abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72599020
Je krijgt alle ruimte om topics te openen, maar zorg er wel voor dat in de openingsposts duidelijk gemaakt wordt wat het een BNW-topic maakt. Gewoon een semi-docu over Eskimo's is niet echt BNW-achtig.
pi_72599229
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:26 schreef ToT het volgende:
Je krijgt alle ruimte om topics te openen, maar zorg er wel voor dat in de openingsposts duidelijk gemaakt wordt wat het een BNW-topic maakt. Gewoon een semi-docu over Eskimo's is niet echt BNW-achtig.
Ik kan ook een muur aan tekst plaatsen, echter denk ik dat daar de poster niet veel wijzer van word. Om deze reden probeer ik dan ook een balletje op te gooien, en denk ik dat in mijn OP al een aantal goede aanwijzingen geeft, daarbij is de reactie van zemi77 tekenend voor het verhaal.

Maargoed bedankt voor de kritiek, ik zal proberen de aanwijzingen wat duidelijker te maken. Ontopic nu!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72599396
On topic waarover? De OP gaat alleen maar over de Eskimo's. Da's nou juist het probleem: het is te algemeen voor in BNW. Neem zelf het voortouw en zeg gewoon wat de conspiracy rondom de eskimo's is. Ik denk als je dat kort en krachtig in duidelijke taal uitlegt, dat weinig mensen zullen afhaken omdat het een muur van tekst is.
pi_72600782
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:36 schreef ToT het volgende:
On topic waarover? De OP gaat alleen maar over de Eskimo's. Da's nou juist het probleem: het is te algemeen voor in BNW. Neem zelf het voortouw en zeg gewoon wat de conspiracy rondom de eskimo's is. Ik denk als je dat kort en krachtig in duidelijke taal uitlegt, dat weinig mensen zullen afhaken omdat het een muur van tekst is.
Er begint een discussie op gang te komen, mbt. dit onderwerp. Ik heb dan ook voor de zekerheid de OP aangepast voor als mensen de discussie zelf niet willen of kunnen lezen.

Daarom van nu af aan verder met het verhaal.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72601722
uit de OP
quote:
Ze waren ook al op aarde ver voor onze jaartelling, oftewel reden genoeg om hier wat over te discussieren.
Ja zo zijn er heel veel volkeren die al langer bestonden, die nooit in aanraking met missionarissen zijn geweest. Zelfs nu nog bestaan er inheemse stammen. Qua aantallen liggen die vrij dicht bij de Inuit dus waarom de Inuit wel converteren (overigens niet onder de vlag van het Vaticaan) maar de bosjesmannen etc. niet?

Juist hierom ben ik het met ToT eens dat het een goed topic is, maar dan meer iets voor Cultuur&Historie
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72601945
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:34 schreef Dragorius het volgende:
uit de OP
[..]

Ja zo zijn er heel veel volkeren die al langer bestonden, die nooit in aanraking met missionarissen zijn geweest. Zelfs nu nog bestaan er inheemse stammen. Qua aantallen liggen die vrij dicht bij de Inuit dus waarom de Inuit wel converteren (overigens niet onder de vlag van het Vaticaan) maar de bosjesmannen etc. niet?

Juist hierom ben ik het met ToT eens dat het een goed topic is, maar dan meer iets voor Cultuur&Historie
Als dat de hele OP was, had je gelijk, ik heb hier echter meer energie in gestoken. Ik begrijp daarom het doel van deze post niet, en wil wederom vragen of er ruimte is om de discussie voort te zetten. Het idee zal vast en zeker duidelijk worden.

Volgens mij zijn overigens bijna alle wat oudere ontdekte volkeren op 1 of andere manier in contact gekomen met of het christendom, de islam of het hindoïsme, doelende op de paganistische versies hiervan. Oftewel ze hebben hun zelfstandigheid verloren. Anderzijds zijn er ook veel volkeren simpelweg uitgeroeid of dermate belachelijk gemaakt dat ze toch geen bedreiging vormen.

Wat bedoel je met niet onder de vlag van het Vaticaan trouwens? Ik hoop dat het duidelijk is dat er invloeden zijn geweest van meerdere kanten, waaronder het vaticaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 09-09-2009 23:55:13 ]
pi_72612984
Ik kan hier ook een topic maken over Nederland en de 80 jarige oorlog met spanje. Ook hierbij ging het om volkeren wiens oorsprong al van voor de jaartelling bekend zijn, religie was tevens een van de motieven e.d.
(denk aan de spaanse inquisitie e.d.).

kortom: ik snap de conspiracy niet echt?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72614119
Mee eens. We zijn naar alternatieve mogelijkheden voor dit topic aan het kijken aangezien de conspracies hier uitblijven.
pi_72614767
Ik ga zelf maar het juiste voorbeeld geven.

[ Bericht 55% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 16:13:15 ]
pi_72615065
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:31 schreef ToT het volgende:
Mee eens. We zijn naar alternatieve mogelijkheden voor dit topic aan het kijken aangezien de conspracies hier uitblijven.
Wellicht dat dit bij TRAVEL of KAASKOPPEN IN HET BUITENLAND kan. OF:

Cultuur en historie (dit lijkt mij persoonlijk de beste keuze).
< niet doen >

[ Bericht 2% gewijzigd door Dragorius op 10-09-2009 19:03:01 ]
pi_72615104
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef Michielos het volgende:

[..]

Wellicht dat dit bij TRAVEL of KAASKOPPEN IN HET BUITENLAND kan. OF:

Cultuur en historie (dit lijkt mij persoonlijk de beste keuze).
Flora en fauna wellicht?
Hebben we jou wat gevraagd?
pi_72615211
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hebben we jou wat gevraagd?
Nee, maar ik bemoei me er toch mee. Ik vroeg jou ook niks in andere topics, maar daar reageer je ook dus

Niet zo een kort lontje hebben aub

Het is een forum, dus mogen we in debat gaan
pi_72615280
TS, als ik je topic goed begrijp vind je dat de Eskimo's ten onrechte gekerstend zijn door het Vaticaan? En vind je dat ze beter bij hun oorspronkelijke geloof met medicijnmannen hadden kunnen blijven?
Is het niet heel erg arrogant om zoiets voor die mensen te bepalen? Ze kunnen toch alsnog teruggrijpen op hun tradities? Is iedereen vrij in.
Ik begrijp niet zo goed wat de conspiracy is in deze. Of is het een impliciete beschuldiging naar de Vrijmetselarij?
pi_72615350
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
TS, als ik je topic goed begrijp vind je dat de Eskimo's ten onrechte gekerstend zijn door het Vaticaan? En vind je dat ze beter bij hun oorspronkelijke geloof met medicijnmannen hadden kunnen blijven?
Is het niet heel erg arrogant om zoiets voor die mensen te bepalen? Ze kunnen toch alsnog teruggrijpen op hun tradities? Is iedereen vrij in.
Ik begrijp niet zo goed wat de conspiracy is in deze. Of is het een impliciete beschuldiging naar de Vrijmetselarij?
Arrogant? Ze zijn hun zelfstandigheid kwijtgeraakt? Ik bepaal niets in dit verhaal. Echter met dit topic zijn er al een aantal dingen aangetoond. Zelf zijn wij ook afhankelijk van alles wat buiten onszelf ligt misschien?

Zoals de Russen die Alaska binnenvallen en het gebied innemen, terwijl ze toen ineens de reddende hand kregen van een orthodoxe kerk?

Ik denk daarom dat het onmogelijk is om terug te grijpen naar originele tradities. Dan krijg je namelijk de sticker fundamentalist op je voorhoofd in onze wereld en ben je een terrorist. Dat is met meerdere andere positief ingestelde geloven gebeurd!

Magoed het is ook veel toffer om te denken in termen als demonen, omdat helper een beetje sissy overkomt.

Waarom denk je overigens dat er weinig Nederlanders zijn die daadwerkelijk in de natuur zouden kunnen overleven? Of is dat een goed iets? Zijn we wel extra snel dood op het moment er een keer iets serieus gebeurt. Het is dan ook veel belangrijker om jezelf met je carriere bezig te houden, dan met jezelf.
pi_72615486
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
Exacto. dit vind ik dus ook
pi_72615660
Verkerstening door kerken is geen samenzwering; het is publiekelijke machtsvergaring. Het is geen specifieke samenzwering tegen de Eskimo's.
pi_72615742
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:34 schreef ToT het volgende:
Verkerstening door kerken is geen samenzwering; het is publiekelijke machtsvergaring. Het is geen specifieke samenzwering tegen de Eskimo's.
Juist, ik vind het een typerend voorbeeld van de macht van het christendom destijds. Inquisitie, de wereld tot het christendom bekeren enz. Ik mis het complot in dit topic. Hetzelfde geldt overigens voor oprukkende islamisering e.d. Dit zijn religieuze kwesties, geen complottheorieën.
pi_72615750
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:34 schreef ToT het volgende:
Nee, en omdat ik allang verteld heb dat ik wat topics aan het maken ben om een beeld te vormen mbt mijn idee. Daarom nogmaals de vraag of je deze complete discussie wilt verplaatsen. Ik dacht dat we namelijk een afspraak hadden hierover. Echter vinden sommige mensen dit zo tof dat ze weer een kans hebben kunnen uitbuiten om een topic van de Mediaconsument om zeep te helpen.

Klasse!
pi_72615837
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:25 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Arrogant? Ze zijn hun zelfstandigheid kwijtgeraakt? Ik bepaal niets in dit verhaal. Echter met dit topic zijn er al een aantal dingen aangetoond. Zelf zijn wij ook afhankelijk van alles wat buiten onszelf ligt misschien?

Zoals de Russen die Alaska binnenvallen en het gebied innemen, terwijl ze toen ineens de reddende hand kregen van een orthodoxe kerk?

Ik denk daarom dat het onmogelijk is om terug te grijpen naar originele tradities. Dan krijg je namelijk de sticker fundamentalist op je voorhoofd in onze wereld en ben je een terrorist. Dat is met meerdere andere positief ingestelde geloven gebeurd!

Magoed het is ook veel toffer om te denken in termen als demonen, omdat helper een beetje sissy overkomt.

Waarom denk je overigens dat er weinig Nederlanders zijn die daadwerkelijk in de natuur zouden kunnen overleven? Of is dat een goed iets? Zijn we wel extra snel dood op het moment er een keer iets serieus gebeurt. Het is dan ook veel belangrijker om jezelf met je carriere bezig te houden, dan met jezelf.
En dit laatste begrijp ik helemaal niet. Kun je dat uitleggen?
Denk toch dat werk belangrijk is. Kan wel de natuur in gaan, maar dan kan ik de hypotheek niet betalen. Men moet rationeel zijn.
pi_72615844
Ik schoon het topic zo wel op om de C&H-mods niet af te schrikken.

Het is gewoon absoluut geen BNW topic, ook al hou je ons een vette worst voor van: "Ja wacht maar af hoor, ooit gaat het nog wel wat worden."
Dat is gewoon geen basis waarop je een topic kunt aanmaken.
pi_72615879
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nee, en omdat ik allang verteld heb dat ik wat topics aan het maken ben om een beeld te vormen mbt mijn idee. Daarom nogmaals de vraag of je deze complete discussie wilt verplaatsen. Ik dacht dat we namelijk een afspraak hadden hierover. Echter vinden sommige mensen dit zo tof dat ze weer een kans hebben kunnen uitbuiten om een topic van de Mediaconsument om zeep te helpen.

Klasse!
Absoluut niet, ik stel gewoon vragen zonder daarmee de intentie te hebben om jouw topic om zeep te helpen.
pi_72616048
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Absoluut niet, ik stel gewoon vragen zonder daarmee de intentie te hebben om jouw topic om zeep te helpen.
Noemde ik jouw naam? Ik heb toch op jouw post geantwoord op een andere manier.

Over jou heb ik tot op heden nog geen klacht eigenlijk.
pi_72616079
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:39 schreef ToT het volgende:
Ik schoon het topic zo wel op om de C&H-mods niet af te schrikken.

Het is gewoon absoluut geen BNW topic, ook al hou je ons een vette worst voor van: "Ja wacht maar af hoor, ooit gaat het nog wel wat worden."
Dat is gewoon geen basis waarop je een topic kunt aanmaken.
Bedankt.

Sluit het topic maar.

Jij wil kennelijk niks leren. Alleen concluderen, dat is tof!
pi_72616160
We gaan even dicht op verzoek van de TS.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')