abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72562509
Op mijn school (middelbare school, vmbo t/m vwo), zijn dit jaar wat veranderingen.

Naaste de normale lasten, zoals oudergeld en geld voor lesmaterialen en een leerlingenpasje, etc., ben je sinds dit jaar verplicht om een kluisje te nemen. Ook ben je verplicht print-tegoed te kopen voor het printen op school.

Nergens krijg je hier een keuze voorgelegd, je krijgt gewoon een brief thuis waarin doodleuk staat dat je dat even moet betalen. ¤15 voor een kluisje, en ¤15 aan printtegoed.

Nu heb ik niet echt behoefte aan een kluisje, en al helemaal niet aan printtegoed, voor die 2 keer per jaar dat ik print op school.
Bovendien krijg je je tegoed niet meer terug aan het einde van het jaar als er nog wat op staat.

Mijn vraag is nu dus ook, kan de school leerlingen verplichten om deze kosten te betalen? Want er staat nergens iets over een keuze, je ''krijgt'' zogenaamd een kluisje voor je gebruik, maar dan later krijg je dus een brief waarin staat dat je ¤15 moet betalen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:56:04 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_72562561
Kan volgens mij niet.
  dinsdag 8 september 2009 @ 20:56:28 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72562590
Gewoon niet betalen. Je hebt toch nergens om gevraagd.
pi_72562603
Verplicht printtegoed is echt belachelijk.
En die 15 euro voor het kluisje, is dat geen borg? Bij mij was het altijd borg.
pi_72562671
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:56 schreef Desunoto het volgende:
En die 15 euro voor het kluisje, is dat geen borg? Bij mij was het altijd borg.
Staat niets over, maar ik zal het nog even navragen.

Vorige jaren was het dat je ¤20 betaalde en aan het einde ¤10 terugkreeg, dus je betaalde ¤10 voor een jaar kluisje. Maar dat was vrijwillig.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:01:49 #6
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_72562828
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:58 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Staat niets over, maar ik zal het nog even navragen.

Vorige jaren was het dat je ¤20 betaalde en aan het einde ¤10 terugkreeg, dus je betaalde ¤10 voor een jaar kluisje. Maar dat was vrijwillig.
Gewoon niet betalen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:10:13 #7
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_72563188
ze moeten toch ergens die gratis schoolboeken van betalen
pi_72563276
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:10 schreef bioloogje het volgende:
ze moeten toch ergens die gratis schoolboeken van betalen
Alsof de school dat betaalt, ik moest ze zelf bestellen bij een leverancier (Iddink), en daar ook ¤75 borg betalen. Plus wat kosten voor koopboeken en verzendkosten.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:12:55 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_72563298
Ach, wat denk je dat je kost?
pi_72565496
Beetje vaag dat je MOET betalen voor twee dingen waarvan de school helemaal niet weet of je het ooit gaat gebruiken. Ik zeg, niet betalen en kijken wat er gebeurt. Je schoolgeld is immers al betaald.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_72571194
Je moet niks, maar ze dekken zich prima in tegen latere smoesjes. Boek vergeten? Strafwerk. Je had ze in je kluis kunnen leggen. Printer stuk? Je had op school kunnen printen. Uiteindelijk ga je het toch wel betalen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_72571351
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:38 schreef Neuralnet het volgende:
Je moet niks, maar ze dekken zich prima in tegen latere smoesjes. Boek vergeten? Strafwerk. Je had ze in je kluis kunnen leggen.
Nee, je nam het boek mee naar huis om huiswerk te kunnen maken. En dat had niet gekund als je de boeken in een kluisje op school laat liggen.
pi_72571442
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:12 schreef PiRANiA het volgende:
Ach, wat denk je dat je kost?
Laat ze dan kosten in rekening brengen voor de dingen die hen daadwerkelijk geld kosten, en niet voor zoiets achterlijks als een verplicht printtegoed dat je niet gebruikt...

Zelfs als je wél op school zou printen is 15 euro printtegoed best veel. Meestal kost een printje 5 cent per pagina, dus dan zou dit tegoed al voor 300 pagina's zijn. Daar kun je volgens mij je hele schoolcarrière mee doen, en dan hou je nog over.
pi_72572450
Het antwoord is nee, je bent alleen verplicht om schoolgeld te betalen.

Het laatste jaar van mijn school gingen ze ook ineens allerlei rare toeslagen bedenken, extra servcie, pasje (15 euro) en nog wat belachelijke dingen. In totaal 35 euro extra.

Ik heb het niet betaalt, omdat ik nog maar 2 maanden op school zat en verder ook niets meer van gehoord.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_72574058
Ik heb ooit (zo'n 10 jaar geleden) een incassobureau aan de lijn gehad toen ik studeerde... Ik had nog niet de vrijwillige bijdrage van mijn school van 90 euro voldaan. Deze bijdrage was bedoeld voor gebruikmaking van de kantine (je betaalde al blauw aan de prijzen van de ingehuurde cateraar) en de printfaciliteiten (en per printje apart nog betalen....).
Ik heb die man van het incassobureau gevraagd wat 'vrijwillig' inhield en toen was hij even stil. Hij zou het afhandelen met Fontys -> nooit meer iets van gehoord; en uiteraard nooit betaald.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  woensdag 9 september 2009 @ 09:55:17 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72574849
Ik zou niet betalen voor iets wat je nooit gebruikt, zeker niet voor dit soort kosten waar je helemaal niets aan hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 9 september 2009 @ 09:55:29 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72574857
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:11 schreef Rooligan het volgende:
Ik heb ooit (zo'n 10 jaar geleden) een incassobureau aan de lijn gehad toen ik studeerde... Ik had nog niet de vrijwillige bijdrage van mijn school van 90 euro voldaan. Deze bijdrage was bedoeld voor gebruikmaking van de kantine (je betaalde al blauw aan de prijzen van de ingehuurde cateraar) en de printfaciliteiten (en per printje apart nog betalen....).
Ik heb die man van het incassobureau gevraagd wat 'vrijwillig' inhield en toen was hij even stil. Hij zou het afhandelen met Fontys -> nooit meer iets van gehoord; en uiteraard nooit betaald.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72582801
Printtegoed

Bij ons gingen er gewoon stuivers in
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72583520
quote:
Op woensdag 9 september 2009 14:50 schreef bijdehand het volgende:
Printtegoed

Bij ons gingen er gewoon stuivers in
bij ons was printen nog gewoon gratis vorig jaar.
dit jaar weet ik niet, ben eindelijk van dat pokken ROC af
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:22:42 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_72583895
printkosten is natuurlijk onzin van de bovenste plank. Je bepaald toch zelf wel of je gaat printen op school.

Misschien even zeiken over dat je printen slecht voor het milieu vind, en dat dat in de huidige digitale maatschappij ook niet meer hoeft. Zo werken de meeste bedrijven ook tegenwoordig.
pi_72584142
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:10 schreef crazy987 het volgende:

[..]

bij ons was printen nog gewoon gratis vorig jaar.
dit jaar weet ik niet, ben eindelijk van dat pokken ROC af
Kopieren kostte een stuiver, printen via pc was gratis
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72591078
haha is altijd al zo geweest
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')