abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73012441
Ziet er leuk uit
pi_73013318
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:26 schreef Joppy het volgende:

[..]

Vanaf Purmerend direct naar de Zeeburgertunnel ofzo, kan worden gecombineerd met een verbinding naar Almere.

edit:
[ afbeelding ]
Zoiets dus (met verbinding naar A30 en A6/9)


Ik zou alleen de verbinding tussen de A6 en de doorgetrokken A30 weglaten. Kan ook wel via de buitenring van Almere, die redelijk ruim is opgezet.
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:09:05 #123
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73013486
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:05 schreef justanick het volgende:

[..]



Ik zou alleen de verbinding tussen de A6 en de doorgetrokken A30 weglaten. Kan ook wel via de buitenring van Almere, die redelijk ruim is opgezet.
Ben niet bekend in Almere, maar als dat ook een fatsoenlijke oplossing is, is het natuurlijk prima.
Let the beat control your body!
pi_73020114
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:26 schreef Joppy het volgende:

[..]

Vanaf Purmerend direct naar de Zeeburgertunnel ofzo, kan worden gecombineerd met een verbinding naar Almere.

edit:
[ afbeelding ]
Zoiets dus (met verbinding naar A30 en A6/9)
Prachtig, de laatste overgebleven stukjes mooi landschap, de laatste stukjes rust rond Amsterdam verpesten met asfalt. Chapeau.
pi_73020446
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Prachtig, de laatste overgebleven stukjes mooi landschap, de laatste stukjes rust rond Amsterdam verpesten met asfalt. Chapeau.
Voor rust moet je niet in Amsterdam zijn
pi_73021561
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:41 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Voor rust moet je niet in Amsterdam zijn
Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.

Zo is er bijvoorbeeld rond de Gaasperdammerweg is ruimte zat, die kan dus prima verbreed worden om al het verkeer tussen de A6 en de A9 op te nemen. Het is absoluut niet nodig om daarvoor een natuurgebied aan te tasten en de laatste plek te verpesten waar je van Amsterdam zo het Groene Hart in wandelt.
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:15:04 #127
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73021891
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.

Zo is er bijvoorbeeld rond de Gaasperdammerweg is ruimte zat, die kan dus prima verbreed worden om al het verkeer tussen de A6 en de A9 op te nemen. Het is absoluut niet nodig om daarvoor een natuurgebied aan te tasten en de laatste plek te verpesten waar je van Amsterdam zo het Groene Hart in wandelt.
Ach, ik ben even niet uitgegaan van natuurgebieden en dergelijke. Ik had gewoon even de meest logische routes ingetekend.
Let the beat control your body!
pi_73021961
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.

Zo is er bijvoorbeeld rond de Gaasperdammerweg is ruimte zat, die kan dus prima verbreed worden om al het verkeer tussen de A6 en de A9 op te nemen. Het is absoluut niet nodig om daarvoor een natuurgebied aan te tasten en de laatste plek te verpesten waar je van Amsterdam zo het Groene Hart in wandelt.
Ik bepaal niks voor je, de indruk die ik bij je wil wekken is juist dat Amsterdam nou niet de meest ideale plek is als je rust wilt hebben.
pi_73022371
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:15 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ach, ik ben even niet uitgegaan van natuurgebieden en dergelijke. Ik had gewoon even de meest logische routes ingetekend.
Waarschijnlijk heb je nu precies de reden waarom deze o zo logische routes nooit zijn aangelegd: ze gaan (bijna) allemaal door beschermde natuurgebieden en landschappen. Zoals de Veluwe, het Waterland, het Groene Hart en de Naardermeer.

Nu ben ik heus niet zo iemand die iedere grasspriet tot beschermd natuurgebied wil verklaren hoor. Wat mij betreft mogen ze gerust de Gaasperdammerweg verbreden, het Diemerbos volbouwen of nog 10 nieuwbouwwijken rond Ouderkerk bouwen.

Maar zoiets als het Gein tussen Abcoude en Driemond is gewoon prachtig, net als de Naardermeer. Het zou eeuwig zonde zijn om dit te verpesten met een autosnelweg die niet echt nodig is.

Ik vermoed dat voor het Waterland net zoiets geldt, maar daar ben ik zelf nooit geweest dus ik durf dat niet met zekerheid te stellen.
pi_73022427
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.

Zo is er bijvoorbeeld rond de Gaasperdammerweg is ruimte zat, die kan dus prima verbreed worden om al het verkeer tussen de A6 en de A9 op te nemen. Het is absoluut niet nodig om daarvoor een natuurgebied aan te tasten en de laatste plek te verpesten waar je van Amsterdam zo het Groene Hart in wandelt.
wat een onzin, de bewoners denken daar anders over..
maar het komt jou wel goed uit
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:36:12 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73022785
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:32 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ben je nou achterlijk of?

Serieus, alsof er opeens 100.000 man extra zouden rijden. Het zorgt er juist voor dat de mensen die er nu rijden eindelijk eens normaal doorrijden en MINDER uitstoot maken doordat ze niet nogeens een uur extra in de auto zitten. Meerdere wegen staan niet gelijk aan meer files. Meer mensen en minder wegen staan gelijk aan meer files.


2e coentunnel is niet anders dan een goede zaak. En niet anders dan logisch als de bevolking zo snel stijgt. Je kunt verder echt niet denken dat mensen wel massaal minder gaan rijden. Dat dachten ze vroeger ook toen ze brandstof duurder maken, dat het ervoor zou zorgen dat mensen wel 2x zouden denken om te gaan rijden. Maar mensen hebben nou eenmaal de behoefte te rijden en is het iets nodig om naar werk te gaan. OV is lang niet altijd een optie, niet elk gebouw staat om de hoek van een bushalte, laat staan dat het prettig is om 3x over te stappen en er 2 uur over doet op je werk te komen terwijl met de auto halfuur is. Mensen rijden toch wel.


Als je echt het probleem wilt oplossen, moet je bij de mensen zelf zijn. En dan niet om geld of tijd, maar juist ze thuis te laten werken, of in ieder geval niet standaard 9-5 te werken. Doordat iedereen zowat geforceerd is op dezelfde tijden te werken en bij andere activiteiten ook de opties te limiteren (sport altijd zaterdag/zondag, of winkelen kan niet op zondag) zorg je er gewoon voor dat er minder opties zijn en je automatisch ervoor zorgt dat iedereen op dezelfde tijden op de weg zit, want ze kunnen gewoon niet anders. Kortom we moeten mensen de gelegenheid geven hun tijden anders in te delen, zodanig dat het verkeer zich meer verspreidt over de dag heen, ipv focust op de nu zogeheten spits. Ik denk dat zelfs koopzondagen hierbij kan helpen, want dan kan men ook zondag boodschappen doen, ipv allemaal op vrijdag/zaterdag.
Goed punt. In Groot-Brittannië zijn ze daar ook mee bezig.

Ik lach de Britten vaak uit omdat ze zo moeilijk doen, maar als het op oplossingen aankomt passen ze zich moeiteloos aan.

Ik zie Maria en Camiel niet van de ene op de andere dag thuiswerken promoten.
pi_73022826
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:27 schreef qonmann het volgende:

[..]

wat een onzin, de bewoners denken daar anders over..
maar het komt jou wel goed uit
Welke bewoners denken waar anders over? De omwonenden van de Gaasperdammerweg? Die willen liever dat al die auto's voor hun deur staan te stinken dan dat ze fatsoenlijk door kunnen rijden? Kan ik me niet voorstellen.

En daarbij, ze zijn zelf vlak bij de autosnelweg gaan wonen, dan moet je niet klagen als die iets breder en drukker wordt. Dat is iets heel anders dan een geheel nieuwe autosnelweg dwars door een prachtig gebied waar nu nog volstrekte rust heerst.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 22:40:12 ]
pi_73022885
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Welke bewoners denken waar anders over? De omwonenden van de Gaasperdammerweg? Die willen liever dat al die auto's voor hun deur staan te stinken dan dat ze fatsoenlijk door kunnen rijden? Kan ik me niet voorstellen.

En daarbij, ze zijn zelf vlak bij de autosnelweg gaan wonen, dan moet je niet klagen als die iets breder en drukker wordt. Dat is iets heel anders dan een geheel nieuwe autosnelweg dwars door een prachtig gebied waar nu nog volstrekte rust heerst.
Je hebt de hele discussie nooit gevolgd dus
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73022977
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Je hebt de hele discussie nooit gevolgd dus
Ga je me nog vertellen waar je het over hebt? Welke bewoners? Waar denken die anders over? Welke discussie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 22:42:38 ]
pi_73023922
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:33 schreef Igen het volgende:
Prachtig, de laatste overgebleven stukjes mooi landschap, de laatste stukjes rust rond Amsterdam verpesten met asfalt. Chapeau.
Volgens mij komen de meeste Amsterdammers nooit buiten de stad. Desalniettemin in het gebied rondom Blaricum, het Naardermeer en de Vecht prachtig. Ik fiets er graag en de natuurwaarde spring er vanaf. Veel meer bijvoorbeeld dan bij de HSL-Tunnel (á 7 miljard) door het Groene Hart of het gebied rondom de eventueel doorgetrokken A4. Bij het gebied rondom het Amsterdam Rijnkanaal is het al wat minder trouwens, gewoon recht toe recht aan weiland is er zat in Nederland.
pi_73023938
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je nu precies de reden waarom deze o zo logische routes nooit zijn aangelegd: ze gaan (bijna) allemaal door beschermde natuurgebieden en landschappen. Zoals de Veluwe, het Waterland, het Groene Hart en de Naardermeer.
Die A30 gaat niet door de Veluwe hoor Die begint nl iets noordelijker pas. Groene hart begint ten zuiden van A'dam en er worden al plannen gemaakt voor een 2e verbinding tussen A'dam en Almere (via het Markermeer). Iig heb ik daar eea van meegekregen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:07:12 #137
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73024071
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je nu precies de reden waarom deze o zo logische routes nooit zijn aangelegd: ze gaan (bijna) allemaal door beschermde natuurgebieden en landschappen. Zoals de Veluwe, het Waterland, het Groene Hart en de Naardermeer.

Nu ben ik heus niet zo iemand die iedere grasspriet tot beschermd natuurgebied wil verklaren hoor. Wat mij betreft mogen ze gerust de Gaasperdammerweg verbreden, het Diemerbos volbouwen of nog 10 nieuwbouwwijken rond Ouderkerk bouwen.

Maar zoiets als het Gein tussen Abcoude en Driemond is gewoon prachtig, net als de Naardermeer. Het zou eeuwig zonde zijn om dit te verpesten met een autosnelweg die niet echt nodig is.

Ik vermoed dat voor het Waterland net zoiets geldt, maar daar ben ik zelf nooit geweest dus ik durf dat niet met zekerheid te stellen.
Waterland is idd ook een prachtig en kwetsbaar gebied, dus een verbinding dwars daar door heen zal er ook nooit komen.
Aan de andere kant een weg hoeft nou ook niet direct te betekenen dat het hele gebied is verpest.
Let the beat control your body!
pi_73024187
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:03 schreef justanick het volgende:
Groene hart begint ten zuiden van A'dam en er worden al plannen gemaakt voor een 2e verbinding tussen A'dam en Almere (via het Markermeer).
Dat lijkt mij helemaal niks. Gaat pakken met geld kosten, beter is het om de A1 en A10 te verbreden of naar een mogelijk ander alternatief te kijken (ik ken de verkeerssituatie rondom Amsterdam niet echt). Ook ben ik fel tegen een brug in het Markermeer omdat het zeer beperkend is voor de waterrecreatie, meestal zijn maar een paar doorgangen geschikt gemaakt voor doorgang tot een meter of 12 zodat een deel van het Markermeer onbruikbaar wordt als terrein voor zeilers.
pi_73024313
Het Markermeer zal de komende decennia toch wel een compleet andere functie en daarmee inrichting krijgen. Het is nu een vrij nutteloze bak water. Dat zal voor een aantal onderdelen beperkingen opleveren maar ook kansen bieden. Dan valt een brug prima in te passen. En een goede dubbele ontsluiting van Almere kan zeker geen kwaad als die stad zich blijft ontwikkelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73024345
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:13 schreef du_ke het volgende:
Het is nu een vrij nutteloze bak water.
U is zeker geen zeiler? Daarnaast kent het Markermeer ook een hydrologische functie.
pi_73024536
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

U is zeker geen zeiler? Daarnaast kent het Markermeer ook een hydrologische functie.
Ik ben inderdaad geen zeiler . Maar die hydrologische functie stelt niet zoveel voor. Zeker omdat de waterkwaliteit erg matig is en het water dus niet goed gebruikt kan worden als inlaatwater voor andere gebieden.
Als de Markermeerpolder aangelegd was had het water echt een functie gehad nu valt dat zwaar tegen en zijn de functies die er wel zijn meer bijkomende voordelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73024731
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:20 schreef du_ke het volgende:
Zeker omdat de waterkwaliteit erg matig is en het water dus niet goed gebruikt kan worden als inlaatwater voor andere gebieden.
Nee, dat bedoel ik niet. De opbouw van de bodem onder Noord-Holland is van dien aan aard dat zonder het Markermeer er massale verdroging tot ver in Noord-Holland op kan treden omdat de grondwaterstand sterk kan dalen. Dit omdat grondwater in Noord-Holland en Flevoland zonder belemmering naar de dan gevormde Markerwaard toe kan stromen. Natuurlijk zijn hier technische oplossingen voor, maar die vormden destijds een zeer forse hap uit de begroting voor de aanleg van de Markerwaard. Toen ik nog civiele techniek studeerde werd dit een keer uitgebreid behandeld tijdens een college, zodoende deze kennis.
pi_73024833
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. De opbouw van de bodem onder Noord-Holland is van dien aan aard dat zonder het Markermeer er massale verdroging in Noord-Holland op kan treden omdat de grondwaterstand sterk kan dalen. Dit omdat grondwater in Noord-Holland en Flevoland zonder belemmering naar de dan gevormd Markermeerpolder. Toen ik nog Civiele Techniek studeerde werd dit een keer uitgebreid behandeld tijdens een college, zodoende deze kennis.
Oh op die manier. Maar daar hoeft een andere indeling (en zelfs een gedeeltelijke inpoldering van de Markermeer) niet veel aan af te doen. Er zal altijd een vorm van randmeer langs de voormalige Zuiderzeekust moeten blijven.
Moet zeggen dat mijn hydrologie ook wat roestig is .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73024877
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij komen de meeste Amsterdammers nooit buiten de stad. Desalniettemin in het gebied rondom Blaricum, het Naardermeer en de Vecht prachtig. Ik fiets er graag en de natuurwaarde spring er vanaf. Veel meer bijvoorbeeld dan bij de HSL-Tunnel (á 7 miljard) door het Groene Hart of het gebied rondom de eventueel doorgetrokken A4. Bij het gebied rondom het Amsterdam Rijnkanaal is het al wat minder trouwens, gewoon recht toe recht aan weiland is er zat in Nederland.
Ik weet niet hoe veel procent van de Amsterdammers wel eens buiten de stad komt, maar het moeten er behoorlijk veel zijn als je ziet hoe druk het op mooie dagen is langs het Gein, in Abcoude en op de fietspaden daar naartoe.

Het landschap daar bestaat misschien uit saaie weilanden, maar ik ken maar weinig plekken waar je zo'n prachtige overgang hebt tussen de stad en het platteland.



Deze foto is genomen vanuit een rijtjeshuis (niet mijn huis) in Amsterdam-Zuidoost. Deze mensen wandelen vanuit hun tuin zo het Groene Hart in, met een ongerept Hollands landschap zo ver het oog reikt.

Volgens mij vind je dat nergens anders in Amsterdam, en met een A6/A9 direct achter het rijtje bomen zou ook hier het hele effect in één klap weg zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 23:29:50 ]
pi_73025016
Juist in een dichtbevolkt land als Nederland bevallen mij dergelijke harde overgangen mij wel
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73030113
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat lijkt mij helemaal niks. Gaat pakken met geld kosten, beter is het om de A1 en A10 te verbreden of naar een mogelijk ander alternatief te kijken (ik ken de verkeerssituatie rondom Amsterdam niet echt). Ook ben ik fel tegen een brug in het Markermeer omdat het zeer beperkend is voor de waterrecreatie, meestal zijn maar een paar doorgangen geschikt gemaakt voor doorgang tot een meter of 12 zodat een deel van het Markermeer onbruikbaar wordt als terrein voor zeilers.
De verkeerssituatie rondom Amsterdam is een drama, vanuit alle richtingen. En de A10 uitbreiden is moeilijk tot onmogelijk. Vooral in Zuid (de A10 zuid is een flink deel vd dag 1 grote file) is de A10 zwaar overbelast. Dat kun je RWS echter niet direct verwijten, aangezien die weg ook eigenlijk niet kan worden uitgebreid (geen ruimte voor extra rijstroken, alleen de A10 Noord heeft die mogelijkheid wellicht). Overigens is het OV in zuid ook ontoereikend. De gemeente Amsterdam geeft inmiddels toe dat er een serieus probleem is dat ze niet op kunnen lossen, want het OV heeft hetzelfde probleem als het asfalt.

Het uitbreiden van de A1 is overigens al jaren hard nodig. En dan heb ik het niet over een lullig spitsstrookje, maar 1 tot 2 rijstroken per richting van Amsterdam tot knp Azelo. En niet alleen de A1 is het slachtoffer van het wanbeleid van de vorige kabinetten (structureel te weinig infra aanleggen).

Maar een 2e verbinding tussen Almere en A'dam heeft twee grote voordelen (afgezien van de capaciteit). Ten eerste spreid je het verkeer beter ('A30 Markermeer' aan laten sluiten op de A10 Noord; spoorlijn ook); ten tweede is het ongevoeliger voor calamiteiten. Als er nu wat gebeurt op de A6 veroorzaakt dat onmiddelijk een verkeersinfract van heb ik jou daar. Alles moet dan immers omrijden (A1 --> A27), wegen die nu al op of ver boven hun max zitten.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:59:33 #147
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73030642
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat lijkt mij helemaal niks. Gaat pakken met geld kosten, beter is het om de A1 en A10 te verbreden of naar een mogelijk ander alternatief te kijken (ik ken de verkeerssituatie rondom Amsterdam niet echt). Ook ben ik fel tegen een brug in het Markermeer omdat het zeer beperkend is voor de waterrecreatie, meestal zijn maar een paar doorgangen geschikt gemaakt voor doorgang tot een meter of 12 zodat een deel van het Markermeer onbruikbaar wordt als terrein voor zeilers.
je kan natuurlijk ook een tunnel aanleggen.
Let the beat control your body!
pi_73032449
Laat die mensen die willen rijden zelf kiezen. Waarom is er altijd een milieu organisatie die moet bepalen wat mensen wel en niet kunnen doen? Er is nu meer natuur in Nederland dan 100 jaar geleden en de lucht is veel schoner. Leve de auto! Zonder zou ik niet kunnen leven, letterlijk. Nog een ander ding... Hoe denk jij dat je de welvaart hebt om op je computer iets te typen? JUIST mobiliteit. Als je tegen transport bent dan moet je ook die dingen opgeven en gaan leven zoals 500 jaar geleden. Dan sterf je als je 40 bent en dan stoot je dus ook minder CO2 uit!
pi_73039272
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:59 schreef Joppy het volgende:
je kan natuurlijk ook een tunnel aanleggen.
Dat gaat nog veel meer pakken met geld kosten.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:00:35 #150
36461 Joppy
geen colaboy
pi_73040586
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat gaat nog veel meer pakken met geld kosten.
Een tunnel onder het markermeer door heeft natuurlijk niet geboord te worden. De aloude methode van afzinkbare tunneldelen werkt daar ook prima. Desnoods een half tunnel, half brug oplossing (zoals daar ergens in Denemarken)
Let the beat control your body!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')