abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72453194
Je leven.. misschien in iets mindere mate: b.v. de manier waarop je nu naar bepaalde dingen/zaken kijkt.

Maar wellicht hebben bepaalde filosofen een behoorlijke invloed gehad op de vorming van jou(w leven). Of 'gewone' schrijvers, eventueel autobiografisch.

Van welke boeken zou je zeggen dat als je die niet gelezen had, dat je nu wellicht heel anders in het leven stond/naar dingen/het leven keek? (geen kinderboeken)
  zaterdag 5 september 2009 @ 01:56:07 #2
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_72453283
ts begint?

boeken vergelijkbaar met:
The Undercover Economist
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_72453362
quote:
(geen kinderboeken)
Bij deze inperking: slotje.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 5 september 2009 @ 02:15:50 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_72453537
Wat invloed hebben betreft weet ik het niet goed. Wel welke een enorme indruk op mij gemaakt heeft toen ik 'm las: Baron van Theun de Vries. Een historische roman, gebaseerd op het leven van Moliére (Frans toneelschrijver). Toen ik dat boek last had ik echt het idee dat ik in die tijd wás (17e eeuw of zo). Het is altijd het eerste wat in mij opkomt als ik denk aan een heel goed boek.
pi_72453592
Tveel..,maar niet morgen maar nu leerde mij veel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 5 september 2009 @ 02:27:23 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72453663
De allereerste Tom Clancy die ik las.
Ik was een jaar of 23 en eigenlijk las ik daarvoor nooit, veels te druk met mijn carrière en keihard geld verdienen, dat ging toen aardig lekker want de internetbubbel zat er nog ff niet aan te komen. Ik lag op het strand ergens aan de Turkse kust, en je zal bij God van mij geen naam van die plaats krijgen want die herinner ik me écht niet meer -- maar ik weet nog heel goed dat ik daar lag, cocktail naast mijn poten, volle bakkes in de zon, en maar lezen, lezen, lezen. Alsof mijn leven ervan afhing. Ik leek Harry Potter wel.

Anyway, lezenlezenlezen, fantastisch, in één ruk uit. Ik weet nog goed, ik sla de laatste pagina om, klap het boek dicht met een diepe zucht en ik denk: tering wat kan die kerel schrijven.

Sindsdien ben ik verslááfd aan Clancy.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 5 september 2009 @ 07:31:08 #7
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_72454397
- Catch 22
- Slaughterhouse Five
- Catcher in the Rye
- Zen and the Art of Motorcycle Maintenance
- Nooit Meer Slapen
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_72486152
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 02:01 schreef OllieA het volgende:
Bij deze inperking: slotje.
Vind ik niet interessant en sluit ik daarom uit. Wil dit topic vooral op de serieuzere werken.
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 02:27 schreef Ringo het volgende:
De allereerste Tom Clancy die ik las.
Ik was een jaar of 23 en eigenlijk las ik daarvoor nooit, veels te druk met mijn carrière en keihard geld verdienen, dat ging toen aardig lekker want de internetbubbel zat er nog ff niet aan te komen. Ik lag op het strand ergens aan de Turkse kust, en je zal bij God van mij geen naam van die plaats krijgen want die herinner ik me écht niet meer -- maar ik weet nog heel goed dat ik daar lag, cocktail naast mijn poten, volle bakkes in de zon, en maar lezen, lezen, lezen. Alsof mijn leven ervan afhing. Ik leek Harry Potter wel.

Anyway, lezenlezenlezen, fantastisch, in één ruk uit. Ik weet nog goed, ik sla de laatste pagina om, klap het boek dicht met een diepe zucht en ik denk: tering wat kan die kerel schrijven.

Sindsdien ben ik verslááfd aan Clancy.
Qua vermaak of qua de inzichten die hij in zijn boeken gaf b.v. ?
  maandag 7 september 2009 @ 12:13:23 #9
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72515362
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:37 schreef OldJeller het volgende:
Vind ik niet interessant en sluit ik daarom uit.
Bekrompen en ronduit zonde om jezelf zo te beperken. In kinderboeken zit soms meer filosofische diepgang dan in menig "volwassen" roman. Neem alleen al een Guus Kuijer of een Toon Tellegen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_72516837
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:13 schreef Marble het volgende:

[..]

Bekrompen en ronduit zonde om jezelf zo te beperken. In kinderboeken zit soms meer filosofische diepgang dan in menig "volwassen" roman. Neem alleen al een Guus Kuijer of een Toon Tellegen.
Klopt, maar vaak beperkt een topic zich tot iets. Hier is dat niet dát.
pi_72522956
Als mensen maar niet De Alchemist opnoemen als voorbeeld...
What's it going to be then, eh?
pi_72522994

[ Bericht 100% gewijzigd door Aleeza op 08-09-2009 18:55:06 ]
pi_72523115
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:04 schreef Gillingham het volgende:
Als mensen maar niet De Alchemist opnoemen als voorbeeld...
Wat is er mis mee dan
Children of the night. What music they make.
pi_72525027
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:10 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dan
Vanalles. Maar ik kan vooral niet begrijpen dat het een grote invloed op je leven kan hebben als je het na je, pakweg, 15e levensjaar leest.

Maar die mening zullen weinig mensen met me delen.
pi_72525206
The Bell Jar - Sylvia Plath
Interview With the Vampire - Anne Rice

Bij gebrek aan opgevenvan kinderboeken .
Tap tap tap
pi_72525308
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:06 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Vanalles. Maar ik kan vooral niet begrijpen dat het een grote invloed op je leven kan hebben als je het na je, pakweg, 15e levensjaar leest.

Maar die mening zullen weinig mensen met me delen.
Vanalles? Maar wat precies
Children of the night. What music they make.
pi_72525472
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:14 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Vanalles? Maar wat precies
Matige schrijftstijl (eventueel iets met vertaling te maken), pretentieuze gehalte, kinderlijke inhoud, tegenstrijdigheden, herhalingen, oninteressante allegorie, kartonnen karakters en met name het spirituele geneuzel over de 'persoonlijke legende'. Zoiets.
  maandag 7 september 2009 @ 18:39:07 #18
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_72526092
Catcher in the Rye. Ik denk niet dat een boek ooit zoveel invloed meer op m'n leven kan hebben.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_72526221
Terug tot Ina Damman
I feel kinda Locrian today
  maandag 7 september 2009 @ 18:45:23 #20
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72526278
- The hitchhikers guide to the galaxy. Door dat boek ben ik weer begonnen met lezen, en het boek zorgt gewoon voor een algemenere positieve kijk op dingen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72526692
pi_72558768
In 1000 stukjes van James Frey heeft wel inzicht gegeven.

Verder zijn er veel boeken die een indruk hebben achtergelaten, maar om nou te zeggen dat ze van invloed zijn geweest op mijn leven, is te groot.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_72558810
Catcher in the Rye- ik weet alleen niet of dat per se positief is geweest.
pi_72558839
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:45 schreef Ps2K het volgende:
- The hitchhikers guide to the galaxy. Door dat boek ben ik weer begonnen met lezen, en het boek zorgt gewoon voor een algemenere positieve kijk op dingen.
Die is ook leuk ja. Altijd met een glimlach in slaap gevallen tijdens het lezen van dat boek.
pi_72568469
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:39 schreef Bellatrix het volgende:
Catcher in the Rye. Ik denk niet dat een boek ooit zoveel invloed meer op m'n leven kan hebben.
Ik heb vaker mensen over dat boek gehoord. Is het een boek dat je goed kunt begrijpen tijdens je overgang van puber/jongere naar volwassene of is het niet zozeer leeftijdsgebonden?
Smile, it confuses people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')