abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91401197
Misschien een beetje oud topic om omhoog te schoppen, maar als je met google zoekt is dit een van de eerste hits dus misschien interesant voor mensen die nog informatie zoeken.

Ik heb van de week de kamer helemaal verbouwd en de muren en het plafond moesten opnieuw in de latex, dit heb ik met de verfspuit gedaan en na enig oefenwerk ging dit heel goed.

Ik heb erg veel infomatie ingewonnen en ik heb nu voor mij de juiste werkwijze gevonden.

Gebruik geen goedkope bouwmarkt latex, deze is te dun en het stuift alle kanten op.

Ik heb zelf Flexa Powerdek gebruikt. Volgens de vertegenwoordiger van Wagner werken alle A merken prima behalve Histor, die is weer te dik.

Het verdunnen is het belangrijkste. Je verf moet goed dun zijn, 10% was absoluut te weinig voor mij, de spuit spuit dan te weinig verf en het lijkt wel alsof je spack aan het spuiten bent en dekken doet het dan ook niet.

De verf moet ongeveer zo dun zijn als een pak magere joghurt, dus lekker dun maar niet als water. Meng de verf met heet water en roer dit heel goed door elkaar, de latex wilde bij mij niet zo makkelijk mengen dus ben met roeren lang bezig geweest.

Als je verf eenmaal dun genoeg is kun je beginnen met spuiten. Spuit eerst op een stuk karton en zet niet de spuit op maximaal want dan spuit je veel te snel.

Ik heb wel alles afgeplakt maar dit was in principe niet echt nodig, het werkte ongeveer zoals je op de video ziet.

Het plafond was ik echt heel erg blij mee. Ik heb de spuit op maximaal gezet en met uitgestrekte arm van voor naar achter langs het plafond gelopen (doe een bril en een mondkapje op) ik was echt binnen de kortste keren klaar en het resultaat is prachtig, zonder strepen heel mooi wit.

Als je het plafond doet denk er dan aan dat er wel wat sproei naar beneden komt, is niet zo veel maar toch, dek je vloer af. Bij mij hoefde dat niet omdat ik op kaal beton stond.

Het resultaat is echt heel mooi geworden, vooral het plafond ben ik zo blij mee, ik ergerde me al jaren aan de strepen van de roller op mn plafond en daar zie je nu niets van.

Dus eerst even oefenen en dan is het echt een prachtaankoop.
pi_91401304
investeer in een

wat roeren betreft
pi_91401523
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:02 schreef zeeeend het volgende:
investeer in een

[ afbeelding ]

wat roeren betreft
Je hebt gelijk, dat had een stuk makkelijker geweest alleen ben ik mijn boormachine kwijt :) Waarschijnlijk uitgeleend en nooit meer terug gekregen en met mijn batterij boormachine gaat dat roeren niet...
pi_91401697
Ik heb hem ooien moet zeggen dat ik er uiterst tevreden over ben.
De wasmachine opstelplaats heb ik met goedkopere gamma verf gedaan en dat ging ook goed.
Het plafond van de badkamer heb ik gedaan met de verf van wallperfect zelf, deze is kant en klaar.

Ik heb hem aangeschaft omdat je hem gratis kreeg bij de aanschaf van twee emmers latex, en aangezien ik toch het plafond moet gaan witten was 1+1=2.
pi_91402544
Die wallperfect verf heb ik idd gezien maar vond het wel erg prijzig, geloog 59 euro voor 10 liter.
Is die verf ook zo dun als joghurt?
pi_91403000
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:11 schreef philos31 het volgende:
Die wallperfect verf heb ik idd gezien maar vond het wel erg prijzig, geloog 59 euro voor 10 liter.
Is die verf ook zo dun als joghurt?
Dunner, maar werkt perfect.
De verf is inderdaad wat prijzig, maar 2 emmers verf en een verfspuitmachine voor ¤118 is dan weer goedkoop.
De verfmachine wordt elders toch verkocht voor ¤149 tot ¤169, en dan is ¤118 geen verkeerde deal voor 20 liter en machine.

Anders zou ik hem hoogstwaarschijnlijk niet aangeschaft hebben.
Voordeel van dit soort acties door de fabrikant is wel dat doordat er dan meer gebruikers zijn die hun ervaringen kunnen uitwisselen en zodoende meer potentiėle kopers over de streep kunnen trekken.

Gezien het resultaat ben ik er erg tevreden over, geen strepen op het plafond maar een keurig wit gespoten plafond zonder veel moeite.

Ook het reinigen vindt ik erg meevallen, maar dit was met latex natuurlijk.
pi_91404377
quote:
Op zondag 16 januari 2011 10:19 schreef philos31 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat had een stuk makkelijker geweest alleen ben ik mijn boormachine kwijt :) Waarschijnlijk uitgeleend en nooit meer terug gekregen en met mijn batterij boormachine gaat dat roeren niet...
Dan moet je geen Ferm kopen ,maar een Festool nemen .
pi_92342913
Weet iemand de waarom Wagner 665 slecht met Histor monodeck kan spuiten want ik wil er een kopen maar ik heb nog 12,5 liter Histor monodeck en is een plafond ook goed te spuiten
ivm nevel.
Waar is deze set te koop met 2 emmeres wagner latex .

[ Bericht 13% gewijzigd door jackyj op 05-02-2011 23:05:55 ]
pi_93199163
Gamma heeft nu een aanbieding ! Gezien ?
pi_93210316
Ik heb een verfspuit bij m'n compressor. Zou dat ook werken voor het spuiten voor latex? En is het resultaat (bij gelijk gebruik) dan vergelijkbaar als met zo'n Wagner verfspuit?
pi_93212678
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:19 schreef BuupWerk het volgende:
Gamma heeft nu een aanbieding ! Gezien ?
Zou die muurverf wat zijn?
pi_93296692
Geen idee...HB wateringen heeft trouwens op zaterdag een presentatie vanaf 10 uur...
pi_93343069
Ik heb zowel met Gamma latex als met de Wagner latex gespoten. Gamma latex moet je behoorlijk verdunnen en dat kost tijd. Wagner latex kan je gelijk uit de pot gaan spuiten. Ik heb overigens met de W985E gespoten. Schoonmaken van de spuit en de lange slang (met warm water) ging met de Wagner latex veel sneller en beter dan met de Gamma latex. Het lijkt wel alsof de Gamma latex plakt of zoiets. Was in ieder geval veel lastiger schoon te maken. Het is iets duurder maar ik neem de volgende keer weer de Wagner latex.
pi_93350531
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 17:56 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Ik heb een verfspuit bij m'n compressor. Zou dat ook werken voor het spuiten voor latex? En is het resultaat (bij gelijk gebruik) dan vergelijkbaar als met zo'n Wagner verfspuit?
Nee ,zo'n Wagner comprimeert de verf ,en jou verfspuit met compressor is of een zwaartekracht pistool (bovenbeker of een vacuum(onder)beker .
De verdeling vindt plaats door lucht en verf ,je hebt dus veel meer nevel dan bij een airless zoals een wagner .
tevens zijn je naald en sproeierkop niet geschikt voor watergedragen lakken (erosie ).
je molt er dus je pistool mee.
  maandag 28 februari 2011 @ 10:38:07 #40
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_93431376
Zeeend, bedankt voor de info!! Scheelt mij weer een experiment waarmee ik de zou boel slopen :D
pi_93473487
Mede door dit topic ook maar een Wagner machine gekocht :)

Nog geen ervaring, maar dat verandert komende weken ;)

Machine is een project 115.
Bij de demo vertelde de demo-meneer het verschil tussen deze machine en die machines met verfbeker aan pistool: hogere druk met kleinere hoeveelheid materiaal in tegenstelling tot de besproken machines (lagere druk met iets meer materiaaltoevoer)

Heeft echter ook zijn prijs (ongeveer dubbele aanschafprijs)
pi_93477398
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 00:33 schreef tie-rep het volgende:
Mede door dit topic ook maar een Wagner machine gekocht :)

Nog geen ervaring, maar dat verandert komende weken ;)

Machine is een project 115.
Bij de demo vertelde de demo-meneer het verschil tussen deze machine en die machines met verfbeker aan pistool: hogere druk met kleinere hoeveelheid materiaal in tegenstelling tot de besproken machines (lagere druk met iets meer materiaaltoevoer)

Heeft echter ook zijn prijs (ongeveer dubbele aanschafprijs)
[ afbeelding ]
verkapt kijk mij een Big Spender zijn

project 115 >¤ 305,00

Devilbiss bovenbeker (enkel pistool ¤ 480,----

http://www.nonpaints.com/(...)iss_verfspuiten.html

Demo meneer vergelijkt aardappels met muilperen
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:36:08 #43
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_94278462
Heeft iemand wel eens ze kozijnen gedaan met een wagner ?? Ben heel benieuwd...wij zitten dr namenlijk over te twijfelen...
  maandag 21 maart 2011 @ 23:31:12 #44
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_94450572
Iemand enig idee of de wagner verf nu ergens in de aanbieding is ??

Vraag 2 moet je het plafond in 1 keer doen of in 2 keer ? dus horizontaal en vertikaal of maar 1 kant op en klaar ??
pi_94457671
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:31 schreef BuupWerk het volgende:

Heeft iemand wel eens ze kozijnen gedaan met een wagner ?? Ben heel benieuwd...wij zitten dr namenlijk over te twijfelen...
Ik heb het wel overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat je dan wel heeeeeel veel moet afplakken,
en dat afplakken kost zoveel tijd.

quote:

Vraag 2 moet je het plafond in 1 keer doen of in 2 keer ? dus horizontaal en vertikaal of maar 1 kant op en klaar ??
Willekeurige praxis eigen merk verf werkt ook.

In principe hoef je het plafond maar in 1 richting te spuiten,
maar omdat ik toch een 2e laagje nodig had heb ik wel horizontaal en verticaal gespoten
pi_94458771
quote:
Op maandag 21 maart 2011 23:31 schreef BuupWerk het volgende:

Je spuit in de regel een volle kruislaag overlappend
Kruislagen wil zeggen dat je de ene laag horizontaal, de andere verticaal spuit.
Dit doe je om geen banen in je werk te krijgen. Je spuit een setje kruislagen ineen, en laat het dan aantrekken
pi_122830690
Toch maar een in dit topic de wagner bezitters om advies te vragen.
Ik heb ook de 665 aangeschaft met spuitlans. In eerste instantie heb ik de lansgebruikt, maar deze was super zwaar en kreeg ik nekpijn. Resultaat was strepen, banen, vlekken. Nog erger dan met de roller die ik in eerste instantie had gebruikt.

Toen heb ik de lans maar afgehaald en met de trap gedeelte voor gedeelte gedaan. in de hoek beginnen vanuit de raam kant zo naar binnen. Resultaat was beter maar nog zag ik onregelmatige vlekken her en der.

De 3e keer heb ik kruislagen gedaan, resultaat was weer iets beter, maar ja nog steeds vlekken :(

Toen was de verf op (flexa met 15% water gemengd) en ging naar gamma om te halen. Zegt de verkoper dat het aan de verf lag en niet op de manier hoe ik het spoot. Dus heb ik een emmer wagner kant en klare verf gehaald. Wat mij opviel thuis was dat de verf dunner was dan mijn mix. Dus vol vertrouwen dacht ik nu moet het echt wel lukken.

Dit keer heb ik gewoon 1 laag gedaan vanuit raamkant naar binnen toe en steeds opschuiven naar rechts

--RAAM--
↓↓↓ ↓↓↓
↓↓↓ ↓↓↓
↓↓↓ ↓↓↓

Maar ik zie weer overal vlekken, ok moet nog drogen nu maar ik vrees dat het weer een mislukte poging word. Wel moet ik zeggen dat ik heel vaak de spuitmond moest controleren of er verf uitkwam, doordat ik dicht bij plafond zat was deze vaak verstopt.

Enige wat ik me kan bedenken is de snelheid, ik moet misschien langzamer spuiten, iemand nog tips?
pi_122830771
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:13 schreef 330d het volgende:
Toch maar een in dit topic de wagner bezitters om advies te vragen.
Ik heb ook de 665 aangeschaft met spuitlans. In eerste instantie heb ik de lansgebruikt, maar deze was super zwaar en kreeg ik nekpijn. Resultaat was strepen, banen, vlekken. Nog erger dan met de roller die ik in eerste instantie had gebruikt.

Toen heb ik de lans maar afgehaald en met de trap gedeelte voor gedeelte gedaan. in de hoek beginnen vanuit de raam kant zo naar binnen. Resultaat was beter maar nog zag ik onregelmatige vlekken her en der.

De 3e keer heb ik kruislagen gedaan, resultaat was weer iets beter, maar ja nog steeds vlekken :(

Toen was de verf op (flexa met 15% water gemengd) en ging naar gamma om te halen. Zegt de verkoper dat het aan de verf lag en niet op de manier hoe ik het spoot. Dus heb ik een emmer wagner kant en klare verf gehaald. Wat mij opviel thuis was dat de verf dunner was dan mijn mix. Dus vol vertrouwen dacht ik nu moet het echt wel lukken.

Dit keer heb ik gewoon 1 laag gedaan vanuit raamkant naar binnen toe en steeds opschuiven naar rechts

--RAAM--
↓↓↓ ↓↓↓
↓↓↓ ↓↓↓
↓↓↓ ↓↓↓

Maar ik zie weer overal vlekken, ok moet nog drogen nu maar ik vrees dat het weer een mislukte poging word. Wel moet ik zeggen dat ik heel vaak de spuitmond moest controleren of er verf uitkwam, doordat ik dicht bij plafond zat was deze vaak verstopt.

Enige wat ik me kan bedenken is de snelheid, ik moet misschien langzamer spuiten, iemand nog tips?
Koop een goede roller
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_132707803
Schop omhoog.

Zocht een topic hierover want Gamma heeft aanstaande zaterdag weer zo'n aanbieding met twee emmers latex en een "gratis" verfspuit.

Ben wel erg aan het twijfelen, gezien de gemengde reacties hier.

Nog meer ervaringsdeskundigen, inmiddels?
pi_132715034
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:15 schreef zwarteweduwe het volgende:
Schop omhoog.

Zocht een topic hierover want Gamma heeft aanstaande zaterdag weer zo'n aanbieding met twee emmers latex en een "gratis" verfspuit.

Ben wel erg aan het twijfelen, gezien de gemengde reacties hier.

Nog meer ervaringsdeskundigen, inmiddels?
Heb er 3 jaar geleden bijna mn hele huis mee geverfd. De resultaten zijn niet zo goed als met een professionele spuiter (in mn vorige woning laten doen) maar ook echt niet slecht.

Nadelen:
- Uitvoering met reservoir in de spuit is heel zwaar, zeker voor plafonds, de hele tijd een paar kilo boven je hoofd houden ga je snel voelen in je armen.
- Spuitmond raakt snel verstopt, ook bij de goede (dunne) latex
- Nevel is a bitch, echt alles zit onder. Dit betekent dat je alles wat je niet wil verven in de omgeving helemaal moet afplakken. Inclusief jezelf. En dat kost een hoop tijd als je maar 1 muurtje bijvoorbeeld wilt verven.
- Als je vrienden weten dat je zo'n apparaat hebt wordt je regelmatig uitgenodigd voor een spuitsessie buitenshuis.

Voordelen.
- Als je eenmaal alles hebt afgeplakt gaat het verven retesnel.
- Ik heb geen last gehad van strepen of vlekken. Ben nog steeds bijzonder tevreden over het resultaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')