abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:15:18 #1
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72547146
Hoewel dit zo goed als toegezegd was, maar okee.

Ik werk met een 0-uren contract via een intern uitzendbureau, nu al 4 maanden en twee weken, en ik vraag me af welke rechten ik nu wel en niet heb.

Wanneer is je werk "tijdelijk van aard"? De functie die ik nu heb is eigenlijk geen bestaande functie (al heeft mijn collega met dezelfde functie wel degelijk een tijdelijk contract, dus die lezing lijkt me niet te kloppen) en was in het leven geroepen om de logistiek gestroomlijnd te houden na een brand, waardoor onze afdeling enkele honderden meters moest verhuizen.

Die brand is geblust, de afdeling is terug op de oude plek.... Ik werk alle weken nagenoeg full time. Zo nu en dan een dagje vrij.

Ik heb geen behoefte om de werkgever om de oren te slaan met een stoer verhaal over mijn rechten, maar ik wil wel weten waar ik me op kan beroepen mocht men me straks kwijt kwillen.

Ik had een nul-uren contract via het interne uitzendbureau tot 1 september overigens, maar werk er nog steeds.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:16:31 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72547172
Dan krijg je toch gewoon een nieuw contract?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72547401
Als je bijna altijd fulltime werkt, heb je dan niet recht op een ander contract, waar die uren op vermeld staan?
Ik weet niet precies hoe dat zit, en hoeveel tijd daaroverheen moet gaan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:34:13 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72547613
Als je nog steeds aan het werk bent dan heb je een nieuw contract voor dezelfde duur (maar maximaal een jaar)en onder dezelfde voorwaarden (salaris etc). Dus weer bij het interne uitzendbureau voor een paar maanden.

Daarnaast heb je op grond van je gemiddelde arbeidsduur (fulltime) recht op een aanpassing van je arbeidscontract naar de werkelijke arbeidsduur. Die wordt dan gemeten als gemiddelde over de laatste 13 weken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72547641
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:26 schreef Kekaa het volgende:
Als je bijna altijd fulltime werkt, heb je dan niet recht op een ander contract, waar die uren op vermeld staan?
Ik weet niet precies hoe dat zit, en hoeveel tijd daaroverheen moet gaan.
Er is wel een regel dat wanneer je een bepaalde periode zo en zo lang structureel werkt dat je recht hebt op die uren. Misschien dat de WGR goeroes hier iets meer van weten Aan de andere kant heb je dan kans dat dat wanneer je gaat zeiken ze je contract gewoon stop zetten, dus ja wat is wijsheid.
pi_72547724
volgens mij heb je met een 0 uren contract niet bijzonder veel rechten, als je wel een aantal uren hebt en je werkt 3 maanden meer dan je contracturen dan heb je recht op een contract met meer uren. Kweet niet of het in alle branches zo werkt en weet ook niet hoe het bij uitzendbureau zit. Sowieso is het vaak dat die 3 maanden niet gelden in de vakantieperiode
pi_72548110
Met een 0 uren contract heb je wel recht op vergoedingen bij bijvoorbeeld ziekte (het gemiddelde aantal uren over een bepaalde periode). Je werkgever en jijzelf hebben allebei het recht om minder in te roosteren, omdat er geen afspraken zijn over het minimale aantal uren. Omdat je contract afgelopen is en er geen nieuwe afspraken zijn gemaakt wordt er vanuit gegaan dat je oude contract gewoon verlengt is.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:01:05 #8
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72548257
Okee... maar ik heb dus recht op een X-aantal uren op dat contract ipv 0....
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:03:38 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72548343
kan ik gewoon het 0 uren contract tekenen en in geval van problemen m'n recht halen... Dat ik straks niet constant 0 uren word ingeroosterd...

Lijkt mij het verstandigst.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:04:10 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_72548355
Nee, je hebt een 0-uren contract maar wel recht op bijvoorbeeld een ziekte-uitkering op basis van het gemiddelde aantal uren over een periode van X weken.
Je hebt dus qua inroostering voor zover ik zo uit mijn hoofd weet nergens recht op. Maar dan zou je zelf gewoon even de wetsartikelen moeten opzoeken
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:09:12 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72548486
ik heb recht op het gemiddelde aan uren na 3 maanden structureel meer dan 0 uur te hebben gewerkt. Zoiets.

Valt in dit topic ook te lezen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:10:02 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72548509
De exacte formulering van bovenstaande weet ik niet, maar ben er 100% zeker van dat het zoiets is.
pi_72548539
Laatste artikelen: 610 BW7

Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)

Artikel 610b | BW7, Boek 7, Titel 10, Afdeling 1
Indien een arbeidsovereenkomst ten minste drie maanden heeft geduurd, wordt de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden.

pi_72548817
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
ik heb recht op het gemiddelde aan uren na 3 maanden structureel meer dan 0 uur te hebben gewerkt. Zoiets.

als de vakantietijd geen uitzondering vormt
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:03:11 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72549876
En waar kun je dat navragen?

Lijkt me vrij sterk overigens, maar je weet nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')