FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Vertraging 25.5 uur annulering?
Dirk-Kuijtmaandag 7 september 2009 @ 20:38
Vorige week ben ik terug gekomen van vakantie uit Curacao.
Op de terug vlucht heb ik een vertraging van ruim 25.5 uur gehad. Kan deze vertraging worden aangemerkt als annulering van de vlucht?
Rewimomaandag 7 september 2009 @ 20:44
Nee, je bent toch teruggekomen?

Ik neem aan dat je een vergoeding wilt lospeuteren van de vliegmaatschappij. Op grond van de vertraging kom je daar geloof ik wel voor in aanmerking. Kijk eens in de voorwaarden.
Poekemaandag 7 september 2009 @ 20:47
er is een organisatie die zich inzet voor de belangen van reizigers.. Ik kan hem niet vinden maar 1 belletje naar schiphol en je bent er achter.
BlueMagemaandag 7 september 2009 @ 20:49
Ik hoop dat de luchtvaartmaatschapij wel de kosten van de overnachting heeft betaald?
Cheironmaandag 7 september 2009 @ 20:51
Vanaf 8 uur kun je een gederfde vakantiedag claimen bij je reisverzekering.
RemcoDelftmaandag 7 september 2009 @ 21:17
Geweldige actie tegen bolletjesslikkers
E.T.maandag 7 september 2009 @ 22:19
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:51 schreef Cheiron het volgende:
Vanaf 8 uur kun je een gederfde vakantiedag claimen bij je reisverzekering.
z'n vakantie duurde juist een dag langer
l3lasterdinsdag 8 september 2009 @ 11:13
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:19 schreef E.T. het volgende:

[..]

z'n vakantie duurde juist een dag langer
Die hij waarschijnlijk aan z'n werkgever moet betalen... (als die op zondag in eerste instantie zou terug komen)
Tja...dinsdag 8 september 2009 @ 11:23
Melden bij euclaim.nl, hoef je niet zelfg achter je compensatie aan, maar ze brengen wel een tarief in rekening voor hun diensten. Als de reis met een creditcard geboekt is, kan de creditcardmaatschappij ook veel voor je betekenen, met name American Express heeft daar hele goede regels voor.
Dirk-Kuijtdinsdag 8 september 2009 @ 11:31
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:23 schreef Tja... het volgende:
Melden bij euclaim.nl, hoef je niet zelfg achter je compensatie aan, maar ze brengen wel een tarief in rekening voor hun diensten. Als de reis met een creditcard geboekt is, kan de creditcardmaatschappij ook veel voor je betekenen, met name American Express heeft daar hele goede regels voor.
Het tarief wat euclaim.nl hanteerd is aardig aan de prijs. We proberen het eerst zelf. Als daar niets uit komt kunnen we het altijd nog anders proberen. Kan de annuleringsverzekering ook nog wat voor ons betekenen?
E.T.dinsdag 8 september 2009 @ 11:50
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:13 schreef l3laster het volgende:

[..]

Die hij waarschijnlijk aan z'n werkgever moet betalen... (als die op zondag in eerste instantie zou terug komen)
maar dat heeft niets met de quote en mijn reactie te maken (er is nl. geen gederfde vakantiedag, zoals de quote meldde)
_Boo_dinsdag 8 september 2009 @ 11:58
Arke zeker?
Dirk-Kuijtdinsdag 8 september 2009 @ 12:09
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:58 schreef _Boo_ het volgende:
Arke zeker?
KLM
Duikelaardinsdag 8 september 2009 @ 12:26
En heeft KLM voor/tijdens/na de vlucht niet verteld waar je recht op hebt?
Dirk-Kuijtdinsdag 8 september 2009 @ 12:31
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:26 schreef Duikelaar het volgende:
En heeft KLM voor/tijdens/na de vlucht niet verteld waar je recht op hebt?
Nee.
LastRequestdinsdag 8 september 2009 @ 12:48
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:51 schreef Cheiron het volgende:
Vanaf 8 uur kun je een gederfde vakantiedag claimen bij je reisverzekering.
Is dat zo?
Ik heb namelijk ruim een dag gemist van mijn vakantie door vertraging, maar er werd me alleen verteld dat ik een hapje en een drankje kon krijgen, en een nacht in een hotel.
MissXdinsdag 8 september 2009 @ 13:54
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het tarief wat euclaim.nl hanteerd is aardig aan de prijs. We proberen het eerst zelf. Als daar niets uit komt kunnen we het altijd nog anders proberen. Kan de annuleringsverzekering ook nog wat voor ons betekenen?
Ik heb hier toevallig een tijdje terug mee te maken gehad. De vliegmaatschapij moet betalen vanaf 5 uur vertraging. In heel veel gevallen moeten ze betalen, ondanks dat zij het eerst als overmacht zullen afdoen! Dus een goede brief schrijven.
Helaas was in mijn geval het echt overmacht en zag zelfs EUClaim er geen zaak in. (20 uur vertraging)

Daar boven op kan je bij je annuleringsverzekering een dagvergoeding krijgen

Bij je annuleringsverzekering kan je claimen voor gemiste vakantiedagen. Helaas geld dit alleen bij vertrek uit Nederland bij mijn verzekerings maatschapij. Dus niet bij terug komst van je vakantie.

8-20 uur telt voor 1 dag
20-32 uur telt voor 2 dagen
32 uur of meer voor 3 dagen

[ Bericht 0% gewijzigd door MissX op 08-09-2009 13:59:53 ]
jack4yadinsdag 8 september 2009 @ 14:08
U hebt recht op verzorging (maaltijden, verfrissingen, eventueel een hotelovernachting (inclusief transfer van en naar de luchthaven) en een telefoongesprek) wan-neer de luchtvaartmaatschappij een vertraging ver-wacht van:
•2 uur of meer bij vluchten van minder dan 1.500 km
•3 uur of meer bij vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU en voor alle overige vluchten van 1.500 km tot 3.500 km
•4 uur of meer bij vluchten van meer dan 3.500 km buiten de EU.

Wanneer bij een vertraging van meer dan 5 uur het geen zin (meer) heeft te vertrekken, moet de lucht-vaartmaatschappij u aanbieden uw ticket terug te betalen met eventueel een gratis terugvlucht naar uw oor-spronkelijke vertrekpunt. U hebt dan geen recht op een financiële compensatie zoals bij overboeking of annulering.
jack4yadinsdag 8 september 2009 @ 14:10
http://www.anwb.nl/rechts(...)ing-en-overboek.html

Onderzoek waar u recht op heeft

Bij vertraging is er GEEN recht op een standaard financiële vergoeding, dit is alleen mogelijk bij overboeking en annulering.

Heeft de vlucht twee uur of meer vertraging, dan heeft u recht op:
Maaltijden en verfrissingen, in verhouding tot de duur van de vertraging
Twee gratis telefoongesprekken of gebruik van een ander communicatiemiddel

Duurt de vertraging vijf uur of langer dan heeft u ook recht op:
Hotelovernachting plus transfer naar de luchthaven
Terugbetaling van het ticket als u besluit niet met de vlucht mee te gaan

Een retourvlucht naar het eerste vertrekpunt, als u besluit de reis niet af te maken omdat deze zinloos is geworden.
Heeft u zelf kosten gemaakt voor verblijf en/of maaltijden, dan kunt u deze naderhand claimen bij de luchtvaartmaatschappij.