abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72602518
Dries van Agt is op dit moment te gast bij Pauw & Witteman om zijn stellingname met betrekking tot het conflict tussen Israël en Palestina. Wat volgt is een geheel voorspelbaar verloop van het vraaggesprek, waarbij alle voor- en tegenstanders onder de kijkers bij hun standpunt zullen blijven. Nadat we wat triviale filmpjes voor onze kiezen hebben gekregen, haalt Jeroen Pauw ineens een punt aan wat Alexander Pechtold had gemaakt in diens aflevering van Zomergasten, hetgeen destijds volkomen langs me heen is gegaan.

De beste man had twee filmpjes uitgekozen van beide fronten. Daarbij liet hij weten precies evenveel tijd aan beide te besteden, omdat hij nadrukkelijk geen stelling nam. Mijn klacht is: Alexander Pechtold zwicht voor de druk van het kiezersapparaat om geen impopulaire standpunten in te nemen, en is dus eigenlijk een onvervalste populist en al helemaal geen ideoloog.
Graag op anoniem
pi_72602561
Die gast is idd kleurloos als de pest, vandaar de populariteit van D66.

Wel een aardige gast naar het schijnt.
U MAD?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:01:53 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72602567
Gaat politiek überhaupt hand in hand met eerlijkheid?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_72602608
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:01 schreef Biogarde het volgende:
Opgelost slotje
pi_72602720
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:01 schreef Biogarde het volgende:
Daarom heet het ook politiek.
Om tot een compromis in de eerlijkheid te komen.
U MAD?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:08:55 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72602750
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jij neemt zeker ook die griepprik?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_72602791
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef Biogarde het volgende:
Jij neemt zeker ook die griepprik?
Want?
U MAD?
pi_72602829
Ik vind hem sowieso een walgelijke gladjanus.

En het ergste is: Mijn ma vindt hem een aantrekkelijke man.
pi_72602834
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:00 schreef Mainport het volgende:
De beste man had twee filmpjes uitgekozen van beide fronten. Daarbij liet hij weten precies evenveel tijd aan beide te besteden, omdat hij nadrukkelijk geen stelling nam. Mijn klacht is: Alexander Pechtold zwicht voor de druk van het kiezersapparaat om geen impopulaire standpunten in te nemen, en is dus eigenlijk een onvervalste populist en al helemaal geen ideoloog.
Is er dan fatsoenlijk stelling te nemen in die kwestie? Israël en Palestina zijn allebei niet echt lekker bezig, waarom zou je stelling nemen? Sterker nog, hoe kun je dat verantwoorden?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:12:26 #10
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_72602844
Laat ik zeggen dat het helemaal niet zo onverstandig is van meneer Pechthold om geen stelling in te nemen in dat conflict. Dat conflict is bijzonder gecompliceerd en buiten dat om is de nog veel prangendere vraag: wat heeft Nederland in hemelsnaam met dat conflict te maken? Hoe wordt het landsbelang gediend door ons uit te spreken voor Israël en/of de Palestijnen? Het enige waar ik me bij aan kan sluiten is dat het maar eens klaar moet zijn met dat gedoe daar en beide partijen zich daarvoor in zullen moeten spannen. Daarvoor is een uitspreken voor de een of de ander helemaal niet nodig. Dat is een kwestie van de realiteit van dag tot dag beoordelen. Ik meen dat D66 er net zo over denkt. Kleurloos wil ik dat niet noemen, integendeel, realistisch. Domme, populistische uitspraken als 'Israël zou dit' of 'Palestina zou dat' getuigt pas echt van gebrek aan leiderschap, getuigt pas écht aan een gebrek van kleur. Ik meen dat D66 er net zo over denkt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 10 september 2009 @ 00:27:08 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72603214
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Want?
Je bent erg goedgelovig.
  donderdag 10 september 2009 @ 00:27:23 #12
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_72603222
Pechtold is gewoon een laffe hond en verschilt daarmee niet van vrijwel alle andere politici.
pi_72603585
Als politicus hoef je toch alleen stelling te nemen over dingen waarover je ook iets te zeggen hebt.
pi_72604164
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:12 schreef JAM het volgende:
Laat ik zeggen dat het helemaal niet zo onverstandig is van meneer Pechthold om geen stelling in te nemen in dat conflict. Dat conflict is bijzonder gecompliceerd en buiten dat om is de nog veel prangendere vraag: wat heeft Nederland in hemelsnaam met dat conflict te maken? Hoe wordt het landsbelang gediend door ons uit te spreken voor Israël en/of de Palestijnen? Het enige waar ik me bij aan kan sluiten is dat het maar eens klaar moet zijn met dat gedoe daar en beide partijen zich daarvoor in zullen moeten spannen. Daarvoor is een uitspreken voor de een of de ander helemaal niet nodig. Dat is een kwestie van de realiteit van dag tot dag beoordelen. Ik meen dat D66 er net zo over denkt. Kleurloos wil ik dat niet noemen, integendeel, realistisch. Domme, populistische uitspraken als 'Israël zou dit' of 'Palestina zou dat' getuigt pas echt van gebrek aan leiderschap, getuigt pas écht aan een gebrek van kleur. Ik meen dat D66 er net zo over denkt.
Eens, maar ik wil er iets aan toevoegen. Namelijk dat het geen dogma mag worden dat het conflict te ver van ons staat om er een oordeel over te vellen. Onze onkunde moet blijken uit onze nooit voltooide poging het te doorzien, niet uit het uitspreken van onze onkunde. Ik heb de indruk, ik kan fout zitten, dat Pechtold het vooral van dat laatste moet hebben.
pi_72604246
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:00 schreef Mainport het volgende:
Alexander Pechtold zwicht voor de druk van het kiezersapparaat om geen impopulaire standpunten in te nemen, en is dus eigenlijk een onvervalste populist en al helemaal geen ideoloog.
Is D66 wel eens wat anders geweest? Hebben ze na Hans van Mierlo ooit nog iets anders gedaan dan meeliften op standpunten van andere partijen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72604275
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het zou moeten gaan om wat het beste is voor het Nederlandse volk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72604455
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het zou moeten gaan om wat het beste is voor het Nederlandse volk.
Je weet hoe D66 denkt over dat begrip, 'het Nederlandse volk'?
pi_72604693
quote:
Op donderdag 10 september 2009 01:37 schreef Wouter1989 het volgende:

[..]

Je weet hoe D66 denkt over dat begrip, 'het Nederlandse volk'?
Ik heb ooit eens 59 seconden naar Alexander Pechtold geluisterd en ik moet zeggen, ik heb me geen minuut verveeld.

Dus nee, ik weet het niet en ik wil het ook niet weten.
pi_72605165
quote:
Op donderdag 10 september 2009 02:06 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens 59 seconden naar Alexander Pechtold geluisterd en ik moet zeggen, ik heb me geen minuut verveeld.

Dus nee, ik weet het niet en ik wil het ook niet weten.
Plagiaat op Herman Finkers...
Beneath the gold, bitter steel
pi_72606028
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:27 schreef Biogarde het volgende:
Je bent erg goedgelovig.
nee hoor

Ik omschrijf het woord politiiek daar zoals het behoorde te zijn
U MAD?
  Redactie Frontpage donderdag 10 september 2009 @ 09:17:18 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72606452
Wat een gejank over politici weer. Hoezo vind je het raar dat iemand zichzelf zo presenteert dat het (in zijn ogen) de meeste mensen aanspreekt? Dat doet iedere politici toch?

Pechtold bevalt mij trouwens wel, maar op wie ik ga stemmen weet ik nog niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')