quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:27 schreef lammegiraf het volgende:
ja...een tripje naar Wit Rusland maken, even bij die chauffeur langsgaan!
quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:27 schreef lammegiraf het volgende:
ja...een tripje naar Wit Rusland maken, even bij die chauffeur langsgaan!
Dat is makkelijk, als je gewoon niet reageert, hoef je dus ook niet op te draaien voor de schade?quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Na wat gesteggel dit meteen afgesloten en als coulance behandelden ze mijn zaak weer, echter kreeg ik de melding dat omdat de tegenpartij niet reageerde er verder geen schot in de zaak zat en daarmee was de kous af.
TS zal alleen WA verzekerd zijn, en dan ben je dus niet verzekerd voor schade aan je eigen voertuig. Ook niet voor bijstand bij het verhalen van de schade op een tegen partij. Dat is het voordeel van all-risk. Je krijgt vergoed van je eigen verzekering en die vecht het verder uit. Als je pech hebt zul je uiteindelijk horen dat je no claim gedaald is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:24 schreef Chinless het volgende:
Ik vindt het overigens ook een naai streek dat ze je een rechtsbijstand verzekering aansmeerde. Wtf is dat vor nodig? jij bent toch verzekerd en je hebt de formulieren toch? Dus laat hun ut maar uitzoeken.
Helemaal mee eens. Zelf ook all-risk en een aparte rechtbijstand voor alles, incl. auto ( kost je 2 euro per jaar meer ofzo)quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:34 schreef blaatertje het volgende:
TS zal alleen WA verzekerd zijn, en dan ben je dus niet verzekerd voor schade aan je eigen voertuig. Ook niet voor bijstand bij het verhalen van de schade op een tegen partij. Dat is het voordeel van all-risk. Je krijgt vergoed van je eigen verzekering en die vecht het verder uit. Als je pech hebt zul je uiteindelijk horen dat je no claim gedaald is.
[knip]
Rechtsbijstand bij een all-risk verzekering is overbodige luxe, omdat de verzekering toch wel zal proberen de schade aan jouw auto op de tegenstander te verhalen.
Nou ja... ze doen het ten minste niet uit winst oogmerkquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:01 schreef Bill_E het volgende:
Je wordt genaaid door unive...
Ten eerste is het "ik vind" zonder t, ten tweede wat is "ut", ten derde als je niet weet waar je het over hebt houd dan gewoon lekker je mondquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:24 schreef Chinless het volgende:
Ik vindt het overigens ook een naai streek dat ze je een rechtsbijstand verzekering aansmeerde. Wtf is dat vor nodig? jij bent toch verzekerd en je hebt de formulieren toch? Dus laat hun ut maar uitzoeken.
Je bent "hun" vergetenquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ten eerste is het "ik vind" zonder t, ten tweede wat is "ut", ten derde als je niet weet waar je het over hebt houd dan gewoon lekker je monden ten vierde wat blaatertje zegt
Dat ligt niet zo zeer aan Unive. Als de tegenpartij ontkent en je hebt geen getuigen, dan ben je gewoon de klos.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:08 schreef MaLo het volgende:
Een jaar! na de aanrijding kreeg ik bericht van mijn verzekering, die van het autoschadeherstelbedrijf had vernomen dat de verzekering van de tegenpartij niet uitkeerde, de dame ontkende doodleuk dat het gebeurd was. Of ik nog even de getuigen op kon trommelen.
Gelukkig maakten die er geen probleem van om een verklaring op papier te zetten.
Op basis van die getuigenverklaringen is toen alsnog de schade door de verzekering van de tegenpartij (Unive)uitgekeerd.
Ze had het wel ondertekend, maar later had ze tegen de verzekering doodleuk ontkend. En die wilden daarom dus in eerste instantie niet uitkeren. Ze had beweerd dat ze helemaal niet zo'n auto had. Die auto stond inderdaad niet op haar naam, maar op die van haar vriend.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:46 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Dat ligt niet zo zeer aan Unive. Als de tegenpartij ontkent en je hebt geen getuigen, dan ben je gewoon de klos.
Heeft die mevrouw ook het schadeformulier ondertekend? Want dat geeft aan dat ze akkoord is met wat er op staat. Ik ben daar ooit eens aan gehouden. Ik had ondertekend ik dacht dat ondertekenen verplicht was en mijn eigen versie meegestuurd. Uit dit voorval weet ik ook dat het geen kwaad kan om bij je verzekering te polsen hoe het er voor staat. Ook ik stond lange tijd later ineens voor een voldongen feit. Daarbij bleek de tegenpartij een gat in de achterbumper in het midden geclaimt te hebben, terwijl de achterbumpers met de hoeken langs elkaar geschaaft waren.
Bij een later ongeval waar de tegenpartij op eigen houtje een verhaal dat niet klopte op het schadeformulier gezet. Toen ik aangaf bij de politie het niet eens te zijn met dat verhaal, kreeg ik te horen dat ik niet hoefde te ondertekenen. Dat heb ik niet gedaan en mijn eigen verhaal naar de verzekering gestuurd, en de zaak (zonder getuigen) gewonnen.
Als je geen ervaring met schades hebt, dan kunnen mensen die gewiekst zijn je flink beet nemen. Het blijkt erg simpel om in een tegen een situaties onder de schade uit te komen door dingen net even anders te vertellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |