abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72592861
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:57 schreef maickeltje het volgende:
Helaas moest het mij weer over komen.

Vannacht rond 1 uur reed ik naar huisje toe, het was lekker rustig op de weg en er zat maar 1 auto achter mij, verder totaal geen auto's te zien.

Het stoplicht staat op rood, ts komt netjes met 80 eraan rijden maar ik ging totaal niet op de rem in de hoop dat het stoplicht op groen zou springen
En zeg maar net op het moment dat ik 1 meter voor het stoplicht ben spring het stoplicht netjes op groen, HA HA dacht ts dat heb ik weer mooi voor elkaar.

Maar nee hoor op eens zie ik de auto achter mij knipperen met de lampen... en begint me in te halen opeens een bordje : Politie STOP!!!!!!!

Ik dacht whaaaa? wat is dit nu weer?
Komt meneer ome agent er aan en geeft mij een print voor de intentie door rood te rijden!!!!! Terwijl ts door groen rijd en weet hoe de stoplichten daar in elkaar zitten als je er elke nacht 2 jaar lang komt.

Klacht : Bekeuring gekregen omdat ts de intentie had door rood te rijden maar door groen reed.
Den Bosch --> Tilburg?? Daar is het ook altijd een feest
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_72592889
En toch hangt TS eraan
Alleen al het feit dat hij de intentie had is genoeg om hem op de bon te slingeren. En met intentie bedoel ik dan op allerlaatste moment remmen voor verkeerslicht, zebrapad, kruising of wat dan ook. Je geeft je andere mede weggebruikers niet de indruk en het idee dat ze veilig hun weg kunnen vervolgen, en daarom dus ben je in overtreding omdat je het overige verkeer niet mag hinderen.

Zelfde als dat je ergens langs de kant van een sloot staat met je hengen (die je nog niet uitgeworpen heb) en er komt een agent langs en jij kan je vispas niet laten zien, dan ben je in overtreding omdat je de intentie had om te vissen zonder vergunning
quote:
Art. 55 Visserijwet 1963
1. Ieder, die de visserij uitoefent of pleegt uit te oefenen, is verplicht op eerste vordering van een opsporingsambtenaar:
a. deze ambtenaar in de gelegenheid te stellen zijn vaartuig te betreden;
b. ter inzage af te geven de op grond van het bepaalde bij of krachtens deze wet voor de uitoefening van de visserij vereiste akten, vergunningen, schriftelijke toestemmingen, huurovereenkomsten en andere bescheiden, waarvan inzage naar het redelijk oordeel van deze ambtenaar voor de vervulling van zijn taak nodig is;
c. uitstaand vistuig te lichten;
d. gesloten viskaren te openen;
e. anderszins de medewerking te verlenen, welke deze ambtenaar voor de vervulling van zijn taak behoeft.
2. Overtreding van het bij het vorige lid bepaalde wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
3. De feiten strafbaar gesteld bij dit artikel worden als overtreding beschouwd.
Zo zie je dat je het niet eens hoeft te doen om er toch een bekeuring voor te krijgen.

Dat voor het verkeer zal ik ook even opzoeken
  PR/Manusje van alles woensdag 9 september 2009 @ 19:47:11 #103
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72592927
Een poging tot het maken van een overtreding is niet strafbaar. TS heeft dan dus inderdaad een boete gekregen voor het gevaar veroorzaken voor de overige weggebruikers.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 9 september 2009 @ 19:48:49 #104
Toezicht is gezond!
pi_72593002
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
En toch hangt TS eraan
Alleen al het feit dat hij de intentie had is genoeg om hem op de bon te slingeren. En met intentie bedoel ik dan op allerlaatste moment remmen voor verkeerslicht, zebrapad, kruising of wat dan ook. Je geeft je andere mede weggebruikers niet de indruk en het idee dat ze veilig hun weg kunnen vervolgen, en daarom dus ben je in overtreding omdat je het overige verkeer niet mag hinderen.

Zelfde als dat je ergens langs de kant van een sloot staat met je hengen (die je nog niet uitgeworpen heb) en er komt een agent langs en jij kan je vispas niet laten zien, dan ben je in overtreding omdat je de intentie had om te vissen zonder vergunning
[..]

Zo zie je dat je het niet eens hoeft te doen om er toch een bekeuring voor te krijgen.

Dat voor het verkeer zal ik ook even opzoeken
Ja maar

dat is als je met fuiken en netten op je boot zit en vroelijk aan het varen bent Is totaal niet bruikbaar als 'bewijs' in deze zaak. En dat is al wettelijk vastgelegd. En dus al een overtreding. Je kan dus geen boete krijgen als je zonder visvergunning een hengel in je klauwen hebt als je in een dierenwinkel staat. Dat zou dan ook een poging kunnen zijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  woensdag 9 september 2009 @ 19:49:18 #105
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_72593022
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een poging tot het maken van een overtreding
als dat mislukt ben je sowieso een faalhaas
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  PR/Manusje van alles woensdag 9 september 2009 @ 19:51:35 #106
Toezicht is gezond!
pi_72593114
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:49 schreef t-8one het volgende:

[..]

als dat mislukt ben je sowieso een faalhaas
Ik probeerde eens door rood te fietsen maar ik was zo dronken dat ik de naastgelegen sloot van dichtbij ging bekijken. Faal
pi_72593129
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja maar

dat is als je met fuiken en netten op je boot zit en vroelijk aan het varen bent Is totaal niet bruikbaar als 'bewijs' in deze zaak. En dat is al wettelijk vastgelegd. En dus al een overtreding. Je kan dus geen boete krijgen als je zonder visvergunning een hengel in je klauwen hebt als je in een dierenwinkel staat. Dat zou dan ook een poging kunnen zijn.
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=25575
  PR/Manusje van alles woensdag 9 september 2009 @ 19:55:14 #108
Toezicht is gezond!
pi_72593256
quote:
JA dat zeg ik: het is strafbaar om met je hengels langs het water te staan als je geen visvergunning hebt. Maar het is niet strafbaar als je voor het verkeerslicht staat terwijl dat op rood staat. 'Je zou immers door rood kunnen rijden!11122121 dus een poging tot overtreden bestaat niet.
pi_72593299
quote:
Martien is jouw vader?
pi_72593404
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

JA dat zeg ik: het is strafbaar om met je hengels langs het water te staan als je geen visvergunning hebt. Maar het is niet strafbaar als je voor het verkeerslicht staat terwijl dat op rood staat. 'Je zou immers door rood kunnen rijden!11122121 dus een poging tot overtreden bestaat niet.
Nee TS had de intentie om door te rijden, kwam met hoge snelheid op verkeerslicht af, mocht het rood blijven dan rijdt TS door rood en begaat een overtreding, nu begaat TS een overtreding door een gevaar te zijn voor medeweggebruikers
  PR/Manusje van alles woensdag 9 september 2009 @ 20:00:05 #111
Toezicht is gezond!
pi_72593447
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee TS had de intentie om door te rijden, kwam met hoge snelheid op verkeerslicht af, mocht het rood blijven dan rijdt TS door rood en begaat een overtreding, nu begaat TS een overtreding door een gevaar te zijn voor medeweggebruikers
Dat zeg ik toch lulhannes
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een poging tot het maken van een overtreding is niet strafbaar. TS heeft dan dus inderdaad een boete gekregen voor het gevaar veroorzaken voor de overige weggebruikers.
pi_72593657
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch lulhannes
[..]
dan zeggen we het allebei en ons oordeel telt mee in de rechtspraak en dus hebben wij gelijk
pi_72593683
Slotje?
pi_72593750
nee A_A deze blijft open
  woensdag 9 september 2009 @ 20:20:05 #115
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_72594320
Slotje. TS is ondertussen schijnbaar opgepakt wegens de intentie tot schennisplegerij en kan dus niet meer reageren...
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_72594966
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:32 schreef spanker het volgende:

[..]

en wa nouw as je gwn nie betaal?
Dan krijg je een herinnering, naheffing incl. verhoging, nog een verhoging volgens mij. Uiteindelijk moet je voor de rechtbank komen of een korte straf uitzitten. Ook al start je ondertussen een rechtszaak vanwege onterechte boete, het oorspronkelijke bedrag kun je beter wel betalen.
pi_72595494
Dit is een hele slechte hoax. Heb het topic niet doorgelezen, maar is er hier serieus iemand die dit verhaal gelooft?
Een diender die iets dergelijks ziet gebeuren zal hooguit de betreffende bestuurder op zijn/haar gedrag aanspreken, en aan de bestuurder uitleggen waarom het niet verstandig is en dergelijke.

Een bekeuring schrijven voor een 'poging tot door rood rijden / intentie om door rood te rijden' is er simpelweg niet. Ik vind het knap als jij de feitcode voor deze intentie tot overtreden vind.

Feitcode R602:
quote:
Niet stoppen voor rood licht: driekleurig verkeerslicht.
Heb overigens alle feiten bekeken die te maken hebben met verkeerslichten, en nee. Er bestaat geen enkele feitcode in de Wet Mulder voor 'intentie door rood rijden'.

Misschien dat dit topic dus wel dicht kan
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72595598
Overigens lees ik hierboven dat hij misschien een boete heeft gegeven voor een Artikel 5. overtreding.

Dit zou inderdaad kunnen, maar dat is volledig afhankelijk van het tijdstip, verkeersdrukte, soort kruispunt, etc.

Naar het verhaal van TS gelezen te hebben zou ik zeggen dat, mocht dit niet verzonnen zijn, de TS helemaal geen boete heeft gekregen en gewoon een waarschuwing heeft gehad dat het niet verstandig is. Daarna heeft TS het verhaal verdraaid om hier nog wat leuke reacties uit te lokken (hij reageert immers niet meer?)

Dus ja, mocht het verhaal waar zijn qua omstandigheden dan is het haast zeker geen Artikel 5 vv geworden.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72599393
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:57 schreef maickeltje het volgende:
Helaas moest het mij weer over komen.

Vannacht rond 1 uur reed ik naar huisje toe, het was lekker rustig op de weg en er zat maar 1 auto achter mij, verder totaal geen auto's te zien.

Het stoplicht staat op rood, ts komt netjes met 80 eraan rijden maar ik ging totaal niet op de rem in de hoop dat het stoplicht op groen zou springen
En zeg maar net op het moment dat ik 1 meter voor het stoplicht ben spring het stoplicht netjes op groen, HA HA dacht ts dat heb ik weer mooi voor elkaar.

Maar nee hoor op eens zie ik de auto achter mij knipperen met de lampen... en begint me in te halen opeens een bordje : Politie STOP!!!!!!!

Ik dacht whaaaa? wat is dit nu weer?
Komt meneer ome agent er aan en geeft mij een print voor de intentie door rood te rijden!!!!! Terwijl ts door groen rijd en weet hoe de stoplichten daar in elkaar zitten als je er elke nacht 2 jaar lang komt.

Klacht : Bekeuring gekregen omdat ts de intentie had door rood te rijden maar door groen reed.

pi_72602441
"Meneer, u rijdt auto, daarmee zou u te hard kunnen rijden. Ik veronderstel dat u de intentie daartoe heeft en ik geef u daarom een bekeuring."
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72605977
Hoax, intentie is niet strafbaar in dit land. Dus pics, or get the fuck out.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_72606016
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:50 schreef Seneca het volgende:
Hoax, intentie is niet strafbaar in dit land. Dus pics, or get the fuck out.
Oh echt Einstein?
Lees anders het topic even
pi_72606062
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh echt Einstein?
Lees anders het topic even
Die intentie heb ik zeker.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 10 september 2009 @ 10:28:39 #124
151157 Wupppie
We gaan niets nieuws doen!
pi_72607882
topic lezen of niet.
Een poging tot overtreding is niet strafbaar.

En daarmee kan dit lulverhaal van TS naar het ronde archief
  donderdag 10 september 2009 @ 17:22:10 #125
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72617131
Ik heb het politie bureau opgebeld en gevraagd wat de procedure is als ik dit wil aanvechten.

En er is me verteld dat ik eerst de boete zal moeten betalen, en dan pas later het kan aanvechten en daar kan een behoorlijke tijd tussen zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')