abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72485371
Hoi, ik zit al een tijdje met een simpele vraag over de OV-Chipkaart die niemand heeft kunnen beantwoorden tot nu. Misschien hier meer succes:

-Ik heb een OV-Chipkaart (nog niet de studentenchipkaart, die is onderweg)
-Ik heb een OV-Studentenkaart (weekkaart)
-Ik heb begrepen dat ik korting kan krijgen op mijn reiskosten in het weekend.
-Stel: Ik ga zo de deur uit en neem de tram naar de stad. Hoe claim ik mijn korting als ik een OV-Studentenkaart heb?
pi_72485474
Ik weet niet wat voor chipkaart je nu dan hebt, maar in principe is het zo die kaart dat zelf verrekent.
pi_72485532
Dat moet met de OV-studentenchipkaart.
So we just called him Fred too
  zondag 6 september 2009 @ 14:40:15 #4
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_72486224
Als de strippenkaart nog geldig is op de tram (verschilt per vervoerder/stad) kun je gewoon met een roze strippenkaart stempelen.

Anders moet je een tijdelijke kaart regelen -> http://www.studentenreisbewijs.nl/veelgestelde-vragen.aspx
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_72486414
Mijn vraag kan hier ook wel denk ik. Ik heb vorige week mijn OV ingeleverd (afgestudeerd) en de chipkaart heb ik nog. Wordt dat ding nu gedisabled ofzo? Of kan ik hiermee nog steeds reizen?
pi_72486674
Wat moet ik met de Studenten OV-chipkaart doen als ik mijn papieren OV-studentenkaart heb ingeleverd?
Je Studenten OV-chipkaart hoef je niet in te leveren. Deze kun je blijven gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart, uiteraard zónder het studentenreisrecht. Let op: je kunt je persoonlijke chipkaart pas gebruiken nadat je bij een verkoop- en informatiepunt je studentenreisrecht hebt laten verwijderen (zie www.ov-chipkaart.nl voor de locaties).

Bron: de veelgestelde vragen op www.studentenreisbewijs.nl.
pi_72510511
Met je huidige OV-chip kun je dus studenten recht halen bij een GVB balie. Bijvoorbeeld op Adam Centraal, als je de trappen af bent gegaan richting metro's. Zie je dat GVB hokje aan je linker hand.
:-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')