Ik de film The Wave
The Wave is een 44 minuten durende verfilmimg van de novelle The Wave. Over een leraar die verteld over Nazi Duitsland en te maken krijgt met leerlingen die niet geloofden dat zij het zover zouden laten komen. als demonstratie begint deze leraar een fictieve zogenaamd nationale club, The Wave, waar alleen de besten zich bij mogen aansluiten. Ze krijgen zelf een embleem voor op de mouwen.
Al snel krijgt de school 2 kampen: zij die bij de wave horen en zij die er niet bij horen.
En The Wavers nemen hun taak erg serieus, ze gaan zelf zo ver dat ze geweld gaan gebruiken.
Op een dag zegt de leraar dat de leider van The Wave gaat speken via Nationale TV. Als alle scholieren klaarzitten om deze leider te zien spreken verschijnt Adolf Hitler op een scherm.
Ik vond deze laatste scene erg aangrijpend, zeker omdat je Hitler erbij hoort schreeuwen. Een echte eye-opener deze film, die overgigens slechts 44 minuten duurt. De duur van een les op school. Toeval?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-04-2002 19:26]
quote:Ja! Toeval!
Op zondag 21 april 2002 18:48 schreef SunChaser het volgende:
die overgigens slechts 44 minuten duurt. De duur van een les op school. Toeval?
quote:k
Op zondag 21 april 2002 18:49 schreef UTFS het volgende:
The Wave
slotje
En ik had nog wel gezocht op de wave, ik of all people.
quote:Ik ben ook diep teleurgesteld in je.
Op zondag 21 april 2002 18:50 schreef SunChaser het volgende:
of all people.
quote:
Op zondag 21 april 2002 18:52 schreef UTFS het volgende:[..]
Ik ben ook diep teleurgesteld in je.
quote:Hahahahahhahahahahahahahha
Op zondag 21 april 2002 18:50 schreef SunChaser het volgende:[..]
k
slotje
En ik had nog wel gezocht op de wave, ik of all people.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 21-04-2002 19:33]
Wij kregen Mississippi Burning, Dead Poet Society, La vita e bella en Monthy Python te zien...
[Dit bericht is gewijzigd door Timmaeh op 21-04-2002 19:32]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |