FOK!forum / Televisie / OneHourPhoto: prachtige thriller over eenzaamheid
SunChasermaandag 22 april 2002 @ 03:41
Net precies OneHourPhoto gezien, een thriller over Sy (Robin Williams) die al 11 jaar bij een 1 uur fotoservice werkt. Hij heeft in die jaren een bijzonder close band met een familie opgebouwd zonder dat ze het zelf weten.

Robin Williams is ijzersterk als Sy, je voelt de eenzaamheid gewoon door de beeldbuis heen. Het is erg spannend, vooral omdat je niet weet of je Sy nu wel of niet aardig moet vinden.

Netherlands 31 October 2002. Ik ben alleen bang dat het een direct2video wordt, de film is in de VS volgens mij ook nog niet eens groots uitgebracht en dat is jammer.

Er waren wel wat vreemde dingen aan de film. Er is namelijk filmmuziek gebruikt uit verschillende films. Zo is de theme van het vliegende zakje uit American Beauty gebruikt en dat finalemuziekje met die violen uit Requim for a dream. Ook in de finale van deze film.
Misschien is er wel meer muziek gebruikt uit bestaande films, maar deze twee herkende ik. Ook meende ik vaag ergens iets van T2 te horen.

De vrouwelijke hoofdrol wordt gespeeld door Connie Nielsen, die ik graag wat meer zie in de toekomst.

Ik zag de werkprint, dus misschien is dat in de uiteindelijke versie nog veranderd. Ben er wel benieuwd naar.

8/10 voor OneHourPhoto. En net als bij films als Se7en, FIGHT Club en Requim for a dream is dit een film die je bij blijft, een film die blijft hangen en je nog eens wilt zien .

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 22-04-2002 04:27]

MikeyMomaandag 22 april 2002 @ 08:15
Ben benieuwd, Robin Williams schijnt ook al erg op dreef te zijn als een psychopaat waarin hij het opneemt tegen politieman Al Pacino. Gaat hij nu na al die tijd z'n reputatie opvijzelen na die vreselijke kinderlijke rollen in Jack en Bicentennial man
SunChasermaandag 22 april 2002 @ 12:42
quote:
Op maandag 22 april 2002 08:15 schreef MikeyMo het volgende:
Gaat hij nu na al die tijd z'n reputatie opvijzelen na die vreselijke kinderlijke rollen in Jack en Bicentennial man
In Death to Smoochy speelt hij ook al een idioot.
Kreatormaandag 22 april 2002 @ 12:43
quote:
Op maandag 22 april 2002 08:15 schreef MikeyMo het volgende:
Ben benieuwd, Robin Williams schijnt ook al erg op dreef te zijn als een psychopaat waarin hij het opneemt tegen politieman Al Pacino. Gaat hij nu na al die tijd z'n reputatie opvijzelen na die vreselijke kinderlijke rollen in Jack en Bicentennial man
...na jumanji neem ik die man niet meer serieus...
pulse80maandag 22 april 2002 @ 14:37
persoonlijk vind ik dat een acteur van zijn formaat het helemaal niet nodig heeft om zijn 'reputatie op te vijzelen'. Deze man heeft zichzelf allang waargemaakt en dat hij daarbij gekozen heeft om rollen te gaan vertolken in diverse films voor het jongere publiek vind ik zeker niet storend. Ik heb destijds enorm gelachen om Jack, Toys en mrs Doubtfire en denk eens aan rollen die hij gespeeld heeft in:

Dead Poets Society, Awakenings, Good Morning Vietnam, the world according to Garp en Good will hunting. om er maar een paar te noemen. en Mork & Mindy natuurlijk

SunChasermaandag 22 april 2002 @ 15:46
Maar Williams heeft natuurlijk goed gekeken naar de carrieremove van Bruce Willis, die van actie/comedy nu veel serieuze rollen tot zich neemt.
raampie1maandag 22 april 2002 @ 17:22
Wie heeft deze film geregiseerd? (sorry, even geen zin/tijd om op IMDB te kijken)
SunChasermaandag 22 april 2002 @ 17:26
Een videoregisseur.
raampie1dinsdag 23 april 2002 @ 00:35
quote:
Op maandag 22 april 2002 17:26 schreef SunChaser het volgende:Een videoregisseur.
Lekker antwoord . Ik heb het even op gezocht en het is Mark Romanek (http://us.imdb.com/Name?Romanek,+Mark). Nooit van gehoord.
Stormvogelzondag 11 augustus 2002 @ 00:22
Het gaat dan eindelijk gebeuren, bij Pathe zag ik de poster hangen.
Stormvogelzondag 25 augustus 2002 @ 22:15
'Photo' Finishes Big


The biggest surprise of all may have been the $45,000-per-theater opening of Fox Searchlight's One Hour Photo. The film, which opened in seven theaters in New York, Los Angeles, Chicago and Toronto, received mostly ecstatic reviews on Friday with star Robin Williams being singled out for special praise. Roger Ebert in the Chicago Sun-Times said that Williams plays a smiling madman in the film "so well you don't have the slightest difficulty accepting him in the role." Jan Stewart in Newsday wrote that "Williams pulls the rug out from under his career and his longtime fans in this nervy and nerve-rattling thriller, submerging his manifold antic faces to disappear completely into the skin of an invisible man." Lou Lumenick commented in the New York Post that "Williams gives such a chillingly controlled performance in the deeply disturbing One Hour Photo that he erases all memory of his reign as king of schmaltz." Claudia Puig in USA Today wrote: "It is a rare performance when one of the world's most recognizable stars can disappear completely into a character on the screen." And Michael Wilmington in the Chicago Tribune said of Williams: "He creates a truly memorable character, as sympathetic as he is scary, as vulnerable as he is menacing."


Robin Williams scored big with the limited-release debut of the creepy drama One Hour Photo which grossed an estimated $315,000 from only seven theaters in five cities for a sparkling $45,000 average per site. Fox Searchlight will expand into 21 additional cities on Friday putting the R-rated film in about 140 theaters over the holiday weekend. Cume since its Wednesday bow is $354,000.

[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 26-08-2002 22:05]

Duiveltjawoensdag 18 september 2002 @ 15:44
Ik ben heel benieuwd naar deze film vooral omdat Williams zo'n rol nog niet heeft gespeeld
Wooly_Mammothwoensdag 18 september 2002 @ 16:09
quote:
Op woensdag 18 september 2002 15:44 schreef Duiveltja het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar deze film vooral omdat Williams zo'n rol nog niet heeft gespeeld
Volgens mij had ie Insomnia toen al gedaan, ook al komt deze later uit in Nederland en Death To Smoochy was ook al een stuk eerder als deze, daarin speelt ie al behoorlijk andere rollen dan in eerdere films...
Patchdonderdag 19 september 2002 @ 16:42
volgens mij deed ie eerst DTS, toen OHP en toen Insomnia...

alledrie trouwens errug goede films...

maar ja, bij mij kan Williams vrij weinig verkeerd doen....
nou ja...
er zijn natuurlijk wel wat titels waar ie wat langer over na had moeten denken voordat ie de klus aannam...

Californiadonderdag 19 september 2002 @ 16:47
Reken je Patch Adams daar onder?
Patchdonderdag 19 september 2002 @ 16:48
nope
Californiadonderdag 19 september 2002 @ 16:49
OK.
Ben het niet met je eens, maar dat mag.
[/offtopic]
lindastuurmanvrijdag 20 september 2002 @ 18:09
OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR! OSCAR!
Patchvrijdag 20 september 2002 @ 18:13
Als ie hier een Oscar voor krijgt, dan moet ie er ook zeker 1 krijgen voor "Insomnia"
lindastuurmanvrijdag 20 september 2002 @ 20:32
mmmh, m'n andere berichtj is zeker niet aangekomen.
Maar daarin stond (in het kort) dat i voor One Hour photo definitief genomineerd zal worden, en hij maakt 50% kans om te winnen (de andere 4 genomineerden moeten de andere 50% delen)

Als ie voor OHP niet genomineerd wordt, of laten we dit zeggen, niet wint, dat moet het Insomnia maar worden dan.

Ik hoop alleen dat het One Hour Photo wordt want daar is ie nou eenmaal geniaal in én in de hoofdrol. Tuurljik die Good Will Hunting Oscar was gaaf, maar nu nog een voor best acteur in de hoofdrol! Die verdient ie en eigenlijk had ie er al minstens 1 moeten hebben (fisher king, Dead Poets Society of Good Morning Vietnam).

Kan niet wachten tot 11 February. Ja, dat is toevallig ook m'n verjaardag, maar nog leuker....het is de dag dat ik te horen zal krijgen Robin genomineerd is! (dus de dag dat alle genomineerden bekend gemaakt worden, om 15:30 onze tijd)

Patchvrijdag 20 september 2002 @ 22:43
inderdaad

maarre, heb je Insomnia al gezien?

Stormvogelzaterdag 21 september 2002 @ 01:44
Ja, beide op Divx trouwens. In Insomnia speelt RW een bijrol, in OHP is hij gewoon Sy, de eenzaamste man ter wereld en ik kon absoluut met hem meevoelen. Iedereen heeft een Sy in zich.
lindastuurmanzaterdag 21 september 2002 @ 14:43
Zoals ik al zei, Ik heb ALLE Robin films gezien en dus ook Insmomia.
Insomnia heb ik gezien via het internet en later toen ik in New York was heb ik hem 2 keer in de bios gezien.
Death to Smoochy he ik ook gezien, maar het wa een hele slechte kwaliteit en kan er nog niet veel zinnigs over zeggen. Wat ik er wel van hb kunne zien is dat Robin zeer goed is, maar de rest van de film is een beetje flauw (vast en zeker de schuld van deVito)

En over Robin in Insomnia: Hij is zo rustig relaxed, DAT maakt hem zo creepy. "Normaal" is hij erg druk (behalve dan in sommige dramas enzo) , maar in Isnomnia is ie zo'n creep!

Wel kijken als ie uit komt he, 7 november (als het goed is heb ik dan de DVD al in huis liggen, want hij komt op DVD uit op 15 oktober in de US. Toch ga ik nog 1 of 2 keer naar de bios, want een film hoor je op het grote scherm te zien en eer dat RW weer op het scherm verschijnt ka nog wel even duren)

One Hour Photo voor de duidelijk is al in de sneak, en komt officieel op 10 oktober.

Linda
www.robin-williams.net

Uncle_Ericmaandag 30 september 2002 @ 22:55
Gezien in de sniek. Kende hem al van Divx, maar in de bios blijft het een prachtige film. 8/10.

Wat goed zeg!

CloudBoxvrijdag 11 oktober 2002 @ 01:30
Draait nu in de bios. Ik zag 'm al in de VS tijdens een filmfestival, maar dan in een early cut met tempmusic. requeim for a dream en american beauty zat er toen onder, dat gaf de film toch een meerwaarde qua sfeer. Ook de eerdere dir.cut was beter, maar dat neemt niet weg dat deze bioscoopversie ook subliem is.
Hapertjevrijdag 11 oktober 2002 @ 13:38
Mark Romanek was vooral bekend als clipregisseur. Hij was verantwoordelijk voor o.a. de geweldige video Bedtime Story van Madonna. Ook Madonna's video Take A Bow is van hem... en volgens mij heeft hij ook met Bjork gewerkt.
BobRooneyvrijdag 11 oktober 2002 @ 17:10
ik ga strakkies heen....ik zie alleen maar positieve reacties...dus dat beloofd wat...
lindastuurmanvrijdag 11 oktober 2002 @ 17:28
Ik ga hem starks ook kijken...voor de 35e keer (en 3e keer in de bios)!
Ik kan niet wachten om hem wéér te zien op het grote scherm!

Over die positieve reacties,
De grootste dagbladen en radiozenders hebben het al over One Hour Photo gehad en allen waren ze zeer positief (gelukkig maar). Anders had ik in m'n eentje Nederland naar One Hour Photo moeten zien krijgen

iig, zorg dat je deze film ziet in de bios, want er zijn fantastisch close-ups! Het enige wat een probleem kan zijn is dat One Hour Photo maar in 9 bioscopen (6 steden) in Nederland draait.

BobRooneyvrijdag 11 oktober 2002 @ 17:44
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:28 schreef lindastuurman het volgende:
Ik ga hem starks ook kijken...voor de 35e keer (en 3e keer in de bios)!
Ik kan niet wachten om hem wéér te zien op het grote scherm!

Over die positieve reacties,
De grootste dagbladen en radiozenders hebben het al over One Hour Photo gehad en allen waren ze zeer positief (gelukkig maar). Anders had ik in m'n eentje Nederland naar One Hour Photo moeten zien krijgen

iig, zorg dat je deze film ziet in de bios, want er zijn fantastisch close-ups! Het enige wat een probleem kan zijn is dat One Hour Photo maar in 9 bioscopen (6 steden) in Nederland draait.


SODAvrijdag 11 oktober 2002 @ 20:07
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 17:28 schreef lindastuurman het volgende:
Het enige wat een probleem kan zijn is dat One Hour Photo maar in 9 bioscopen (6 steden) in Nederland draait.
Ja! Maar waarom in godsnaam?
Een film met Williams in de hoofdrol doet 't (zelfs met vernietigende recensies) met een beetje reclame toch wel goed bij het grote publiek. Waarom moet zo'n goeie film nou weer bijna stiekem in slechts een handjevol zalen gedraaid worden?
Blijkbaar wordt er gedacht dat bioscoopgaand Nederland niet zit te wachten op een wat sinistere Robin Williams? Maarja, Insomnia zal toch wel groots in premiere gaan dacht ik zo..
F-Snakemaandag 2 december 2002 @ 18:24
Ik heb 'm eergisteren gezien... 'T is een topfilm!
Robbin Williams heeft maar weer eens bewezen dat hij niet alleen maar "het clowntje" uit kan hangen...
Aan de ene kant had ik medelijden met Sy, maar aan de andere kant kwam hij ook erg benauwend op me over... Knap geacteerd...

En dan die scene met

!--kleine SPOILER--!


die bloedende ogen! Argh, die blijft me echt nog lang bij... Ik vond 'm zelfs wel enigszins vergelijkbaar met die twee verminkte meisjes uit The Shining (qua smerigheid, en shock-effect)...

YPPYmaandag 2 december 2002 @ 18:37
Ik heb hem een hele tijd geleden al gezien en vond het niet speciaal. Een oscar hoeft voor mij niet.
Wel leuk en gelukkig viel Robin Williams mee, maar verder niet speciaal.
F-Snakemaandag 2 december 2002 @ 18:44
Ik vond de symbolische elementen in de film ook zo mooi...
De leegheid van het leven van Sy kwam goed in de omgeving terug:
lange, kale witte gangen in een kille supermarkt... Huiskamer met alleen maar een stoel en TV...
CloudBoxmaandag 2 december 2002 @ 19:03
Ik vond de versie die alleen op Sundance ofzo draaide dus een eerdere montage beter dan de uiteindelijke versie. Kijk op imdb voor de verschillen. Deze versie staat overigens op internet.
BlaatschaaPmaandag 2 december 2002 @ 20:16
Nou, ik ben hem op aanraden van dit topic gaan kijken (wat een invloed hebben jullie toch ).

Hardstikke goed, Robin Williams speelt heel goed met een wat 'smerige' ondertoon. Zoals hierboven al gezegd werden dingen (neem zijn eenzaamheid) echt duidelijk uitgedrukt in de witte kamers e.d. Heel mooi om te zien .

Van mij mag hij zeker een oscar. Heel goed .

BlaatschaaPmaandag 2 december 2002 @ 20:19
Een ding heb ik er op aan te merken.

Hoezo lijden een paar foto's van zijn baas tot een huiszoekingsbevel? Dat is dus zo onrealistisch als het maar kan, meestal is het zelfs omgekeerd.

Maargoed, ik ben maar een mierenneukster .

MoJomaandag 2 december 2002 @ 23:10
Je noemt hem in 1 zin met Requim.. mijn favo! Ik heb hem hier liggen.. ga hem zeker kijken!
CloudBoxmaandag 2 december 2002 @ 23:23
quote:
Op maandag 2 december 2002 20:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoezo lijden een paar foto's van zijn baas tot een huiszoekingsbevel?
Het waren 24 close ups van zijn dochter.
Arceedinsdag 3 december 2002 @ 00:27
quote:
Op maandag 22 april 2002 03:41 schreef SunChaser het volgende:
Robin Williams is ijzersterk als Sy, je voelt de eenzaamheid gewoon door de beeldbuis heen.
Exact.

Erg goeie film. Prachtig vormgegeven ook.

En RW verdient een Oscar. Veel meer dan voor Insomnia.

CloudBoxdinsdag 3 december 2002 @ 00:29
Ja, in Insmonia geloofde ik hem niet.
De eerdere cut bevatte geen proloog, dat was veel beter. Meteen de psyche van Sy in, zonder gelul.

De muziek van Requim for a Dream in de finale was ook beter dna de muziek die er nu inzit.

Arceedinsdag 3 december 2002 @ 00:31
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 00:29 schreef CloudBox het volgende:
De eerdere cut bevatte geen proloog, dat was veel beter.
Ik vond 'm wel goed juist. Helemaal alleen in dat steriel-witte hok zette gelijk de toon, qua eenzaamheid.
Lamondinsdag 3 december 2002 @ 00:31
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 00:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Exact.

Erg goeie film. Prachtig vormgegeven ook.

En RW verdient een Oscar. Veel meer dan voor Insomnia.


Ik vond hem in Insomnia zeer sterk spelen anders.

Maar ik heb OneHourPhoto nog niet gezien natuurlijk...

CloudBoxdinsdag 3 december 2002 @ 00:36
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 00:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vond 'm wel goed juist. Helemaal alleen in dat steriel-witte hok zette gelijk de toon, qua eenzaamheid.


Ja, ik vond hem ook goed, wie opende het topic, nou nou?

Alleen was de versie die een jaar eerder op festivals werd vertoond sterker.

Swordfishdinsdag 3 december 2002 @ 01:17
Ik vond het een erg interessante film.
De film oogt heel traag, maar heeft een heel beklemmende sfeer die je helemaal meesleept door de film heen.

De spanning word goed opgebouwd en je leert in het begin van de film een aardige fotograaf kennen die, naar mate de film vordert, steeds meer geobserdeerd raakt. HEEL erg goed geacteerd van Robin Williams. Van mij krijgt de film een 7.5

Fokkiedinsdag 3 december 2002 @ 11:05
Op bepaalde momenten zat ik bijna met tranen in m'n ogen te kijken....zo erg voelde ik met Sy, the Photoguy mee.

De versie die ik zag was niet zo heel erg goed qua helderheid (als ik een film download heb ik um het liefst in DVD-kwaliteit) maar voor deze film, waar ik alleen de synopsis van had gehoord, maakte ik graag een uitzondering. Ik ben zeker niet teleurgesteld !!! Een wereldfilm.

BlaatschaaPwoensdag 4 december 2002 @ 18:24
quote:
Op maandag 2 december 2002 23:23 schreef CloudBox het volgende:

[..]

Het waren 24 close ups van zijn dochter.


Dan nog, ik kan niet geloven dat de politie daarom een huiszoekingsbevel krijgt, en hem moet arresteren.
CloudBoxwoensdag 4 december 2002 @ 23:22
quote:
Op woensdag 4 december 2002 18:24 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dan nog, ik kan niet geloven dat de politie daarom een huiszoekingsbevel krijgt, en hem moet arresteren.


Sy was ontslagen en komt dan een fotorolletje inleveren waarop het dochtertje staat van zijn exchef. Dat is behoorlijk bedreigend hoor.
Tokuswoensdag 4 december 2002 @ 23:26
net gezien.
trage, maar goeie film, waar het misschien toch iets te lang duurt voor het echt spannend wordt.
BlaatschaaPwoensdag 4 december 2002 @ 23:27
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:22 schreef CloudBox het volgende:

[..]

Sy was ontslagen en komt dan een fotorolletje inleveren waarop het dochtertje staat van zijn exchef. Dat is behoorlijk bedreigend hoor.


Sorry, ik kan het echt niet met je eens worden. Maar ik hou er al over op, zodat dit topic verder gevuld kan worden met reacties van andere users .
dapluizwoensdag 4 december 2002 @ 23:28
ook net gezien, errug goede film, en vooral goede acteerprestatie.
Ik mag hopen dat dit een nominatie word of niet ?
Tokuswoensdag 4 december 2002 @ 23:31
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:27 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Sorry, ik kan het echt niet met je eens worden. Maar ik hou er al over op, zodat dit topic verder gevuld kan worden met reacties van andere users .


dit keer ben ik het met sunchaser eens, dat is namelijk wel de reden waarom ze een huiszoeking bij hem gaan doen.
Hij bedreigt die manager, zonder het ook maar expliciet kenbaar te maken.
milagrowoensdag 4 december 2002 @ 23:38
Heb hem besteld, samen met Requiem fo a Dream.
Ben benieuwd
BlaatschaaPdonderdag 5 december 2002 @ 14:30
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:31 schreef Tokus het volgende:

[..]

dit keer ben ik het met sunchaser eens, dat is namelijk wel de reden waarom ze een huiszoeking bij hem gaan doen.
Hij bedreigt die manager, zonder het ook maar expliciet kenbaar te maken.


Ik snap de gedachte erachter wel, maar ik vind het echt onrealistisch dat de politie na een rolletje fotos van zijn kind al een huiszoekingsbevel krijgen, en hem mogen arresteren. Volgens mij gaan ze dan praten ofzo, niet zo'n grootschalige actie.

Flamandonderdag 5 december 2002 @ 14:31
quote:
Op maandag 22 april 2002 12:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

...na jumanji neem ik die man niet meer serieus...


*kuch**hoest*drogrede*rochel
NiXzvrijdag 6 december 2002 @ 16:18
Die fotomuur (in de film), zag er wel kleurrijk uit -> zal ik ook eens een beginnen
HaaKzondag 8 december 2002 @ 15:30
Ik heb hem ook gezien... Werkelijk een prachtige film, zowel verhaaltechnisch als filmtechnisch.

Er zit ook zoveel achter die film, allemaal metaforen die alles tot 1 geheel maken. Bijvoorbeeld het gebruik van kleuren, van steriel en grijs voor Sy tot rommelig en kleurrijk voor dat gezin, en ook een paar scenes waarin 'het oog' centraal staat. Geniaal!

Toen ik hem voor de tweede keer zag vond ik hem zelfs NOG beter. De film heeft me ook echt doen nadenken over mensen en foto's. De kleine stukjes die RW verteld aan de kijker over foto en mens zijn simplistisch verteld maar zeggen zoveel !

lindastuurmandonderdag 12 december 2002 @ 23:03
Eindelijk zijn jullie eens positief over RW, het werd tijd zeg.

11 February ga ik alvast een feestje vieren (niet alleen omdat het m´n verjaardag is, maar ook omdat dan bekend gemaakt wordt dat RW genomineerd is voor OHP). Ik kan niet wachten!

Jullie hadden al even over achterliggende gedachten. Ook al nagedacht over wat de scheur in het raam betekent? en de teddybeer op de grond? de foto´s van Jake? het steren naar het plafond in de hotelkamer? Allemaal achterliggende gedachten! PRACHTIG en na 40 keer gezien te hebben, het IS en BLIJFT mijn #1 film aller tijden.

ROBIN you ROCK! (of RAP? Lol. RW fans weten wat ik bedoel, hihi)

Linda
www.robin-williams.net

Pistol_Petevrijdag 13 december 2002 @ 10:38
Geweldige film met een mooie rol van Robin Williams. Ik vond het wel een enorme fucked up film. Maar Robin Williams speelt dat soort rollen altijd wel goed. De film is filmtechnisch heel mooi gemaakt. Mooi gebruik van kleuren.

klein spoilertje vraagje:
Hoe kan Sy aan het mes komen. Hij werkt op de foto afdeling van de supermarkt...waarom heeft hij dan een sleutel voor de kast met messen? Wordt dit in de film ergens uitgelegd?

CloudBoxvrijdag 13 december 2002 @ 10:52
Nee, we moeten aannemen dat hij een loper heeft voor alle kasten ivm klanten helpen. Dit is echter niet aannemelijk omdat Sy in de gaten wordt gehouden door zijn chef als hij de vader van het gezin wil helpen in de winkel.
lindastuurmanvrijdag 13 december 2002 @ 17:02
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 10:38 schreef Pistol_Pete het volgende:
Maar Robin Williams speelt dat soort rollen altijd wel goed.
HUH? Dit was de eerste keer dat ie zo´n soort iemand speelde hoor! Insomnia en Death to Smoochy kwamen misschien wel eerder uit, maar One Hour Photo heeft ie als eerste gemaakt.
Misschien dat je deze rol met die van The professor uit The Secret Agent of met Cozy Carlisle uit Dead Again kunt vergelijken, maar dat waren slecht kleine bijrollen van Rob.

Maar idd, Robin deed het uitmuntend (alle rollen trouwens, alleen laaat de film zelf het wel eens afweten...Robin NOOIT)

Doeidoei

damienfromhellvrijdag 3 januari 2003 @ 22:07
Wat een topfilm. Die film meteen na LOTR TTT gekeken en dan weet je het verschil wel tussen een topfilm en een gehypte shitfilm (All y'all LOTR-freaks: eat my shorts)

Ik denk dat ik deze nog veel zal kijkenin de toekomst, samen met Donnie Darko en Requim for a Dream.

Cheironzaterdag 4 januari 2003 @ 00:42
Heb hem net gekeken (na nieuwsgierig geworden te zijn door dit topic), en ik vond het een ERG sterke film. In het begin wordt je zo mooi meegenomen in de eenzaamheid van Sy..Erg mooi gedaan.

Topfilm.. en als ik hem moet vergelijken met Insomnia... denk ik dat deze toch wel boven Insomnia uit komt.

Duiveltjavrijdag 14 februari 2003 @ 20:41
Goede film.

De eenzaamheid van Sy is erg goed in beeld gebracht, dmv de lichte klinische kleuren waarin Sy zit tegenover de warme kleuren van "het gelukkige gezinnetje".

Alleen vind ik het "ik ben eenzaam maar ook een gek" niet goed gebracht dat hadden ze imho beter moeten doen.

haaahahazaterdag 15 februari 2003 @ 12:29
Erg goeie film, eindelijk weer een keer een intelligent gemaakt film. Oog voor detail, mooie muziek, mooi camerawerk/kleuren, heel goed geacteerd! Klasse!!
Lamonzondag 16 februari 2003 @ 03:43
Ik moet gewoon nog even mijn eindeloze respect voor deze film tentoonspreiden.
Ja, ik ben wat laat, maar de film is het waard..
The-Whatmaandag 17 februari 2003 @ 22:46
Ik heb hem net gezien, wat een ontiegelijke rukfilm.

Voorspelbaar.

Ik had heel wat verwacht, behalve oog voor detail en kleuren vind ik er werkelijk niks aan.

Verbazingwekkend, dat 99% het hier zo geweldig vindt.

[Dit bericht is gewijzigd door The-What op 17-02-2003 22:51]

sweekdinsdag 18 februari 2003 @ 16:17
Ook deze film heb ik dit weekend gezien.
En ik vond hem erg leuk. Het was een heel mooie, emotionele film, die goed in elkaar zat.
Voorspelbaar, mja... wat vind je dan zo voorspelbaar?
Ik heb daar nergens last van gehad eigenlijk...
Dagootjedinsdag 18 februari 2003 @ 16:18
Ik vond hem wel aardig, meer niet.
Atreidezwoensdag 19 februari 2003 @ 01:10
Heb m net gezien, en vond m zeker erg goed. Niet zozeer door de acteertalenten van Robin, maar door de manier van verfilming. De saaie man, in zijn zeeeeeeeeer steriele en dus saaie omgeving tegen de spetterende foto's van dat gezin. Ik heb nog nooit zulke mooie foto's voorbij zien komen op een thuisrolletje met altijd passende kleurencombinaties en mooi weer.. Dat contrast is zo mooi in beeld gebracht dat ik denk dat ik m zonder geluid ook nog mooi vind

Ben iig blij dat ik de dvd heb afgewacht en niet de divx heb gekeken.

clerkwoensdag 19 februari 2003 @ 01:38
Het enige wat me ervan weerhoudt om deze film te gaan kijken is Robin Williams.... Wat een grafmongool is dat - zal ik echter deze film overleven, of is hij echt onvermijdelijk irritant aanwezig?
Lamonwoensdag 19 februari 2003 @ 02:08
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:38 schreef clerk het volgende:
Het enige wat me ervan weerhoudt om deze film te gaan kijken is Robin Williams.... Wat een grafmongool is dat - zal ik echter deze film overleven, of is hij echt onvermijdelijk irritant aanwezig?
Robin Williams is en blijft ernstig onderschat door het 'kritische' publiek. En dat zou na Dead Poet Society, Awakenings, Insomnia en One Hour Photo toch wel anders behoren te zijn...
Atreidezwoensdag 19 februari 2003 @ 09:18
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 02:08 schreef Lamon het volgende:

[..]

Robin Williams is en blijft ernstig onderschat door het 'kritische' publiek. En dat zou na Dead Poet Society, Awakenings, Insomnia en One Hour Photo toch wel anders behoren te zijn...


En Death to Smoochy, daar vond ik m echt briljant. En ja Clerk, je overleeft m wel, maar je zal t toch eerst moeten proberen
Patchwoensdag 19 februari 2003 @ 12:36
laatste 2 posts: inderdaad, inderdaad
Kabouter_Krulleputwoensdag 19 februari 2003 @ 14:00
Vond One Hour Photo niet zo geweldig. Robin Williams was wel erg goed hoor, aan hem lag het niet. Verhaal vond ik iets te leeg (hoewel dit natuurlijk ook wel een beetje de bedoeling was), maar het sprak me gewoon niet zo erg aan. Sfeer was natuurlijk wel prachtig benadrukt.
7/10
HeatWavewoensdag 19 februari 2003 @ 14:04
Ik heb hem een tijdje geleden al gezien, en ik vond hem echt heel erg sterk, angstaanjagend en beklemmend.

Prima thriller en een goeie rol van RW..

lindastuurmanzaterdag 22 februari 2003 @ 21:34
vandaag EINDELIJK de DVD binnen (de koopversie, dus met extra`s )

Die extra`s zijn het natuurlijk om te doen (in mijn geval). na de film ruim 60 keer gezien te hebben, was het hoog tijd om de acteur en regisseur te horen zeggen wat ze ervan vonden.
Op de DVD zit dus commentaar van RW en Romanek, wat zeer interessant is. Ik ben nu NOG meer over de film te weten gekomen en door de andere extra`s die op de DVD zitten, heb ik leuke achtergrond stukjes kunnen zien.
Al met al, die DVD is echt een aanrader!! ik heb er zeer van genoten en ik heb de film net nog maar eens een keertje aangezet.

haaahahazaterdag 22 februari 2003 @ 21:42
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 21:34 schreef lindastuurman het volgende:
vandaag EINDELIJK de DVD binnen (de koopversie, dus met extra`s )

Die extra`s zijn het natuurlijk om te doen (in mijn geval). na de film ruim 60 keer gezien te hebben, was het hoog tijd om de acteur en regisseur te horen zeggen wat ze ervan vonden.
Op de DVD zit dus commentaar van RW en Romanek, wat zeer interessant is. Ik ben nu NOG meer over de film te weten gekomen en door de andere extra`s die op de DVD zitten, heb ik leuke achtergrond stukjes kunnen zien.
Al met al, die DVD is echt een aanrader!! ik heb er zeer van genoten en ik heb de film net nog maar eens een keertje aangezet.


http://www.robin-williams.net/mycollection.htm
Impressive!!


Dat is cool!!

lindastuurmanzondag 23 februari 2003 @ 01:18
HEY!! Die ken ik allebei! Das leuk.

Wel wil ik ff de copyrights vastleggen als dat kan

Nadientjemaandag 7 april 2003 @ 16:02
ok effe een vraagje... ik heb hem gezien afgelopen zaterdag en vond hem wel spannend.. maar toch snap ik het einde niet hoor, waarom laten ze nu opeens een foto zien waar hij bij die familie opstaat
Ultrawuftmaandag 7 april 2003 @ 16:09
Was een erg goede film, de beste die ik vorige week gekeken heb.

Maakte mijn hele week weer goed kwa films kijken (wat was equilibrium slecht).

merinodonderdag 17 juli 2003 @ 18:11
Wat een super mooie film

Vond hem helaas geen seconde eng maar wel zeer psychydelisch, de beelden (geweldige camera werk), muziek, verhaal en de ijzersterke acteerprestatie van Williams lieten me zelfs de hele aftiteling afkijken

Zapjedonderdag 17 juli 2003 @ 18:14
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 21:34 schreef lindastuurman het volgende:
vandaag EINDELIJK de DVD binnen (de koopversie, dus met extra`s )

Die extra`s zijn het natuurlijk om te doen (in mijn geval). na de film ruim 60 keer gezien te hebben, was het hoog tijd om de acteur en regisseur te horen zeggen wat ze ervan vonden.
Op de DVD zit dus commentaar van RW en Romanek, wat zeer interessant is. Ik ben nu NOG meer over de film te weten gekomen en door de andere extra`s die op de DVD zitten, heb ik leuke achtergrond stukjes kunnen zien.
Al met al, die DVD is echt een aanrader!! ik heb er zeer van genoten en ik heb de film net nog maar eens een keertje aangezet.


60 keer ???????

oke het is een kei van een film maare...60 ?

Duiveltjadonderdag 17 juli 2003 @ 19:01
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:14 schreef Zapje het volgende:

[..]

60 keer ???????

oke het is een kei van een film maare...60 ?


Jij kent Linda Stuurman dus nog niet
Zapjedonderdag 17 juli 2003 @ 19:20
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 19:01 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Jij kent Linda Stuurman dus nog niet


eh nee....nog niet....grootste fan van nederland ?
Duiveltjadonderdag 17 juli 2003 @ 19:28
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 19:20 schreef Zapje het volgende:

[..]

eh nee....nog niet....grootste fan van nederland ?


Ja zoiets
Zapjedonderdag 17 juli 2003 @ 19:30
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 19:28 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ja zoiets


heeft ze ook foto-behang ?
Saidonderdag 17 juli 2003 @ 23:23
Kvond de film wel aardig (mooiste parkeergarage ooit in een film), maar dat einde in de witte kamer verpestte voor mij echt de hele film .
blubikbeneenknoopdonderdag 17 juli 2003 @ 23:55
De film is net klaar en hij was simpelweg geniaal. Hoe de leegheid word gebracht, de warmte van een gezien, de ziekelijke jaloezie, et cetera..

RW zet een uitstekend acteerprestatie neer en doet nu gewoon mee als een goed acteur, viel me 100% mee....

Man, man, man, deze film ga ik nog vaker zien

kamagurkavrijdag 18 juli 2003 @ 00:36
Ik heb hem toevallig ook net gezien. Ik vind hem eerder ontroerend ipv. eng. Maar idd erg goede rol williams. Ik wist al dat hij een overtuigende creep zou kunnen neerzetten. Die spanning in die vent is voelbaar.
Al met al aardig, maar nog zeker niet geniaal.
Lamonvrijdag 18 juli 2003 @ 01:03
Geniale film.

Ik ben gek op die low-key, sfeervolle karakterfilms.
One hour photo, Insomnia, American Beauty, Ghost World, er worden gewoon te weinig van dit soort films gemaakt.

Dinusdinsdag 22 juli 2003 @ 00:05
Beklemmend mooie film.

goede tip

Stefkuhdinsdag 22 juli 2003 @ 00:24
Heb hem 1,5e week geleden voor het eerst gezien, wat een TOP film Schitterende rol van Robin Williams
StrayDogdinsdag 22 juli 2003 @ 00:28
<kleine spoiler>

Dat stukje met die bloedrode oogjes van Sy was een leuke scene


<spoilermode uit>

Zeer aardige film, goede rol van RW die ik normaal wel eens wat irritant vind.

lindastuurmandinsdag 22 juli 2003 @ 07:16
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:14 schreef Zapje het volgende:

[..]

60 keer ???????

oke het is een kei van een film maare...60 ?


Ondertussen zit ik aan de 80, maar dat terzijde.
Deze film heeft het gewoon helemaal. Nog steeds kijk ik met dezelfde fascinatie als de 1e keer. Iedere keer na afloop is het nog steeds "WOW" en de aftitels zijn nog altijd interessant
lindastuurmandinsdag 22 juli 2003 @ 07:19
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:02 schreef Nadientje het volgende:
ok effe een vraagje... ik heb hem gezien afgelopen zaterdag en vond hem wel spannend.. maar toch snap ik het einde niet hoor, waarom laten ze nu opeens een foto zien waar hij bij die familie opstaat
Sorry voor de late reactie, maar die laatste foto is zoals Sy het graag gewild zou hebben.
Als je meer of heel veel info over de film wilt hebben, moet je me maar ff mailen
jerneydinsdag 22 juli 2003 @ 08:07
Ik heb die film alweer een tijdje geleden gezien, dus hij ligt niet meer zo vers in m'n geheugen. Ik vond hem wel erg goed, dat weet ik nog wel. Ook erg weird dat je toch met RW blijft meevoelen, al gedraagt hij zich enorm psycho.. op een of andere manier wekte hij zoveel sympathie op dat ik in die hotelkamer nog stiekem aan zijn kant stond
SunChaserdinsdag 22 juli 2003 @ 08:11
Linda Schuurman, heb je de workprint gezien? Die staat ook ergens online en die is nog beter imho. Het begin is anders, je hoort een scary voice-over en het begint gewoon in het verhaal, niet aan het eind en dan een flash-back.
MikeyModinsdag 22 juli 2003 @ 08:14
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 08:11 schreef SunChaser het volgende:
Linda Schuurman, heb je de workprint gezien? Die staat ook ergens online en die is nog beter imho. Het begin is anders, je hoort een scary voice-over en het begint gewoon in het verhaal, niet aan het eind en dan een flash-back.
ze heet Stuurman, niet schuurman
SunChaserdinsdag 22 juli 2003 @ 08:15
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 08:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ze heet Stuurman, niet schuurman


Whatever
lindastuurmandinsdag 22 juli 2003 @ 13:59
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 08:11 schreef SunChaser het volgende:
Linda Schuurman, heb je de workprint gezien? Die staat ook ergens online en die is nog beter imho. Het begin is anders, je hoort een scary voice-over en het begint gewoon in het verhaal, niet aan het eind en dan een flash-back.
Ja, ik heb de werkprint vorig jaar April voor het eerst gezien (6 maanden vor de officiele bioscoopuitgave). Ik vind die andere versie vele malen beter om eerlijk te zijn.
De opening is eigenlijk gewoon eng. Robin met een stem die ie nooit eerder gebruikt heeft, de muziek was perfect en het documentaire achtige aan die 1e scene vond ik prachtig. Ook het feit dat je niet aan het begin van de film weet dat ie iets gedaan heeft vind ik beter. Je zit dan meer tijdens die film jezelf af te vragen OF ie iets gaat doen, en zo ja wat. Bij de biosversie weet je dat ie iets gaat doen, alleen nog niet wat.
Ook de muziek bij de werkprint vond ik beter passen (van de biodversie was het meer een geheel waardoor het alsnog een spersoundtrack had), maar die muziek die ze gestolen hadden, hadden ze wel zeer goed gestolen. Vooral het nummer Lux Aeterna, uit Requiem for a Dream bij de scene waarin RW uit het hotel probeert te vluchten vond ik perfect. Verder waren er nog zeer mooie nummer uit American Beauty (Paper Bag en Angela Undress) en natuurlijk het allerlaatste muziekje uit de film van being John Malkovich (Puppet Love).
OK, 1 minpunt aan de werkprint (heb ik op de messageboard geschreven van OHP en de regisseur was het blijkbaar met me eens )
Net nadat Sy ontslagen is zien we een cllose-up van hem. Meteen daarna zie je een close up van hem als ie op dat bed zit in de winkel. Die cut klopte niet helemaal...het zag er gewoon raar uit. Ik was dan ook heel blij om te zien dat Mark een stukje tussen die 2 shots had gezet waarin je Bill (de baas) om zijn tafel ziet lopen.

Het is in de biosversie het betere camerawerk en RW z´n acteerprestatie die de film zo goed houdt. Ik zelf vind de biosversie alsnog een meesterwerk, maar als ze de werkprint als uiteindelijke print hadden gebruikt, dan zou de film meer dan een meesterwerk zijn

SunChaserdinsdag 22 juli 2003 @ 14:04
Die muziek in de werprint was inderdaad erg goed, maar ja, logisch dat ze die niet mochten gebruiken. De muziek in de uiteindelijke versie is helaas nogal saai.
Saidinsdag 22 juli 2003 @ 14:19
Kom op, ergerde er hier dan NIEMAND zich aan die laatste dialoog?

SPOILER

*

*

*

*

*

*

*

Sly: "Ja, maar zou jij dat dan niet doen bij een man die zijn kinderen misbruikt?"
Politieagent: "Oh, okay, dan mag je gaan."
Film af.

WATTUH!? WAAR SLAAT DAT OP! ik liep echt zwaar geirriteerd de bios uit.

*

*

*

*

*

*

*

EINDE SPOILER

SunChaserdinsdag 22 juli 2003 @ 14:20
Hij mocht helemaal niet gaan.
Saidinsdag 22 juli 2003 @ 14:23
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:20 schreef SunChaser het volgende:
Hij mocht helemaal niet gaan.
Ehm. Hoe ging het dan ookalweer? Hij liep toch in ieder geval de kamer uit? En de politieagent zei iets van "It's okay" ofzoiets? Ik weet het niet meer precies, maar zo is het me bijgebleven. Als dat niet klopt gaat mijn waardering voor de film wel weer wat naar boven in ieder geval...
SunChaserdinsdag 22 juli 2003 @ 14:24
Zover ik me herinner zei de Politieagent okay op het feit dat Sy zijn foto's wilde bekijken die hij van zijn eigen hotelkamer had gemaakt. Hij wilde denk ik zien hoe het politielab de foto's ontwikkelde ofzoiets.
lindastuurmandinsdag 22 juli 2003 @ 14:36
Trouwens, deze film draait van 24 juli tot 30 juli in de Rotterdamse bios lateren/venster. Elke dag om 22u.
kamagurkadinsdag 22 juli 2003 @ 14:45
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:36 schreef lindastuurman het volgende:
Trouwens, deze film draait van 24 juli tot 30 juli in de Rotterdamse bios lateren/venster. Elke dag om 22u.
Hee, ken jij de user patch trouwens?
Ik stel voor dat jullie elkaar onmiddelijk IRL gaan ontmoeten, want hij's jouw mannelijke wederhelft!
lindastuurmandinsdag 22 juli 2003 @ 14:52
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:19 schreef Sai het volgende:
Kom op, ergerde er hier dan NIEMAND zich aan die laatste dialoog?

SPOILER


Sly: "Ja, maar zou jij dat dan niet doen bij een man die zijn kinderen misbruikt?"
Politieagent: "Oh, okay, dan mag je gaan."
Film af.

WATTUH!? WAAR SLAAT DAT OP! ik liep echt zwaar geirriteerd de bios uit.

*


EINDE SPOILER


Ok, mijn antwoord is 1 grote spoiler.
***************SPOILER***************

Sy vertelt dat laatste dialoog in de 3e persoon en heeft het dus over zijn eigen vader. Dit betekent dat Sy vroeger sexueel misbruikt is en heeft daar duidelijk een trauma aan overgehouden.

Aan het eind van de film blijft Sy gewoon in de kamer zitten hoor. Er is helemaal geen sprake van dat ie weg zou mogen. Hij zit geboeid aan tafel en vraagt James (de agent) om zijn foto´s. Iedereen in de bios dacht natuurlijk dat je die foto´s van Maya en Will te zien zou krijgen. NOT. Je krijgt de foto´s te zien van hoe het leven van Sy werkelijk is zonder de Yorkins. Leeg dus.

**************EINDE SPOILER******************

De soundtrack is niet zo saai hoor. Je moet de CD meerdere malen luisteren en dan kom je vanzelf tot de conclusie dat de muziek deze film perfect weergeeft. De soundtrackk vind ik dan ook 1 van de beste filmsoundtracks die er zijn....alleen had de muziek in de werkprint iets meer impact (wat de film eigenlijk niet nodig heeft overigens)

lindastuurmandinsdag 22 juli 2003 @ 14:54
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:45 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hee, ken jij de user patch trouwens?
Ik stel voor dat jullie elkaar onmiddelijk IRL gaan ontmoeten, want hij's jouw mannelijke wederhelft!


Ik spreek hem wel eens op de chat ja.
Ik ken overigens een andere zeer grote (mannelijke) Robin Williams fan en die zie ik zeer regelmatig
Saidinsdag 22 juli 2003 @ 15:07
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 14:52 schreef lindastuurman het volgende:

[..]

Ok, mijn antwoord is 1 grote spoiler.
***************SPOILER***************

Sy vertelt dat laatste dialoog in de 3e persoon en heeft het dus over zijn eigen vader. Dit betekent dat Sy vroeger sexueel misbruikt is en heeft daar duidelijk een trauma aan overgehouden.

Aan het eind van de film blijft Sy gewoon in de kamer zitten hoor. Er is helemaal geen sprake van dat ie weg zou mogen. Hij zit geboeid aan tafel en vraagt James (de agent) om zijn foto´s. Iedereen in de bios dacht natuurlijk dat je die foto´s van Maya en Will te zien zou krijgen. NOT. Je krijgt de foto´s te zien van hoe het leven van Sy werkelijk is zonder de Yorkins. Leeg dus.

**************EINDE SPOILER******************

De soundtrack is niet zo saai hoor. Je moet de CD meerdere malen luisteren en dan kom je vanzelf tot de conclusie dat de muziek deze film perfect weergeeft. De soundtrackk vind ik dan ook 1 van de beste filmsoundtracks die er zijn....alleen had de muziek in de werkprint iets meer impact (wat de film eigenlijk niet nodig heeft overigens)


Mmmm... Dan zal ik hem toch nog maar eens gaan huren. ik vind dit wel wat beter dan wat ik ervan dacht. maar het is nog steeds wel een afknapper vind ik, zeker nadat de rest van de film zo mooi en goed was.
rhcpmaandag 4 augustus 2003 @ 15:24
Hmmm, ik had een heel ander einde in me hoofd

* SPOILER *

Voor die laatste scene zegt ie op het einde: 'I only took pictures'
En op het fotorolletje stonden dus niet die foto's van will yorkin en die minnares maar gewoon van zijn hotelkamer ofzo. Het fotorolletje was dus al vol toen Sy die foto's nam van Will Yorkin en die vrouw. Zo heeft ie uiteindelijk dus niets strafbaars gedaan en Will Yorkin houd ook wel zijn mond, als die nog verder wil met zijn huwelijk. Op het einde zie je Sy dan ook op de foto met heel dat gezin en hij ziet zichzelf dus eigenlijk als de redder van hun huwelijk??

* SPOILER *

Misschien beetje vage theorie

kamagurkamaandag 4 augustus 2003 @ 15:53
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 15:24 schreef rhcp het volgende:
Hmmm, ik had een heel ander einde in me hoofd

* SPOILER *

Voor die laatste scene zegt ie op het einde: 'I only took pictures'
En op het fotorolletje stonden dus niet die foto's van will yorkin en die minnares maar gewoon van zijn hotelkamer ofzo. Het fotorolletje was dus al vol toen Sy die foto's nam van Will Yorkin en die vrouw. Zo heeft ie uiteindelijk dus niets strafbaars gedaan en Will Yorkin houd ook wel zijn mond, als die nog verder wil met zijn huwelijk. Op het einde zie je Sy dan ook op de foto met heel dat gezin en hij ziet zichzelf dus eigenlijk als de redder van hun huwelijk??

* SPOILER *

Misschien beetje vage theorie


Could be could be.. Ze laten je wel gissen de laatste jaren daar in Drollywood
lindastuurmanmaandag 4 augustus 2003 @ 22:09
Prachtig toch dat ze je zo laten gissen

Nu blijkt maar weer dat er geen zin teveel gepraat wordt in deze film en elke zin/scene is waardevol voor het verhaal.

Om de "vraag" te beantwoorden...
vanderZee (de agent) zei tegen Sy dat ie allbei de rolletjes had laten ontwikkelen... hij zegt zoiets als: "we processed the film we found in the hotel and we also processed the film we found in your bag. They're not very pretty pictures."

Dan is de vraag of ie de foto's wel of niet heeft gemaakt zo beantwoord en is het ook duidelijk dat die allerlaatste foto verbeelding geweest MOET zijn.

Er zijn trouwens 2 versies van deze film en in de in mindere mate in omloop zijnde versie krijg je de foto's, die Sy van het koppel genomen heeft, te zien.

kamagurkadinsdag 5 augustus 2003 @ 00:40
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 22:09 schreef lindastuurman het volgende:
Prachtig toch dat ze je zo laten gissen

Nu blijkt maar weer dat er geen zin teveel gepraat wordt in deze film en elke zin/scene is waardevol voor het verhaal.

Om de "vraag" te beantwoorden...
vanderZee (de agent) zei tegen Sy dat ie allbei de rolletjes had laten ontwikkelen... hij zegt zoiets als: "we processed the film we found in the hotel and we also processed the film we found in your bag. They're not very pretty pictures."

Dan is de vraag of ie de foto's wel of niet heeft gemaakt zo beantwoord en is het ook duidelijk dat die allerlaatste foto verbeelding geweest MOET zijn.

Er zijn trouwens 2 versies van deze film en in de in mindere mate in omloop zijnde versie krijg je de foto's, die Sy van het koppel genomen heeft, te zien.


Hmmm, als je even vergeet dat je een robin williams groupie bent, vind je het dan verder niet een vrij standaard werkje?
Ik zal hem me niet lang heugen ben ik bang.. Het enige dat ik echt apart vind is dat die inmense leegheid van amerika weer eens goed in beeld wordt gebracht door die mall, dat zielige baantje en die geobsedeertheid van Sy the photo-guy. Leuk klein filmpje, maar geen wereldklasse hoor
lindastuurmandinsdag 5 augustus 2003 @ 02:52
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hmmm, als je even vergeet dat je een robin williams groupie bent, vind je het dan verder niet een vrij standaard werkje?
Ik zal hem me niet lang heugen ben ik bang.. Het enige dat ik echt apart vind is dat die inmense leegheid van amerika weer eens goed in beeld wordt gebracht door die mall, dat zielige baantje en die geobsedeertheid van Sy the photo-guy. Leuk klein filmpje, maar geen wereldklasse hoor


Nope, ik vind dit geen standaard werkje, verre van (maar dat was al duidelijk). Ik heb de film zeker niet voor niets op #1 staan van favo films aller tijden. Ik vind het nu eenmaal een mesterwerk: Super acteerwerk, super cinematography, super camerawerk, super kostumms, super muziek, super verhaal en een superieur einde! Wat wil een mens nog meer?!
Er zit zoveel meer in deze film dan dat het lijkt....Om te quoten uit de film: " there's far more to it than meets the eye."
Anyway, iedereen zo z'n eigen smaak toch? Er zijn vast mensen die andere films een meesterwerk vinden waarvan ik iets heb van: nee. (neem nou bv Lord of the Rings .....geef mij dan toch maar One Hour Photo hoor)
Lamondinsdag 5 augustus 2003 @ 02:56
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:40 schreef kamagurka het volgende:
Leuk klein filmpje, maar geen wereldklasse hoor
Mijn god, ik ben het echt nooit met jou eens..
raptorixdinsdag 5 augustus 2003 @ 03:31
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 15:24 schreef rhcp het volgende:
Hmmm, ik had een heel ander einde in me hoofd

* SPOILER *

Voor die laatste scene zegt ie op het einde: 'I only took pictures'
En op het fotorolletje stonden dus niet die foto's van will yorkin en die minnares maar gewoon van zijn hotelkamer ofzo. Het fotorolletje was dus al vol toen Sy die foto's nam van Will Yorkin en die vrouw. Zo heeft ie uiteindelijk dus niets strafbaars gedaan en Will Yorkin houd ook wel zijn mond, als die nog verder wil met zijn huwelijk. Op het einde zie je Sy dan ook op de foto met heel dat gezin en hij ziet zichzelf dus eigenlijk als de redder van hun huwelijk??

* SPOILER *

Misschien beetje vage theorie


Zo had ik het zelf ook gezien, vooral omdat men in verhoor niet echt agressief tegen hem is.
kamagurkadinsdag 5 augustus 2003 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 02:52 schreef lindastuurman het volgende:

[..]

Nope, ik vind dit geen standaard werkje, verre van (maar dat was al duidelijk). Ik heb de film zeker niet voor niets op #1 staan van favo films aller tijden. Ik vind het nu eenmaal een mesterwerk: Super acteerwerk, super cinematography, super camerawerk, super kostumms, super muziek, super verhaal en een superieur einde! Wat wil een mens nog meer?!
Er zit zoveel meer in deze film dan dat het lijkt....Om te quoten uit de film: " there's far more to it than meets the eye."
Anyway, iedereen zo z'n eigen smaak toch? Er zijn vast mensen die andere films een meesterwerk vinden waarvan ik iets heb van: nee. (neem nou bv Lord of the Rings .....geef mij dan toch maar One Hour Photo hoor)


Ik vind bijv. taxi driver een voorbeeld van een soortgelijke film (man in isolement zoekt toenadering tot wereld en flipt) maar wel zo'n 500x beter, sorry. Misschien moet je eens wat meer films zien, en niet alleen die van ná 1995

>>zelfde geldt voor lamon trouwens (is goedbedoeld advies, geen afzeikerij!)

pazuzudinsdag 5 augustus 2003 @ 15:22
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 00:40 schreef kamagurka het volgende:
Hmmm, als je even vergeet dat je een robin williams groupie bent, vind je het dan verder niet een vrij standaard werkje?
Ben bepaald geen Williams-groupie - verre van - maar dit vond ik toch een hele fraaie film - tot aan het laatste half uur, waar de onderhuidse spanning wordt ingeruild voor standaard thrillerwerk. Williams monoloog op het einde voelt - voor mij althans - als een eraan geplakte knieval voor het publiek. Z'n acteerwerk vind ik dan weer wel uitstekend, buiten het obligate 'lachen-door-zijn-tranen-heen moment'. Het moment waarop je Sy naast z'n fotomuur ziet vond ik - bij gebrek aan een beter woord - verpletterend in z'n eenzaamheid.
kamagurkadinsdag 5 augustus 2003 @ 16:14
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 15:22 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Ben bepaald geen Williams-groupie - verre van - maar dit vond ik toch een hele fraaie film - tot aan het laatste half uur, waar de onderhuidse spanning wordt ingeruild voor standaard thrillerwerk. Williams monoloog op het einde voelt - voor mij althans - als een eraan geplakte knieval voor het publiek. Z'n acteerwerk vind ik dan weer wel uitstekend, buiten het obligate 'lachen-door-zijn-tranen-heen moment'. Het moment waarop je Sy naast z'n fotomuur ziet vond ik - bij gebrek aan een beter woord - verpletterend in z'n eenzaamheid.


Jaja, ik vond hem ook wel mooi. Maar stel vraagtekens bij het op eenzame hoogte staan van de film.
Ik ben het volstrekt mee eens dat het afgezet tegen veel andere standaardbagger die uit drollywood komt de laatste jaren, deze film schril afsteekt in kwaliteit en intrige. RW is zeker goed bezig in deze film, véél beter dan in het matige insomnia!

Maar toch zal hij me niet zo bikkelhard bijblijven... nu al een feit. Misschien heb ik dit soort thematiek inmiddels te vaak gezien (jammer!).

Zero_Cooldinsdag 5 augustus 2003 @ 17:08
Heb hem net gekeken,, had hem al een tijdje hier liggen namelijk. Maar die film draagt wel een vaag gevoel met zich mee.

spoiler:

Net als de scene waarin je Sy opeens in het huis van de yorkin's ziet zitten en de familie komt thuis.. ik dacht echt dat dit gebeurde, maar op het laatst toch weer van "neh, is een droom". Maar deze scene hield me wel ff diep in de greep.

Ik vond het zelf wel een indrukkwekkende film en een van de betere die ik de afgelopen tijd heb gezien.. maar op de een of andere manier vond ik Sy nou niet zo geweldig. Eerder een beetje dom. Sommige reacties van mensen waren dat je hem niet kunt haten, maar ik kon hem ook niet liefhebben eerlijk gezegd. Het was gewoon een zielig en (irritant) mannetje en that's it.

lindastuurmandinsdag 5 augustus 2003 @ 23:29
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:26 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik vind bijv. taxi driver een voorbeeld van een soortgelijke film (man in isolement zoekt toenadering tot wereld en flipt) maar wel zo'n 500x beter, sorry. Misschien moet je eens wat meer films zien, en niet alleen die van ná 1995


Bedankt voor je advies, maar ik heb dat al eens gedaan (veel films met andere acteurs gekeken) en kom iedere keer weer tot de conclusie dat er maar 1tje is die ik ECHT goed vind. En OHP is nu eenmaal zijn beste omdat niet alleen Robin goed is maar gewoon alles en iedereen die eraan meewerkten. Zelfs de props vertolkten hun rol fantastisch
kamagurkawoensdag 6 augustus 2003 @ 00:09
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 23:29 schreef lindastuurman het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies, maar ik heb dat al eens gedaan (veel films met andere acteurs gekeken) en kom iedere keer weer tot de conclusie dat er maar 1tje is die ik ECHT goed vind.


Naja, je bent ook maar pas 21

Je komt er nog wel

SunChaserwoensdag 6 augustus 2003 @ 00:10
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 02:56 schreef Lamon het volgende:

[..]

Mijn god, ik ben het echt nooit met jou eens..


You and me both
kamagurkawoensdag 6 augustus 2003 @ 00:15
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

You and me both


Zolang jij je niet boven het amoebe-niveau probeert te verheffen qua film, blijft dat ook zo.
Ik ben het trouwens wel ns met je eens (meestal niet wat betreft film, maar daar hebben meer mensen last van)
Lamonwoensdag 6 augustus 2003 @ 00:35
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 14:26 schreef kamagurka het volgende:
>>zelfde geldt voor lamon trouwens (is goedbedoeld advies, geen afzeikerij!)
Maar ja, ik heb al zoveel films van voor die tijd gezien.
Uiteraard ook Taxi Driver.

Waar ik denk dat het meer aan ligt, is dat jij films erg op cinematische waarde beoordeeld.
Je kijkt of een film vernieuwend is, geen te vaak gebruikt concept herhaald, en je hebt duidelijk een voorkeur voor afwijkende personages.

Ik heb dat ook wel, maar tot op zekere hoogte, ik kan vooral goed acteerwerk en camerawerk (wat ZEER speciaal is in One Hour Photo overigens, betreffende gebruik van kleur en esthetiek) ook waarderen, maar uiteindelijk kijk ik gewoon of de film mij emotioneel wat doet.

One hour photo deed me wat, Insomnia ook.
Mulholland Drive deed mij bijvoorbeeld helemaal niets, en zelfs al is zo'n film knap gemaakt, dan houdt het feest gewoon op.

Het is uiteindelijk dus geen kwestie van kennis, ervaring of doortastendheid, maar een kwestie van prioriteit.

Ik zie films, net als muziek eerst als emotie, daarna pas als kunst.

kamagurkawoensdag 6 augustus 2003 @ 00:50
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:35 schreef Lamon het volgende:

[..]

Maar ja, ik heb al zoveel films van voor die tijd gezien.
Uiteraard ook Taxi Driver.

Waar ik denk dat het meer aan ligt, is dat jij films erg op cinematische waarde beoordeeld.
Je kijkt of een film vernieuwend is, geen te vaak gebruikt concept herhaald, en je hebt duidelijk een voorkeur voor afwijkende personages.

Ik heb dat ook wel, maar tot op zekere hoogte, ik kan vooral goed acteerwerk en camerawerk (wat ZEER speciaal is in One Hour Photo overigens, betreffende gebruik van kleur en esthetiek) ook waarderen, maar uiteindelijk kijk ik gewoon of de film mij emotioneel wat doet.

One hour photo deed me wat, Insomnia ook.
Mulholland Drive deed mij bijvoorbeeld helemaal niets, en zelfs al is zo'n film knap gemaakt, dan houdt het feest gewoon op.

Het is uiteindelijk dus geen kwestie van kennis, ervaring of doortastendheid, maar een kwestie van prioriteit.

Ik zie films, net als muziek eerst als emotie, daarna pas als kunst.


Eigenlijk een combinatie van beiden, én een film moet me gevoelsmatig wat doen én er moet cinematisch gezien iets grensverleggends aan te zien zijn (al is het alleen het verhaal maar of de cameravoering).

Dus ik zit niet met een snobistisch meetlatje elke film op zijn purisme te beoordelen zoals je wellicht denkt, maar heb ook zeker mijn voorkeuren. Maar die liggen toch ook bij films die ouder zijn dan 10 jaar
Ik vind niet dat deze film geschiedenis maakt, al heeft ie van alles mee (jullie lezen dit toch wel he?). De Niro was echt nog afgrijselijker in zijn eenzaamheid en is vind ik ook duidelijk de betere acteur. Ook de filmtruuks heb ik en passant in van allerlei pluimage films voorbij zien komen. Maar ik zou het zeker op prijs stellen als er meer van dit soort films werden gemaakt, want interessant is ie zeker!
Ik vind, zoals ik al eerder heb benadrukt, vooral de leegte van Amerika zo schrijnend in de film, de domme plastic consumptiecultuur en die lelijke malls Erg waarheidsgetrouw. Ook de enorme afstand tussen een winkelhulp (Sy) en de consument die 1000x hoger staat in klasse Bah! Maar erg goed geportreteerd in de film

Lamonwoensdag 6 augustus 2003 @ 01:05
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 00:50 schreef kamagurka het volgende:
Eigenlijk een combinatie van beiden, én een film moet me gevoelsmatig wat doen én er moet cinematisch gezien iets grensverleggends aan te zien zijn (al is het alleen het verhaal maar of de cameravoering).
Da's dus meteen het verschil, bij mij mag het grensverleggende ontbreken, maar de emotie niet.

The Shawshank Redemption is een goed voorbeeld van een film die werkelijk zo conservatief is als de pest cinematisch gezien, en toch vind ik het 1 van de mooiste films aller tijden.

Vanuit emotioneel oogpunt bekeken is het ook niet zo vreemd dat mijn voorkeur juist ligt bij films van de laatste jaren.
En over 30 jaar zijn een aantal daarvan misschien wel dezelfde klassiekers die een Taxi driver, Clockwork orange, Blade runner of It's a wonderful life nu zijn.

kamagurkawoensdag 6 augustus 2003 @ 01:31
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 01:05 schreef Lamon het volgende:

[..]

Da's dus meteen het verschil, bij mij mag het grensverleggende ontbreken, maar de emotie niet.

The Shawshank Redemption is een goed voorbeeld van een film die werkelijk zo conservatief is als de pest cinematisch gezien, en toch vind ik het 1 van de mooiste films aller tijden.


Ik vind dat een film iets imposants of indrukwekkends moet uitstralen, iets dat het 'film' maakt en geen doorsnee tv-serietje. Het moet op het grote doek ook meerwaarde hebben en die moet je duidelijk kunnen zien. Kleine films komen meestal ook vrij aardig tot hun recht op tv, maar vind ik om die reden als cinematisch minder interessant. Geen grrotse meeslepende beelden en cameravoering.
Je moet in een grote klassieker toch duidelijk het vernuft, de moeite en ook de geniale visie van een filmmaker kunnen zien... Tegelijk moet het verhaal prachtig zijn, boeiend e.d. en moet de film je iets doen (wat erggg persoonlijk is!)
Op het laatste punt kun je van mening verschillen, de anderen minder.
quote:
Vanuit emotioneel oogpunt bekeken is het ook niet zo vreemd dat mijn voorkeur juist ligt bij films van de laatste jaren.
En over 30 jaar zijn een aantal daarvan misschien wel dezelfde klassiekers die een Taxi driver, Clockwork orange, Blade runner of It's a wonderful life nu zijn.
Waarom Wat is er dan zo radicaal emotioneel gebeurt in film de laatste jaren?
Ik vind juist veel films van nu eerder afstandelijk en gevoelsarm t.o.v. vroegere, veel warmere, filmjaren.
Een film als dog day afternoon bevat veel meer menselijkheid als een vergelijkbare bankrobberyfilm van nu vind ik. En dat geldt voor nog wel meer genres.

Maar ieder decennium zal zijn klassiekers (hopelijk) opleveren, niet alle klassiekers zullen uit één decennium afkomstig zijn (al helemaal niet het laatste, sorry..)

Lamonwoensdag 6 augustus 2003 @ 01:48
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 01:31 schreef kamagurka het volgende:
Ik vind dat een film iets imposants of indrukwekkends moet uitstralen, iets dat het 'film' maakt en geen doorsnee tv-serietje. Het moet op het grote doek ook meerwaarde hebben en die moet je duidelijk kunnen zien. Kleine films komen meestal ook vrij aardig tot hun recht op tv, maar vind ik om die reden als cinematisch minder interessant.
Tja, ik vrees dat films als Festen en de Trois colours-serie toch ook klassiekerstatus zullen bereiken. Dat zijn zeer 'kleine' films, zoals jij het schrijft. Die vlieger gaat niet altijd op, maar het is een mening.
quote:
Waarom Wat is er dan zo radicaal emotioneel gebeurt in film de laatste jaren?
Ik vind juist veel films van nu eerder afstandelijk en gevoelsarm t.o.v. vroegere, veel warmere, filmjaren.
Een film als dog day afternoon bevat veel meer menselijkheid als een vergelijkbare bankrobberyfilm van nu vind ik. En dat geldt voor nog wel meer genres.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind een film als laten we zeggen Donnie Brasco veel emotioneler en warmer, dan The Godfather, om dan maar 2 mafiafilms te noemen. Klein en rauw, terwijl The Godfather echt een 'larger than life'-film is.
Uiteraard is the Godfather een groots epos, en verdient hij daarom zijn klassiekerstatus, maar niet op het punt van emotie. Maar het blijven allemaal meningen natuurlijk.
quote:
Maar ieder decennium zal zijn klassiekers (hopelijk) opleveren, niet alle klassiekers zullen uit één decennium afkomstig zijn (al helemaal niet het laatste, sorry..)
Och uit de jaren '90/00 zijn The Shawshank Redemption, Lord of the rings, Goodfellas, Pulp fiction, The Usual Suspects, Se7en en nog een hele lading films ook films die later dezelfde heilige labels zullen krijgen. Het is gewoon lastig om dat nu al te bekijken.
Net als met muziek en kunst. Pas als de tijdsgeest voorgoed voorbij is, dan komt het ware waardeoordeel pas.
kamagurkawoensdag 6 augustus 2003 @ 10:30
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 01:48 schreef Lamon het volgende:

[..]

Tja, ik vrees dat films als Festen en de Trois colours-serie toch ook klassiekerstatus zullen bereiken. Dat zijn zeer 'kleine' films, zoals jij het schrijft. Die vlieger gaat niet altijd op, maar het is een mening.


OK, maar dat zijn toch films met vernieuwende inhoud en durf iets anders te brengen als de uitgekauwde meuk. Filmisch blijf ik ze idd iets minder interessant vinden (3 colours in mindere mate trouwens)
quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind een film als laten we zeggen Donnie Brasco veel emotioneler en warmer, dan The Godfather, om dan maar 2 mafiafilms te noemen. Klein en rauw, terwijl The Godfather echt een 'larger than life'-film is.
Uiteraard is the Godfather een groots epos, en verdient hij daarom zijn klassiekerstatus, maar niet op het punt van emotie. Maar het blijven allemaal meningen natuurlijk.
Ik ken bijvoorbeeld weinig copfilms van nu die een zo levendig plaatje van een cop schilderen als een french connection 1 & 2.
Maar natuurlijk kun je ook films met meer warmte opnoemen uit recente jaren, de grote gemene deler lijkt iig al jaren films met veel s/fx te zijn en weinig ruimte voor de persoonlijke ontwikkeling, behalve wat stoer geblaat en machtsvertoon (the rock, reloaded, lock stock, swordfish, face off), dan vind ik oudere actiefilms toch vaak wat meer diepgang hebben, in een dirty harry zie je toch ook wat mooie persoonsontwikkelingen of een prachtige film als thunderbolt and lightfoot.

Dus wat betreft algemen tendens kan ik het niet met je eens zijn.

quote:
Och uit de jaren '90/00 zijn The Shawshank Redemption, Lord of the rings, Goodfellas, Pulp fiction, The Usual Suspects, Se7en en nog een hele lading films ook films die later dezelfde heilige labels zullen krijgen. Het is gewoon lastig om dat nu al te bekijken.
Net als met muziek en kunst. Pas als de tijdsgeest voorgoed voorbij is, dan komt het ware waardeoordeel pas.
Ik hoop dat we een toekomst krijgen waarin nog ruimte is voor gelul over film
Maar zeker zullen er uit afgelopen decennium ook klassieker komen bovendrijven (dat heb ik toch ook gezegd?). Ik denk alleen dat je het medium en jezelf tekort doet als je je alleen maar richt op films uit je eigen pubertijd/volwassenheid. Er is nog zoveel moois meer gemaakt..
Als ik in een bepaald ontwikkelingsstadium van mezelf was blijven hangen zou ik bijv. nooit the godfather of apocalypse now of clockwork orange hebben kunnen waarderen, godzijdank doe ik dat nu wel!! En zie ik in dat die films iets hebben gebracht wat nu bijna niet meer mogelijk is. Dat is het mooie aan film, er worden afntoe krakers gemaakt die een bepaald tijdsgewricht uitstralen/behandelen wat daarna alleen maar kunstmatig lijkt als je dat nogmaals probeert.
kamagurkawoensdag 6 augustus 2003 @ 10:35
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 01:05 schreef Lamon het volgende:

The Shawshank Redemption is een goed voorbeeld van een film die werkelijk zo conservatief is als de pest cinematisch gezien, en toch vind ik het 1 van de mooiste films aller tijden.


Ik vind Papillon en Escape from Alcatraz (laatst weer op tv) trouwens ook geen misselijke gevangenisfilms
SunChaserwoensdag 6 augustus 2003 @ 14:15
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 10:35 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik vind Papillon ook geen misselijke gevangenisfilms


Behalve als je het boek hebt gelezen want dan klopt er weer geen fuck van de film.
FunnyMuffinwoensdag 6 augustus 2003 @ 15:14
vanavond maar es kijken dan! (20:30 yorin)
Joppewoensdag 6 augustus 2003 @ 15:16
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 15:14 schreef FunnyMuffin het volgende:
vanavond maar es kijken dan! (20:30 yorin)
Wat heeft Office Space hiermee te maken...?
FunnyMuffinwoensdag 6 augustus 2003 @ 16:35
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 15:16 schreef Joppe het volgende:

[..]

Wat heeft Office Space hiermee te maken...?


shit verkeerd topic
moest hier zijn Office Space
lindastuurmanwoensdag 6 augustus 2003 @ 23:09
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 15:16 schreef Joppe het volgende:

[..]

Wat heeft Office Space hiermee te maken...?


Wat heeft Office Space met pappillo te maken, das idd een goede vraag. Maar wat heeft Papillon / Shawshank Redemption met One Hour Photo te maken?
Lamondonderdag 7 augustus 2003 @ 00:28
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 23:09 schreef lindastuurman het volgende:
Wat heeft Office Space met pappillo te maken, das idd een goede vraag. Maar wat heeft Papillon / Shawshank Redemption met One Hour Photo te maken?
Weinig. Maar een fatsoenlijke filmdiscussie is altijd de moeite waard, zelfs al is het een tikkie off-topic.
kamagurkadonderdag 7 augustus 2003 @ 01:01
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:15 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Behalve als je het boek hebt gelezen want dan klopt er weer geen fuck van de film.


Who gives a fuck? klopt er dan zoveel aan shawshank? Het gaat erover dat er een zeer geslaagde verfilming van is gemaakt. Dat de film al wat jaartjes oud is zal mij niet deren
The Shining klopt ook niet met het boek, de film is echter 1000x beter, dus... so what?
SunChaserdonderdag 7 augustus 2003 @ 01:04
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 01:01 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Who gives a fuck? klopt er dan zoveel aan shawshank? The Shining klopt ook niet met het boek, dus... so what?


Het verschil is dat Papilion wél echt is gebeurd en Henri Charrière's leven dus heel anders verliep. Zo ontsnapte hij van Duivelseiland als een gezonde man van middelbare leeftijd, niet als bejaarde man.

Om maar wat te noemen.

kamagurkadonderdag 7 augustus 2003 @ 01:09
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 01:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het verschil is dat Papilion wél echt is gebeurd en Henri Charrière's leven dus heel anders verliep. Zo ontsnapte hij van Duivelseiland als een gezonde man van middelbare leeftijd, niet als bejaarde man.

Om maar wat te noemen.


Dus jij gaat fictie met realiteit vergelijken? ... i hope you're dreaming in techoncolor dreamboy

Fiction sometimes fucks over reality

kamagurkadonderdag 7 augustus 2003 @ 01:16
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:15 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Behalve als je het boek hebt gelezen want dan klopt er weer geen fuck van de film.


Maarja, steve mcqueen en dustin hoffman, waardeloze acteurs he sunzjeezer?

Overschat natuurlijk.. geef ons maar guy ritchie en joel schumacher

Smotsdinsdag 28 oktober 2003 @ 12:15
Ik heb 'm het afgelopen weekend eindelijk gezien en ik kan niet anders zeggen dan: FUCKING INDRUKWEKKEND!
Damn, wat is dit een goede film, zeg...
DonStefanodinsdag 28 oktober 2003 @ 16:53
mwoah....ik vond Insomnia overtuigender, wat betreft Williams als 'bad boy'...
Smotsdinsdag 28 oktober 2003 @ 19:11
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:53 schreef DonStefano het volgende:
mwoah....ik vond Insomnia overtuigender, wat betreft Williams als 'bad boy'...
Hm, ik vond 'm niet echt een 'bad boy' spelen in deze film.
SEMTEXdinsdag 28 oktober 2003 @ 19:16
Ik vond het einde wat vaag (maar misschien begrijpt deze dumbass het einde gewoon niet), wat ik wel heel goed vond was het plaatsvervangende gevoel van schaamte wat ik kreeg bij 't zien van Sy. Dat vond ik heel sterk gebracht.
Ook was het wel apart om Robin Williams eindelijk eens als 'creep' te zien ipv grote kindervriend. Hij was voor mij overtuigend genoeg.
Ik heb hem geloof ik 2 weken terug gehuurd in de videotheek.
Atreidezdinsdag 28 oktober 2003 @ 19:17
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:11 schreef Smots het volgende:

[..]

Hm, ik vond 'm niet echt een 'bad boy' spelen in deze film.


Idd, psychisch erg in de war, maar geen badboy. Maar jij bedoelde de complete film neem ik aan Smots, en niet R.Williams in het bijzonder?
Smotsdinsdag 28 oktober 2003 @ 19:50
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:17 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Maar jij bedoelde de complete film neem ik aan Smots, en niet R.Williams in het bijzonder?


ehm, ik volg je effe niet..
Atreidezdinsdag 28 oktober 2003 @ 20:14
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef Smots het volgende:
Ik heb 'm het afgelopen weekend eindelijk gezien en ik kan niet anders zeggen dan: FUCKING INDRUKWEKKEND!
Damn, wat is dit een goede film, zeg...
Dat je hiermee bedoelde dat je de film indrukwekkend vond als geheel, en niet zozeer omdat Robin zo'n rol speelt. Dat vroeg ik me even af
Smotsdinsdag 28 oktober 2003 @ 20:27
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat je hiermee bedoelde dat je de film indrukwekkend vond als geheel, en niet zozeer omdat Robin zo'n rol speelt. Dat vroeg ik me even af


Ik vond de film indrukwekkend als geheel, maar williams speelt zijn rol erg overtuigend. Ik vond 'm in Insomnia trouwens ook ERRUG goed.
lindastuurmanwoensdag 29 oktober 2003 @ 10:19
Kan nog leuk worden dan als The Final Cut uitkomt
Volgens een vriend van de regisseur (persoonlijk info van gekregen), schijnt de film beter dan OHP te zijn. Hoe Omar Naim dat voor elkaar wil krijgen is me een raadsel, maar het schijnt een fantastische film te worden.
R. Williams zal niet echt een bad-guy spelen (voor zover ik dat uit het verhaal kan halen), maar wel een beetje psychisch-niet-in-orde-persoon.
Anyway, het kwam erop neer dat als je OHP goed vond, dan zal The Final Cut je zeker ook goed bevallen

House of D is anders ook een leuk project om naar uit te kijken

MasterWouterdinsdag 13 april 2004 @ 13:23
Kan iemand mij het einde van die film uitleggen?
ksnap er geen barst van!!
Flamandinsdag 13 april 2004 @ 13:35
nog een keer kijken\:)
Flamandinsdag 13 april 2004 @ 13:36
of dit lezen http://www.themoviespoiler.com/Spoilers/onehourphoto.html
lindastuurmandinsdag 13 april 2004 @ 14:47
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:23 schreef MasterWouter het volgende:
Kan iemand mij het einde van die film uitleggen?
ksnap er geen barst van!!
Oooooh, het is zo simpel! Maar oh zo mooi en subtiel, zoals de hele film is.
Ik zou de film nog een keer kijken en dan even goed nadenken wat er nou aan de hand zou kunnen zijn.
lindastuurmandinsdag 13 april 2004 @ 14:59
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:36 schreef Flaman het volgende:
of dit lezen http://www.themoviespoile(...)l
Ik heb het even doorgelezen en vind het nogal een nutteloze lap tekst, zeker als je de film gezien hebt. Het enige wat een beetje opheldering kan geven is dit stukje:

He says 'You would never photograph your children doing those disgusting things children shouldn't do', implying that his father made him do the same things he made Yorkin and Myra do.

Er zijn zoveel achterliggende gedachtes die in dit artikel niet naar voren gebracht worden, echt zonde.
Op het forum van IMDB staan een aantal zeer boeiende topics, waar je ook veel info kunt krijgen. Als ik een uitleg zou moeten geven, dan ben ik wel een dagje bezig met schrijven....
Flamandinsdag 13 april 2004 @ 22:22
Als het simpel en subtiel is moet het toch in grote lijnen hier gepost kunnen worden lijkt me :p
lindastuurmandinsdag 13 april 2004 @ 23:26
Lees...
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 14:59 schreef lindastuurman het volgende:

Er zijn zoveel achterliggende gedachtes
Flamanwoensdag 14 april 2004 @ 00:29
dus?
lindastuurmanwoensdag 14 april 2004 @ 02:57
ik kan het niet in grote lijnen omschrijven, omdat ik dan te veel subtiele dingen achterwege moet laten. Zou zonde zijn...
Als men gewoon naar IMDB of naar forum.fox.com gaat dan is daar genoeg informatie te vinden. Helemaal uitgekauwd. Je moet alleen wel de tijd nemen om alles te lezen.
Het topic "Destruction of a Masterpiece" op het forum van fox searchlight is zeer aan te raden!
Nogmaals, deze film levert nu eenmaal veel leesvoer en om alles te herhalen wat ook in die forums staat, lijkt me wat zinloos.

Als er een gedetailleerde vraag is, is het eenvoudiger te beantwoorden
Forumschoremdonderdag 15 april 2004 @ 01:12
Ik vond zijn rol in The Fisher King toch wel een stukje gecompliceerder.
MasterWouterdonderdag 15 april 2004 @ 12:22
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:35 schreef Flaman het volgende:
nog een keer kijken\:)
Ik heb deze film al 3x gezien

ik snap het nu een beetje