quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:26 schreef Joppy het volgende:
[..]
Vanaf Purmerend direct naar de Zeeburgertunnel ofzo, kan worden gecombineerd met een verbinding naar Almere.
edit:
[ afbeelding ]
Zoiets dus (met verbinding naar A30 en A6/9)
Ben niet bekend in Almere, maar als dat ook een fatsoenlijke oplossing is, is het natuurlijk prima.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:05 schreef justanick het volgende:
[..]
![]()
Ik zou alleen de verbinding tussen de A6 en de doorgetrokken A30 weglaten. Kan ook wel via de buitenring van Almere, die redelijk ruim is opgezet.
Prachtig, de laatste overgebleven stukjes mooi landschap, de laatste stukjes rust rond Amsterdam verpesten met asfalt. Chapeau.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:26 schreef Joppy het volgende:
[..]
Vanaf Purmerend direct naar de Zeeburgertunnel ofzo, kan worden gecombineerd met een verbinding naar Almere.
edit:
[ afbeelding ]
Zoiets dus (met verbinding naar A30 en A6/9)
Voor rust moet je niet in Amsterdam zijnquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Prachtig, de laatste overgebleven stukjes mooi landschap, de laatste stukjes rust rond Amsterdam verpesten met asfalt. Chapeau.
Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Voor rust moet je niet in Amsterdam zijn
Ach, ik ben even niet uitgegaan van natuurgebieden en dergelijke. Ik had gewoon even de meest logische routes ingetekend.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.
Zo is er bijvoorbeeld rond de Gaasperdammerweg is ruimte zat, die kan dus prima verbreed worden om al het verkeer tussen de A6 en de A9 op te nemen. Het is absoluut niet nodig om daarvoor een natuurgebied aan te tasten en de laatste plek te verpesten waar je van Amsterdam zo het Groene Hart in wandelt.
Ik bepaal niks voor je, de indruk die ik bij je wil wekken is juist dat Amsterdam nou niet de meest ideale plek is als je rust wilt hebben.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.
Zo is er bijvoorbeeld rond de Gaasperdammerweg is ruimte zat, die kan dus prima verbreed worden om al het verkeer tussen de A6 en de A9 op te nemen. Het is absoluut niet nodig om daarvoor een natuurgebied aan te tasten en de laatste plek te verpesten waar je van Amsterdam zo het Groene Hart in wandelt.
Waarschijnlijk heb je nu precies de reden waarom deze o zo logische routes nooit zijn aangelegd: ze gaan (bijna) allemaal door beschermde natuurgebieden en landschappen. Zoals de Veluwe, het Waterland, het Groene Hart en de Naardermeer.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:15 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ach, ik ben even niet uitgegaan van natuurgebieden en dergelijke. Ik had gewoon even de meest logische routes ingetekend.
wat een onzin, de bewoners denken daar anders over..quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.
Zo is er bijvoorbeeld rond de Gaasperdammerweg is ruimte zat, die kan dus prima verbreed worden om al het verkeer tussen de A6 en de A9 op te nemen. Het is absoluut niet nodig om daarvoor een natuurgebied aan te tasten en de laatste plek te verpesten waar je van Amsterdam zo het Groene Hart in wandelt.
Goed punt. In Groot-Brittannië zijn ze daar ook mee bezig.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:32 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ben je nou achterlijk of?
Serieus, alsof er opeens 100.000 man extra zouden rijden. Het zorgt er juist voor dat de mensen die er nu rijden eindelijk eens normaal doorrijden en MINDER uitstoot maken doordat ze niet nogeens een uur extra in de auto zitten. Meerdere wegen staan niet gelijk aan meer files. Meer mensen en minder wegen staan gelijk aan meer files.
2e coentunnel is niet anders dan een goede zaak. En niet anders dan logisch als de bevolking zo snel stijgt. Je kunt verder echt niet denken dat mensen wel massaal minder gaan rijden. Dat dachten ze vroeger ook toen ze brandstof duurder maken, dat het ervoor zou zorgen dat mensen wel 2x zouden denken om te gaan rijden. Maar mensen hebben nou eenmaal de behoefte te rijden en is het iets nodig om naar werk te gaan. OV is lang niet altijd een optie, niet elk gebouw staat om de hoek van een bushalte, laat staan dat het prettig is om 3x over te stappen en er 2 uur over doet op je werk te komen terwijl met de auto halfuur is. Mensen rijden toch wel.
Als je echt het probleem wilt oplossen, moet je bij de mensen zelf zijn. En dan niet om geld of tijd, maar juist ze thuis te laten werken, of in ieder geval niet standaard 9-5 te werken. Doordat iedereen zowat geforceerd is op dezelfde tijden te werken en bij andere activiteiten ook de opties te limiteren (sport altijd zaterdag/zondag, of winkelen kan niet op zondag) zorg je er gewoon voor dat er minder opties zijn en je automatisch ervoor zorgt dat iedereen op dezelfde tijden op de weg zit, want ze kunnen gewoon niet anders. Kortom we moeten mensen de gelegenheid geven hun tijden anders in te delen, zodanig dat het verkeer zich meer verspreidt over de dag heen, ipv focust op de nu zogeheten spits. Ik denk dat zelfs koopzondagen hierbij kan helpen, want dan kan men ook zondag boodschappen doen, ipv allemaal op vrijdag/zaterdag.
Welke bewoners denken waar anders over? De omwonenden van de Gaasperdammerweg? Die willen liever dat al die auto's voor hun deur staan te stinken dan dat ze fatsoenlijk door kunnen rijden? Kan ik me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
wat een onzin, de bewoners denken daar anders over..
maar het komt jou wel goed uit
Je hebt de hele discussie nooit gevolgd dusquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Welke bewoners denken waar anders over? De omwonenden van de Gaasperdammerweg? Die willen liever dat al die auto's voor hun deur staan te stinken dan dat ze fatsoenlijk door kunnen rijden? Kan ik me niet voorstellen.
En daarbij, ze zijn zelf vlak bij de autosnelweg gaan wonen, dan moet je niet klagen als die iets breder en drukker wordt. Dat is iets heel anders dan een geheel nieuwe autosnelweg dwars door een prachtig gebied waar nu nog volstrekte rust heerst.
Ga je me nog vertellen waar je het over hebt? Welke bewoners? Waar denken die anders over? Welke discussie?quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:38 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je hebt de hele discussie nooit gevolgd dus
Volgens mij komen de meeste Amsterdammers nooit buiten de stad. Desalniettemin in het gebied rondom Blaricum, het Naardermeer en de Vecht prachtig. Ik fiets er graag en de natuurwaarde spring er vanaf. Veel meer bijvoorbeeld dan bij de HSL-Tunnel (á 7 miljard) door het Groene Hart of het gebied rondom de eventueel doorgetrokken A4. Bij het gebied rondom het Amsterdam Rijnkanaal is het al wat minder trouwens, gewoon recht toe recht aan weiland is er zat in Nederland.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:33 schreef Igen het volgende:
Prachtig, de laatste overgebleven stukjes mooi landschap, de laatste stukjes rust rond Amsterdam verpesten met asfalt. Chapeau.
Die A30 gaat niet door de Veluwe hoorquote:Op dinsdag 22 september 2009 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je nu precies de reden waarom deze o zo logische routes nooit zijn aangelegd: ze gaan (bijna) allemaal door beschermde natuurgebieden en landschappen. Zoals de Veluwe, het Waterland, het Groene Hart en de Naardermeer.
Waterland is idd ook een prachtig en kwetsbaar gebied, dus een verbinding dwars daar door heen zal er ook nooit komen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je nu precies de reden waarom deze o zo logische routes nooit zijn aangelegd: ze gaan (bijna) allemaal door beschermde natuurgebieden en landschappen. Zoals de Veluwe, het Waterland, het Groene Hart en de Naardermeer.
Nu ben ik heus niet zo iemand die iedere grasspriet tot beschermd natuurgebied wil verklaren hoor. Wat mij betreft mogen ze gerust de Gaasperdammerweg verbreden, het Diemerbos volbouwen of nog 10 nieuwbouwwijken rond Ouderkerk bouwen.
Maar zoiets als het Gein tussen Abcoude en Driemond is gewoon prachtig, net als de Naardermeer. Het zou eeuwig zonde zijn om dit te verpesten met een autosnelweg die niet echt nodig is.
Ik vermoed dat voor het Waterland net zoiets geldt, maar daar ben ik zelf nooit geweest dus ik durf dat niet met zekerheid te stellen.
Dat lijkt mij helemaal niks. Gaat pakken met geld kosten, beter is het om de A1 en A10 te verbreden of naar een mogelijk ander alternatief te kijken (ik ken de verkeerssituatie rondom Amsterdam niet echt). Ook ben ik fel tegen een brug in het Markermeer omdat het zeer beperkend is voor de waterrecreatie, meestal zijn maar een paar doorgangen geschikt gemaakt voor doorgang tot een meter of 12 zodat een deel van het Markermeer onbruikbaar wordt als terrein voor zeilers.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:03 schreef justanick het volgende:
Groene hart begint ten zuiden van A'dam en er worden al plannen gemaakt voor een 2e verbinding tussen A'dam en Almere (via het Markermeer).
U is zeker geen zeiler? Daarnaast kent het Markermeer ook een hydrologische functie.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:13 schreef du_ke het volgende:
Het is nu een vrij nutteloze bak water.
Ik ben inderdaad geen zeilerquote:Op dinsdag 22 september 2009 23:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
U is zeker geen zeiler? Daarnaast kent het Markermeer ook een hydrologische functie.
Nee, dat bedoel ik niet. De opbouw van de bodem onder Noord-Holland is van dien aan aard dat zonder het Markermeer er massale verdroging tot ver in Noord-Holland op kan treden omdat de grondwaterstand sterk kan dalen. Dit omdat grondwater in Noord-Holland en Flevoland zonder belemmering naar de dan gevormde Markerwaard toe kan stromen. Natuurlijk zijn hier technische oplossingen voor, maar die vormden destijds een zeer forse hap uit de begroting voor de aanleg van de Markerwaard. Toen ik nog civiele techniek studeerde werd dit een keer uitgebreid behandeld tijdens een college, zodoende deze kennis.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:20 schreef du_ke het volgende:
Zeker omdat de waterkwaliteit erg matig is en het water dus niet goed gebruikt kan worden als inlaatwater voor andere gebieden.
Oh op die manier. Maar daar hoeft een andere indeling (en zelfs een gedeeltelijke inpoldering van de Markermeer) niet veel aan af te doen. Er zal altijd een vorm van randmeer langs de voormalige Zuiderzeekust moeten blijven.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. De opbouw van de bodem onder Noord-Holland is van dien aan aard dat zonder het Markermeer er massale verdroging in Noord-Holland op kan treden omdat de grondwaterstand sterk kan dalen. Dit omdat grondwater in Noord-Holland en Flevoland zonder belemmering naar de dan gevormd Markermeerpolder. Toen ik nog Civiele Techniek studeerde werd dit een keer uitgebreid behandeld tijdens een college, zodoende deze kennis.
Ik weet niet hoe veel procent van de Amsterdammers wel eens buiten de stad komt, maar het moeten er behoorlijk veel zijn als je ziet hoe druk het op mooie dagen is langs het Gein, in Abcoude en op de fietspaden daar naartoe.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij komen de meeste Amsterdammers nooit buiten de stad. Desalniettemin in het gebied rondom Blaricum, het Naardermeer en de Vecht prachtig. Ik fiets er graag en de natuurwaarde spring er vanaf. Veel meer bijvoorbeeld dan bij de HSL-Tunnel (á 7 miljard) door het Groene Hart of het gebied rondom de eventueel doorgetrokken A4. Bij het gebied rondom het Amsterdam Rijnkanaal is het al wat minder trouwens, gewoon recht toe recht aan weiland is er zat in Nederland.
De verkeerssituatie rondom Amsterdam is een drama, vanuit alle richtingen. En de A10 uitbreiden is moeilijk tot onmogelijk. Vooral in Zuid (de A10 zuid is een flink deel vd dag 1 grote file) is de A10 zwaar overbelast. Dat kun je RWS echter niet direct verwijten, aangezien die weg ook eigenlijk niet kan worden uitgebreid (geen ruimte voor extra rijstroken, alleen de A10 Noord heeft die mogelijkheid wellicht). Overigens is het OV in zuid ook ontoereikend. De gemeente Amsterdam geeft inmiddels toe dat er een serieus probleem is dat ze niet op kunnen lossen, want het OV heeft hetzelfde probleem als het asfalt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij helemaal niks. Gaat pakken met geld kosten, beter is het om de A1 en A10 te verbreden of naar een mogelijk ander alternatief te kijken (ik ken de verkeerssituatie rondom Amsterdam niet echt). Ook ben ik fel tegen een brug in het Markermeer omdat het zeer beperkend is voor de waterrecreatie, meestal zijn maar een paar doorgangen geschikt gemaakt voor doorgang tot een meter of 12 zodat een deel van het Markermeer onbruikbaar wordt als terrein voor zeilers.
je kan natuurlijk ook een tunnel aanleggen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij helemaal niks. Gaat pakken met geld kosten, beter is het om de A1 en A10 te verbreden of naar een mogelijk ander alternatief te kijken (ik ken de verkeerssituatie rondom Amsterdam niet echt). Ook ben ik fel tegen een brug in het Markermeer omdat het zeer beperkend is voor de waterrecreatie, meestal zijn maar een paar doorgangen geschikt gemaakt voor doorgang tot een meter of 12 zodat een deel van het Markermeer onbruikbaar wordt als terrein voor zeilers.
Dat gaat nog veel meer pakken met geld kosten.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:59 schreef Joppy het volgende:
je kan natuurlijk ook een tunnel aanleggen.
Een tunnel onder het markermeer door heeft natuurlijk niet geboord te worden. De aloude methode van afzinkbare tunneldelen werkt daar ook prima. Desnoods een half tunnel, half brug oplossing (zoals daar ergens in Denemarken)quote:Op woensdag 23 september 2009 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat gaat nog veel meer pakken met geld kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |