abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 20:48:00 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72624244
Ik ben ontevreden over de gang van zaken met mijn huidige werkgever.
Wellicht maak ik binnenkort kans op overstap naar een andere schaal, een promotie die me bijna 2 jaar geleden ook al beloofd was. Maar het is nog een if.
Maar ik vind dat ik sowieso wel een promotie verdien, al is het maar dat anderen met gelijkwaardig of zelfs minder kennis wel op miraculeuze wijze in een hogere schaal zitten.
Daar komt bij dat ik geregeld door anderen benaderd word of ik geen interesse heb om bij hun in dienst te komen. Dus dat vind ik zo raar. Mijn werkgever doet voorkomen dat het heel bijzonder is om loonsverhoging te krijgen en dus dat ik heel blij moet zijn als het uberhaupt doorgaat..... terwijl ik bij andere bedrijven bijna direct aan de slag kan en ook gelijk flink meer ga verdienen; zelfs al zou ik bij mijn huidige werkgever al in de hogere schaal zitten.

Is het nou wel of niet verstandig tegen de eigen werkgever te zeggen dat je aanbiedingen krijgt van andere bedrijven met een aanzienlijk hoger salaris? Of niks zeggen en gewoon sowieso moven van werkgever?

Vraag 2: waarom zou je eigenlijk geheimzinnig doen over het feit dat je een andere werkgever overweegt of dat je aan het solliciteren bent? Ook mijn werkgever staat op de banenbeurs zieltjes te winnen, en adverteert....

Als je gewoon open bent weet ook je huidige werkgever dat ze moeten uitkijken en kunnen ze, als ze je graag willen houden, er toch gelijk al wat aan doen om te voorkomen dat je overstapt?
How can I make this topic about me?
pi_72624336
Als een andere baan veel beter betaald en niet minder leuk is, is de keuze toch makkelijk?
censuur :O
pi_72624344
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:48 schreef gebrokenglas het volgende:
terwijl ik bij andere bedrijven bijna direct aan de slag kan en ook gelijk flink meer ga verdienen; zelfs al zou ik bij mijn huidige werkgever al in de hogere schaal zitten.
Wat doe je moeilijk dan? Vertrek!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 10 september 2009 @ 21:02:08 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72624822
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:50 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Wat doe je moeilijk dan? Vertrek!
Nouja, het is toch wel een stap. Een psychologische drempel ergens.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:05:43 #5
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72624943
Waar werk je?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_72625085
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:02 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nouja, het is toch wel een stap. Een psychologische drempel ergens.
Mag het niet op proef? Dat je een paar weken die beter betaalde baan neemt en dat je terug mag komen bij je oude werkgever mocht het niet bevallen. En anders neem je gewoon een paar weken vakantie op waarin je bij die andere gaat werken, bevalt het beter dan zeg je je oude baan op.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:15:16 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72625323
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:09 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Mag het niet op proef? Dat je een paar weken die beter betaalde baan neemt en dat je terug mag komen bij je oude werkgever mocht het niet bevallen. En anders neem je gewoon een paar weken vakantie op waarin je bij die andere gaat werken, bevalt het beter dan zeg je je oude baan op.
Ow, dat laatste is best een interessant idee.

Ik denk niet dat als de overstap niet bevalt, ik weer bij mijn vorige werkgever mag terugkomen. Dat zou wel heel luxe zijn.
pi_72626599
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:09 schreef Rosbief het volgende:
En anders neem je gewoon een paar weken vakantie op waarin je bij die andere gaat werken, bevalt het beter dan zeg je je oude baan op.
Hoe leg je je opzegtermijn aan je nieuwe baas uit?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72626654
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:49 schreef Argento het volgende:

[..]

Ook maar meteen vakantie opnemen dan daar, of ziek melden
pi_72626936
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:50 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ook maar meteen vakantie opnemen dan daar, of ziek melden
voor de duur van minimaal een maand?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72627057
Als de nieuwe werkgever je graag wilt dan is daar altijd over te praten. De opzegtermijn is tenslotte meestal 1 mnd bij de oude werkgever.
Dum de dum
pi_72631568
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het nou wel of niet verstandig tegen de eigen werkgever te zeggen dat je aanbiedingen krijgt van andere bedrijven met een aanzienlijk hoger salaris? Of niks zeggen en gewoon sowieso moven van werkgever?
Dat laatste. Als hij je wil houden komt hij echt wel met een fatsoenlijk salaris. Er is geen betere manier om erop vooruit te gaan dan van baan te veranderen.

Maar vraag je eens af of je wel bij zo'n gierigaard wil blijven werken? Dan krijg je misschien een keer een salarisverhoging, en volgend jaar is het weer hetzelfde liedje. Zo blijf je in je ouwe baan aanmodderen.
quote:
Vraag 2: waarom zou je eigenlijk geheimzinnig doen over het feit dat je een andere werkgever overweegt of dat je aan het solliciteren bent? Ook mijn werkgever staat op de banenbeurs zieltjes te winnen, en adverteert....
Simpel. Stel dat jouw werkgever die andere werkgever kent en jou zwart gaat maken? Dat komt misschien niet zo vaak voor, maar een keer is al genoeg. Bovendien, als jij besluit om toch te blijven, is je misschien ineens niet zo gezellig meer.

Ik heb in het verleden voor een werkgever gewerkt die het absoluut niet kon uitstaan dat zijn werknemers ontslag namen. Eisen dat je in dienst blijft, proberen achter de naam van je nieuwe werkgever te komen, rondbellen en je goede naam zwart maken, ik heb het allemaal gezien. Op het kinderachtige af. Sommige "bazen" zijn zo.
quote:
Als je gewoon open bent weet ook je huidige werkgever dat ze moeten uitkijken en kunnen ze, als ze je graag willen houden, er toch gelijk al wat aan doen om te voorkomen dat je overstapt?
Ja, een keer zullen ze dat doen. Bij de eerstvolgende promotierondes word jij gegarandeerd gepasseerd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72631619
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:49 schreef Argento het volgende:

[..]

Gewoon door het vakantiewerk bij de tweede baas als een soort van proefperiode te zien. Die hoeft niet aan te sluiten op een contract.

Vakantie in tijd van werkgever 1 - werken in die vakantie bij werkgever 2 - het bevalt - opzeggen en uitwerken - in dienst bij werkgever 2.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72632034
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Gewoon door het vakantiewerk
en waarom zou het als vakantiewerk beschouwd moeten worden?
pi_72632613
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:34 schreef Argento het volgende:

[..]

en waarom zou het als vakantiewerk beschouwd moeten worden?
Misschien wil TS wel zonder contract werken.
pi_72687409
Hoe zeker is het dat de nieuwe werkgever je inderdaad gaat aannemen in vaste dienst?

Als het heel zeker is dan zou ik met de nieuwe werkgever de afspraak maken dat ik bij de oude ga opzeggen en na de opzeg termijn bij hem in dienst treed,misschien met als exstra zekerheid een contract voor minimaal een jaar in mijn zak.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')