abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2009 @ 15:32:24 #1
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_72487585
WTF is dit voor onzin?

Ik kom terug van vakantie en het EERSTE billboard wat ik in Nederland zie is een cartoon/plaatje van een volgepakte auto met een depressief / gefrustreerd kijkend gezin met erboven de tekst: "Dit was echt de LAATSTE keer" en eronder de tekst:

www.scheidingsplanner.nl

_____

What the fuck? Aan de ene kant (moet ik toegeven) wel brilliant om dat tegen het eind van de vakanties langs de snelwegen op te hangen. Als het niet goed gaat tussen twee mensen kan een kutvakantie de druppel zijn. Aan de andere kant is dit wel weer een typisch voorbeeld van hoe de commercie zich inmengt met dit soort persoonlijke zaken. Oke, het ligt dan misschien niet op het niveau van Second Love, dé website voor mensen die een keertje vreemd willen gaan ( ), maar een overeenkomst is wel dat de 'makkelijke' optie (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat scheiding makkelijk is, verre van) vanuit commercieel oogpunt wordt vooruitgeschoven, terwijl het persoonlijk leed wat in 9 van de 10 gevallen volgt volkomen wordt gebagatelliseerd.

Divorce should not be taken lightly.
__

Ik kon het bordje NEDERLAND bij de grens nét niet filmen omdat er toen een Duitse vrachtwagen voor ging rijden, maar als ik het billboard had gefilmd dan had dat niet eens gehoeven; éen blik daarop en je weet meteen weer in wat voor je land je bent.
  zondag 6 september 2009 @ 15:32:54 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_72487600
Slimme reclame
Na de vakantie scheiden er veel mensen
pi_72487623
Sowieso mensen die trouwen
pi_72487631
Dat heet reclame maken en blijkbaar is het goed gelukt als je er een topic over maakt
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72487633
Lekker aan laten tobben zonder hulp te bieden. Gezinsdrama gegarandeerd, leuk voor SBS6.
pi_72487641
-edit-

Opbokken met je cliché one-liners.

[ Bericht 48% gewijzigd door Biogarde op 06-09-2009 15:39:51 ]
pi_72487644
Je wilde toch niet gaan filmen tijdens het besturen van een auto?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 6 september 2009 @ 15:34:57 #8
256363 ZoKanIkHetOok
pi_72487650
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:34 schreef teknomist het volgende:
Je wilde toch niet gaan filmen tijdens het besturen van een auto?
Nee ik zat niet achter het stuur.
pi_72487655
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:33 schreef Rasher het volgende:
Bronstijd hippie crap
  zondag 6 september 2009 @ 15:46:51 #10
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_72487975
Mensen die gaan scheiden naar aanleiding van zo´n advertentie zaten toch al op het randje. Die hadden anders wel een andere aanleiding gevonden. En als je dan toch gaat scheiden, dan kan je maar beter weten waar je mee bezig bent
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_72488002
NIet of dat typisch nederlands zou zijn..
pi_72488072
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:35 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Bronstijd hippie crap
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_72488112
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:34 schreef zovty het volgende:
Lekker aan laten tobben zonder hulp te bieden. Gezinsdrama gegarandeerd, leuk voor SBS6.
quote:
FAMILIEDRAMA SCHOKT DE KONINGIN
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  zondag 6 september 2009 @ 16:00:26 #14
256363 ZoKanIkHetOok
pi_72488345
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die gaan scheiden naar aanleiding van zo´n advertentie zaten toch al op het randje. Die hadden anders wel een andere aanleiding gevonden. En als je dan toch gaat scheiden, dan kan je maar beter weten waar je mee bezig bent
Dat ze anders een andere aanleiding hadden gevonden geloof ik ook wel, maar ik ben niet van de overtuiging dat mensen op het randje ook een duwtje nodig hebben.

Mijn ouders hebben ook een tijdlang op het puntje gestaan maar zijn er toch samen doorheen gekomen. En ja, ik weet ook wel dat dat lang niet bij iedereen werkt (sommige mensen hadden écht niet moeten trouwen ) , maar als er bijvoorbeeld kinderen in het spel zijn dan is "[de vakantie was kut en] DIT WAS ECHT DE LAATSTE KEER" toch wel wat kort door de bocht.

Laat die mensen gewoon zelf hun problemen uitzoeken / in hun eigen tijd informatie over scheiding opzoeken, en als ze dan beslissen tot een scheiding over te gaan, kunnen ze alsnog naar die website.

Op zich vind ik een scheidingsbeurs zoals die vorig jaar in het nieuws was geen probleem, maar een billboard dat inspeelt op een zwak moment als het eind van een lange terugreis met irritante kinderen op de achterbank en doodmoeë echtgenoot naast je, laat bij mij toch een beetje een nare smaak achter.
  zondag 6 september 2009 @ 16:13:16 #15
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_72488646
quote:
Inderdaad, middeleeuwse christelijke onzin
pi_72488812
Je moet eerst de waarde kennen van trouwen wil je de waarde van scheiden beschrijven. Trouwen had alleen waarden toen mensen dachten een belofte te doen aan God. Grootste deel v.d. getrouwde stellen gelovigen tegenwoordig niet in God, ergo; trouwen in een show, scheiding enkel een financieel drama.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2009 16:33:57 ]
  zondag 6 september 2009 @ 16:22:51 #17
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_72488845
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Dat ze anders een andere aanleiding hadden gevonden geloof ik ook wel, maar ik ben niet van de overtuiging dat mensen op het randje ook een duwtje nodig hebben.

Mijn ouders hebben ook een tijdlang op het puntje gestaan maar zijn er toch samen doorheen gekomen. En ja, ik weet ook wel dat dat lang niet bij iedereen werkt (sommige mensen hadden écht niet moeten trouwen ) , maar als er bijvoorbeeld kinderen in het spel zijn dan is "[de vakantie was kut en] DIT WAS ECHT DE LAATSTE KEER" toch wel wat kort door de bocht.

Laat die mensen gewoon zelf hun problemen uitzoeken / in hun eigen tijd informatie over scheiding opzoeken, en als ze dan beslissen tot een scheiding over te gaan, kunnen ze alsnog naar die website.

Op zich vind ik een scheidingsbeurs zoals die vorig jaar in het nieuws was geen probleem, maar een billboard dat inspeelt op een zwak moment als het eind van een lange terugreis met irritante kinderen op de achterbank en doodmoeë echtgenoot naast je, laat bij mij toch een beetje een nare smaak achter.
Goed, ik begrijp je punt

Maar het lijkt me toch wel dat je als getrouwde volwassenen je huwelijk niet hoort te beëindigen vanwege een reclame Ik vraag me af of mensen die dat als de laatste druppel beschouwen eigenlijk wel het doorzettingsvermogen en de emotionele stabiliteit bezitten die nodig zijn voor een huwelijk.
Hulde aan je ouders trouwens En begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat mensen horen te vechten voor hun huwelijk zolang er nog hoop is. Maar voor mensen die zich door een billboard laten overhalen tot een scheiding is er denk ik sowieso geen hoop meer

Maar ik ben met je eens dat het geen prettige reclame is. Het huidige economische systeem heeft zo zijn nadelen, het gebrek aan een moraal en geweten is daar een van.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 6 september 2009 @ 16:54:00 #18
256363 ZoKanIkHetOok
pi_72489664
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Goed, ik begrijp je punt

Maar het lijkt me toch wel dat je als getrouwde volwassenen je huwelijk niet hoort te beëindigen vanwege een reclame Ik vraag me af of mensen die dat als de laatste druppel beschouwen eigenlijk wel het doorzettingsvermogen en de emotionele stabiliteit bezitten die nodig zijn voor een huwelijk.
Hulde aan je ouders trouwens En begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat mensen horen te vechten voor hun huwelijk zolang er nog hoop is. Maar voor mensen die zich door een billboard laten overhalen tot een scheiding is er denk ik sowieso geen hoop meer
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Goed punt.
quote:
Maar ik ben met je eens dat het geen prettige reclame is. Het huidige economische systeem heeft zo zijn nadelen, het gebrek aan een moraal en geweten is daar een van.
Dat is dan ook wat me het meest dwars zit, denk ik. In dat opzicht is dit namelijk geen losstaand incident maar slechts een van duizenden 'incidenten' waarbij bedrijven zonder schaamte inspringen op wat vroeger persoonlijke problemen/zaken/aangelegenheden waren.

Ik heb in principe geen problemen met scheiding, maar als het op dit soort momenten wordt aangespoort door een commercieel bedrijf, vind ik het naar.
Ik heb geen problemen met kinderen die hun seksualtieit ontwikkelen maar 'stuur een stripact in en win concertkaartjes' , 'stuur lekkere fotos van jezelf in en win een vakantie' , 'geef aan waarom je haar verdient en win de hoer' op kinder/jongerenzender TMF vind ik naar.
Ik heb geen wel problemen met vreemdgaan, maar Second Love maakt iets wat naar is nog naarder.

Etcetera.
  zondag 6 september 2009 @ 17:25:29 #19
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72490690
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: