Dan heb je om 10 uur een afspraak bij het diaconessen daar de afdeling kaakchirurg voor jawel... je verstandkies!
Als eerste vergeet je de verwijzingsbrief dus je gaat rechtsomkeer terug naar huis om dat stomme briefje te pakken. Eenmaal weer in de auto zie je de tijd en begin je toch wel iets harder op je gaspedaal te trappen. Bij de balie vraag je waar de kaakchirurg zit. Vervolgens verteld ze je dat de afdeling van de kaakchirurg gesloten is. De tandarts weet je te melden dat je bij het verkeerde ziekenhuis. Je besluit voor de goede orde nog even het andere ziekenhuis te bellen (je vind het namelijk helemaal niet erg dat je niet meer hoeft vandaag) en die vertellen je vrolijk dat ze nog plek voor je hebben.
Daar aangekomen moest ik een lijst invullen je leest de waslijst met ziektes en kruist bij elke ziekte nee. De kaakchirurg zou er zo aankomen voor de verdoving.. (ja ik voel me knieën knikken) de man kwam binnen en was heel erg kil. niet echt bevorderlijk voor mijn angst voor tandartsen. Vervolgens prikt hij 3 keer met een naald (had ik al verteld dat ik bang was voor de tandarts? En voor naalden? Goede combinatie he!) in mijn mond en ik knijp ondertussen de hand fijn van de (dit keer toevallig) erg lieve assistente. Ik meldde hem met een half lamme mond dat ik mijn muziek even aan wou zetten zodat ik het gekraak niet zou horen. ‘Dat hoor je toch wel’ zegt de man.. heel fijn.. nee hoor ik voel me prima.. ik denk dat ik zo flauw ga vallen. Gaat mijn muziek niet aan!! En ik maar op de knopjes drukken en die man begint ondertussen tegen me kies aan te duwen (wat overigens ondanks de verdoving ontzettend veel zeer deed). Fijn heb ik weer! Is hij eindelijk klaar moet het gehecht worden!!!! Komt hij met een kromme vissershaak aanzetten! Ik gil het zowat uit maar het doet hem niks.
Eindelijk klaar!!! Ik me autootje instappen en op weg naar huis. Sta ik stil voor het stoplicht, zie ik iemand een partij onderuit gaan op de grappigste manier dat ik ooit heb gezien. Dus ik begin keihard te lachen. Tja, leedvermaak. En op dat moment scheuren al die hechtingen toch een partij uit mijn mond. AUW!!!!!
Klacht: Alles dat fout gaat wanneer het voor 1 keer goed moet gaan
klacht 2: tandartsen en kaakchierurgen
klacht 3: ik doe een half uur over 1 stom bolletje!
Antiklacht: had wel een dag vrij.