Als je je 64kbs mp3 hebt omgezet naar flac zeker?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:00 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
soms klinkt mp3 beter dan flac

Die zijn er zat. Maar in mindere mate komen ze voorquote:Op donderdag 20 januari 2011 01:57 schreef San_Andreas het volgende:
grappige is dat het altijd mannen zijn, ben nog nooit een vrouwelijke audiofiel tegen gekomen.
oh ja, klasse topic, inlijsten

Met een EQtje klinken alle mp3'tjes niet echt "beter" hoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:06 schreef pipojansen het volgende:
Soort computer en software en filters die je eventueel gebruikt hebt spelen ook een rol in een kwaliteitsrol van een muziekcompressie. Het is maar net hoe je het bestand hebt opgebouwd.
FLAC en OGG klinken leuk, maar als ik een mp3 van 192kbps en ik zou dezelfde truc gebruiken als die bij OGG Vobis dan krijg je vrijwel een zelfde resultaat. De mp3 wordt groter en klinkt wat beter omdat je bijvoorbeeld de hoge tonen iets hoger hebt gezet. Of juist een bepaalde dynamiek hebt gegeven. Maar ook hier spelen de overige componenten een rol. Betere boxen geven dit beter weer dan andere. Of nou ja, beter is weer subjectief. Andere boxen geven het anders weer dan andere.
 . Beetje hetzelfde wat ze bij radiostations doen, soort compressor over alles heen zodat het wat beter klinkt in auto's enzo. Dat werkt opzich wel goed.
. Beetje hetzelfde wat ze bij radiostations doen, soort compressor over alles heen zodat het wat beter klinkt in auto's enzo. Dat werkt opzich wel goed.

Dat zei ik ook niet.quote:Met een EQtje klinken alle mp3'tjes niet echt "beter" hoor. Beetje hetzelfde wat ze bij radiostations doen, soort compressor over alles heen zodat het wat beter klinkt in auto's enzo. Dat werkt opzich wel goed.

EQ werkt ook niet "op je boxen" hoor, is gewoon het output signaal wat uit je software gaat die gemod wordtquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:28 schreef pipojansen het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet. [ afbeelding ]
Een EQ op de meeste softwarematige mediaspelers doet ook niks met het bestandje. Het is meer de boxen die het anders gaan weergeven omdat er een directx omgeving wordt aangesproken. En ook daar speelt weer je geluidskaart weer een rol in.
 .
.

Flacquote:Op woensdag 9 september 2009 22:32 schreef Cahir het volgende:
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poepkom op.. verschil hoor je amper

Hahahaquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:00 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Als je je 64kbs mp3 hebt omgezet naar flac zeker?

quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:17 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Lijkt me sterk dat je überhaupt op je Logitech 2.1 setje het veschil hoort tussen 320 kb/s mp3 en een wave bijvoorbeeld

Genelec monitortjesquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:58 schreef Inverted_World het volgende:
Mensen die zeggen dat ze het verschil tussen mp3 en flac niet horen zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die teveel naar hardcore/hardstyle/tmf feestjes zijn geweest en het verschil sowieso niet kunnen horen.
Maakt niet uit.
Dynaudio.Genelec
Persoonlijk vind ik het een kut klacht, je mag je meer schamen dat je 20 uur in deweek World of Warcraft speelt op een donkerzolderkamertje dan dat je het geld voor een fatsoenlijke installatie bij elkaar verdient in die tijd.

Juist als je een 192 kbps mp3 door compressors heen trekt gaat het NOG slechter klinken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:17 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Met een EQtje klinken alle mp3'tjes niet echt "beter" hoor. Beetje hetzelfde wat ze bij radiostations doen, soort compressor over alles heen zodat het wat beter klinkt in auto's enzo. Dat werkt opzich wel goed.

Ja, mijn oren zijn vast heel slecht dat ik dat allemaal prima vind klinkenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:14 schreef geluidstechnicus het volgende:
[..]
Juist als je een 192 kbps mp3 door compressors heen trekt gaat het NOG slechter klinken.
Zowiezo mensen die 128 kbps en 192 kbps mp3's beluisteren

Als je degelijke speakers gebruikt op een bovengemiddeld geluidsniveau, dan is het heel makkelijk te spotten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:45 schreef Crutch het volgende:
Wat is het verschil dan?
Ik hoor het verschil wel tussen 96Kbps en 129Kbps, maar daarna houdt het wel zo'n beetje op.

Oke, ik luister voornamelijk via een Zennheiser koptelefoon. Lijkt me dat ik dan wel verschil moet kunnen waarnemen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:18 schreef MASD het volgende:
[..]
Als je degelijke speakers gebruikt op een bovengemiddeld geluidsniveau, dan is het heel makkelijk te spotten.

Sennheiser verkeerd schrijvenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:27 schreef Crutch het volgende:
[..]
Oke, ik luister voornamelijk via een Zennheiser koptelefoon. Lijkt me dat ik dan wel verschil moet kunnen waarnemen.

goedkoop*quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sennheiser verkeerd schrijven
Dan heb je vast zo'n goedkope paupermodel

Dat zal nog wel meevallen hoorquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:15 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Ja, mijn oren zijn vast heel slecht dat ik dat allemaal prima vind klinken

Ik heb ooit de Sennheiser HD201 op m'n kop gehad..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sennheiser verkeerd schrijven
Dan heb je vast zo'n goedkope paupermodel

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |