abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 12:47:11 #1
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_72611316
Deze vraagt komt nadat hier zonet naast ons 5 wietplanten zijn verwijderd door de politie.
Nu kwam de vraag:
1: Waren ze te hoog.
2: Overlast van de reuk.

Wat bleek:
Volgens de politie mag je geen wietplanten meer kweken in de tuin, ik heb wat informatie opgezocht maar die blijken sterk verouderd te zijn en dus niet meer geldig. Iemand die hier meer vanaf weet?
pi_72611376
10 toch? Mits voor eigen gebruik
ik had vroeger een kennis die had er 20 staan, daar moest hij er 10 van verwijderen de rest mocht blijven staan.
is wel wat jaartjes geleden, dus weet de huidige regels niet hoor.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 10 september 2009 @ 12:49:34 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_72611389
Schopje van F&F naar WGR, je vraagt niets over de verzorging tenslotte
pi_72611406
het is geloof ik 3 tot 5 tegenwoordig

maar dat weet ik niet helemaal zeker
No Guts, No Glory
pi_72611410
Tvp
pi_72611607
5 dacht ik, alleen voor eigen gebruik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_72611620
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:56 schreef Lonaa het volgende:
5 dacht ik, alleen voor eigen gebruik.
Is dat per volwassene of per huis?
  donderdag 10 september 2009 @ 13:01:16 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72611746
Kweken voor eigen gebruik
In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps/bedrijfsmatige teelt. Bij dit aantal mag worden aangenomen dat het een teelt uitsluitend voor eigen gebruik betreft. Er volgt in dat geval bij ontdekking politiesepot met afstand. De kweker dient bij ontdekking dus wel afstand van zijn wietplanten te doen.

Ook bij telen is de hoeveelheid plantmateriaal van belang bij de afwegingen rond opsporing en vervolging. Het ligt in de rede om voor de teelt een toegespitste regeling te hanteren omdat levend plantmateriaal al snel de gewichtsgrens van 5 gram zal overtreffen.

Bij de vaststelling dat het bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:
- De schaalgrootte van de teelt
- De hoeveelheid planten (meer dan 5)
- De proffesionaliteit waarmee gekweekt word: belichting, verwarming, bevloeiing, etc.

http://jointjedraaien.nl/cannabiswetgeving.php
http://www.snow-white.nl/nederland/wetgeving.htm

Het mag dus wel, maar als de politie komt, dan mogen zij het in beslag nemen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 10 september 2009 @ 13:01:20 #9
34663 SpeedyGJ
pi_72611747
Het was idd voor eigen gebruik maar de hoogte was rond de 1.9 / 2.0m.
  donderdag 10 september 2009 @ 13:04:26 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72611849
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het was idd voor eigen gebruik maar de hoogte was rond de 1.9 / 2.0m.
De politie gaat meestal uit van een cm of 50 max per plant, in het geval van het maximale aantal planten (5)
Met 2,5 plant zat jij dus al aan het maximum, zeg maar...
Daarbij, als ze klachten ontvangen, heb je altijd pech.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 10 september 2009 @ 13:08:18 #11
34663 SpeedyGJ
pi_72611957
Ik ben niet de dupe he ik kweek niet maar de buren
Vreemde is dat de politie zegt dat er geen wietplanten mogen worden gekweekt in de tuin, en dit vind ik dus niet terug idem als hier als op internet.
pi_72612011
het mag ook officieel niet maar word vaak in kleine hoeveelheden gedoogd.. ligt aan het beleid van de gemeente
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  donderdag 10 september 2009 @ 13:13:47 #13
38396 mazaru
pi_72612110
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben niet de dupe he ik kweek niet maar de buren
Vreemde is dat de politie zegt dat er geen wietplanten mogen worden gekweekt in de tuin, en dit vind ik dus niet terug idem als hier als op internet.
Dat betekent dat het oogluikend toegelaten wordt. Maar de politie heeft het recht om het in beslag te nemen. Je krijgt er tot een bepaalde hoeveelheid alleen geen boete of gevangenisstraf voor.
  donderdag 10 september 2009 @ 13:16:39 #14
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_72612192
Je moet die dingen ook niet buiten neerzetten.

1.) Ze worden snel geruimd omdat de buren gaan lopen zeiken
2.) Je krijgt er kudt wiet van.

Gewoon 5 planten binnen neerzetten en een mooie lamp er boven.

1.) Niemand heeft er last van.
2.) Je hebt goeie wiet.

p.s. ik had ze ook buiten staan een keer. Was wel een aardig suc6 toen kwa plant. Kwa roken was het wat minder.

donderdag 10 september 2009 @ 13:20:12 #15
38396 mazaru
pi_72612304
I used to live in a forest, but that clouded my mind too much

pi_72612724
Het wordt tijd dat Nederland Argentinië volgt. We lopen achter, wij gedogen, Argentinië heeft al gelegaliseerd.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_72612868
Mijn ex oogst gewoon 2 x per jaar uit de kas (maar die wordt ook oogluikend toegestaan. ze weten liever wie, wat en hoeveel dan dat ze er elke keer naar moeten zoeken )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_72612871
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:16 schreef Armageddon het volgende:

Valt wel mee. Mijn broer heeft in de tuin wiet gekweekt en het is prima spul. Het is iets minder sterk dan dat je het met lampen zou kweken, maar het meeste spul is toch te sterk voor me.
pi_72613249
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:16 schreef Armageddon het volgende:
Je moet die dingen ook niet buiten neerzetten.

1.) Ze worden snel geruimd omdat de buren gaan lopen zeiken

Gewoon 5 planten binnen neerzetten en een mooie lamp er boven.

1.) Niemand heeft er last van.
2.) Je hebt goeie wiet.

p.s. ik had ze ook buiten staan een keer. Was wel een aardig suc6 toen kwa plant. Kwa roken was het wat minder.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat hoog! .
Als men zoiets in de tuin wilt houden, is het dan niet beter om te snoeien, ook voor een betere oogst?
  donderdag 10 september 2009 @ 14:00:34 #20
2964 Armageddon
pi_72613301
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat hoog! .
Als men zoiets in de tuin wilt houden, is het dan niet beter om te snoeien, ook voor een betere oogst?
Klopt, je kan beter toppen maar ik vond dit ook wel aardig.

De buurvrouw van 80 zat er een keer naast met een plantengids. Ze kon het niet vinden.
pi_72613339
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:00 schreef Armageddon het volgende:

[..]

De buurvrouw van 80 zat er een keer naast met een plantengids. Ze kon het niet vinden.
Oh prachtig. .

Het ziet er zo hoog wel schitterend uit trouwens. Beetje tropisch effect.
  donderdag 10 september 2009 @ 15:40:28 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72614198
wat zegt de woningbouw er eigelijk van? Hebben die niet een zero tollerance beleid met plantjes? Bij ontdekking van plantjes kunnen ze dan je huurcontract nietig laten verklaren....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72614955
quote:

Geweldig
pi_72615009

Toegestaan maximaal: 0

Gedoogd betekend niet dat het legaal is geworden ofzo. Het blijft drugs en het blijft illegaal.

Dus bij overlast zal gewoon tot inbeslagname worden overgegaan. Tot onder de x planten/gram geldt in de regel alleen geen straf behalve die inbeslagname.
Dum de dum
pi_72619973
5
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:27:45 #26
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_72643033
De wet zegt 0, echter het gedoogbeleid zegt max. 5 planten, zolang niemand er overlast van heeft.
Tics van je petten.
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:53:08 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_72643974
quote:

[..]

Wat? Een plantengids zonder de Cannabis Sativa Hollandica?
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:59:53 #28
2964 Armageddon
pi_72644240
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat? Een plantengids zonder de Cannabis Sativa Hollandica?
Ja belachelijk.
pi_72773217
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:27 schreef nattermann het volgende:
De wet zegt 0, echter het gedoogbeleid zegt max. 5 planten, zolang niemand er overlast van heeft.
Noppes Het gedoogbeleid zegt dat tot en met 5 planten niet vervolgd wordt. Je bent de planten wel gewoon kwijt en er wordt ook rapport opgemaakt. Ook volgens het gedoogbeleid is het maximum 0
Mu!
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:32:33 #30
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_72774268
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Noppes Het gedoogbeleid zegt dat tot en met 5 planten niet vervolgd wordt. Je bent de planten wel gewoon kwijt en er wordt ook rapport opgemaakt. Ook volgens het gedoogbeleid is het maximum 0
Dat zeg ik

ik werk bij de politie
Tics van je petten.
pi_72791436
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:32 schreef nattermann het volgende:

[..]

Dat zeg ik
Nee, dat zeg je niet
quote:
ik werk bij de politie
Dat verklaart alles!
Mu!
pi_75151069
Kennelijk heb ik niet het geluk van voorgaande schrijvers, want vandaag heb ik een dagvaarding ontvangen. Ik mag voorkomen voor mijn 4 planten. O nee, voor de 4700 gram die zij vertegenwoordigen. Jaja, geen voeding gehad, pure bio (dus kleine, niet compacte topjes) lekker nat, blaadjes en takken er bij geteld en dan kom je er wel. Wie kan mij uitleggen dat ik toch gedagvaard wordt , ondanks afstand tekenen en bovenstaande beweringen?
pi_75151387
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:51 schreef chicka689408 het volgende:
Kennelijk heb ik niet het geluk van voorgaande schrijvers, want vandaag heb ik een dagvaarding ontvangen. Ik mag voorkomen voor mijn 4 planten. O nee, voor de 4700 gram die zij vertegenwoordigen. Jaja, geen voeding gehad, pure bio (dus kleine, niet compacte topjes) lekker nat, blaadjes en takken er bij geteld en dan kom je er wel. Wie kan mij uitleggen dat ik toch gedagvaard wordt , ondanks afstand tekenen en bovenstaande beweringen?
Had je een drooginstallatie in huis, lampen, of iets anders waaruit de politie kon afleiden dat je professioneel teelde?
  maandag 30 november 2009 @ 18:06:36 #34
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_75151642
plantjes in de tuin leverd toch helemaal geen kwaliteit op ? Grote kans dat de mannen met petten eerder gaan lachen
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_75151698
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:06 schreef klusfoobje het volgende:
plantjes in de tuin leverd toch helemaal geen kwaliteit op ? Grote kans dat de mannen met petten eerder gaan lachen
Misschien deden de mannen met petten dat ook al. In de case van chicka689408 lijkt het er echter op dat de mannen in de zwarte jurken er niet om kunnen lachen..
pi_75155886
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:51 schreef chicka689408 het volgende:
Eerder veroordelingen voor de opiumwet?
Eerdere aangetroffen planten zónder proces-verbaal?

Wellicht heeft het feit 4,7 kilo er mee te maken... met een gemiddelde kiloprijs van 3463,- euro in 2008 heb je toch een aardig fortuin gekweekt...
  maandag 30 november 2009 @ 21:47:58 #37
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_75162103
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:34 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Eerder veroordelingen voor de opiumwet?
Eerdere aangetroffen planten zónder proces-verbaal?

Wellicht heeft het feit 4,7 kilo er mee te maken... met een gemiddelde kiloprijs van 3463,- euro in 2008 heb je toch een aardig fortuin gekweekt...
ach zo'n groot fortuin is dat niet hoor, zeker niet als hij de fiscale aftrekposten benut. Das het mooiste, dat mag in NL
pi_75168315
Dat is dus het belachelijke, er zat geen 4,7kg aan, dat was het gewicht van de complete planten. Nog geen 150gr per plant. Dus max 600gr. 1 plant was heel klein gebleven en had nog geen 20 gram aan haar takjes hangen. Okay, 1 plant was wat groter, dus die trok het volume weer naar boven. Ik gebruikte mijn plantjes voor mijn reuma (fibromyalgie) en heb totaal geen voeding toegevoegd, geen fokmiddelen, niets. Zelfs geen pokon! Dus iedereen hier snapt dat het een minimale oogst is, geen grote toppen, minimaal thc-gehalte. Ze stonden in cementbakken, (dus niet in de grond omdat ik bang was dat ze dan te groot zouden worden) met elk 20 liter potgrond en hadden kleine, frummelige topjes. Juist omdat het mij niet gaat om het stoned worden, maar om de pijnstillende werking heb ik ze zo gekweekt. De agent vertelde mij dat ik door afstand te doen niet vervolgd zou worden. Jaja, en daar ga ik. De planten, compleet met takken en blaadjes waren ze wel rond de 5kg, maar om dat gewicht te gebruiken om mij te bestraffen is toch niet te snappen? Dat mag toch niet? Volgens mij is er ook een precedent geschapen bij de vrijspraak van een echtpaar uit Uden. (Hof Den Bosch, 17 december 2008)

Hieronder heb ik een stuk uitgelicht:

Het hof stelt vast dat de Aanwijzing en de Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs (hierna: de Richtlijn) ten aanzien van de niet als beroeps- of bedrijfsmatig handelen aan te merken teelt van hennepplanten uitsluitend een getalsmatige limiet stellen aan de hoeveelheid hennepplanten die in beginsel zonder het risico van strafvervolging geteeld mag worden
en dat deze beleidsregels geen verdere details bevatten betreffende bijvoorbeeld de maximaal toegestane omvang van de hennepplanten of de daarvan te verwachten oogst. Gelet hierop verstaat het hof de Aanwijzing en Richtlijn aldus dat het telen dan wel het aanwezig hebben van niet meer dan vijf hennepplanten – ongeacht de verdere specificaties van die planten – in beginsel niet strafrechtelijk wordt vervolgd, doch wordt afgedaan middels een (politie-)sepot. Voorwaarde is dan wel, zo leest het hof het bepaalde in onderdeel 2.2.1 van de Aanwijzing onder het opschrift “Niet bedrijfsmatige teelt”, dat door degene onder wie niet meer dan vijf hennepplanten worden aangetroffen, aanstonds daarvan afstand doet ter vernietiging.

(bron: Rechtspraak.nl)

Okay, mijn klomp is nog steeds gebroken... Ik begrijp er echt niets meer van... En nee, niet eerder veroordeeld, bestraft, of wat dan ook. Type brave burger op een vergeten gordel en een weggewaaid parkeerkaartje na. Ik ben pas voor het derde jaar plantjes gaan zetten omdat ik wat ik kocht in de shop te zwaar begon te vinden. Nogmaals, voor mij ging het om de pijnstilling die het gaf en ik kon er tenminste een beetje van doorslapen. Ik heb er juist op gelet dat ik me binnen het gedoogbeleid bevond en ook mijn buren gevraagd of zij er bezwaar tegen hadden. Niemand had bezwaar. Ik heb het hen ook gevraagd toen ze wat gingen groeien en gezegd dat ze ten alle tijden konden aangeven wanneer ze er last van hadden. Geen enkel bezwaar en ze waren net zo geschrokken als ik toen de plantjes werden weggehaald. Wat een toestand is het toch, ik word er echt heel nerveus van want ik was er oprecht van overtuigd dat ik me aan de regels van het gedoogbeleid hield.
Mocht hier iemand zijn die zich in dit onderwerp heeft verdiept, dan zou ik graag horen hoe hij/zij er over denkt.

[ Bericht 16% gewijzigd door chicka689408 op 01-12-2009 00:41:13 ]
  dinsdag 1 december 2009 @ 01:59:02 #39
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75169804
In de tuin is kut, je kan wiet beter in de kas doen.

Mijn plantje dit jaar.
Bedankt Hans.
pi_75171793
Het gaat niet om het feit dat ik in mijn tuin heb gekweekt. Als je mijn stuk hebt gelezen weet je dat ik er juist voor kies om het zo te doen. Ik wou een wietsoort met een laag thc-gehalte en wou me aan de regeltjes houden. Het gaat om het vervolgen voor 4 plantjes, waarvan het complete gewicht van de plant wordt gebruikt om me te bestraffen, ongeacht afstand tekenen. Lees het nog maar eens door.
pi_75172172
Nou ja, dan kom je voor en legt je verhaal aan de rechter uit. Lijkt me dan geen probleem. Je zou ook de OvJ eens kunnen vragen waarom het OM tot vervolging overgaat.
Mu!
pi_75176376
http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/drugs/softdrugs/

Richtlijnen van OM;

Feit
5 of minder hennepplanten telen
Straf
Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

zie ook: http://www.om.nl/vast_menu_blok/contact/publieksvragen/drugs/
Maatschappelijk belang en prioritering:

Het maatschappelijk belang bij het drugsbeleid is de volksgezondheid en de openbare orde. Dat zie je terug in de strafmaat die de wetgever aan de feiten in de Opiumwet heeft verbonden en in de prioritering. Omdat de politiecapaciteit ontoereikend is om alle strafbare feiten aan te pakken moeten er prioriteiten worden gesteld Zo wordt de aanpak van de grootschalige productie van en handel in drugs belangrijker gevonden dan het bezit van een kleine hoeveelheid drugs voor persoonlijk gebruik.

In de praktijk betekent dit dat wanneer de politie bij iemand niet meer dan 5 gram hasj of niet meer dan 5 hennepplanten aantreft, de drugs wel in beslag genomen zullen worden maar er geen strafvervolging ingesteld zal worden. Hiervan kan afgeweken worden als het om een verdachte gaat die nog geen 18 jaar is of in geval het gebruik/bezit van drugs strafbaar is gesteld in de plaatselijke verordening (plv). Dit maakt het voor gemeenten mogelijk om op te treden tegen overlast door drugsgebruikers. De overtreder wordt in zo’n geval doorgaans een geldboete opgelegd.

Productie, handel en bezit van alle middelen zijn in Nederland verboden. Politie en openbaar ministerie pakken grootschalige productie en (grensoverschrijdende) handel streng aan. Daarbij gelden voor middelen op lijst I van de Opiumwet (harddrugs) zwaardere straffen dan voor die op lijst II (softdrugs en slaap- en kalmeringsmiddelen). Het vervolgingsbeleid beleid richt zich vooral op de productie en handel van drugs. Aan opsporing van bezit van kleine hoeveelheden drugs voor eigen gebruik geeft de politie geen voorrang.

Dus; checken wat de plaatselijke verordening van je woonplaats hierover zegt;
Bezwaar aantekenen tegen de dagvaarding (let op; dat moet binnen korte termijn, meen 10 dagen of 14)
say what?
pi_75199362
Bedankt voor het meedenken;-) Ik ga dat zeker proberen. Volgens gemeente en politie gelden in onze gemeente grotendeels dezelfde richtlijnen als je omschreef. Vandaar ook mijn verbazing (lees: hartkloppingen) toen ik de dagvaarding kreeg. Morgen de ovj bellen, zoals je adviseerde, en horen hoe hij er tegenover staat.
Vreemd vond ik wel, na verschillende beambten gesproken te hebben dat sommige zaken vrij voor interpretatie lijken te zijn, of ze zijn zelf niet goed op de hoogte. Een agente vertelde me dat 5 planten gedoogd worden, een andere agent zegt 4. Een ander zegt weer dat de takken gelden voor planten, omdat de kwaliteit van de wiet zo veranderd is. Ik raak er nog meer van door de war. Hopelijk kan de ovj wat duidelijkheid scheppen, want zoals eerder gezegd, ik krijg hier serieus de zenuwen van.
  woensdag 2 december 2009 @ 18:43:06 #44
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_75220635
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:49 schreef chicka689408 het volgende:
Bedankt voor het meedenken;-) Ik ga dat zeker proberen. Volgens gemeente en politie gelden in onze gemeente grotendeels dezelfde richtlijnen als je omschreef. Vandaar ook mijn verbazing (lees: hartkloppingen) toen ik de dagvaarding kreeg. Morgen de ovj bellen, zoals je adviseerde, en horen hoe hij er tegenover staat.
Vreemd vond ik wel, na verschillende beambten gesproken te hebben dat sommige zaken vrij voor interpretatie lijken te zijn, of ze zijn zelf niet goed op de hoogte. Een agente vertelde me dat 5 planten gedoogd worden, een andere agent zegt 4. Een ander zegt weer dat de takken gelden voor planten, omdat de kwaliteit van de wiet zo veranderd is. Ik raak er nog meer van door de war. Hopelijk kan de ovj wat duidelijkheid scheppen, want zoals eerder gezegd, ik krijg hier serieus de zenuwen van.
Ik lees je topic nu pas, maar wel balen zeg. Mocht je voor moeten komen dan zou ik het bij de rechter erop gooien dat je het teelt omdat je het medicinaal gebruikt en dat je daarom 5 planten in de tuin had staan.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_75238225
dat lijkt mij niet: als dr bevruchte zaadjes in je tuin terechtgekomen zijn heb je sowieso niksx geteeld toch?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_75246292
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Bijna goed!

Het gedoogbeleid zegt: Dat als je t/m 5 planten AFSTAND moet doen van je planten. Doe je dit dan volgt er een beleidsepot (geen boete/vervolging). Doe je geen afstand van je 5 planten, dan volgt er dus WEL vervolging.

Hetzelfde op straat. Heb je een zakje weed bij van 2 gram. Je bent gewoon strafbaar. Als je afstand doet van de 2 gram weed dan is het daarmee klaar en volgt er geen Proces verbaal. Doe je geen afstand dan wordt de 2 gram in beslag genomen en volgt er een proces verbaal.

Oftewel heb je drugs bij ben je ALTIJD strafbaar.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_75247676
Ik heb contact gehad met de ovj en er is mij gevraagd alles op papier te zetten om op die manier om uitleg te vragen waarom ik een dagvaarding heb gekregen. Per telefoon kon men mij geen antwoord geven. Nu ben ik bezig met een lange, duidelijke brief, waarin ik verklaar waarom ik 4 plantjes had en vraag ik om uitleg mbt de vervolging. Ik neem aan dat de richtlijnen er niet voor niets zijn. Het blijft voorlopig nog onbegrijpelijk voor mij waarom ik er toch uitgepikt ben. En ook waarom het totaal gewicht van de planten wordt gebruikt tbv de vervolging. Dat mag volgens mij niet. (zie Hof Den Bosch) Maar goed, dat zal ik allemaal in de brief zetten en ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop. Wat een gedoe toch allemaal...
pi_75247821
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:53 schreef chicka689408 het volgende:
Ik heb contact gehad met de ovj en er is mij gevraagd alles op papier te zetten om op die manier om uitleg te vragen waarom ik een dagvaarding heb gekregen. Per telefoon kon men mij geen antwoord geven. Nu ben ik bezig met een lange, duidelijke brief, waarin ik verklaar waarom ik 4 plantjes had en vraag ik om uitleg mbt de vervolging. Ik neem aan dat de richtlijnen er niet voor niets zijn. Het blijft voorlopig nog onbegrijpelijk voor mij waarom ik er toch uitgepikt ben. En ook waarom het totaal gewicht van de planten wordt gebruikt tbv de vervolging. Dat mag volgens mij niet. (zie Hof Den Bosch) Maar goed, dat zal ik allemaal in de brief zetten en ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop. Wat een gedoe toch allemaal...
Succes.
pi_75962330
Update:
Klompje blijft gebroken.
Na een brief van 3 A4tjes aan de ovj kreeg ik als antwoord dat in een soortgelijke zaak een veroordeling is uitgesproken omdat de kweker de plantjes niet in de tuin had mogen hebben, maar in de vensterbank had moeten zetten. Uh, gaat het nu om 4700gram totaal gewicht, of dat ze niet in de vensterbank stonden? Elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen en het OM presenteert zelf een gedoogbeleid waarin staat dat tot 5 planten gedoogd wordt. Er staat, nogmaals, niets in over grote, te verwachten opbrengst, vensterbank, tuin of wat dan ook. Het zijn verdorie hun regels, ik houd me aan wat zij omschrijven en toch willen ze me veroordelen!!!
Bij contact met de rechtbank werd ik doorverbonden met zittingsvoorbereiding. Ik wou wel eens weten welke zaak dan zoveel op de mijne leek, want ik kon het niet vinden in de uitspraken van de rechtbank. Nu gaat jullie klomp ook breken; ze wisten niet eens dat er een website bestond waar de uitspraken op staan. Hun eigen website!!! Ongelooflijk.
Degen die me de brief heeft geschreven (dusdanig lang gewacht met antwoorden zodat ik geen periode meer heb om bezwaar te maken, jaja, het wordt steeds gekker) is op vakantie. Niemand weet over welke zaak zij het heeft, niemand kan mij nu verder helpen, ik moet wachten tot mevrouw terug is van vakantie. 4 januari, net een weekje voordat ik voor moet komen, is ze terug. Nee mevrouw, we kunnen u echt niet verder helpen, ik begrijp hoe vervelend dat voor u is, maar u zult moeten wachten tot zij terug is. Belachelijk. Hoe kan dit toch?
Ik heb inmiddels geen vertrouwen meer in ons rechtssysteem, gewoonweg omdat ik niet kan begrijpen dat ik vervolgd word terwijl ik me aan de door onze regering gestelde richtlijnen heb gehouden. Het is door hen zo opgesteld, ik houd me er aan......en toch......het mag niet baten.
Misschien moet ik er de pers bij halen, schrijven naar Balkenende, wat dan ook. Ik kan het niet accepteren dat rechters de richtlijnen vrij kunnen interpreteren. Kennelijk ligt het er maar aan wie je voor je hebt, hoe de wet wordt geïnterpreteerd. Kennelijk mag je de wet niet letterlijk nemen en moet je de plaatselijke ovj en rechter even bellen hoe zij de wet zien, voordat je überhaupt denkt aan kweken. Ik kan het iedereen afraden. De gevolgen wegen niet op tegen het ( volgens hun interpretatie) "strafbare feit".
  woensdag 23 december 2009 @ 12:48:32 #50
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75965519
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:30 schreef chicka689408 het volgende:
Ik kan het niet accepteren dat rechters de richtlijnen vrij kunnen interpreteren. Kennelijk ligt het er maar aan wie je voor je hebt, hoe de wet wordt geïnterpreteerd. Kennelijk mag je de wet niet letterlijk nemen en moet je de plaatselijke ovj en rechter even bellen hoe zij de wet zien, voordat je überhaupt denkt aan kweken. Ik kan het iedereen afraden. De gevolgen wegen niet op tegen het ( volgens hun interpretatie) "strafbare feit".
Ho wacht.. Wel even de juiste de schuld geven he.. De rechter heeft in principe nog helemaal niets hiermee te maken gehad. Het is het OM dat denkt jou te kunnen vervolgen. Het is aan de rechter om daarover te oordelen. En het lijkt mij dat het OM helemaal niet zo sterk staat en je dus helemaal niet hoeft te verwachten dat een rechter je zal veroordelen, ongeacht wat het OM nu ook roept.
Maar dat kun je beter even met een advocaat bespreken lijkt me...

Maar dit klinkt echt als een overijverige OvJ ja.. Belachelijk..
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:14:23 #51
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75971827
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:40 schreef klusfoobje het volgende:
wat zegt de woningbouw er eigelijk van? Hebben die niet een zero tollerance beleid met plantjes? Bij ontdekking van plantjes kunnen ze dan je huurcontract nietig laten verklaren....
Hangt van je contract af denk ik Bij mij hebben ze bij de sleuteloverdracht heel erg duidelijk gemaakt dat ik geen wietplanten mocht kweken niet dat ik dat ooit van plan was trouwens...
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_75973105
Wiet, wat moet je daar nou mee?

woensdag 23 december 2009 @ 15:49:55 #53
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75973439
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:42 schreef JoePetrus het volgende:
Wiet, wat moet je daar nou mee?

Als je het topic ook gelezen had, dan had je kunnen weten dat er ook mensen zijn die het bijvoorbeeld voor medisch gebruik inzetten. Natuurlijk pijnstiller, werkt tegen misselijkheid en heeft nog wel meer voordelen. En vrijwel geen nadelen..
Maar goed.. Er zal altijd wel iemand de moraalridder willen uithangen he
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_75975575
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:30 schreef chicka689408 het volgende:
Update:
Klompje blijft gebroken.
Kijk eens op http://www.wietforum.nl , vooral bij antwoorden van AS GROW , anders zou je deze missschein ook een PM kunnen sturen.
pi_75984804
Dat is waar, Eg-Wel, ik ben nog niet geconfronteerd met de rechter, dus ik mag hem niet veroordelen. Daar heb je gelijk in. Verontrustend vind ik wel het verschil in interpretatie van het gedoogbeleid. Daarin benoem ik vooral de specificaties die zo verschillen (zie uitspraken van diverse rechtbanken die betrekking hebben op thuiskweek) per rechter. Ik heb mezelf, voor ik plantjes in mijn tuin zette, goed geïnformeerd, het gedoogbeleid uitgebreid gelezen en daar staat in dat 1 tot 5 planten gedoogd worden. Geen specificaties.
Ik maak me daarom zorgen, ondanks ik zo overtuigd ben van mijn gelijk in deze zaak. Hoe wordt het dit keer geïnterpreteerd? Vanavond op het nieuws dat ze kweek zwaarder gaan aanpakken.... Als ik word veroordeeld zijn de gevolgen zwaarder dan het "strafbare feit". Dan raak ik mijn baan kwijt, gevolg daarvan is dat ik mijn huis (hypotheek) niet meer kan betalen. Ik ben alleenstaand, dus kan niet terugvallen op eventuele hulp van een partner. Deze stress is al straf genoeg, daarbij; ik zal het niet meer in mijn hoofd halen om ooit nog eens een plantje te kweken. Deze ellende is het niet waard. Had ik geweten dat het gedoogbeleid niet uitgevoerd wordt zoals het omschreven is, dan had ik het zelfs nooit gedaan.

Mbt huurcontract; dat is niet van toepassing. Ik heb een eigen woning met een flinke tuin.
Goed contact met mijn buren, die geen bezwaar hadden tegen mijn plantjes.

Mbt wat moet je nou met wiet? Even terug lezen, dan vindt je het hele verhaal. Ik heb reuma en had enorme bijwerkingen van de medicijnen die ik daarvoor gebruikte. In overleg met mijn arts ben ik af en toe een jointje gaan roken. Zelf voor het eerst een kweekje neerzetten was omdat ik de wiet in de shops te zwaar vind. Dus, geen enkel middel gebruikt om de plantjes te voeden, ontluizen, maakt niet uit wat, niets behalve water en heel af en toe wat pokon voor groente en fruit. Voor de kenner is het duidelijk dat het dus kleine toppen waren, weinig thc. Het gaat me om de medicinale werking.
Morgen naar het justitieel parket, zij willen kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik zal morgen laten weten hoe het daar verliep.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:01:22 #56
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75986388
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:30 schreef chicka689408 het volgende:
Dat is waar, Eg-Wel, ik ben nog niet geconfronteerd met de rechter, dus ik mag hem niet veroordelen. Daar heb je gelijk in. Verontrustend vind ik wel het verschil in interpretatie van het gedoogbeleid. Daarin benoem ik vooral de specificaties die zo verschillen (zie uitspraken van diverse rechtbanken die betrekking hebben op thuiskweek) per rechter. Ik heb mezelf, voor ik plantjes in mijn tuin zette, goed geïnformeerd, het gedoogbeleid uitgebreid gelezen en daar staat in dat 1 tot 5 planten gedoogd worden. Geen specificaties.
Ik maak me daarom zorgen, ondanks ik zo overtuigd ben van mijn gelijk in deze zaak. Hoe wordt het dit keer geïnterpreteerd? Vanavond op het nieuws dat ze kweek zwaarder gaan aanpakken.... Als ik word veroordeeld zijn de gevolgen zwaarder dan het "strafbare feit". Dan raak ik mijn baan kwijt, gevolg daarvan is dat ik mijn huis (hypotheek) niet meer kan betalen. Ik ben alleenstaand, dus kan niet terugvallen op eventuele hulp van een partner. Deze stress is al straf genoeg, daarbij; ik zal het niet meer in mijn hoofd halen om ooit nog eens een plantje te kweken. Deze ellende is het niet waard. Had ik geweten dat het gedoogbeleid niet uitgevoerd wordt zoals het omschreven is, dan had ik het zelfs nooit gedaan.

Mbt huurcontract; dat is niet van toepassing. Ik heb een eigen woning met een flinke tuin.
Goed contact met mijn buren, die geen bezwaar hadden tegen mijn plantjes.

Mbt wat moet je nou met wiet? Even terug lezen, dan vindt je het hele verhaal. Ik heb reuma en had enorme bijwerkingen van de medicijnen die ik daarvoor gebruikte. In overleg met mijn arts ben ik af en toe een jointje gaan roken. Zelf voor het eerst een kweekje neerzetten was omdat ik de wiet in de shops te zwaar vind. Dus, geen enkel middel gebruikt om de plantjes te voeden, ontluizen, maakt niet uit wat, niets behalve water en heel af en toe wat pokon voor groente en fruit. Voor de kenner is het duidelijk dat het dus kleine toppen waren, weinig thc. Het gaat me om de medicinale werking.
Morgen naar het justitieel parket, zij willen kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik zal morgen laten weten hoe het daar verliep.
Ik snap je helemaal. Ik kan er woedend om worden. Het begint met een zaadje. En als je die in de grond stopt groeit er een plantje, en daar hoef je niets voor te doen verder. En dat is dan illegaal! Verboden! Alsof god een foutje gemaakt heeft. Oh shit, nee dat was niet de bedoeling, dat plantje mag niet hoor!

En het is inderdaad de pest dat het OM de laatste jaren een koers heeft ingezet waarin ze het cruciale punt: "is het professionele, of teelt voor eigen gebruik" telkens maar probeert op te rekken. Was ooit een lamp het minimum, lijkt men nu al tot vervolging over te gaan als het bv in een kuip, zoals bij jou staat, in plaats van in de volle grond.
Ik snap helemaal niets van dit beleid. Ik hoop altijd alleen dat uiteindelijk de onafhankelijke rechter daar een zinnig oordeel over velt. Veel meer kun je niet he, in een rechtstaat

[ Bericht 0% gewijzigd door Eg_Wel op 23-12-2009 21:11:17 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 21:28:42 #57
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75987770
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kijk eens op http://www.wietforum.nl , vooral bij antwoorden van AS GROW , anders zou je deze missschein ook een PM kunnen sturen.
+1
pi_76043986
Heb je afstand gedaan van je plantjes? Want als je het gedoogbeleid dus goed doorleest merk je dat als je afstand doet van je plantjes er dus geen vervolging komt maar een beleidsepot.
Verder hoor je te weten dat het NIET is toegestaan om weedplantjes te kweken, Al is je reden natuurlijk wel logisch. Maja de politie kan niet weten of je het echt voor eigen gebruik kweekt.

Maar oke. ik wens je veel succes en hopelijk wordt je niet vervolgd.
  vrijdag 25 december 2009 @ 10:48:04 #59
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76044000
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:46 schreef Pro_Shifty het volgende:
Heb je afstand gedaan van je plantjes? Want als je het gedoogbeleid dus goed doorleest merk je dat als je afstand doet van je plantjes er dus geen vervolging komt maar een beleidsepot.
Verder hoor je te weten dat het NIET is toegestaan om weedplantjes te kweken, Al is je reden natuurlijk wel logisch. Maja de politie kan niet weten of je het echt voor eigen gebruik kweekt.

Maar oke. ik wens je veel succes en hopelijk wordt je niet vervolgd.
Zou je daar, zeker omdat TS het advies zelfs kreeg van zijn dokter, daar geen medische verklaring voor kunnen krijgen? Dat je kan aantonen dat het puur wegens medische redenen is?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76119286
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zou je daar, zeker omdat TS het advies zelfs kreeg van zijn dokter, daar geen medische verklaring voor kunnen krijgen? Dat je kan aantonen dat het puur wegens medische redenen is?
Denk het niet, ze kunnen nooit aantonen dat jij het echt ALLEEN voor je medicatie gebruikt. Hoe stom dat ook klinkt zo beredeneren ze wel. Voor hetzelfde geld gebruik je 90% voor jezelf en verkoop je 10% daarom gaan ze daar geen uitzonderingen in maken denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')