God, waarom helpen ze die knul dan nog? Als hij zo'n grote bek heeft zou ik hem gewoon in die auto achterlaten.quote:DEURNE - Ambulancemedewerkers zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag flink tegengewerkt toen zij te hulp wilden schieten bij een auto-ongeval in Deurne.
Een van de inzittenden, een 16-jarige jongen uit Helmond, dreigde de hulpverleners te slaan als zij niet snel genoeg zouden helpen. Dat meldde de politie zaterdag.
De baldadige tiener was met vier andere jongeren uit Helmond onderweg. De 19-jarige automobilist reed om onbekende redenen tegen een boom.
Brandweer
Brandweerlieden, die ook ter plaatse waren, konden de 16-jarige jongen tegenhouden. Wel zag de jongen kans een spiegel van de ambulance te vernielen.
Agenten hielden de jongen korte tijd later aan, zo liet de politiewoordvoerder weten. De slachtoffers zijn met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.
Van de beginnend bestuurder werd een bloedproef afgenomen, waarna hij zijn rijbewijs moest inleveren.
© ANP
ja ik zou gelijk weggaanquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:05 schreef F04 het volgende:
[..]
God, waarom helpen ze die knul dan nog? Als hij zo'n grote bek heeft zou ik hem gewoon in die auto achterlaten.
Nee, dan krijgen zij een proces verbaalquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Een 16 jarige jongen dreigde te slaan?
Kunnen ze zo'n rotjoch niet een klap voor de bek verkopen?
Dat zou je denken. Knuppel zijn ogen dicht en plant hem ergens midden op de snelweg.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Een 16 jarige jongen dreigde te slaan?
Kunnen ze zo'n rotjoch niet een klap voor de bek verkopen?
Lees het bericht nog eensquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:49 schreef sigme het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt een zestienjarige knul die een zwaar auto-ongeluk meemaakt gearresteerd voor het totaal in paniek raken.
Gedaan. Wat klopt er niet?quote:
JIj vind 'in paniek raken' hetzelfde als vernielingen aanrichten aan een ambulance en de medewerkers bedreigen?quote:
Celstraf vind ik wat ver gaan, maar een fikse boete en vergoeding van de schade, ja...quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:19 schreef bietelboer het volgende:
Knuppel ten eerste alles laten betalen(dus ook de ambulance) en een flinke boete + celstraf geven...stomme idioot dat het is
Ze hadden hem inderdaad beter een dikke spuit morfine in de poot kunnen steken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:49 schreef sigme het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt een zestienjarige knul die een zwaar auto-ongeluk meemaakt gearresteerd voor het totaal in paniek raken.
Wat anders? Hij bedreigt ambulancepersoneel en richt schade aan het materieel aan. Moeten ze hem laten gaan met een bedankje? Ruim die doorgedraaide flapdrol snel op.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:49 schreef sigme het volgende:
Enig idee wat echte paniek is? Hint: kenmerkend is dat het in elk geval waanzinnig uitziet en functioneel contraproductief is.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
JIj vind 'in paniek raken' hetzelfde als vernielingen aanrichten aan een ambulance en de medewerkers bedreigen?
Gewoon helpen. De jongen met de grote waffel was dus niet het slachtoffer.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:05 schreef F04 het volgende:
[..]
God, waarom helpen ze die knul dan nog? Als hij zo'n grote bek heeft zou ik hem gewoon in die auto achterlaten.
Alcohol/drugs? Dan even een paar jaar geen rijles meer wat mij betreft. Probeer het met 25 jaar nog maar een keerquote:Van de beginnend bestuurder werd een bloedproef afgenomen, waarna hij zijn rijbewijs moest inleveren.
Ten eerste gaat het hier om Helmond. Alsof mensen elkaar daar bedanken. Ten tweede is die jongen waarschijnlijk heel erg geschrokken. Hij zoekt dan een uitlaatklep om zijn emoties te verwerken. En wat doet een stoere linkmiegel die zich geen houding weet te geven? Juist, die gaat de bink uithangen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wat anders? Hij bedreigt ambulancepersoneel en richt schade aan het materieel aan. Moeten ze hem laten gaan met een bedankje? Ruim die doorgedraaide flapdrol snel op.
En nachtje of 50 om te beginnen ja en dan een jaar of 5 zijn rijbewijs inleveren of in zijn geval extra laten wachtenquote:Op zondag 6 september 2009 01:56 schreef Mirjam het volgende:
lekker een paar nachtjes vastzetten,.
een nachtje of 50.
kutkneus.
laat die mensen hun werk doen.
Wat sigme zegt, bij totale paniek is iemand volslagen ontoerekeningsvatbaar. Moet je voor de gein eens een goede oefening met lotusslachtoffers gaan houden, dan heb je een beetje een idee.quote:Op zondag 6 september 2009 01:56 schreef Mirjam het volgende:
lekker een paar nachtjes vastzetten,.
een nachtje of 50.
kutkneus.
laat die mensen hun werk doen.
Ja en nee. Het lijkt mij ook dat die jongen in paniek is en dat het dus niet kwaadaardig geweld is tegen hulpverleners zoals we ook wel zien. Dus dat pleit voor hem. Maar anderzijds kan het natuurlijk gewoon niet. Hij verliest op een nare manier zijn zelfbeheersing, en dat 'emoties, weet je' gaat er bij mij niet in. Zelfbeheersing is de norm en moet die ook blijven. Hevige emoties zijn heel begrijpelijk maar nog steeds geen excuus om als een dolle tekeer te gaan.quote:Op maandag 7 september 2009 22:13 schreef Dagonet het volgende:
Wat sigme zegt, bij totale paniek is iemand volslagen ontoerekeningsvatbaar. Moet je voor de gein eens een goede oefening met lotusslachtoffers gaan houden, dan heb je een beetje een idee.
20 jaar geleden hoorde je amper iets van deze gevallen. Nu is het scheer en inslag.quote:Op maandag 7 september 2009 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja en nee. Het lijkt mij ook dat die jongen in paniek is en dat het dus niet kwaadaardig geweld is tegen hulpverleners zoals we ook wel zien. Dus dat pleit voor hem. Maar anderzijds kan het natuurlijk gewoon niet. Hij verliest op een nare manier zijn zelfbeheersing, en dat 'emoties, weet je' gaat er bij mij niet in. Zelfbeheersing is de norm en moet die ook blijven. Hevige emoties zijn heel begrijpelijk maar nog steeds geen excuus om als een dolle tekeer te gaan.
Ja, dat heb je dus niet meer. Zelfde reden dat mensen bij een vliegtuigongeluk compleet een andere kant oplopen, of hulp weigeren of andere onredelijke dingen uitspoken.quote:Op maandag 7 september 2009 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Zelfbeheersing is de norm en moet die ook blijven. Hevige emoties zijn heel begrijpelijk maar nog steeds geen excuus om als een dolle tekeer te gaan.
Ja klopt. Met die 16 miljoen psychologen in Nederland is elk verhaal wel op de geitenwollensokken stapel te gooien. Vooral zo doorgaan...quote:Op maandag 7 september 2009 22:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat heb je dus niet meer. Zelfde reden dat mensen bij een vliegtuigongeluk compleet een andere kant oplopen, of hulp weigeren of andere onredelijke dingen uitspoken.
Het is alleen geen geitenwollensokkenverhaal.quote:Op maandag 7 september 2009 22:34 schreef Matteüs het volgende:
Ja klopt. Met die 16 miljoen psychologen in Nederland is elk verhaal wel op de geitenwollensokken stapel te gooien. Vooral zo doorgaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |