Das nog altijd groter als het boeren gat waar ik woonquote:Op donderdag 3 november 2011 18:33 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zeg stadMaar ik ben dan ook opgegroeid in een dorp met minder dan 1000 inwoners
http://www.kijkeensomlaag(...)le&id=104&Itemid=198quote:
Het heeft ook z'n charmesquote:Op donderdag 3 november 2011 18:51 schreef Trevland het volgende:
[..]
Das nog altijd groter als het boeren gat waar ik woon
Frieslandquote:Op donderdag 3 november 2011 18:51 schreef Individual het volgende:
[..]
http://www.kijkeensomlaag(...)le&id=104&Itemid=198
Dan kan je natuurlijk beargumenteren dat dat niet NL is.
Friesland inderdaadquote:Op zaterdag 5 november 2011 19:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het heeft ook z'n charmes
[..]
Friesland
Vind je kaartje aardig kloppen. Oostelijk van de IJssel en ten zuiden van de grens Overijssel en Gelderlandquote:Op donderdag 24 november 2011 12:30 schreef Individual het volgende:
Wat hoort er volgens jullie allemaal bij de Achterhoek?
Ik kwam via de FP op de Achterhoek-wiki (daar dacht iemand dat de Achterhoek de biblebelt van NL is) en daar wordt Doetinchem genoemd en heb zelf kaartjes gezien met Zevenaar erop alszijnde Achterhoek.
Een van de groeperingen op wiki dacht ik altijd: Winterswijk, Aalten, Bredevoort, Zelhem, Varsseveld, Silvolde, Hengelo, Groenlo, Lichtenvoorde, Vragender, Borculo, Geesteren, Neede en Eibergen.
Doetinchem en Zutphen rekende ik als 'buutnland'.
[ afbeelding ]
Wat jullie?
De definitie staat niet helemaal vast. Ik dacht dat Doetinchem onderdeel was van Graafschap en daar weer west van Liemers. Het is dus allemaal onderdeel van de Achterhoek (of ze willen er graag bij horenquote:Op donderdag 24 november 2011 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind je kaartje aardig kloppen. Oostelijk van de IJssel en ten zuiden van de grens Overijssel en Gelderland
doetinchem zou er niet bijhoren? want daar voetbalt "De graafschap" ?quote:Op donderdag 24 november 2011 13:13 schreef Individual het volgende:
[..]
De definitie staat niet helemaal vast. Ik dacht dat Doetinchem onderdeel was van Graafschap en daar weer west van Liemers. Het is dus allemaal onderdeel van de Achterhoek (of ze willen er graag bij horen).
http://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Achterhook
http://nl.wikipedia.org/wiki/Achterhoek
Ik heb trouwens nog nooit van "huulbessem" (stofzuiger) gehoord, maar mijn ouders (import) hebben me opgevoed in ABN. Mijn vader spreekt zijn Nedersaksische dialect nog vloeiend en kan prima praten met d'n originele Achterhookers.
De club is genoemd naar Graafschap Zutphen en nu hoort het dus bij de Achterhoek. (zie wiki)quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:40 schreef gateway het volgende:
[..]
doetinchem zou er niet bijhoren? want daar voetbalt "De graafschap" ?
quote:Als men het in moderne context over het gebied 'De Graafschap' heeft, dan spreekt men feitelijk nog steeds over het oude graafschap Zutphen. Dat mag zijn bestuurlijke zelfstandigheid lang geleden kwijt zijn geraakt, als plaatsbepaling is de naam blijven bestaan, zij het dat er wat begripsverwarring met de naam 'Achterhoek' lijkt op te treden. De historische Achterhoek is echter veeleer het gebied beoosten Hamaland dat voor de 13e eeuw deel uitmaakte van het bisdom Münster. Daarin lagen de kerspelen Winterswijk, Aalten, Bredevoort, Zelhem, Varsseveld, Silvolde, Hengelo, Groenlo, Lichtenvoorde, Vragender, Borculo, Geesteren, Neede en Eibergen.
Was ik vandaag nog.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:54 schreef knappekloon het volgende:
hai ik kom uit zutphen, mag ik dan meeschrijven of is dat toch buut'land?
As oe niet uut de heuve kumpquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:54 schreef knappekloon het volgende:
op de wiki van Zutphenquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:54 schreef knappekloon het volgende:
Groot-Achterhoek: http://www.achterhoek.nl/over_de_achterhoek/ligging/quote:In sommige gevallen wordt Zutphen tot de streek de Achterhoek gerekend, dit is echter niet altijd het geval.
Ligt eraan van welke kant van de IJsselquote:Op vrijdag 25 november 2011 22:54 schreef knappekloon het volgende:
Welke heb je het over?quote:Op zondag 27 november 2011 11:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ligt eraan van welke kant van de IJssel
Ze hebben op de N318 weer een extra rotonde gebouwd
Tussen Aalten en Varsseveld. Het is echt een rotweg nu met al die rotondes voor straten waar 2x per dag een auto uit komt.quote:
De N319 Heeft maandenlang dichtgezeten, donderdag voor het eerst weer overheen gekomen, hebben een paar verkeerseilanden bij Grolle gemaakt, maar meer zag ik niet, moest dat wat is het, bijna drie maanden duren?quote:Op zondag 27 november 2011 11:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tussen Aalten en Varsseveld. Het is echt een rotweg nu met al die rotondes voor straten waar 2x per dag een auto uit komt.
We doo 't heanig an. Of hoe je het ook schrijft.quote:
Rij er is in de spits langsquote:Op zondag 27 november 2011 11:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tussen Aalten en Varsseveld. Het is echt een rotweg nu met al die rotondes voor straten waar 2x per dag een auto uit komt.
Dat was ook minder ja, kon je mooi door het centrum rijden iedere keer.quote:Op zondag 27 november 2011 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De N319 Heeft maandenlang dichtgezeten, donderdag voor het eerst weer overheen gekomen, hebben een paar verkeerseilanden bij Grolle gemaakt, maar meer zag ik niet, moest dat wat is het, bijna drie maanden duren?
Zet er dan een stoplicht neer zoals in Bredevoort, werkt prima.quote:Op zondag 27 november 2011 11:54 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Rij er is in de spits langsDie afslag naar de Gendringseweg was levensgevaarlijk.
Liever een rotonde dan een stoplicht.quote:Op zondag 27 november 2011 12:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat was ook minder ja, kon je mooi door het centrum rijden iedere keer.
[..]
Zet er dan een stoplicht neer zoals in Bredevoort, werkt prima.
och, als het stoplicht maar snel reageert.... Die bij bredevoort doet dat aardigquote:Op zondag 27 november 2011 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Liever een rotonde dan een stoplicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |