Is dat per volwassene of per huis?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:56 schreef Lonaa het volgende:
5 dacht ik, alleen voor eigen gebruik.
De politie gaat meestal uit van een cm of 50 max per plant, in het geval van het maximale aantal planten (5)quote:Op donderdag 10 september 2009 13:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het was idd voor eigen gebruik maar de hoogte was rond de 1.9 / 2.0m.
Dat betekent dat het oogluikend toegelaten wordt. Maar de politie heeft het recht om het in beslag te nemen. Je krijgt er tot een bepaalde hoeveelheid alleen geen boete of gevangenisstraf voor.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben niet de dupe he ik kweek niet maar de buren![]()
Vreemde is dat de politie zegt dat er geen wietplanten mogen worden gekweekt in de tuin, en dit vind ik dus niet terug idem als hier als op internet.
Valt wel mee. Mijn broer heeft in de tuin wiet gekweekt en het is prima spul. Het is iets minder sterk dan dat je het met lampen zou kweken, maar het meeste spul is toch te sterk voor me.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:16 schreef Armageddon het volgende:
2.) Je krijgt er kudt wiet van.
Wat hoog!quote:Op donderdag 10 september 2009 13:16 schreef Armageddon het volgende:
Je moet die dingen ook niet buiten neerzetten.
1.) Ze worden snel geruimd omdat de buren gaan lopen zeiken
2.) Je krijgt er kudt wiet van.
Gewoon 5 planten binnen neerzetten en een mooie lamp er boven.
1.) Niemand heeft er last van.
2.) Je hebt goeie wiet.
p.s. ik had ze ook buiten staan een keer. Was wel een aardig suc6 toen kwa plant. Kwa roken was het wat minder.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, je kan beter toppen maar ik vond dit ook wel aardig.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:58 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat hoog!.
Als men zoiets in de tuin wilt houden, is het dan niet beter om te snoeien, ook voor een betere oogst?
Oh prachtig.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Klopt, je kan beter toppen maar ik vond dit ook wel aardig.
De buurvrouw van 80 zat er een keer naast met een plantengids. Ze kon het niet vinden.
Geweldigquote:Op donderdag 10 september 2009 14:00 schreef Armageddon het volgende:
De buurvrouw van 80 zat er een keer naast met een plantengids. Ze kon het niet vinden.
Wat? Een plantengids zonder de Cannabis Sativa Hollandica?quote:Op donderdag 10 september 2009 14:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Klopt, je kan beter toppen maar ik vond dit ook wel aardig.
Ja belachelijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat? Een plantengids zonder de Cannabis Sativa Hollandica?
Noppes Het gedoogbeleid zegt dat tot en met 5 planten niet vervolgd wordt. Je bent de planten wel gewoon kwijt en er wordt ook rapport opgemaakt. Ook volgens het gedoogbeleid is het maximum 0quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:27 schreef nattermann het volgende:
De wet zegt 0, echter het gedoogbeleid zegt max. 5 planten, zolang niemand er overlast van heeft.
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Noppes Het gedoogbeleid zegt dat tot en met 5 planten niet vervolgd wordt. Je bent de planten wel gewoon kwijt en er wordt ook rapport opgemaakt. Ook volgens het gedoogbeleid is het maximum 0
Had je een drooginstallatie in huis, lampen, of iets anders waaruit de politie kon afleiden dat je professioneel teelde?quote:Op maandag 30 november 2009 17:51 schreef chicka689408 het volgende:
Kennelijk heb ik niet het geluk van voorgaande schrijvers, want vandaag heb ik een dagvaarding ontvangen. Ik mag voorkomen voor mijn 4 planten. O nee, voor de 4700 gram die zij vertegenwoordigen. Jaja, geen voeding gehad, pure bio (dus kleine, niet compacte topjes) lekker nat, blaadjes en takken er bij geteld en dan kom je er wel. Wie kan mij uitleggen dat ik toch gedagvaard wordt , ondanks afstand tekenen en bovenstaande beweringen?
Misschien deden de mannen met petten dat ook al. In de case van chicka689408 lijkt het er echter op dat de mannen in de zwarte jurken er niet om kunnen lachen..quote:Op maandag 30 november 2009 18:06 schreef klusfoobje het volgende:
plantjes in de tuin leverd toch helemaal geen kwaliteit op ? Grote kans dat de mannen met petten eerder gaan lachen
Eerder veroordelingen voor de opiumwet?quote:Op maandag 30 november 2009 17:51 schreef chicka689408 het volgende:
Kennelijk heb ik niet het geluk van voorgaande schrijvers, want vandaag heb ik een dagvaarding ontvangen. Ik mag voorkomen voor mijn 4 planten. O nee, voor de 4700 gram die zij vertegenwoordigen. Jaja, geen voeding gehad, pure bio (dus kleine, niet compacte topjes) lekker nat, blaadjes en takken er bij geteld en dan kom je er wel. Wie kan mij uitleggen dat ik toch gedagvaard wordt , ondanks afstand tekenen en bovenstaande beweringen?
ach zo'n groot fortuin is dat niet hoor, zeker niet als hij de fiscale aftrekposten benut. Das het mooiste, dat mag in NLquote:Op maandag 30 november 2009 19:34 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Eerder veroordelingen voor de opiumwet?
Eerdere aangetroffen planten zónder proces-verbaal?
Wellicht heeft het feit 4,7 kilo er mee te maken... met een gemiddelde kiloprijs van 3463,- euro in 2008 heb je toch een aardig fortuin gekweekt...
Ik lees je topic nu pas, maar wel balen zeg. Mocht je voor moeten komen dan zou ik het bij de rechter erop gooien dat je het teelt omdat je het medicinaal gebruikt en dat je daarom 5 planten in de tuin had staan.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:49 schreef chicka689408 het volgende:
Bedankt voor het meedenken;-) Ik ga dat zeker proberen. Volgens gemeente en politie gelden in onze gemeente grotendeels dezelfde richtlijnen als je omschreef. Vandaar ook mijn verbazing (lees: hartkloppingen) toen ik de dagvaarding kreeg. Morgen de ovj bellen, zoals je adviseerde, en horen hoe hij er tegenover staat.
Vreemd vond ik wel, na verschillende beambten gesproken te hebben dat sommige zaken vrij voor interpretatie lijken te zijn, of ze zijn zelf niet goed op de hoogte. Een agente vertelde me dat 5 planten gedoogd worden, een andere agent zegt 4. Een ander zegt weer dat de takken gelden voor planten, omdat de kwaliteit van de wiet zo veranderd is. Ik raak er nog meer van door de war. Hopelijk kan de ovj wat duidelijkheid scheppen, want zoals eerder gezegd, ik krijg hier serieus de zenuwen van.
Bijna goed!quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Noppes Het gedoogbeleid zegt dat tot en met 5 planten niet vervolgd wordt. Je bent de planten wel gewoon kwijt en er wordt ook rapport opgemaakt. Ook volgens het gedoogbeleid is het maximum 0
Succes.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:53 schreef chicka689408 het volgende:
Ik heb contact gehad met de ovj en er is mij gevraagd alles op papier te zetten om op die manier om uitleg te vragen waarom ik een dagvaarding heb gekregen. Per telefoon kon men mij geen antwoord geven. Nu ben ik bezig met een lange, duidelijke brief, waarin ik verklaar waarom ik 4 plantjes had en vraag ik om uitleg mbt de vervolging. Ik neem aan dat de richtlijnen er niet voor niets zijn. Het blijft voorlopig nog onbegrijpelijk voor mij waarom ik er toch uitgepikt ben. En ook waarom het totaal gewicht van de planten wordt gebruikt tbv de vervolging. Dat mag volgens mij niet. (zie Hof Den Bosch) Maar goed, dat zal ik allemaal in de brief zetten en ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop. Wat een gedoe toch allemaal...
Ho wacht.. Wel even de juiste de schuld geven he.. De rechter heeft in principe nog helemaal niets hiermee te maken gehad. Het is het OM dat denkt jou te kunnen vervolgen. Het is aan de rechter om daarover te oordelen. En het lijkt mij dat het OM helemaal niet zo sterk staat en je dus helemaal niet hoeft te verwachten dat een rechter je zal veroordelen, ongeacht wat het OM nu ook roept.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:30 schreef chicka689408 het volgende:
Ik kan het niet accepteren dat rechters de richtlijnen vrij kunnen interpreteren. Kennelijk ligt het er maar aan wie je voor je hebt, hoe de wet wordt geïnterpreteerd. Kennelijk mag je de wet niet letterlijk nemen en moet je de plaatselijke ovj en rechter even bellen hoe zij de wet zien, voordat je überhaupt denkt aan kweken. Ik kan het iedereen afraden. De gevolgen wegen niet op tegen het ( volgens hun interpretatie) "strafbare feit".
Hangt van je contract af denk ikquote:Op donderdag 10 september 2009 15:40 schreef klusfoobje het volgende:
wat zegt de woningbouw er eigelijk van? Hebben die niet een zero tollerance beleid met plantjes? Bij ontdekking van plantjes kunnen ze dan je huurcontract nietig laten verklaren....
Als je het topic ook gelezen had, dan had je kunnen weten dat er ook mensen zijn die het bijvoorbeeld voor medisch gebruik inzetten. Natuurlijk pijnstiller, werkt tegen misselijkheid en heeft nog wel meer voordelen. En vrijwel geen nadelen..quote:
Kijk eens op http://www.wietforum.nl , vooral bij antwoorden van AS GROW , anders zou je deze missschein ook een PM kunnen sturen.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:30 schreef chicka689408 het volgende:
Update:
Klompje blijft gebroken.
Ik snap je helemaal. Ik kan er woedend om worden. Het begint met een zaadje. En als je die in de grond stopt groeit er een plantje, en daar hoef je niets voor te doen verder. En dat is dan illegaal! Verboden! Alsof god een foutje gemaakt heeft. Oh shit, nee dat was niet de bedoeling, dat plantje mag niet hoor!quote:Op woensdag 23 december 2009 20:30 schreef chicka689408 het volgende:
Dat is waar, Eg-Wel, ik ben nog niet geconfronteerd met de rechter, dus ik mag hem niet veroordelen. Daar heb je gelijk in. Verontrustend vind ik wel het verschil in interpretatie van het gedoogbeleid. Daarin benoem ik vooral de specificaties die zo verschillen (zie uitspraken van diverse rechtbanken die betrekking hebben op thuiskweek) per rechter. Ik heb mezelf, voor ik plantjes in mijn tuin zette, goed geïnformeerd, het gedoogbeleid uitgebreid gelezen en daar staat in dat 1 tot 5 planten gedoogd worden. Geen specificaties.
Ik maak me daarom zorgen, ondanks ik zo overtuigd ben van mijn gelijk in deze zaak. Hoe wordt het dit keer geïnterpreteerd? Vanavond op het nieuws dat ze kweek zwaarder gaan aanpakken.... Als ik word veroordeeld zijn de gevolgen zwaarder dan het "strafbare feit". Dan raak ik mijn baan kwijt, gevolg daarvan is dat ik mijn huis (hypotheek) niet meer kan betalen. Ik ben alleenstaand, dus kan niet terugvallen op eventuele hulp van een partner. Deze stress is al straf genoeg, daarbij; ik zal het niet meer in mijn hoofd halen om ooit nog eens een plantje te kweken. Deze ellende is het niet waard. Had ik geweten dat het gedoogbeleid niet uitgevoerd wordt zoals het omschreven is, dan had ik het zelfs nooit gedaan.
Mbt huurcontract; dat is niet van toepassing. Ik heb een eigen woning met een flinke tuin.
Goed contact met mijn buren, die geen bezwaar hadden tegen mijn plantjes.
Mbt wat moet je nou met wiet? Even terug lezen, dan vindt je het hele verhaal. Ik heb reuma en had enorme bijwerkingen van de medicijnen die ik daarvoor gebruikte. In overleg met mijn arts ben ik af en toe een jointje gaan roken. Zelf voor het eerst een kweekje neerzetten was omdat ik de wiet in de shops te zwaar vind. Dus, geen enkel middel gebruikt om de plantjes te voeden, ontluizen, maakt niet uit wat, niets behalve water en heel af en toe wat pokon voor groente en fruit. Voor de kenner is het duidelijk dat het dus kleine toppen waren, weinig thc. Het gaat me om de medicinale werking.
Morgen naar het justitieel parket, zij willen kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik zal morgen laten weten hoe het daar verliep.
+1quote:Op woensdag 23 december 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kijk eens op http://www.wietforum.nl , vooral bij antwoorden van AS GROW , anders zou je deze missschein ook een PM kunnen sturen.
Zou je daar, zeker omdat TS het advies zelfs kreeg van zijn dokter, daar geen medische verklaring voor kunnen krijgen? Dat je kan aantonen dat het puur wegens medische redenen is?quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:46 schreef Pro_Shifty het volgende:
Heb je afstand gedaan van je plantjes? Want als je het gedoogbeleid dus goed doorleest merk je dat als je afstand doet van je plantjes er dus geen vervolging komt maar een beleidsepot.
Verder hoor je te weten dat het NIET is toegestaan om weedplantjes te kweken, Al is je reden natuurlijk wel logisch. Maja de politie kan niet weten of je het echt voor eigen gebruik kweekt.
Maar oke. ik wens je veel succes en hopelijk wordt je niet vervolgd.
Denk het niet, ze kunnen nooit aantonen dat jij het echt ALLEEN voor je medicatie gebruikt. Hoe stom dat ook klinkt zo beredeneren ze wel. Voor hetzelfde geld gebruik je 90% voor jezelf en verkoop je 10% daarom gaan ze daar geen uitzonderingen in maken denk ik.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zou je daar, zeker omdat TS het advies zelfs kreeg van zijn dokter, daar geen medische verklaring voor kunnen krijgen? Dat je kan aantonen dat het puur wegens medische redenen is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |