hallo,
zal proberen het zo kort en duidelijk mogelijk uit te leggen:
zatredag de 26e afgelopen maand heb ik brand gehad op het toilet. waarschijnlijk is het in het begin van de ochtend/einde van de nacht gebeurd.
hoe de brand is ontstaan is nogal onduidelijk en volgens de expert ''twijfelachtig'' en het huis is onbewoonbaar verklaard omdat er veel roetschade is en er geen water is(leiding is gesprongen op de wc. ergens een groot geluk want het had anders kunnen aflopen)
mijn twee kinderen zijn naar een crisis-opvang via jeugdzorg omdat ik maar tot de eerst volgende werkdag een hotel kon krijgen via Salvage.
de verzekering(heb een inboeldelverzekering bij ABN) wil het onderzoek afwachten voor ze verder onderdak zoals een hotel gaan vergoeden.
onderzoek is dus geweest vorige week donderdag en ik heb ook meteen aangegeven dat er haast is omdat ik kinderen heb die op dit moment niet bij mij kunnen zijn en ook oa niet naar hun eigen school kunnen gaan.
ten eerste is het nu afwachten op het antwoord van de ABN of ze gaan vergoeden ja of nee.
als dat duidelijk is, en hopelijk positief, dan kan de boel schoongemaakt worden en zo, zodat het huis weer bewoonbaar is.
dat laat op zich al erg lang op zich wachten. heb me suf gebeld en ook al maatschappelijkwerkster ingeschakeld om te helpen.
maar het is kastje naar de muur gedoe. de expert zegt dat het rapport bij de ABN is, en de ABN zegt van niet. dat soort dingen.
ten tweede: ik kon tot op eergister bij een vriend slapen maar dat is nu ook niet meer mogelijk.
nu zit ik in een onbewoonbaar verklaard huis waar ik(volgens een buurman) niet eens mag verblijven en een risico loop omdat ik de wet overtreed.
heb hier geen water,het stinkt en het zit overal onder de roet.
ik heb gewoon geen andere keus omdat het voor mij financieel niet mogelijk is om zelf een hotel of iets dergelijks te betalen.
familie en vrienden is geen optie jammer genoeg en zeker niet op lange termijn want ik heb geen enkel zicht op hoe lang dit gaat duren.
samen met die maatschappelijk werkster al een hoop heen en weer gebeld wbt bijv vrouwen/crisis opvang maar alles zit vol.
woningbouw ook gebeld maar die deden vreemd genoeg niet aan ''noodwoningen'' (verzekering stuurde me juist daar heen, en de woningbouw weer terug naar de verzekering).
nu is mijn vraag: is dit de normale gang van zaken als je brand hebt gehad? iemand een tip wat ik kan doen?