Ik heb dat achterlijke accent ook zo goed als afgeleerd, ik krijg echter geen kritiekquote:Op donderdag 10 september 2009 22:29 schreef apenkutkop het volgende:
ik kom zelf uit limburg en had daardoor een vreselijk accent wat ik me besloot af te leren. maar hier zeikt iedereen er dan over dat je dan juist een accent hebt en dat een harde g niet klinkt etc etc. ik stoor me juist vreselijk aan die zangerige klanken en vooral aan de uitspraken van de e en o. heb daarom dus besloten mezelf netjes nederlands aan te leren. en mensen van boven de rivieren zeggen ook tegen me dat ik normaal nederlands spreek, in tegenstelling tot de rest hier. dus wie heeft er nou het accent
geloof me, ze spreken hier geen fatsoenlijk ABN. en ik kan het weten. er worden ook heel veel woorden gebruikt als opregen (=zich iriteren) en deus (=debiel) of daar heb ik geen bok in (=daar heb ik geen zin in) en ze denken dan ook nog dat ze normaal nederlands sprekenquote:Op donderdag 10 september 2009 22:31 schreef fratsman het volgende:
Chantal Janzen op Fok!?!![]()
ontopic:
Niks mis met een beetje accent, men mag best horen waar je vandaan komt, als je maar fatsoenlijk ABN spreekt.
tja, misschien is dat de trucquote:Op donderdag 10 september 2009 22:33 schreef plakkert- het volgende:
[..]
Ik heb dat achterlijke accent ook zo goed als afgeleerd, ik krijg echter geen kritiek. Misschien omdat ik geen apen kuttenkop heb
quote:Op donderdag 10 september 2009 22:35 schreef tactician het volgende:
Iimbrugers
Zeker wel. Dat heet gewoon ABN.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:34 schreef Ixnay het volgende:
Er staat nergens dat normaal Nederlands met een harde "g" gesproken dient te worden.
Dat iets iets dat de Randstad zichzelf heeft wijsgemaakt.
Waar in Limburg is dat dan?!?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:33 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
geloof me, ze spreken hier geen fatsoenlijk ABN. en ik kan het weten. er worden ook heel veel woorden gebruikt als opregen (=zich iriteren) en deus (=debiel) of daar heb ik geen bok in (=daar heb ik geen zin in) en ze denken dan ook nog dat ze normaal nederlands spreken
haha heb er ABSOLUUT geen spijt van! nog even m'n diploma halen en dan vertrek ik uit dat gatquote:Op donderdag 10 september 2009 22:34 schreef Nikmans het volgende:
TS heeft een rochelende R aangeleerd omdat hij graag als een Marokkaan wil klinken, is nu ouder dan 16 jaar en er achter dat niemand het meer leuk vindt en heeft er nu spijt van
En probeert zich op deze manier te rechtvaardigen
Tevens NSB-knop geklikt voor een duidelijk reltopic
Zhequote:Op donderdag 10 september 2009 22:36 schreef zhe-devilll het volgende:
Waarom in vredesnaam een zachte g afleren zijt gij zot in den knar???????![]()
Als er iets mooi klinkt is het die zachte g!
DUDE!!!!
ja PRECIES, echt vlak in de buurt. landgraafquote:Op donderdag 10 september 2009 22:36 schreef fratsman het volgende:
[..]
Waar in Limburg is dat dan?!?Omgeving Kerkrade ofzo? Ik hoor wel vaker van verschillende mensen van buiten Limburg dat, hoe noordelijker in Limburg, hoe beter het dialect te verstaan is.
Waar in Limburg spreken ze zoquote:Op donderdag 10 september 2009 22:33 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
geloof me, ze spreken hier geen fatsoenlijk ABN. en ik kan het weten. er worden ook heel veel woorden gebruikt als opregen (=zich iriteren) en deus (=debiel) of daar heb ik geen bok in (=daar heb ik geen zin in) en ze denken dan ook nog dat ze normaal nederlands spreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |