Ja, zodat je de studiefinanciering kunt terug betalen en het je netto dus geen geld kost. Niet zodat jij een half jaar stufi in je zak kunt steken...quote:Op woensdag 9 september 2009 18:48 schreef ja_niks het volgende:
Ja, heb ik terug gekregen. Maar dat is het hele punt van die februariregeling, dat je het terugkrijgt
Nee, onderdeel van de februariregeling is ook dat je de stufi niet terug hoeft te betalen. Ik heb die periode toch recht gehad op stufi en een OV? De EUR doet nu ineens voorkomen dat de februariregeling alleen geldt als je in 1 keer je collegegeld betaald, alleen toen ik destijds hiernaar informeerde werd daar met geen woord over gerept.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:54 schreef Jeebus het volgende:
[..]
Ja, zodat je de studiefinanciering kunt terug betalen en het je netto dus geen geld kost. Niet zodat jij een half jaar stufi in je zak kunt steken...
quote:Op woensdag 9 september 2009 18:54 schreef Jeebus het volgende:
[..]
Ja, zodat je de studiefinanciering kunt terug betalen en het je netto dus geen geld kost. Niet zodat jij een half jaar stufi in je zak kunt steken...
Wat denk je zelf hoe logisch het isquote:Op woensdag 9 september 2009 19:08 schreef ja_niks het volgende:
Dat je terug moet betalen als je van de februariregeling gebruik maakt is echt onzin, hier heb ik speciaal naar geïnformeerd bij verschillende instanties.
Ja, want je hoeft niet bij te lenen om 250 per maand te krijgenquote:Op woensdag 9 september 2009 19:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat denk je zelf hoe logisch het is
Anders schrijf ik me in bij een studie, vraag ik stufi aan a 250 per maand, dan betaal ik iedere maand zo'n 100-150e collegegelddus hou je nog zeker 100e per maand over
wat dus zo'n 600e is over dat half jaar wat ze volgens jou niet hoeven terug te geven.
Alsof ze gratis geld daar geven
En zoals eerder is gezegd is het een prestatiebeurs, die kwijtschelding van OV en Stufi gaat pas gelden als je een diploma hebt behaald.
Ja.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:15 schreef ja_niks het volgende:
[..]
Ja, want je hoeft niet bij te lenen om 250 per maand te krijgen
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:01 schreef existenz het volgende:
Als het goed is heb jij papieren waarop staat dat jij er gestudeerd hebt en je geld hebt betaald en teruggekregen. Deze kun je verwacht ik prima gebruiken als bewijslast.
dit is natuurlijk onzin, de verplichting die IBG heeft naar TS toe staat geheel los van een door de EUR uit eigen initiatief genomen beslissing het collegegeld terug te betalen; immers, hij heeft voldaan aan de regeling, de beslissing tot terugbetaling staat los van de gehele situatie m.b.t. de februariregeling en IBG.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb mij december 2007 ook uitgeschreven bij de EUR, en je krijgt in principe alleen geld terug als je al voor de periode januari-augustus hebt betaald. Het geld dat je dus voor september-december (en in jouw geval dus september-januari) hebt betaald, krijg je niet terug, want je hebt immers gewoon colleges gevolgd en gebruik gemaakt van hun faciliteiten.
Er is dus een fout gemaakt, ze hebben namelijk dat geld teruggegeven, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was! En nu hebben zij inderdaad gelijk dat jij daar nu per saldo niet gestudeerd hebt, want je hebt niet betaald. Dus de IB-Groep vraagt terecht geld aan jou.
Jij had aan de bel moeten trekken toen je dat geld terug kreeg, want het is vrij raar dat jij "gratis" een half jaartje mocht studeren. Voor niets gaat de zon op.
Succes
het valt nog maar te bezien of IBG die fout niet alsnog inconsequent aan gaat houden en TS dus over een tijdje weer met een probleem zit.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:46 schreef Jeebus het volgende:
als je het terugbetaalt nu je het geld hebt teruggekregen van de vorige opleiding zit je over 3,5 jaar niet zonder stufi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |