abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72551447
Kan dat? Zonder dat ik meteen risico loop algeheel onderzocht te worden op drugs? Ik heb ze in een plastic boterhamzakje in mn bagage, verschillende vitaminepillen door elkaar (dus ziet er nogal verdacht uit).

Aangezien ik me niet helemaal 100% voel maar overmorgen toch echt op vakantie ga, heb ik van de vitaminemeuk die ik nu slik (3 verschillende soorten) wat pillen gepakt en in een plastic zakje gedaan, met de intentie dit mee te nemen in mn bagage.
Nu dacht ik 'Goh dit ziet er toch wel erg verdacht uit natuurlijk, zo van die kleurige pilletjes van verschillende formaten in een plastic zakje'. En er zit ook geen bijsluiter of verpakking bij (die ga ik niet helemaal meeslepen al die potjes/ zakjes en bijsluiter zit er sowieso niet echt bij) dus als ze me erop aanhouden kan ik ook niet aantonen wat het is.

Kortom: kan ik dit zonder problemen in mn bagage mikken of heb ik kans dat ze dan verder gaan onderzoeken wat het is en ik mn vlucht mis? Of moet ik het in alumiuniumfolie wikkelen of zo zodat het niet meteen zichtbaar is op de scan?

Misschien een onzinvraag want je zou het toch gewoon mee moeten kunnen nemen maar ik maak me er serieus zorgen over dat ik straks aangehouden wordt en mn vlucht mis
pi_72551478
stop het gewoon in je toilettas, moet toch geen probleem opleveren denk ik?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72551493
Dat kan best. Ze kunnen snel genoeg uitsluiten dat het geen drugs oid is.

Ik zou het verder niet gaan verstoppen ofzo. Gewoon in een zakje doen.

Waarschijnlijk kraait er niemand naar.
pi_72551514
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:07 schreef Mirjam het volgende:
stop het gewoon in je toilettas, moet toch geen probleem opleveren denk ik?
Kheb geen toilettas alles gaat gewoon in een grote plastic tas. Kan het daar wel bijdoen natuurlijk maar die scan ziet dat misschien ook..
pi_72551569
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Dat kan best. Ze kunnen snel genoeg uitsluiten dat het geen drugs oid is.

Ja maar dan moeten ze toch eerst mn tas weer helemaal openmaken, spul eruit, laten testen...dan ben je ook weer weet ik hoeveel tijd verder....toch?
pi_72551592
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:07 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Kheb geen toilettas alles gaat gewoon in een grote plastic tas. Kan het daar wel bijdoen natuurlijk maar die scan ziet dat misschien ook..
ik weet niet of ze ze nog hebben, 2 euro bij de action
pi_72551603
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:09 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Ja maar dan moeten ze toch eerst mn tas weer helemaal openmaken, spul eruit, laten testen...dan ben je ook weer weet ik hoeveel tijd verder....toch?
Neen. Ze zien echt wel het verschil tussen vitaminepillen of xtc of iets.

Verder kunnen ze er een vlugge sample van nemen en in zo'n testapparaat doen. Dat apparaat kan precies meten om wat voor stof het gaat (duurt een paar seconden)

Je denkt toch serieus niet dat jij de allereerste persoon bent die vitaminepillen mee gaat nemen in het vliegtuig?
pi_72551611
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:09 schreef bulbjes het volgende:

[..]

daar hebben ze toch van die snifferdingen voor?
zowel mechanisch als levend?
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:15:33 #9
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_72551733
Waar ga je heen? Toch niet naar Griekenland, Rhodos?
Sometimes you see knopjes
pi_72551785
jaja moet je vooral doen kan je lachen onder ontwikkeld gebied kijk jij geen tv maar ja la gaan je heb genoeg geld blijkbaar
pi_72551817
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:17 schreef onzichtbare het volgende:
jaja moet je vooral doen kan je lachen onder ontwikkeld gebied kijk jij geen tv maar ja la gaan je heb genoeg geld blijkbaar
like, whut?
pi_72552016
quote:
pi_72552076
Vitaminepillen werken overigens alleen preventief. Als je je al niet lekker voelt heb je er weinig meer aan.

Het beste is denk ik toch om de oorspronkelijke doosjes/potjes mee te nemen. Met medicijnen krijg je niet heel snel gedoe (ik heb het zelf nooit gehad in ieder geval), maar als je er ook geen doosjes of bijsluiters bij hebt en je treft iemand die jou verdacht vindt, kan het best wel eventjes duren natuurlijk..
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:28:27 #14
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_72552083
quote:
Volgens mij lees jij allemaal verborgen boodschappen in het bericht van TS die er helemaal niet zijn.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_72552113
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:28 schreef Alicey het volgende:
Vitaminepillen werken overigens alleen preventief. Als je je al niet lekker voelt heb je er weinig meer aan.

Het beste is denk ik toch om de oorspronkelijke doosjes/potjes mee te nemen. Met medicijnen krijg je niet heel snel gedoe (ik heb het zelf nooit gehad in ieder geval), maar als je er ook geen doosjes of bijsluiters bij hebt en je treft iemand die jou verdacht vindt, kan het best wel eventjes duren natuurlijk..
nog beter is, om in het geval van voorgeschreven medicijnen, bij je apotheek even een medicijnpaspoort te laten maken

vooromt in geval van controle een hoop gezeik
pi_72552191
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nog beter is, om in het geval van voorgeschreven medicijnen, bij je apotheek even een medicijnpaspoort te laten maken
Kan ook bij je huisarts soms. Doe ik altijd bij verre reizen, inderdaad om eventueel gezeik te voorkomen bij controles. Maar drugs word ik meestal niet zo erg van verdacht. Ik ben wel een aantal keer helemaal doorgecheckt op wapens.

Vitaminepillen zijn meestal niet voorgeschreven. Ik weet niet of van die mixvitamines ook op zo'n paspoort kunnen worden geschreven.

TS heeft nog wel een andere optie; gewoon in het land waar hij naartoe gaat vitaminepillen kopen.
pi_72552330
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kan ook bij je huisarts soms. Doe ik altijd bij verre reizen, inderdaad om eventueel gezeik te voorkomen bij controles. Maar drugs word ik meestal niet zo erg van verdacht. Ik ben wel een aantal keer helemaal doorgecheckt op wapens.

Vitaminepillen zijn meestal niet voorgeschreven. Ik weet niet of van die mixvitamines ook op zo'n paspoort kunnen worden geschreven.

TS heeft nog wel een andere optie; gewoon in het land waar hij naartoe gaat vitaminepillen kopen.
wij werden bij de grens van italie aan de kant gezet, ze vertrouweden ons kennelijk niet vanwege het nederlandse kenteken ofzo.
douanier: what kind of job do you have?
ik, zenuwachtig: euhm euhm, I, I'm washing people and stuff
douanier: stuff? stuff? where stuff?
hele auto extra grondig doorzocht en een stapeltje douaniers rond de auto

tegenwoordig zeg ik altijd 'nurse' en heb ik een medicijnpaspoort

maar ik denk dat TS die pilletjes gewoon lekker in een potje moet doen en meenemen.
of zoek 1 handzaam potje vitaminen uit, giet de rest ff over en stop wat je mee wil nemen erin.
pi_72552435
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:37 schreef Mirjam het volgende:

wij werden bij de grens van italie aan de kant gezet, ze vertrouweden ons kennelijk niet vanwege het nederlandse kenteken ofzo.
douanier: what kind of job do you have?
ik, zenuwachtig: euhm euhm, I, I'm washing people and stuff
douanier: stuff? stuff? where stuff?
Fail!
quote:
hele auto extra grondig doorzocht en een stapeltje douaniers rond de auto
Balen als zoiets gebeurt.
quote:
tegenwoordig zeg ik altijd 'nurse' en heb ik een medicijnpaspoort
Dat scheelt bij dat soort dingen wel enorm denk ik. Nja, met medicijnen en/of drugs eigenlijk nooit problemen gehad bij de grens. Ik check wel altijd van te voren een keer of drie al mijn handbagage of ik toch niet misschien per ongeluk nog een klein beetje van iets bij me heb.
quote:
maar ik denk dat TS die pilletjes gewoon lekker in een potje moet doen en meenemen.
of zoek 1 handzaam potje vitaminen uit, giet de rest ff over en stop wat je mee wil nemen erin.
Bijsluiters er eventueel nog bij en opgelost.
pi_72552482
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Fail!
nogal
wel grappig, achteraf
pi_72552687
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:42 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nogal
wel grappig, achteraf
Achteraf zijn dat soort dingen altijd wel grappig ja.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:59:20 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72552962
Als je helemaal gecontroleerd wil worden, zou ik die pillen vooral in alufolie wikkelen...dan zien ze een paketje op de scan, dat zo is ingepakt dat ze niet kunnen zien wat het is...dan kun je dus waarschijnlijk al je koffers opengooien en even bukken voor een interne visitatie. (zodra ze die pillen hebben gevonden)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:03:04 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72553050
Ik had laatst richting Turkije ook allerlei pillen en bijvulstoffen voor medicatie bij me, leverde ook een leuke situatie op, op de terugreis.
En dan in je beste Engels uitleggen waar het allemaal voor is, terwijl alles in de oorspronkelijke doosjes zat.
Gelukkig verder geen gezeik meer mee gehad, wel een uur later kunnen boarden.
pi_72553060
Wat is helemaal het probleem om de bijsluiters in dat zakje erbij te stoppen? Weet praktisch niks, en daarmee kun je in ieder geval laten zien dat je geen kwade intenties hebt (op de bijsluiter staat ook in wat voor vorm de pilletjes komen, kunnen ze meteen vergelijken)
pi_72553175
Waarom moet je persé verschillende soorten vitaminepillen meenemen?

Is het niet handiger om een goede multivitamine te pakken (supradine extra forte oid) en gewoon een kleine verpakking te kopen. Weegt niet veel en neemt ook maar weinig ruimte in. Doosje is niet nodig en de bijsluiter neemt amper ruimte in.

Als je toch persé je eigen pillen mee wilt zou ik ze in ieder geval bij de rest van je toiletspullen bewaren. Mss is het zelfs slimmer om ze niet in je handbagage doen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_72557286
Wie slikt er in hemelsnaam drie soorten vitaminepillen? Als je gezond eet is dat nergens voor nodig.

Los daarvan; medicijnen en aanverwante toestanden altijd meenemen in de originele verpakking, plus (voor zover van toepassing) recept.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')