eens meer in de uitduels gehaald worden, thuis speelt Roda redelijk goed dit seizoen, maar daar worden meer punten weggegeven dan dat er uit gestolen worden..
pi_73848741
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:14 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

Ik was in Venlo, maar vond toch dat er maar een ploeg was die ook maar iets verdiende en dat was VVV.
Ik vind het prima dat Roda uit neit wil voetballen, maar dan meot je wel de nodige inzet tonen en er vol voor gaan.. als je zó veel duels verliest in een wedstrijd kan je mij niet wijsmaken dat iedereen 100% geconcentreerd was.
Al met al erg blij met het (gestolen) puntje, maar er moet toch echt eens meer in de uitduels gehaald worden, thuis speelt Roda redelijk goed dit seizoen, maar daar worden meer punten weggegeven dan dat er uit gestolen worden..
gestolen puntje is ook wat overdreven. VVV had kunnen winnen maar het was ook niet zo dat we weggespeeld werden. Al was het gebrek aan aanvallende spelers wel heel schrijnend maar dat is met deze coach ook niet zo gek. Je ingraven tegen vvv is het zoveelste bewijs dat die vent er echt helemaal niets van snapt.

Wel een puike goal van Skoubo! Vond het verschil tussen hem en Junker meteen duidelijk toen die laatste inviel: meteen sprong er een bal van zijn voet terwijl je Skoubo met een gerust hart de bal kunt aanspelen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:55:08 #137
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_73871587
Goal van Skoubo was aardig, maar daarna gewoon geen enkele kans meer gekregen. Dat schot van Bodor is geen kans.

Ook al die lange ballen van Kah, tegenstanders doen dat erg goed door Kah vrij te laten en het spel proberen te maken, maar dat lukt dus voor geen meter.
pi_73992688
eens kijken of de bussen dit keer wel utrecht in mogen
pi_73992789
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 16:43 schreef planethugo het volgende:

[..]

Vond het verschil tussen hem en Junker meteen duidelijk toen die laatste inviel: meteen sprong er een bal van zijn voet terwijl je Skoubo met een gerust hart de bal kunt aanspelen
Het is ook geen aanspeelpunt.
pi_73993250
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:47 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Het is ook geen aanspeelpunt.
komop, het minste wat je op dit niveau mag verwachten is dat je een fatsoenlijke balaanname en passing hebt. Als je de hele week met een bal bezig bent blijven dat voor mij onbegrijpelijke zaken
pi_73996160
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:03 schreef planethugo het volgende:

[..]

komop, het minste wat je op dit niveau mag verwachten is dat je een fatsoenlijke balaanname en passing hebt. Als je de hele week met een bal bezig bent blijven dat voor mij onbegrijpelijke zaken
Klopt, daarom ben ik ook blij dat hij weg is. Hij scoorde dan wel 4x, maar ik blijf hem herinneren van dingen als dat de bal van zijn voet springt, dat hij trucjes (hakjes, overstapjes) probeert die niemand snapt en met balverlies als gevolg en een zeer matige afmaker. Maar om even aan te geven, ik vind het geen nummer 9, dat bedoelde ik er eigenlijk meer mee. Meer een niet functionerende nummer 10, omdat hij daar de kwaliteiten voor ontbeert, maar hij wil het wel heel graag.

Btw, waarom is Marcel de Jong gepasseerd?
pi_74003397
Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat een waardeloos team. En dan bedoel ik ook die geweldige huurling van ons.. Het is dat jullie vandaag de scheidsrechter mee hadden, want er zat niets in.

Wij hebben niet veel gedaan, roda laten voetballen en 2x beetje aanhalen, maar het was waardeloos.

Het hoogtepunt waren de rellen in het uitvak, en dat zegt wat. Meer suppoosten dan supporters, en dan nog zo gruwelijk mis gaan. Lachwekkend en triest om te zien tegelijk.

Succes bij Veendam volgend jaar!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:17:35 #143
60704 LeonH
pi_74006273
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:43 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat een waardeloos team. En dan bedoel ik ook die geweldige huurling van ons.. Het is dat jullie vandaag de scheidsrechter mee hadden, want er zat niets in.

Wij hebben niet veel gedaan, roda laten voetballen en 2x beetje aanhalen, maar het was waardeloos.

Het hoogtepunt waren de rellen in het uitvak, en dat zegt wat. Meer suppoosten dan supporters, en dan nog zo gruwelijk mis gaan. Lachwekkend en triest om te zien tegelijk.

Succes bij Veendam volgend jaar!

Zeg knul... Welke wedstrijd heb jij gekeken dan? Als er 1 ploeg verdiend had om te winnen was het toch wel Roda...
Scheids mee? Die floot in mijn ogen prima hoor. Wel 2 prachtige duiken gezien van Mertens en die donkere spits van jullie die daarmee ook met gemak zijn 2e gele kaart had mogen krijgen! Maja je moet toch wat proberen als je de bal nog geen 3x fatsoenlijk naar elkaar toe kunt spelen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:00:23 #144
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_74006991
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 01:17 schreef LeonH het volgende:

[..]

Zeg knul... Welke wedstrijd heb jij gekeken dan? Als er 1 ploeg verdiend had om te winnen was het toch wel Roda...
Scheids mee? Die floot in mijn ogen prima hoor. Wel 2 prachtige duiken gezien van Mertens en die donkere spits van jullie die daarmee ook met gemak zijn 2e gele kaart had mogen krijgen! Maja je moet toch wat proberen als je de bal nog geen 3x fatsoenlijk naar elkaar toe kunt spelen
Een wedstrijdanalyse van twee partijdigen is dus te allen tijde subjectief.

Blonchi's objectieve mening, derhalve, is: Roda speelde weer eens als een 'naasse tsiedong'
pi_74008723
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 01:17 schreef LeonH het volgende:

[..]
Scheids mee? Die floot in mijn ogen prima hoor. Wel 2 prachtige duiken gezien van Mertens en die donkere spits van jullie die daarmee ook met gemak zijn 2e gele kaart had mogen krijgen!
Hadouir geel waar rood had gemoeten, alhoewel de grens dit wel had aan moeten geven, dus niet echt fout van scheids.
Mertens komt met linker voet onder been van de Fauw. En Loval(dus niet Mulenga die geel kreeg voor shirtje uittrekken) wordt ook gewoon aangetikt op het moment dat hij langs de Roda verdediger loopt.
Als de scheids het geen pingel vind moet hij wel geel trekken overigens.

Voor de rest vond ik geen van de partijen beter. Roda kon niet echt kansen creëeren, en Utrecht kon ze vooral niet afmaken.
pi_74009683
Die Hadouir ook met zijn schandalige overtreding op Nesu en achteraf roepen dat de scheids een thuisfluiter is, dan ben je echt heel erg dom.

Verder was Roda de betere ploeg in de 1e helft, en waren beide teams even slecht in de 2e.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:08:35 #147
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_74012555
Bekijk die beelden nog eens na van die overtreding van Hadouir, absoluut geen opzet in het spel verder. Hij heeft de sliding al ingezet en daarna schiet Nesu pas. Dat hij uiteindelijk de enkel raakt, tja dat is vette pech voor Nesu, maar Hadouir had daar gewoon weinig schuld aan.
Forza Roda
pi_74013624
Der zit totaal geen creativiteit in dit team, niemand kan een kans creëren. Alles moet van Hadouir komen en het positiespel is echt triest. Soms is er een opening op rechts of links passen ze hem door het midden.

Corners valt op te trainen lijkt me? Alle corners worden of over alles en iedereen heen geschoten of netjes in de handen van de keeper. Ook met vrije trappen daar kan toch gewoon flink op geoefend worden.

Het is wel duidelijk dat we het in onze handjes kunnen knijpen dat Heerenveen en RKC zo belabberd zijn dit seizoen. Als we de nacompetitie maar ontlopen. Het spelersmateriaal opzich zouden we ons probleemloos in de Middenmoot moeten kunnen spelen, helaas telt mentaliteit ook mee en daarmee zouden we zonder meer degraderen. Want de mentaliteit is echt bar slecht. Al hebben we ook geen topmateriaal, het is echt aanpoten met wat we hebben.

Men moet niet verwachten dat wij binnen 5 jaar weer terug zijn in de sub-top, dat idee krijg ik nog al eens.

De sub-top groeit en wij zijn afgehaakt. Wij moeten de komende 5 a 10 jaar overleven, net als Willem II, Sparta, Heracles. En die clubs hebben als voordeel op ons, dat zij een begroting hebben die gebaseerd is op een degradatiekandidaat/middenmoter. Wij leven nog altijd met een te hoge begroting in vergelijking met ons niveau. Laten we hopen dat er binnen nu en 10 jaar, een groep investeerders binnen Roda komt, vegelijkbaar met Van Seumeren, Munsterman, Scheringa of Nol Hendriks. Die know-how heeft, verstand van voetbal, geld en de intentie om Roda op een hoger plan te zetten.

Als wij het zonder dit alles moet doen, spelen wij zonder meer binnen 5 a 10 jaar op het niveau van MVV/Fortuna. VVV gaat ons inhalen, als ze dat nog niet doen. Over 3/4 jaar is VVV ons voorbij. Grote kans laten liggen door Midden-Limburg niet in je verzorgingsgebied mee te nemen in de goede jaren. Als je pakweg 6/7 jaar geleden flink aan de weg had getimmerd in Midden-Limburg had je daar nog steeds de vruchten van geplukt.
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:15:46 #149
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_74015472
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:50 schreef Foxio het volgende:
Der zit totaal geen creativiteit in dit team, niemand kan een kans creëren. Alles moet van Hadouir komen en het positiespel is echt triest. Soms is er een opening op rechts of links passen ze hem door het midden.

Corners valt op te trainen lijkt me? Alle corners worden of over alles en iedereen heen geschoten of netjes in de handen van de keeper. Ook met vrije trappen daar kan toch gewoon flink op geoefend worden.

Het is wel duidelijk dat we het in onze handjes kunnen knijpen dat Heerenveen en RKC zo belabberd zijn dit seizoen. Als we de nacompetitie maar ontlopen. Het spelersmateriaal opzich zouden we ons probleemloos in de Middenmoot moeten kunnen spelen, helaas telt mentaliteit ook mee en daarmee zouden we zonder meer degraderen. Want de mentaliteit is echt bar slecht. Al hebben we ook geen topmateriaal, het is echt aanpoten met wat we hebben.

Men moet niet verwachten dat wij binnen 5 jaar weer terug zijn in de sub-top, dat idee krijg ik nog al eens.

De sub-top groeit en wij zijn afgehaakt. Wij moeten de komende 5 a 10 jaar overleven, net als Willem II, Sparta, Heracles. En die clubs hebben als voordeel op ons, dat zij een begroting hebben die gebaseerd is op een degradatiekandidaat/middenmoter. Wij leven nog altijd met een te hoge begroting in vergelijking met ons niveau. Laten we hopen dat er binnen nu en 10 jaar, een groep investeerders binnen Roda komt, vegelijkbaar met Van Seumeren, Munsterman, Scheringa of Nol Hendriks. Die know-how heeft, verstand van voetbal, geld en de intentie om Roda op een hoger plan te zetten.

Als wij het zonder dit alles moet doen, spelen wij zonder meer binnen 5 a 10 jaar op het niveau van MVV/Fortuna. VVV gaat ons inhalen, als ze dat nog niet doen. Over 3/4 jaar is VVV ons voorbij. Grote kans laten liggen door Midden-Limburg niet in je verzorgingsgebied mee te nemen in de goede jaren. Als je pakweg 6/7 jaar geleden flink aan de weg had getimmerd in Midden-Limburg had je daar nog steeds de vruchten van geplukt.
Indirect zeg je dus gewoon dat Sporting Limburg (zeer terecht overigens) de beste optie is.
Mét MVV erbij.
pi_74017756
Nee dat zeg ik niet, want een noodlijdend MVV, een zo goed als Failliet Fortuna, en een op overleven zijnde Roda worden met zijn 3-en echt geen topclub? Of ben jij net als een van die stoeptegels die denkt dat als je 3 gehandicapte clubs gaat samenvoegen dat je dan 1 gezonde topclub krijgt?
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:52:15 #151
60704 LeonH
pi_74019651
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:40 schreef Foxio het volgende:
Nee dat zeg ik niet, want een noodlijdend MVV, een zo goed als Failliet Fortuna, en een op overleven zijnde Roda worden met zijn 3-en echt geen topclub? Of ben jij net als een van die stoeptegels die denkt dat als je 3 gehandicapte clubs gaat samenvoegen dat je dan 1 gezonde topclub krijgt?

Blijkbaar loop je nog niet lang genoeg mee in het Roda topic om Blonchi goed te kennen
  zondag 25 oktober 2009 @ 02:22:16 #152
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_74033731
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:40 schreef Foxio het volgende:
Tuurlijk denk ik dat. Maar veel Zuid-Limburgers hebben kennelijk liever geen topvoetbal in de provincie.

Maar goed, over een aantal jaartjes wel meer derby's: Roda-SVN; MVV-Meerssen; Fortuna-Almania. Niet gek...
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:56:47 #153
152195 Foxio
Zeker wel
pi_74039107
Oh dan laat ik je verder in je waarde. - normaal doen -

Succes verder!

[ Bericht 30% gewijzigd door Happel op 25-10-2009 11:58:49 ]
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:37:51 #154
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_74054957
Krijg steeds meer het vermoeden dat het dit jaar weer heel erg zwaar gaat worden. En het bevalt me voor geen meter!
pi_74058273
Kijken wat jullie woensdag tegen ons gaan doen. We hebben het altijd lastig met roda.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:46:21 #156
60704 LeonH
pi_74059151
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:32 schreef Tallie1982 het volgende:
Kijken wat jullie woensdag tegen ons gaan doen. We hebben het altijd lastig met roda.
Leuk als we kunnen "stunten" en kunnen doorbekeren woensdag, maar op dit moment zal de beker me een rotzorg zijn... Heb liever nog wat punten erbij in de competitie. Al staat het gelukkig nog allemaal redelijk dicht bij elkaar in de competitie.
pi_74064591
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:37 schreef Professional het volgende:
Krijg steeds meer het vermoeden dat het dit jaar weer heel erg zwaar gaat worden. En het bevalt me voor geen meter!
Laat dat vermoeden maar weg. Het verbaasd mij dat je dit schrijft.
Ik val in herhaling maar als je realistisch bent is het niet moeilijk om te voorspellen dat Roda het dit seizoen zwaar gaat krijgen.
Gelukkig voor Roda gaat het bij Heerenveen ook niet lekker en staan er wat veel ploegen dicht bij elkaar.

Het spel is wel leuker om te zien alleen krijg je daar geen punten voor.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:33:08 #158
152195 Foxio
Zeker wel
pi_74065926
We kunnen nog meer in de problemen komen als RKC tussentijds omvalt.Volgens Studio Voetbal degradeerd 17e dan direct en 15/16 nacompetitie. Daarbij heeft Heerenveen heel veel cash op de bank staan en kunnen die nog enkele grote aankopen doen om het roer om te gooien. Daarbij heeft Groningen ook nog wel het een en ander, en zie ik clubs als ADO, Sparta en Heracles het Roda nog heel, heel en heel lastig maken.
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:57:17 #159
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_74068594
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:43 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Laat dat vermoeden maar weg. Het verbaasd mij dat je dit schrijft.
Ik val in herhaling maar als je realistisch bent is het niet moeilijk om te voorspellen dat Roda het dit seizoen zwaar gaat krijgen.
Gelukkig voor Roda gaat het bij Heerenveen ook niet lekker en staan er wat veel ploegen dicht bij elkaar.

Het spel is wel leuker om te zien alleen krijg je daar geen punten voor.
Omdat ik in het begin zoiets had van laten we maar eens kijken hoe de eerste wedstrijden verlopen.
Het voetbal is dan misschien iets beter, maar er worden weer grandioos veel fouten gemaakt. Niet alleen door de spelers maar ook door de trainer.
De wissels zijn nog altijd een drama, de tactiek in uitwedstrijden is voornamelijk gericht om een punt te pakken en Roda past zich direct aan de tegenstander aan, geen vaste basiself en maar 1 aanvallende speler waar alles vandaan moet komen. Sommige problemen waren vorig jaar ook, maar ze zien het blijkbaar echt niet in.

Het staat dan wel dicht bij elkaar maar ik zie Heerenveen echt nog wel over ons heen gaan. Voor Groningen denk ik hetzelfde en een van onze directe concurrenten, Heracles, pakt overal punten!
pi_74071583
Ja ik snap dat je als supporter hoopt dat het dit seizoen beter zal gaan. Maar ik neem aan dat je vorig seizoen en ook de seizoenen daarvoor alle thuiswedstrijden bent komen kijken en dan weet je toch wel welke kwaliteit Roda in huis heeft en dat die spelers en trainer niet in 1 keer dit seizoen kwalitatief beter worden.
pi_74072718
laten we ook eerlijk zijn dat de nummers 6 t/m 16 gewoon allemaal van elkaar kunnen winnen. Je hebt alleen een serie nodig van 2/3 wedstrijden die je achter elkaar wint. Niet steeds een keer winnen en daarna 1 puntje uit 2. Blijft zonde van die wedstrijden tegen rkc en vitesse. Dan had t er heel anders uitgezien

Lijkt me sterk dat als rkc ermee stopt dat de nr 17 dan degradeert. Dat kan men nu wel roepen bij de nos maar kan ik me niet voorstellen dat de knvb dat ook gaat doen. Maar Roda zou als enige club erbij gebaat zijn als het wel zover komt. Clubs als Vitesse krijgen dan 3 punten aftrek
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:34:43 #162
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_74074188
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:37 schreef Professional het volgende:
Dat zijn de consequenties dat jullie niets willen weten van een fusie.
Ik geef toe de plannen van afgelopen seizoen waren niet zo best, maar het kan zoveel beter in het zuiden van Limburg...
pi_74074470
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:34 schreef blonchi het volgende:

[..]

Dat zijn de consequenties dat jullie niets willen weten van een fusie.
Ik geef toe de plannen van afgelopen seizoen waren niet zo best, maar het kan zoveel beter in het zuiden van Limburg...
ok bedankt voor deze maand en nu weer wegwezen
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:21:04 #164
60704 LeonH
pi_74075494
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:44 schreef planethugo het volgende:

Lijkt me sterk dat als rkc ermee stopt dat de nr 17 dan degradeert. Dat kan men nu wel roepen bij de nos maar kan ik me niet voorstellen dat de knvb dat ook gaat doen. Maar Roda zou als enige club erbij gebaat zijn als het wel zover komt. Clubs als Vitesse krijgen dan 3 punten aftrek
Ik vraag me ook af hoe dat in zijn werking gaat... Want RKC is gewoon zo goed als weg, dat gaf Allach gister ook al een beetje aan vond ik. Dan zou iedereen die tot nu toe tegen RKC heeft gespeeld de punten er af krijgen? En is Roda uiteindelijk de enige die er goed mee wegkomt als enigste verliezende club daar Ieder nadeel hep zijn voordeel
pi_74076760
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af hoe dat in zijn werking gaat... Want RKC is gewoon zo goed als weg, dat gaf Allach gister ook al een beetje aan vond ik. Dan zou iedereen die tot nu toe tegen RKC heeft gespeeld de punten er af krijgen? En is Roda uiteindelijk de enige die er goed mee wegkomt als enigste verliezende club daar Ieder nadeel hep zijn voordeel
overigens zal er(zoals altijd in dit soort situaties) op het laatste moment toch nog wel iets uit de hoge hoed komen waardoor alle commotie voor niets geweest is. Men voert gewoon via de media de druk op en daar is een gemeente wel gevoelig voor. En alsof Mandemakers het op anderhalve ton stadionhuur laat aankomen.
pi_74077752
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:04 schreef planethugo het volgende:

[..]
En alsof Mandemakers het op anderhalve ton stadionhuur laat aankomen.
Ik geloof ook wel dat er een oplossing voor komt, maar je laatste opmerking?
doe eens een maand of 8 x 150.000euro, dat is 1,2 miljoen euro! alleen voor dit seizoen.. en dan is het elk jaar 1,8 miljoen meer dan dat RKC zelf nog wil betalen als huursom..

oeps dom dom dom, dat krijg je als je in de herfstvakantie gewoon alsnog je werk moet doen..

[ Bericht 3% gewijzigd door NoMercy285 op 26-10-2009 17:19:44 ]
pi_74077852
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:34 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat er een oplossing voor komt, maar je laatste opmerking?
doe eens een maand of 8 x 150.000euro, dat is 1,2 miljoen euro! alleen voor dit seizoen.. en dan is het elk jaar 1,8 miljoen meer dan dat RKC zelf nog wil betalen als huursom..
dat is per jaar....
anders betaalt rkc nu 6 ton per maand, dan zou men de complete begroting aan stadionhuur opmaken
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:17:03 #168
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_74092160
Het is geel/zwart en snapt het niet zo goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door blonchi op 27-10-2009 03:18:10 ]
pi_74100695
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef LeonH het volgende:

[..]

RKC ... RJC ....What's in a name.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_74141336
quote:
Top van Roda JC faalde
door Rob Sporken en Bjorn Thimister

UNO-RAPPORT Interne machtsstrijd Dubbele pet commissarissen Toezichthouder voelde zich ‘belazerd’

KERKRADE – De top van Roda JC heeft de afgelopen jaren op vele vlakken gefaald. Dat is de conclusie die wordt getrokken in het geheime UNO-rapport, dat in handen is van deze krant.

De onderzoekers concluderen dat er sprake was van een ernstig gebrek gebrek aan toezicht, een interne machtsstrijd en onvoldoende controle door de gemeente. Door op een naïeve manier leiding te geven aan een omvangrijke organisatie zijn op een onverantwoorde wijze besluiten genomen, is één van de eindconclusies. Het rapport is opgesteld in opdracht van de gemeente Kerkrade naar aanleiding van de financiële problemen bij de eredivisionist.

eredivisionist.

Die zouden het gevolg zijn van de wijze waarop de club de afgelopen jaren is geleid en uiteindelijk op het randje van de afgrond is beland. Volgens het onderzoek was de verhouding tussen de raad van commissarissen en de directie vertroebeld, verzuimde het stichtingsbestuur in te grijpen en voelde de toezichthouder van de gemeente zich ‘belazerd’, omdat er onvoldoende onvoldoende zicht was op de financiële gegevens. De onderzoekers beschuldigen bovendien enkele commissarissen van het dragen van een dubbele pet. Via bedrijven waaraan ze zijn verbonden, zouden zij zich hebben bemoeid met het beleid van de club. Dit bracht hen in een ‘onmogelijke positie’. Een belangrijke rol was volgens het onderzoek weggelegd voor Servé Kuijer. De voorzitter van de raad van commissarissen zou te nadrukkelijk op de stoel van toenmalig algemeen directeur Huub Narinx zijn gaan zitten, terwijl het zijn taak was toezicht te houden op de directie. De club zou na de overgang naar een nieuwe structuur nog steeds zijn geleid volgens het oude verenigingsmodel.
quote:
Top Roda JC was chaos
door Rob Sporken en Bjorn Thimister

Het UNO-rapport is vernietigend in zijn eindoordeel over de manier waarop Roda JC de afgelopen jaren is geleid. Het gevolg is een club die na een mislukt fusieproces is achtergebleven met grote financiële problemen.

Zo’n beetje alle geledingen binnen Roda JC krijgen in het UNO-rapport zware kritiek. En ook de gemeente heeft haar taak als toezichthouder onvoldoende uitgevoerd.

Hoofdrollen in het proces zijn weggelegd voor Servé Kuijer, destijds voorzitter van de raad van commissarissen (RvC), en toenmalig algemeen directeur Huub Narinx. Volgens het rapport was Narinx in de ogen van de commissarissen niet de leider die Roda nodig had. Narinx wordt bestempeld als een zeer emotioneel betrokken directeur met een hoog aaibaarheidsgehalte. „Ik wilde niet de arrogante leider zijn, maar een leider die voor samenhang zorgt”, reageert Narinx op het rapport. „Daarom sprak ik onder andere ook met de supporters.

Ik was op mijn plek.”

De RvC zag dat heel anders. Kuijer zou steeds nadrukkelijker op de stoel van de algemeen directeur zijn gaan zitten en daarmee voorbij zijn gegaan aan zijn werkelijke taak als voorzitter van de RvC: toezicht houden op het werk van de directie. „Daar wil ik niets over zeggen, ik wil eerst de stukken lezen”, aldus Kuijer. Dit alles leidde volgens het rapport tot een verstoorde werkrelatie tussen de RvC en de algemeen directeur. De Stichting Administratiekantoor (STAK) had op dat moment moeten ingrijpen, maar liet dat na. „In eerste instantie hebben we goed samengewerkt”, geeft Narinx aan. „Maar Kuijer ging zich vaker met zaken bemoeien. Daar heb ik niet altijd iets van gezegd, omdat ik het belangrijk vond dat er een breed draagvlak was binnen de club. Ik heb nooit aan machtsspelletjes meegedaan.”

Vraagtekens worden daarnaast gezet bij de rol van de commissarissen.

Door zich direct of via hun ondernemingen te bemoeien met het beleid kwamen ze in een onmogelijke positie, aldus de onderzoekers.

Tijdens het afgelopen seizoen werd het besluit genomen een lening van twee miljoen af te sluiten met Mercurius, een besloten vennootschap van Henk Stienstra. Dat geld is na de verkoop van Sekou Cissé en Marcel Meeuwis meteen terugbetaald.

Henk Maassen, één van de commissarissen, is voorzitter van de raad van bestuur van Stienstra Holding BV. Volgens Kuijer is hier absoluut geen sprake van belangenverstrengeling. „Het betrof puur een lening. Bij Nol Hendriks was dat niet anders. Hij leende geld en was tevens jarenlang de grote baas samen met Theo Pickée.”

Bovendien schreef Eric Schlösser namens IBC een aanvalsplan voor een stand-alone-versie van de Kerkraadse club. Om vervolgens op verzoek toe te treden tot de RvC en als commissaris te pleiten voor een fusie met Fortuna Sittard, omdat Roda zelfstandig geen toekomst zou hebben.

Uit het onderzoek is verder gebleken dat de financiële administratie niet naar behoren zou hebben gefunctioneerd.

Sterker, gedurende een lange periode zouden de RvC en de directie hebben getwijfeld aan de financiële rapportages van controller Jan Theulen. Die twijfels namen na mondelinge toelichtingen zelfs toe. Desondanks werd niet ingegrepen door directie en RvC.

Ook ToonWillems, toezichthouder van de gemeente, gaat niet vrijuit volgens de onderzoekers.

Willems zou volledig hebben vertrouwd op de overzichten die hij van de directie ontving en niet hebben gecontroleerd of Roda daadwerkelijk aan zijn verplichtingen zou kunnen voldoen. Daardoor had de gemeente geen zicht op de groeiende liquiditeitsproblemen van de club en kon ze niet op tijd sturend optreden.Willems laat weten zich ‘belazerd’ te hebben gevoeld door Roda, omdat afgegeven prognoses over financiën onjuist bleken te zijn. „Sommige liquiditeitslijsten zijn niet aan mij verstrekt waardoor ik nooit de vinger op de zere plek heb kunnen leggen. Ik heb absoluut niet gefaald.”

Het resultaat is een club die kampt met een begrotingstekort van bijna twee miljoen euro en net als een jaar geleden op zoek moet naar externe hulp om het seizoen te kunnen uitspelen. Bovendien is nog steeds geen nieuwe voorzitter voor de RvC gevonden. Een raad waarin, ondanks de pittige kritiek in het rapport, twee oud-commissarissen (Peter Janssen en Eric Schlösser) opnieuw zitting hebben genomen.

UNO-RAPPORT

De gemeente Kerkrade kocht begin dit jaar ruim 5 procent van de stadionaandelen in ruil voor drie miljoen euro.

Roda JC had dat bedrag nodig om het vorige seizoen te kunnen uitspelen.

Roda JC De gemeenteraad van Kerkrade ging akkoord met de financiële steun als er een grondig onderzoek zou komen naar de oorzaak van de problemen bij de club.

UNO Bedrijfsadviseurs stelde op basis van tal van gesprekken een (deels geheim gehouden) rapport op.

„Ik was op mijn plek”

„Ik wilde niet de arrogante leider zijn, maar een leider die voor samenhang zorgt. Daarom sprak ik onder andere ook met de supporters. Ik was op mijn plek.”

HuubNarinx, oud-directeur Roda JC

Volgens het UNO-rapport ging voorzitter Servé Kuijer op de stoel zitten van algemeen directeur Huub Narinx (links).
pi_74141823
quote:
Geen nieuw debat UNOrapport
door onze verslaggever

GEHEIMHOUDING Inzake fusie Roda-Fortuna

KERKRADE – De politiek in Kerkrade ziet geen aanleiding om een nieuw debat te voeren over het UNO-rapport over het mislopen van de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard.

„We blijven bij onze mening dat de gemeente Kerkrade een grotere rol moet krijgen bij het reilen en zeilen van Roda JC. Maar het is beter dat we vanaf dit moment naar de toekomst kijken, niet terugblikken op het verleden”, meent fractievoorzitter Max Ruiters van het CDA.

In het geheime rapport van UNO Bedrijfsadviseurs, waarop deze krant beslag heeft gelegd, wordt vastgesteld dat de leiding van Roda JC faalde. Verder was er een ernstig gebrek aan toezicht. Bovendien heeft de gemeente Kerkrade onvoldoende controle uitgeoefend.

Tijdens het debat dat de gemeenteraad van Kerkrade vorige week over deze kwestie voerde, concludeerden de fracties dat de gemeente meer zeggingskracht binnen de voetbalclub moet krijgen.

Ruiters en ook andere fractieleiders herhalen dat standpunt.

Jo Bok (Fractie Bok): „Ik heb niets toe te voegen aan onze opmerkingen van vorige week. We kunnen het UNO-rapport niet tot in detail in het openbaar bespreken, omdat er nog altijd geheimhouding op ligt. Dat de krant het stuk heeft, verandert daar niets aan. Alles is gezegd.

Als ik verder uit de school klap, dan kan dat tegen de gemeente Kerkrade gebruikt worden en leiden tot juridische procedures. Daar heb ik geen zin in.”

John Roland van de grootste fractie Burgerbelangen deelt deze mening. „Het rapport is nog steeds vertrouwelijk.

Ik houd me aan de geheimhouding.”
pi_74142022
quote:
Laurent Delorge disciplinair geschorst door Roda JC
door Rob Sporken

BLESSURE Kris deWree na operatie drie tot vier maanden uitgeschakeld

VOETBAL – Laurent Delorge ontbreekt zowel vanavond (20.45 uur) als zaterdag in de selectie van Roda JC voor de wedstrijden tegen respectievelijk PSV (beker) en FC Twente (competitie). De Belg is om disciplinaire redenen geschorst.

Wat er precies is voorgevallen, wilde Harm van Veldhoven niet kwijt. Delorge zal deze week meetrainen met de A-jeugd. „Daarna zullen we de situatie met elkaar bespreken”, aldus Van Veldhoven.

De botsing tussen Delorge en Van Veldhoven komt niet geheel als een donderslag bij heldere hemel.

Delorge leek de afgelopen periode met de ziel onder zijn arm rond te lopen in Kerkrade. Hij miste als gevolg van een blessure een deel van de voorbereiding en slaagde er daarna niet in een plek te veroveren in de basis. De halverwege vorig seizoen van Ajax overgekomen middenvelder leek veel moeite te hebben met zijn rol op het tweede plan. Zo stapte hij vaker dan eens na afloop van een wedstrijd waarin hij was ingevallen meteen van het veld, terwijl de rest van het team de supporters bedankte.

Delorge werd in januari naar Kerkrade gehaald met het oog op de dat moment vacante plek van rechtsback. Hoewel hij daar een paar keer speelde, werd al snel duidelijk dat zijn voorkeur uitging naar een plaats op het middenveld en hij liever niet meer als rechterverdediger opgesteld wilde worden.

Het lijkt erop dat zijn teleurstelling over het uitblijven van speelminuten heeft geleid tot een confrontatie waardoor hij zich deze week niet hoeft te melden bij het eerste team.

Ook Kris de Wree kreeg minder positief nieuws te horen. De verdediger moet definitief onder het mes. De Wree heeft sinds eind vorig seizoen last van de aanhechting tussen de lies en een buikspier. De blessure verdween niet door een lange rustperiode, waarna werd besloten de kwetsuur te behandelen door middel van een aantal inspuitingen.

Ook die oplossing blijkt nu niet het gewenste resultaat op te leveren, waarna is besloten De Wree vandaag te laten opereren. De Belg zal naar verwachting drie tot vier maanden uit de roulatie zijn.

Roda treft vandaag en zaterdag de twee best draaiende teams van dit moment. Van Veldhoven gaf aan bij de samenstelling van zijn team rekening te houden met twee wedstrijden in vier dagen. „Sommige spelers kunnen beter met die belasting omgaan dan anderen.” Hoewel de prioriteit momenteel ligt bij de competitie, ziet Van Veldhoven het duel tegen PSV als een interessante uitdaging. „Tegen PSV hebben we minder te verliezen. Uit dit soort wedstrijden kun je vertrouwen putten.” Naast DeWree en Delorge zijn ook Jamaïque Vandamme en Harrie Gommans nog niet inzetbaar.

PSV moet het doen zonder Lazovic, Ooijer, Koevermans, Kromkamp, Manco en Vukovic.

Mogelijke opstelling Roda: Castro, De Fauw, Saeijs, Kah, Lachambre, Sutchuin, Vormer, Bodor, Janssen, Hadouir, Junker/Skoubo.

Resterend bekerprogramma vandaag, 20.00 uur: Gemert-WHC, NEC-Excelsior, Heerenveen-RBC, AZ-Spakenburg, Twente-Capelle, Baronie-Excelsior Maassluis, Vitesse-FC Groningen. Donderdag 20.45 uur: FC Dordrecht-Ajax.

Laurent Delorge.

Kris de Wree.
pi_74142032
quote:
Van Geel: degradatieregeling juridisch laten toetsen
door Rob Sporken

VRAGEN Twijfels over oplossing KNVB in geval van faillissement RKC

VOETBAL – De KNVB heeft laten weten dat bij een faillissement van RKC de nummer zeventien uit de eredivisie rechtstreeks degradeert en de nummers vijftien en zestien nacompetitie spelen. Dit besluit zal stuiten op verzet van meerdere clubs, is de verwachting van Roda- directeur Martin van Geel.

RKC staat op de rand van een faillissement nu het voortbestaan afhangt van de gemeente Waalwijk.

Een faillissement betekent dat de club direct uit de competitie wordt genomen. Desondanks houdt de KNVB vast aan één directe degradant en twee teams in de nacompetitie aan het einde van het seizoen. „Laat ik vooropstellen dat ik hoop dat RKC wordt gered”, aldus Van Geel. „Mocht dat niet lukken, dan wil ik wel eens zien of de KNVB tijdens het lopende seizoen kan beslissen dat er, om welke reden dan ook, twee clubs uit de eredivisie moeten verdwijnen. We zullen dit zeker juridisch laten toetsen.”

Mario Captein, technisch directeur van VVV, wil eerst afwachten wat er gaat gebeuren met RKC. „Maar zou RKC echt failliet gaan, hebben we genoeg vragen over dit besluit van de KNVB. Het is een uniek geval, dus we zullen er altijd naar kijken of dit wel kan. Ik kan me voorstellen dat andere clubs dat ook zullen doen.”

Naast RKC kunnen in dit geval drie clubs degraderen uit de eredivisie.

Het bestuur betaald voetbal van de KNVB zal waarschijnlijk besluiten dat de eredivisie komend seizoen weer moet bestaan uit achttien clubs. Daardoor kunnen mogelijk vier clubs promoveren vanuit de eerste divisie. „Met alle respect voor de eerste divisie, maar de afgelopen jaren hebben aangetoond dat clubs die promoveren grote moeite hebben om zich te handhaven in de eredivisie”, geeft Van Geel aan. „Deze maatregel zal het niveau van de eredivisie dan ook niet ten goede komen.”

Ook Captein plaatst vraagtekens bij deze versterkte promotie. „Ik weet niet of de grotere clubs in de eredivisie hier zo blij mee zijn.”

Voor die vierde extra plaats in de eredivisie zouden de twee verliezende ploegen van de laatste nacompetitieronde tegen elkaar moeten spelen in een ‘best of three’.
Dat van Geel zich eens bezighoudt met Roda in plaats van RKC. Die zijn nog niet dood.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:14:21 #174
60704 LeonH
pi_74142633
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:56 schreef ZoneKill het volgende:

[..]
Delorge heeft mij wel altijd kunnen bekoren wanneer hij speelde. Lekker aanvallend ingesteld, waar vaker genoeg dreiging uit kwam/komt. Zonde dat hij dat nu doet aangezien hij gewoon moet presteren op de training. Aan de andere kant wordt je er ook niet vrolijk van als je iedere keer 45 minuten kan warm rennen en dan niks speelt... Maja dat is Harmpje he... Stond er al van te kijken dat Vormer speelde afgelopen vrijdag...
pi_74143142
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:14 schreef LeonH het volgende:

[..]

Delorge heeft mij wel altijd kunnen bekoren wanneer hij speelde. Lekker aanvallend ingesteld, waar vaker genoeg dreiging uit kwam/komt. Zonde dat hij dat nu doet aangezien hij gewoon moet presteren op de training. Aan de andere kant wordt je er ook niet vrolijk van als je iedere keer 45 minuten kan warm rennen en dan niks speelt... Maja dat is Harmpje he... Stond er al van te kijken dat Vormer speelde afgelopen vrijdag...
Delorge heeft mij nooit kunnen bekoren, Vormer daarentegen wel.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:30:20 #176
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_74143267
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:14 schreef LeonH het volgende:

[..]

Harm
DAt ze snel een goede trainer daar neerzetten, iemand die wel een formatie kan maken.
pi_74143736
ach de krant vraagt van geel hoe hij daar tegenaan kijkt. Had zelf ook het idee dat de knvb zoiets niet zomaar kan doen maar idd RKC gaat toch wel door denk ik.

Delorge deed t in het begin nog wel aardig maar is, mede door het doorbreken van Sutchuin, redelijk overbodig geworden. Al kan ik me wel voorstellen dat als je 45 minuten moet warmlopen en je dan steeds net 3 minuutjes mee mag doen, je dat op een gegeven moment niet meer pikt. Hij laat zowiezo de complete bank warmlopen om er vervolgens niets mee te doen. Knops bijv. is kampioen warmlopen maar invallen ho maar.
pi_74144280
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:42 schreef planethugo het volgende:
ach de krant vraagt van geel hoe hij daar tegenaan kijkt. Had zelf ook het idee dat de knvb zoiets niet zomaar kan doen maar idd RKC gaat toch wel door denk ik.

Delorge deed t in het begin nog wel aardig maar is, mede door het doorbreken van Sutchuin, redelijk overbodig geworden. Al kan ik me wel voorstellen dat als je 45 minuten moet warmlopen en je dan steeds net 3 minuutjes mee mag doen, je dat op een gegeven moment niet meer pikt. Hij laat zowiezo de complete bank warmlopen om er vervolgens niets mee te doen. Knops bijv. is kampioen warmlopen maar invallen ho maar.
Dat warmlopen vindt ik juist prima die spelers krijgen (te) goed betaald en het is hun werk. Als je op je reet wil zitten moet je een kantoorbaan zoeken.
Stevens liet volgens mij ook de hele bank regelmatig warmlopen. Je kan het ook professioneel noemen, mocht er iemand uitvallen dan is een wisselspeler al warm en kan die er meteen in.
pi_74150092
Kan ik nog kaartjes krijgen in de vrije verkoop voor vanavond??

bvd
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:25:26 #180
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_74154182
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:34 schreef fetss het volgende:
Kan ik nog kaartjes krijgen in de vrije verkoop voor vanavond??

bvd
Ja hoor, geen probleem. Ga wel op tijd want als je vlak voor tijd komt kun je lang wachten. Kaartverkoop is dramatisch langzaam.
pi_74154596
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:56 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Dat warmlopen vindt ik juist prima die spelers krijgen (te) goed betaald en het is hun werk. Als je op je reet wil zitten moet je een kantoorbaan zoeken.
Stevens liet volgens mij ook de hele bank regelmatig warmlopen. Je kan het ook professioneel noemen, mocht er iemand uitvallen dan is een wisselspeler al warm en kan die er meteen in.
om en om even wat lopen om warm te blijven is ok maar iemand elke wedstrijd 50 minuten voor niets laten warmlopen slaat gewoon nergens op. Zeker als andere figuren er steeds inkomen na 5 minuten lopen...
pi_74155287
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:25 schreef RD4 het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem. Ga wel op tijd want als je vlak voor tijd komt kun je lang wachten. Kaartverkoop is dramatisch langzaam.
alleen ik ben bang dat ik een clubkaart moet hebben?
pi_74158636
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:56 schreef fetss het volgende:

[..]

alleen ik ben bang dat ik een clubkaart moet hebben?
HiER staat niets over clubkaart verplicht maar ik zou gewoon even bellen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:42:14 #184
60704 LeonH
pi_74171568
Dus....

Denk dat ik me voor zaterdag maar even een mooi wit zakdoekje uit de kast ga halen en even netjes doe strijken enzo
Van dit PSV was het echt niet nodig om te verliezen.

De Jong voor Lachambre
Junker voor Hadouir
Waarom staat Janssen nog in dat elftal?

Hoor je met een 0-1 achterstand niet alles te geven en aanvallers erin te gooien? Breng dan toch gewoon Meulens, Junker en Matondo. Probeer er nog wat uit te halen en ga niet wachten tot de 80e minuut (of ergens in die buurt)

Maargoed, nu dan maar de volle focus op de competitie.
pi_74172671
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:42 schreef LeonH het volgende:
Dus....

Denk dat ik me voor zaterdag maar even een mooi wit zakdoekje uit de kast ga halen en even netjes doe strijken enzo

De Jong voor Lachambre
Junker voor Hadouir

Hoor je met een 0-1 achterstand niet alles te geven en aanvallers erin te gooien? Breng dan toch gewoon Meulens, Junker en Matondo. Probeer er nog wat uit te halen en ga niet wachten tot de 80e minuut (of ergens in die buurt)

De Jong voor Lachambre is wel te begrijpen. Je kunt Lachambre niet wisselen voor Junker. Dan loopt Dzudzak ofzoiets zo er doorheen. Hadouir eruit is onbegrijpelijk. Of hij wilde met de 0-2 hem rust geven

Denk dat het eerder aan het tactische vernuft van psv ligt dan aan het belabberde spel van ons vandaag. Al moet Harm natuurlijk weg, maar daar waren we al vanaf januari achter. Dat laffe gedoe word ik strontziek van. Evenals dat eeuwige gezever van die gast
  donderdag 29 oktober 2009 @ 00:14:10 #186
60704 LeonH
pi_74172828
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:09 schreef planethugo het volgende:

[..]

De Jong voor Lachambre is wel te begrijpen. Je kunt Lachambre niet wisselen voor Junker. Dan loopt Dzudzak ofzoiets zo er doorheen. Hadouir eruit is onbegrijpelijk. Of hij wilde met de 0-2 hem rust geven

Denk dat het eerder aan het tactische vernuft van psv ligt dan aan het belabberde spel van ons vandaag. Al moet Harm natuurlijk weg, maar daar waren we al vanaf januari achter. Dat laffe gedoe word ik strontziek van. Evenals dat eeuwige gezever van die gast
Ik snap niet waarom eerstgenoemde wissel gedaan wordt. Lachambre stond niet slecht te ballen gebruik die wissel dan voor een extra aanvaller. Dat bedoelde ik ermee
pi_74172894
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:14 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom eerstgenoemde wissel gedaan wordt. Lachambre stond niet slecht te ballen gebruik die wissel dan voor een extra aanvaller. Dat bedoelde ik ermee
kweet t maar kwa aanvoer was er ook helemaal niets en dan kan je de jong beter gebruiken dan die rooie. Veelzeggend was overigens de reactie van Kah toen ie die wissel zag, hij stak hopeloos de armen in de lucht. Een indicatie dat de groep ook wel klaar is met de trainert
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:15:10 #188
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_74175736
Lachambre vond ik persoonlijk één van de betere, had dan Bodor eruit gehaald, die voegde wederom niets toe in mijn ogen. Dan had je De Jong vanaf de linkshalf kunnen laten spelen.

Maar nog waar ik mij aan ergerde was die wissel Djoum voor Linssen. Je haalt een creatieve aanvallend ingestelde speler eruit om nog meer op de verdediging te spelen. Harm rot toch a.u.b. op met je laffe wissels, niet alleen gisteren, maar dat gaat al tijden zo. Heb het er echt mee gehad.
Forza Roda
pi_74176449
Djoum speelt de laatste weken ook niet denderend, maar dat is de enige speler waar Roda op dit moment nog geld uit kan halen.

Ook ik word strontziek van dat laffe gedoe steeds van de trainer. Daarnaast doen de spelers maar wat en zit er gewoon geen systeem in het gehele voetbal. Iedereen rent maar wat en bij een aanval stonden er 3 roda spelers tegenover 7 van PSV en dan moeten ze scoren? Scoren is sowieso een probleem de laatste jaren en alles kwam weer van Hadouir.

Pluspunt was wel dat Roda eindelijk weer eens sinds hele lange tijd gevaarlijk was uit een corner. Stond echt versteld!
pi_74186506
Ach ik vergelijk Harm maar met Cadel Evans..
Altijd maar verdedigen en duffe uitspraken naderhand..
als Harm nu ook eens gaat aanvallen winnen we OOK eens wat!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:36:08 #191
60704 LeonH
pi_74192129
Er heeft iemand bij de reacties op de fansite een heel mooi elftal opgesteld zoals ik er ook over denk:
quote:
-----Castro---------------
Saeijs --- De Fauw -- Kah --- lachambre
-------------Vormer-------------
De Lorge --- -----------------De jong
-----------Hadouir--------------
------Yulu---------Junker-------
Alleen de plaats van Yulu kun je beter opvullen met een jongen als Meulens.
pi_74199057
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:42 schreef LeonH het volgende:
Dus....

De Jong voor Lachambre
Junker voor Hadouir

Dude....van dit psv???? Met een beetje geluk stond het in de 1e helft al 3-0. Psv speelde op halve kracht. Van dit roda moet je met 6-0 winnen
pi_74254052
Straks weer een zware wedstrijd. Als die Stoch tegen Saeijs moet spelen vrees ik het ergste voor Saeijs.
pi_74257419
Ik hoop op minimaal een puntje voor jullie.
pi_74257575
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:07 schreef Professional het volgende:
Straks weer een zware wedstrijd. Als die Stoch tegen Saeijs moet spelen vrees ik het ergste voor Saeijs.
Beter dat dan Addo op Ruiz..
pi_74258075
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:32 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

Beter dat dan Addo op Ruiz..
idd... vond saeijs nog niet eens zo slecht woensdag, maarja hopen op wat beters dan woensdag
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:14:25 #197
60704 LeonH
pi_74265345
Speel je weer een prima partij sta je uiteindelijk weer zonder punten...
  zondag 1 november 2009 @ 04:16:27 #198
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_74269526
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:14 schreef LeonH het volgende:
Speel je weer een prima partij sta je uiteindelijk weer zonder punten...
Je hebt gelijk, gelijk spel was wel op zijn plaats geweest. Roda heeft gevochten voor wat het waard was.
Als Roda zo blijft knokken, zal het punten genoeg verzamelen om misschien zelfs de nacompetitie te ontlopen.
pi_74273770
Eerste helft ging redelijk gelijkop totdat twente er 2 kort achter elkaar maakte.. tweede helft was duidelijk voor Roda.
Erg jammer dat een zuivere handsbal gewoon alweer eens geen penalty oplevert voor Roda.. trouwens ik meende in blessuretijd er nog een te zien maar niemand appeleerde daarvoor dus dat leek vast door de invalshoek..

Al met al, puike partij van Roda, alleen inderdaad alwéér geen punten..
  zondag 1 november 2009 @ 13:36:09 #200
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_74275438
Ik moet zeggen dat Harm eindelijk weer eens een degelijke opstelling had staan. De Jong stond volgens mij linkshalf, Vormer weer erin. Dit zag eruit zoals ik het wil zien. Jammer dan van de punten uiteindelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')