Wie van jullie volgd er via defensie een opleiding. Ik zit nu zelf 3 jaar in dienst bij defensie. En heb na het eerste jaar een opleiding mogen volgen maar moest dit binnen 5 dagen kiezen en dan zouden hun alles kunnen regelen, werd mij belooft. Dat is toen allemaal niet gelukt omdat ik toen nog niet precies wist wat ik voor een opleiding ik wilde gaan volgen.
Het jaar daarna wist ik precies wat voor opleiding ik wilde gaan volgen. Heb ik ook al een intake gesprek gehad op school. En waren alle papieren getekend. Alleen kreeg ik toen gelijk na dat ik dat allemaal geregeld had te horen dat ik in oktober op uitzending moest. Dus heb ik contact gehad met school en toen is daar uit gekomen dat ik dan te veel zou missen van school. Dus ook toen is het niet door gegaan.
Dit jaar ben ik terug gekomen van me uitzending. Na me wel verdiende verlof heb ik het weer opgepakt om verder te gaan met me opleiding, of in ieder geval het proberen te regelen dat ik naar school zou kunnen. Inmiddels zat er iemand anders op deze functie. En was het kantoor waar eerst 4 man zaten door reorganisatie gekrompen tot 1 man persoon. Dus ik heb contact gehad met deze vrouw na een paar keer contact en papieren tekenen contact met school en weer contact met deze vrouw. Is er eindelijk uitgekomen wat voor opleiding ik ging doen(dit wist ik dat jaar er voor ook zul je nu denken, maar de tijd dat ik op uitzending ben geweest is dit veranderd).
Maar toen was de vrouw weer ziek door. En er was geen vervanger aanwezig. Toen was ze na een maand weer terug en heb ik dus weer contact met deze vrouw gehad. En weer contact met school. door werk een week weg geweest, na die week weer terug en was deze vrouw weer ziek(een week of 3). Toen heb ik mij chef maar is even laten bellen naar wat mensen die hij wat beter kende om het allemaal maar een beetje beter op gang te helpen maar ook dat heeft niet geholpen. Toen heb ik zelf contact gehad met Breda(hoofdkantoor) en daar werd ik door verwezen naar iemand anders. Daar heb ik uitraard contact mee gezocht en die heeft voor mij het een en ander op gang gezet. toen was ik inmiddels al voorbij de datum van 1 juli.
Ik had al een tijd nix meer te horen gehad van deze mensen inmiddels was de vrouw die zo vaak ziek was inmiddels weer terug. Dus heb ik ze gebeld en gevraagd hoe het met me opleiding zat hun zeiden dit is niet gelukt je had je in moeten schrijven voor 1 juli en dat is niet gelukt(4 dagen te laat). Maar ze hadden er een prioritijd aan gegeven in de hoop dat het als nog ging lukken. Toen heb ik maar mij chef weer ingelicht dat het allemaal zo kut ging en die vond het ook niet normaal. Dus hebben we samen maar alles op papier gezet en zijn we er maar is achterna gegaan. Hun zeiden dat er geen aankoopmakelaar aanwezig was en dat er geen opleidingen ingekocht konden worden. Dit alles duurt nu inmiddels allemaal al week en ze zeggen nu gewoon ja wij vinden het ook jammer en kunnen er ook nix aan doen, wij denken dat je je het beste volgend jaar maar weer in kan schrijven.
Nu vind ik dit natuurlijk allemaal heel erg jammer en hoop ik natuurlijk voor me zelf dat ik dit jaar alsnog kan beginnen. Alleen is mijn hoop nu al natuurlijk aardig de grond in geboord.
Zijn er mensen die ook zulke ervaringen hebben slechte maar ik hoop natuurlijk voor al voor jullie wel goede ervaringen?
Kom studeren bij de luchtmacht.