Opgelost slotjequote:Op donderdag 10 september 2009 00:01 schreef Biogarde het volgende:
Gaat politiek überhaupt hand in hand met eerlijkheid?
Daarom heet het ook politiek.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:01 schreef Biogarde het volgende:
Gaat politiek überhaupt hand in hand met eerlijkheid?
Jij neemt zeker ook die griepprik?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Daarom heet het ook politiek.
Om tot een compromis in de eerlijkheid te komen.
Want?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef Biogarde het volgende:
Jij neemt zeker ook die griepprik?
Is er dan fatsoenlijk stelling te nemen in die kwestie? Israël en Palestina zijn allebei niet echt lekker bezig, waarom zou je stelling nemen? Sterker nog, hoe kun je dat verantwoorden?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:00 schreef Mainport het volgende:
De beste man had twee filmpjes uitgekozen van beide fronten. Daarbij liet hij weten precies evenveel tijd aan beide te besteden, omdat hij nadrukkelijk geen stelling nam. Mijn klacht is: Alexander Pechtold zwicht voor de druk van het kiezersapparaat om geen impopulaire standpunten in te nemen, en is dus eigenlijk een onvervalste populist en al helemaal geen ideoloog.
Je bent erg goedgelovig.quote:
Eens, maar ik wil er iets aan toevoegen. Namelijk dat het geen dogma mag worden dat het conflict te ver van ons staat om er een oordeel over te vellen. Onze onkunde moet blijken uit onze nooit voltooide poging het te doorzien, niet uit het uitspreken van onze onkunde. Ik heb de indruk, ik kan fout zitten, dat Pechtold het vooral van dat laatste moet hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:12 schreef JAM het volgende:
Laat ik zeggen dat het helemaal niet zo onverstandig is van meneer Pechthold om geen stelling in te nemen in dat conflict. Dat conflict is bijzonder gecompliceerd en buiten dat om is de nog veel prangendere vraag: wat heeft Nederland in hemelsnaam met dat conflict te maken? Hoe wordt het landsbelang gediend door ons uit te spreken voor Israël en/of de Palestijnen? Het enige waar ik me bij aan kan sluiten is dat het maar eens klaar moet zijn met dat gedoe daar en beide partijen zich daarvoor in zullen moeten spannen. Daarvoor is een uitspreken voor de een of de ander helemaal niet nodig. Dat is een kwestie van de realiteit van dag tot dag beoordelen. Ik meen dat D66 er net zo over denkt. Kleurloos wil ik dat niet noemen, integendeel, realistisch. Domme, populistische uitspraken als 'Israël zou dit' of 'Palestina zou dat' getuigt pas echt van gebrek aan leiderschap, getuigt pas écht aan een gebrek van kleur. Ik meen dat D66 er net zo over denkt.
Is D66 wel eens wat anders geweest? Hebben ze na Hans van Mierlo ooit nog iets anders gedaan dan meeliften op standpunten van andere partijen?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:00 schreef Mainport het volgende:
Alexander Pechtold zwicht voor de druk van het kiezersapparaat om geen impopulaire standpunten in te nemen, en is dus eigenlijk een onvervalste populist en al helemaal geen ideoloog.
Daar gaat het niet om. Het zou moeten gaan om wat het beste is voor het Nederlandse volk.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Daarom heet het ook politiek.
Om tot een compromis in de eerlijkheid te komen.
Je weet hoe D66 denkt over dat begrip, 'het Nederlandse volk'?quote:Op donderdag 10 september 2009 01:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het zou moeten gaan om wat het beste is voor het Nederlandse volk.
Ik heb ooit eens 59 seconden naar Alexander Pechtold geluisterd en ik moet zeggen, ik heb me geen minuut verveeld.quote:Op donderdag 10 september 2009 01:37 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Je weet hoe D66 denkt over dat begrip, 'het Nederlandse volk'?
Plagiaat op Herman Finkers...quote:Op donderdag 10 september 2009 02:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens 59 seconden naar Alexander Pechtold geluisterd en ik moet zeggen, ik heb me geen minuut verveeld.
Dus nee, ik weet het niet en ik wil het ook niet weten.
nee hoorquote:Op donderdag 10 september 2009 00:27 schreef Biogarde het volgende:
Je bent erg goedgelovig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |