Mwoah, ik heb alleen 'n havo diploma (en inmiddels een aardig rijtje ICT-specifieke certificaten) en ik ben heel aardig terecht gekomen (maar goed, ik heb in het begin van m'n carriere, zo rond 1995, 'n aantal mazzeltjes gehad die me aardig op weg hebben geholpen).quote:Op maandag 7 september 2009 16:40 schreef P8 het volgende:
nee, aan je havo alleen heb je helemaal niks op de arbeidsmarkt.
Succes met vakkenvullen!
Wat over een paar jaar veel gevraagd wordt? Ga je op basis daarvan een studie zoeken. Iemand die al niet weet wat hij/zij wil en daardoor niet veel motivatie heeft...ga maar een studie doen waar over een paar jaar veel vraag naar is. Ben blij dat ik dat advies nooit heb gekregen.quote:Op maandag 7 september 2009 23:44 schreef geevee het volgende:
Ik denk dat je het beste door kunt gaan met studeren,laat je goed adviseren wat over een paar jaar veelgevraagd is en probeer dat te gaan studeren
Hallo TS,quote:Op maandag 7 september 2009 18:23 schreef exode het volgende:
Overigens ben ik vanaf 1998 fulltime gaan werken zonder HBO diploma, toen was de economie toch wel wat beter dan nu. Dus geen idee of mijn ervaring je helpt
uit eigen ervaring kan ik melden dat je in het volwassenonderwijs VWO in 1 jaar kan doen. (al moet ik echt eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet zeker weet of dat nog steeds zo is)quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:04 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Oh en tevens, wat men hierboven zegt: Ik zou geen VWO doen hierna, dan ben je twee jaar verder. Als je hierna HBO doet, kun je daarna (MITS JE JE PROPEDEUSE haalt, dat betekend dat je álle vakken voldoende afsluit, wat best te doen is) naar de universiteit als je dat zou willen.
Mwoah, ik heb ook alleen Havo en ben gaan werken daarna. Inmiddels heb ik een vrij goede functie, dus het zegt niets.quote:Op maandag 7 september 2009 16:40 schreef P8 het volgende:
nee, aan je havo alleen heb je helemaal niks op de arbeidsmarkt.
Succes met vakkenvullen!
Voor mij geldt hetzelfdequote:Op woensdag 9 september 2009 11:29 schreef Spetterpoepert het volgende:
Ik heb na mijn Havo mijn HBO niet afgemaakt. Wel propadeuse en nu in deeltijd (noodzakelijkerwijs) naast mijn voltijdsbaan alsnog bezig mijn HBO te halen
i.aw. Als ik jou was zou ik doorgaan met studeren.
Echter, als je (Net als ik) totaal geen idee hebt wat te gaan doen kán het geen kwaad om je een jaar te beramen op een mogelijke vervolgstudie. Dan moet je wél sterk in je schoenen staan om dat daarna ook wel te doen!
Zelf heb ik geprobeerd mijn studie in de eerste plaats af te maken terwijl ik na 1 jaar wist dat het het niet zou worden. Tevergeefs, wel met studieschuld.
Wilde indertijd een jaar tussendoor werken om een gedegen keuze te maken. Achteraf gezien: had ik dat maar gedaan.
Kortom: Als je het écht nog niet weet kán het een optie zijn. Sta wel verschikkelijk sterk in je schoenen om écht te gaan studeren.
Anders ga je het in de toekomst, net als ik, naast een voltijdbaan moeten doen.
En da's best pittig.
Maar wat Rickokun ook zegt, de arbeidsmarkt verandert hard. 10 jaar geleden was het behoorlijk anders dan nu. Je kansen met een havodiploma zijn gewoon klein.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb ook alleen Havo en ben gaan werken daarna. Inmiddels heb ik een vrij goede functie, dus het zegt niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |