quote:Mislukte aanval op Fok.nl
Twee derdejaars leerlingen van het ICT-Lyceum op het Friesland College in Leeuwarden zijn een week geschorst, omdat ze met een schoolcomputer hebben geprobeerd discussiesite Fok.nl plat te leggen. Dat heeft een woordvoerder van de school vandaag gezegd.
Volgens Johan Heslinga van Fok.nl was het een 'denial of service attack'. Daarbij wordt een site zo vaak opgevraagd dat hij vertraagd en uiteindelijk zelfs onbereikbaar wordt. De website ontdekte de aanval, omdat de site extreem traag werd. ''Na enig zoeken werd duidelijk wat er aan de hand was en konden we de herkomst herleiden. Toen hebben we contact opgenomen met de systeembeheerder van de school'', aldus Heslinga. Fok.nl heeft geen aanklacht ingediend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is dan ook geen DDoS, maar gewoon DoS.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:44 schreef vosss het volgende:
Met 1 computer een DDos aanval proberen te doen lijkt me nogal kansloos eerlijk gezegd
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:52 schreef GlowMouse het volgende:
Voor zover ze al op FOK! zaten waren het geen bekende users. Anders had je ze in het bandmeldtopic al voorbij zien komen.
Veel meer valt er niet te vertellen toch?
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat hebben die nerdjes gedaan? Heel snel achter elkaar op F5 drukken?
Alle nuttige informatie staat wel in het bericht. Het was een slowloris aanval. Ga maar Googlen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:48 schreef Loveless85 het volgende:
Maar HuHu waar blijft de inside-info. Nogal mager berichtje, we willen koppen zien rollen
Privacy enzo, net zoals dat we jouw e-mailadres niet op straat gooien als je een tubgirl post.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Details willen wel.
Namen enzovoorts.
Dat vind ik wel netjes van Fok! het gelijk inschakelen van de politie is altijd zo kinderachtig.quote:,,De aanval is opgestart vanaf een server, die zou de hele nacht kunnen doorgaan.’’ Fok.nl heeft geen aanklacht ingediend. ,,De site heeft geen schade geleden en de jongens hebben hun excuus aangeboden,’’ zegt de woordvoerder van de school.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:00 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Dat vind ik wel netjes van Fok! het gelijk inschakelen van de politie is altijd zo kinderachtig.
Als ik op CCTV zie dat de buurjongen van 14 in mijn tuin tegen een boom staat te zeiken dan bel ik ook niet gelijk de politie maar dan roep ik z'n moeder erbij.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:59 schreef Loveless85 het volgende:
Want? Alsof een digitale aanval of inbraak tegenwoordig ook niet gewoon strafbaar is.
Als iemand je fiets probeert te jatten of poging tot inbraak doet dan vind je aangifte toch ook niet kinderachtig?
Dat, plus dat een schorsing van een week ook al een behoorlijke straf is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:04 schreef Gareelloper het volgende:
[..]
Als ik op CCTV zie dat de buurjongen van 14 in mijn tuin tegen een boom staat te zeiken dan bel ik ook niet gelijk de politie maar dan roep ik z'n moeder erbij.
Blijft een vreemde zaak dit...quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:39 schreef maickeltje het volgende:
De website ontdekte de aanval, omdat de site extreem traag werd.
Gewoon een weekje vrij , leuk straf hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:07 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat, plus dat een schorsing van een week ook al een behoorlijke straf is.
Plus de uitleg die je aan iedereen mag gevenquote:Op dinsdag 8 september 2009 18:07 schreef ThaOMG het volgende:
[..]
Gewoon een weekje vrij , leuk straf hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |