Natuurlijk niet, niks is 100% zeker. Maar...quote:Op donderdag 10 september 2009 01:22 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
Staat het 100% zeker vast dat een zo vroeg prematuur kindje adhd gaat krijgen dan? of zoiezo een gedragstoornis?
quote:Op 10-jarige leeftijd heeft bijna de helft van de kinderen een beperking of handicap, zes maal zoveel als normaal (Den Ouden et al., 1998). Het gaat dan om beperkingen bij het lopen, gebruik van handen, zien, horen, praten en bij het denken, leren en begrijpen. Heel vaak is er sprake van op zich kleine beperkingen, maar ze komen vaak in combinatie voor en kunnen dan toch veel hinder geven (Van der Lee, 2001).
En dat gaat terug tot 30 weken, geloof ik.quote:Vroeggeborenen scoren als groep gemiddeld belangrijk slechter bij IQ-tests dan kinderen die voldragen zijn geboren (Breslau et al., 1994). Met betrekking tot de geestelijke ontwikkeling blijkt dat dertig procent van de vroeggeborenen op 11-jarige leeftijd een beneden gemiddeld IQ hebben (<85) en dit is bijna twee keer zo veel als in de normale bevolking.
Ik heb het niet alleen over adhd. Dat was een voorbeeld vanwege de correlatie met de vroeggeborenen van de laatste decennia die in leven blijven.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:29 schreef Tha_Erik het volgende:
ADHD is trouwens niet onoverkomelijk. Nauwelijks reden om het kind dan maar niet te hebben en een "gelukte" versie te maken.
ja en daarbij zijn er ook hordes kutkinderen die géén adhd of wat dan ook hebben en gewoon een kutkarakter hebbenquote:Op donderdag 10 september 2009 01:29 schreef Tha_Erik het volgende:
ADHD is trouwens niet onoverkomelijk. Nauwelijks reden om het kind dan maar niet te hebben en een "gelukte" versie te maken.
Da's weer een heel andere discussiequote:Op donderdag 10 september 2009 01:33 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
ja en daarbij zijn er ook hordes kutkinderen die géén adhd of wat dan ook hebben en gewoon een kutkarakter hebben
thahah ja zo van ' zo em...beetje vervelend knulletje dat je daar hebt buurvrouw' en zij dan stotterend jokt 'ja adhd'quote:Op donderdag 10 september 2009 01:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Da's weer een heel andere discussieMensen die een aandoening gaan gebruiken als excuus, vooral ze het niet hebben.
Ja, nou, daar ben ik dus niet zo zeker van. En als ze het al zeggen, of de ouders daar naar luisteren.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:40 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
Doktoren zeggen het echt wel met nadruk als het er té slecht voorstaat voor een kind.
ja inderdaad, I dunno man. heb toch wel bij van die échte ziekenhuis docu's zien gebeuren dat met klem word gezegt dit heeft geen nutquote:Op donderdag 10 september 2009 01:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, nou, daar ben ik dus niet zo zeker van. En als ze het al zeggen, of de ouders daar naar luisteren.
Aan de andere kant, als je net bent bevallen van iets ter grootte van een action man, en je bent hartstikke bang je kind kwijt te raken, en de dokter zegt "[honderd adviezen tegen], maar het zou kunnen overleven", dan denk je natuurlijk ook niet na. Misschien is dat ook wel een beetje te veel gevraagd.
Ik ben te laat geboren. Vandaar dat ik zo geweldig benquote:Op donderdag 10 september 2009 01:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, niks is 100% zeker. Maar...
[..]
[..]
En dat gaat terug tot 30 weken, geloof ik.
http://www.vroeggeboorte.nl/1659958.htm
lekker geslapen. Tof gedroomd ? Heb je d'r een beetje zin an ?quote:Op donderdag 10 september 2009 06:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben te laat geboren. Vandaar dat ik zo geweldig ben
Maar misschien hadden mijn ouders wel moeten zeggen: Ja hallo, nou hoeft 't niet meer hoor! EXIT!
dankjewelquote:Op donderdag 10 september 2009 06:40 schreef Vlarp het volgende:
'morge![]()
Ik zet vast koffie klaar, hoeft Stroek dat niet te doen
* Xiance kust Stroekie's voorhoofdquote:Op donderdag 10 september 2009 06:53 schreef Stroekie het volgende:
[..]
maakt een keizerlijke buiging
c'est très bien pour vousquote:Op donderdag 10 september 2009 06:59 schreef Xiance het volgende:
[..]
* Xiance kust Stroekie's voorhoofd
goeie morgen liefje
nog twee weken en dan ga ik lekker een weekendje naar parijs
moi aussie, au cegoignequote:Op donderdag 10 september 2009 07:05 schreef Xiance het volgende:
deux cafe!
da's de enige franse zin die ik uit mn hoofd ken
voor de rest hebben we een landkaart en een woordenboek
t zal vast goed komen![]()
enfin, ik gben werken![]()
Nee. Nee. Uhm... ja.quote:Op donderdag 10 september 2009 06:42 schreef Stroekie het volgende:
[..]
lekker geslapen. Tof gedroomd ? Heb je d'r een beetje zin an ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |