Actionscript en een beetje C++, overigens kan ik ook 3D modellen maken (en nog nooit geprobeerd maar vast ook wel animeren) met 3DSMAX.quote:Op maandag 7 september 2009 16:00 schreef Iblis het volgende:
Kun je programmeren en zo ja, in welke talen?
Dat is niet echt boeiend hè... zoiets zou je nog binnen een dag kunnen oplossen als je een aantal cijfertjes hebt.quote:Op maandag 7 september 2009 16:01 schreef Meddo het volgende:
Berken de kans op het winnen van de staatsloterij, met 1/5 loten e.d.
Ik denk niet dat dat wiskundig genoeg is, overigens is het de bedoeling dat ik zelf onderzoek doe, wat hierbij een beetje ontbreekt denk ik.quote:Op maandag 7 september 2009 16:02 schreef o.us het volgende:
Leg uit hoe een simulatiespel in elkaar zit net zoals SimCity fzo.
In principe wel zou ik zeggen, lees b.v. verder op wikipedia.quote:Op maandag 7 september 2009 17:59 schreef Rem-koe het volgende:
Cryptologie lijkt me geen leuk onderwerp, ik zou niet weten wat ik daarmee zou moeten doen. Ja, een programma maken dat kan encrypten en decrypten, maar dat vind ik zo oninteressant eerlijk gezegd;
Routeplanning vond ik wel een leuk idee! En compressie vind ik ook zeker interessant! Vraag me alleen wel af of een routeplanner wel 'wiskundig' genoeg is.
Wiskunde,,,,, buigpunten berekenen nuquote:Op maandag 7 september 2009 15:54 schreef Rem-koe het volgende:
Ondertussen zit ik alweer in 6VWOen is het tijd om te beginnen aan mijn profielwerkstuk. Alleen heb ik echt geen idee waar ik het over moet doen! Er zijn wel onderwerpen die me interessant lijken, maar dan is het zo moeilijk om daar een onderzoek bij te bedenken! De vakken waar ik voor gekozen heb zijn wiskunde en informatica. Ik zat te denken in een richting waarbij ik iets programmeer of simuleer op de computer, maar verder dan dat ben ik eigenlijk nog niet gekomen
.
Ik kan trouwens ook natuurkunde en informatica als vakken nemen, alleen ben ik van nature veel meer geïnteresseerd in wiskundeen er ook veel beter in.
Heeft iemand misschien een leuk en interessant onderwerp voor mij en een onderzoek wat daarbij past?
Afgeleide berekenenquote:Op maandag 7 september 2009 18:12 schreef ploppperrrr het volgende:
[..]
Wiskunde,,,,, buigpunten berekenen nu
Wel hier posten hèquote:Op maandag 7 september 2009 18:17 schreef Rem-koe het volgende:
Een programma maken die algebraïsch een afgeleide berekent inclusief uitwerking lijkt me eigenlijk ook wel interessant
Haha, dat zal nog wel even duren. Ik moet 80 uren vullen met mijn profielwerkstukquote:
Maar je bent er nu al weer 2,5 uur mee bezig. Zo kom je er echt welquote:Op maandag 7 september 2009 18:20 schreef Rem-koe het volgende:
[..]
Haha, dat zal nog wel even duren. Ik moet 80 uren vullen met mijn profielwerkstukDenk alleen niet dat dat lukt met een programma die afgeleiden berekent
, stiekem denk ik dat ik daar eerder mee klaar ben.
Dat is vooral een kwestie van informatie denk ik. Parsertechnieken komen daar als eerste aan bod. Dat is veel doodsaai werk. Je moet zorgen dat de computer b.v. herkent dat in ax3 + 3x + 6 die x de variabele is, daarvoor schrijf je meestal een zogenaamde ‘grammatica’. Maar als je eenmaal zo ver bent dat de computer doorheeft wat alles precies voorstelt, dan is je programma verder heel flauw, iets als:quote:Op maandag 7 september 2009 18:17 schreef Rem-koe het volgende:
Een programma maken die algebraïsch een afgeleide berekent inclusief uitwerking lijkt me eigenlijk ook wel interessant
1 2 3 4 5 6 7 | doeQuotientregel(f) else if (f.type == constante) return 0 else if (f.type == cosinus) return -sinus ... |
Hier heb je een linkje: wolfram-alpha.quote:
Vond het programmeer gedeelte ook interessanter dan het wiskundige gedeeltequote:Op maandag 7 september 2009 18:25 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is vooral een kwestie van informatie denk ik. Parsertechnieken komen daar als eerste aan bod. Dat is veel doodsaai werk. Je moet zorgen dat de computer b.v. herkent dat in ax3 + 3x + 6 die x de variabele is, daarvoor schrijf je meestal een zogenaamde ‘grammatica’. Maar als je eenmaal zo ver bent dat de computer doorheeft wat alles precies voorstelt, dan is je programma verder heel flauw, iets als:
[ code verwijderd ]
Nu, dit is iets te simplistisch, maar er komt niet héél veel slim werk bij kijken wiskundig gezien. Als inleiding op het leren parsen van lappen tekst door computers is het best leuk. En er komen nog wel wat informaticaconcepten bij om de hoek kijken, maar zeer wiskundig wordt dit niet.
Whatthefuckquote:Op maandag 7 september 2009 18:36 schreef pfaf het volgende:
Oplossen van de 2d-Euler vergelijkingen op een vierkant domein ofzo.
Uitdaging!quote:
Qua wiskundig inzicht ben ik best goed (alzegikhetzelfquote:Op maandag 7 september 2009 18:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Uitdaging!
De Euler vergelijkingen beschrijven een versimpelde stroming van een vloeistof of gas. Als je een vierkant in kleine vierkantjes verdeelt en die vergelijkingen dan oplost, reken je de snelheden en drukken van het gas uit. Precies wat het KNMI doet bij het weer voorspellen!
Bij nader inzien zijn de Euler vergelijkingen wellicht wel wat moeilijk voor een VWO6-leerling en zijn de Poisson en Laplace vergelijking beter te doen.
Wat ik er eigenlijk wel heel leuk aan vond, ik denk dat ik hier ook maar even naar kijk en inschat hoeveel tijd ik ervoor nodig heb en hoe moeilijk dat dan wordt.quote:Op maandag 7 september 2009 18:59 schreef pfaf het volgende:
Wel een leuke mix van wiskunde, informatica en zelfs natuurkunde, al zeg ik het zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |