abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72628201
ik kom zelf uit limburg en had daardoor een vreselijk accent wat ik me besloot af te leren. maar hier zeikt iedereen er dan over dat je dan juist een accent hebt en dat een harde g niet klinkt etc etc. ik stoor me juist vreselijk aan die zangerige klanken en vooral aan de uitspraken van de e en o. heb daarom dus besloten mezelf netjes nederlands aan te leren. en mensen van boven de rivieren zeggen ook tegen me dat ik normaal nederlands spreek, in tegenstelling tot de rest hier. dus wie heeft er nou het accent
pi_72628225
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:29 schreef Juup© het volgende:
Apen kutkop.
Roken is lekker
pi_72628238
apenkutkop!
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 10 september 2009 @ 22:30:10 #5
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_72628253
Harde G
Zachte G
Tevens heeft TS een IQ gelijk aan mijn schoenmaat.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_72628322
Chantal Janzen op Fok!?!

ontopic:

Niks mis met een beetje accent, men mag best horen waar je vandaan komt, als je maar fatsoenlijk ABN spreekt.
pi_72628362
quote:
ik kom zelf uit limburg
Hier stopte ik met lezen .
pi_72628374
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:29 schreef apenkutkop het volgende:
ik kom zelf uit limburg en had daardoor een vreselijk accent wat ik me besloot af te leren. maar hier zeikt iedereen er dan over dat je dan juist een accent hebt en dat een harde g niet klinkt etc etc. ik stoor me juist vreselijk aan die zangerige klanken en vooral aan de uitspraken van de e en o. heb daarom dus besloten mezelf netjes nederlands aan te leren. en mensen van boven de rivieren zeggen ook tegen me dat ik normaal nederlands spreek, in tegenstelling tot de rest hier. dus wie heeft er nou het accent
Ik heb dat achterlijke accent ook zo goed als afgeleerd, ik krijg echter geen kritiek . Misschien omdat ik geen apen kuttenkop heb
pi_72628396
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:31 schreef fratsman het volgende:
Chantal Janzen op Fok!?!

ontopic:

Niks mis met een beetje accent, men mag best horen waar je vandaan komt, als je maar fatsoenlijk ABN spreekt.
geloof me, ze spreken hier geen fatsoenlijk ABN. en ik kan het weten. er worden ook heel veel woorden gebruikt als opregen (=zich iriteren) en deus (=debiel) of daar heb ik geen bok in (=daar heb ik geen zin in) en ze denken dan ook nog dat ze normaal nederlands spreken
pi_72628401
TS heeft een rochelende R aangeleerd omdat hij graag als een Marokkaan wil klinken, is nu ouder dan 16 jaar en er achter dat niemand het meer leuk vindt en heeft er nu spijt van
En probeert zich op deze manier te rechtvaardigen

Tevens NSB-knop geklikt voor een duidelijk reltopic
Ga weg
  donderdag 10 september 2009 @ 22:34:59 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_72628453
Er staat nergens dat normaal Nederlands met een harde "g" gesproken dient te worden.
Dat iets iets dat de Randstad zichzelf heeft wijsgemaakt.
pi_72628460
De harde G is de enige echte G, en heet dus ook gewoon G. De zachte G is gewoon lomp
pi_72628468
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:33 schreef plakkert- het volgende:

[..]

Ik heb dat achterlijke accent ook zo goed als afgeleerd, ik krijg echter geen kritiek . Misschien omdat ik geen apen kuttenkop heb
tja, misschien is dat de truc
pi_72628478
Iimbrugers moeten sowieso hun muil houden
pi_72628509
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:35 schreef tactician het volgende:
Iimbrugers
________________________________________!!!!!!!
Ga weg
pi_72628511
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:34 schreef Ixnay het volgende:
Er staat nergens dat normaal Nederlands met een harde "g" gesproken dient te worden.
Dat iets iets dat de Randstad zichzelf heeft wijsgemaakt.
Zeker wel. Dat heet gewoon ABN.
pi_72628514
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:33 schreef apenkutkop het volgende:

[..]

geloof me, ze spreken hier geen fatsoenlijk ABN. en ik kan het weten. er worden ook heel veel woorden gebruikt als opregen (=zich iriteren) en deus (=debiel) of daar heb ik geen bok in (=daar heb ik geen zin in) en ze denken dan ook nog dat ze normaal nederlands spreken
Waar in Limburg is dat dan?!? Omgeving Kerkrade ofzo? Ik hoor wel vaker van verschillende mensen van buiten Limburg dat, hoe noordelijker in Limburg, hoe beter het dialect te verstaan is.
pi_72628519
Waarom in vredesnaam een zachte g afleren zijt gij zot in den knar???????
Als er iets mooi klinkt is het die zachte g!
DUDE!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72628530
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:34 schreef Nikmans het volgende:
TS heeft een rochelende R aangeleerd omdat hij graag als een Marokkaan wil klinken, is nu ouder dan 16 jaar en er achter dat niemand het meer leuk vindt en heeft er nu spijt van
En probeert zich op deze manier te rechtvaardigen

Tevens NSB-knop geklikt voor een duidelijk reltopic
haha heb er ABSOLUUT geen spijt van! nog even m'n diploma halen en dan vertrek ik uit dat gat
pi_72628537
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:36 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom in vredesnaam een zachte g afleren zijt gij zot in den knar???????
Als er iets mooi klinkt is het die zachte g!
DUDE!!!!
Zhe
Er komt een dag he
Dat wij voor het altaar staan
Ga weg
pi_72628555
Limburgers hebben geen ziel dus wat maakt het uit
Prins der kikkers
pi_72628565
TS verloochent zijn afkomst

Zal ik even een samenvatting van jou geven: Stuk stront.
U MAD?
pi_72628585
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:36 schreef fratsman het volgende:

[..]

Waar in Limburg is dat dan?!? Omgeving Kerkrade ofzo? Ik hoor wel vaker van verschillende mensen van buiten Limburg dat, hoe noordelijker in Limburg, hoe beter het dialect te verstaan is.
ja PRECIES, echt vlak in de buurt. landgraaf
dus dat zal vast dan, hoe zuidelijker hoe erger
  donderdag 10 september 2009 @ 22:39:16 #24
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72628595
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:33 schreef apenkutkop het volgende:

[..]

Waar in Limburg spreken ze zo ?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:39:17 #25
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_72628596
TS is een klapmongool en heeft nooit in Limburg geleeft, maar wilt gewoon een excuus voor een reltopic.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')