abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72527583
Ik ga over een paar dagen voor 4 dagen naar Italie. Vlucht+hotel alles ineen geboekt bij een reisbureau.
Ik neem niet veel kostbare spullen mee: mn cameraatje en mn telefoon (en mn pasjes, paspoort,tickets natuurlijk).
Nu kom ik er net achter dat ik helemaal geen reisverzekering heb afgesloten. Nou weet ik dat een kortlopende reisverzekering niet duurder hoeft te zijn dan een paar euro per dag, maar ik sta momenteel erg rood en kan elk dubbeltje gebruiken zeg maar. Ik sluit liever niets af wat niet strikt noodzakelijk is en waar ik echt waar voor mn geld krijg.

Dus:
-wat dekt een reisverzekering allemaal? Volgens mij alleen bagage bij diefstal of dekt het ook nog hulp/vergoeding enzo als je verdwaald raakt, je paspoort verliest, naar het politiebureau moet etc?
-dekt de vliegmaatschappij het als je je bagage verliest tijdens de vlucht -door hun schuld, dus niet als het van de band afgejat wordt- of doet een reisverzekering dat?
-Als je bagage van de band (van het vliegveld) afgejat wordt, dekt een reisverzekering dat?
-medische kosten, worden die gedekt door een reisverzekering of zit dat er ook al meestal wel in bij je ziektekostenverzekering?
-Hulp en vergoeding bij het verlies van paspoort of pasjes, doet een reisverzekering dat of moet je daarvoor bij je bank/ creditcardmaatschappij etc zijn?

Als een reisverzekering alleen maar bagagediefstal vergoedt denk ik dat ik het maar laat.....je zal ws toch aankoopbonnetjes enz moeten overleggen en die heb ik toch allang niet meer.

Of hebben jullie nog ervaringen waarbij het toch wel errug prettig was dat je een reisverzekering had afgesloten?
pi_72527768
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_72527875
Altijd doen.

OP niet gelezen trouwens.
  maandag 7 september 2009 @ 19:28:45 #4
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_72527955
Jezus, dat zal een leuke reis worden als je al op die paar euro's moet letten. Kun je niet beter in Nederland blijven en wat werken ofzo. Dit is wel erg pauperig.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_72527969
Voor korte reizen binnen de EU neem ik nooit een reisverzekering.
Daarbuiten en langere periodes wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 7 september 2009 @ 19:31:14 #6
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72528051
al 4 jaar lang heb ik het niet gedaan.
maargoed, was dan ook binnen EU. griekenland/can eilanden.

en nog nooit ziek geweest ook
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_72528083
Heb zelf een doorlopende reisverzekering met werelddekking. Hoef ik nergens aan te denken, ben ik overal gedekt (ook op tripjes in NL). En het kost me nog geen 4 tientjes, te weinig om het niet te doen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_72528146
Ik heb nooit een reisverzekering gehad en zou het voor 4 dagen in normaal bewoond gebied ook zeker niet doen. Ik reis best veel, en de ene keer dat ik misschien wel aanspraak gemaakt zou kunnen hebben op een reisverzekering als ik die had, woog de schade niet op tegen de premies van tig jaar reisverzekering betalen.
Ik had namelijk spullen met wel ¤90 nieuwwaarde kunnen claimen. Met wat mazzel krijg je de helft daarvan terug en heb je geen eigen risico. Zou me dan dus ¤45 hebben opgeleverd. Daarvoor kan ik me nog niet eens 2 jaar verzekeren.

Voor volgend jaar ga ik wel een reisverzekering afsluiten. Dan ga ik naar meer afgelegen gebieden, en dan zijn de kosten voor repatriëring als er iets gebeurt me iets te hoog om voor eigen rekening te nemen.
pi_72528258
Je hebt geen geld voor een reisverzekering maar wel voor een vlucht en een hotel?
pi_72528361
Beter had je inderdaad bespaard op de hele "vakantie", wat wil je gaan doen daar? 4 dagen aan het strand liggen en water uit de kraan drinken?
pi_72528964
Doen, ongeluk zit in een klein hoekje en als het mis gaat sta je voorlopig permanent rood.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 7 september 2009 @ 20:02:18 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_72529208
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:54 schreef trovey het volgende:
Doen, ongeluk zit in een klein hoekje en als het mis gaat sta je voorlopig permanent rood.
Juist. Het is niet alsof je ziekte kosten verzekeringen in het buitenland ook enig nut hebben
pi_72529497
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:02 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Juist. Het is niet alsof je ziekte kosten verzekeringen in het buitenland ook enig nut hebben
Sommige dekken wel in het buitenland.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_72529881
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:10 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Sommige dekken wel in het buitenland.
Sommige? De verplichte basisverzekering betaald verplicht uit in het buitenland. Zolang de kosten maar niet veel hoger liggen dan voor de zelfde behandeling in NL. Maximaal 120% van de kosten voor dezelfde behandeling in NL staat me bij, maar het zou ook maximaal 100% kunnen zijn. In elk geval hoef je je wat medische kosten betreft niet zo veel zorgen te maken, aangezien Nederland best een duur land is.
Wel ff zo'n eurpees verzekerings pasje aanvragen bij je verzekeringsmaatschappij. Anders moet je eerst alles voorschieten en daarna zelf claimen bij je verzekering, en dat lijkt me niet de beste oplossing als je al rood staat.

Je moet alleen niet van een berg af glijden en op een onbereikbare plek terecht komen ofzo, want dan zijn de reddingskosten (helicoptertje, team bergbeklimmers...) wel voor je eigen rekening.
  maandag 7 september 2009 @ 22:06:03 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_72534513
Zonder ook maar een woord gelezen te hebben:

DOEN!
pi_72537038
Onverwachte zaken als zoekakties, overlijdens ed die je niet hoopt mee te maken, kun je zelf betalen zonder reisverzekering.
pi_72537242
Afgelopen jaar 11 uur vertraging gehad, en via mijn reisverzekering toch bijna 200 euro teruggekregen. Overigens heb ik gewoon een doorlopende. Kost geen ruk en dekt zodra ik ergens overnacht.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_72537542
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:59 schreef Cheiron het volgende:
Afgelopen jaar 11 uur vertraging gehad, en via mijn reisverzekering toch bijna 200 euro teruggekregen. Overigens heb ik gewoon een doorlopende. Kost geen ruk en dekt zodra ik ergens overnacht.
Hmm, maar stel dat mn vliegtuig 11 uur vertraging zou hebben. Vergoedt de vliegtuigmaatschappij of tourist operator dinges dit dan of moet ik daarvoor dan een reisverzekering hebben?
pi_72537706
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:05 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Hmm, maar stel dat mn vliegtuig 11 uur vertraging zou hebben. Vergoedt de vliegtuigmaatschappij of tourist operator dinges dit dan of moet ik daarvoor dan een reisverzekering hebben?
De operator zal het altijd afdoen als overmacht, enin de voorwaarden staat meestal dat je een broodje krijgt, en bij X uur een overnachting. Meer niet. Daarnaast, dit komt er bij, niet in plaats van
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_72539363
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:32 schreef Karstman het volgende:
Heb zelf een doorlopende reisverzekering met werelddekking. Hoef ik nergens aan te denken, ben ik overal gedekt (ook op tripjes in NL). En het kost me nog geen 4 tientjes, te weinig om het niet te doen.
Eensch, same here
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 7 september 2009 @ 23:51:08 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72539423
Ik zou het als ik jou was wel doen.

Niet zo zeer om vertragingen oid. Maar meer omdat er altijd iets kan gebeuren. ongeluk oid.
Mijn ouders hebben jaren reisverzekering gehad zonder er gebruik van te hoeven maken.. Echter toen mijn moeder een acute hernia kreeg op de canarische eilanden en daar geopereerd moest worden waren ze maar wat blij dat ze jarenlang (zo relatief weinig) betaald hadden.

Als je kijkt wat er aan kosten bij komen.
Ziekenhuis, operatie, terug moeten met ambulance vliegtuig en weer ambulance vanaf vliegveld naar huis.
(hoewel de ambulance vanaf schiphol naar Groningen ook bij de NL verzekering vergoed zou worden)

Maar we hebben de kosten op papier gezien wat er zelf betaald had moeten worden als de reisverzekering er niet was geweest.....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72557544
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor korte reizen binnen de EU neem ik nooit een reisverzekering.
Daarbuiten en langere periodes wel.
Dat dus.

Medische kosten worden gewoon gedekt door je basispakket en voor de baggage lont het de moeite niet; ook al wordt er wat gestolen, dan krijg je vaak nog geen bal terug. Of je moet een dure camera hebben of zoiets.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:46:20 #23
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_72557585
(Bijna) Rood staan en naar Italie gaan.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_72558204
Als je niet van plan bent met opzet iets te gaan verliezen kan je je beter niet verzekeren.
De verzekeringsmaatschappij en de belasting moeten er nl. ook van betaald worden.
Verder zijn er mensen die wel van te voren al weten dat ze iets gaan verliezen. Door / voor hen betaal jij ook een hogere premie.

I.h.a. geldt: als je het risico zelf kunt dragen moet je dat niet verzekeren.
Goud kan je niet bijdrukken
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:15:45 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72558542
Altijd doen, ik in ieder geval wel. Verder zou ik drie keer nadenken als je al rood staat en dan over dit soort dingen moet gaan nadenken. Het zal een lekkere vakantie worden als je op elke euro moet letten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')