Bij deze inperking: slotje.quote:(geen kinderboeken)
Vind ik niet interessant en sluit ik daarom uit. Wil dit topic vooral op de serieuzere werken.quote:
Qua vermaak of qua de inzichten die hij in zijn boeken gaf b.v. ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:27 schreef Ringo het volgende:
De allereerste Tom Clancy die ik las.![]()
Ik was een jaar of 23 en eigenlijk las ik daarvoor nooit, veels te druk met mijn carrière en keihard geld verdienen, dat ging toen aardig lekker want de internetbubbel zat er nog ff niet aan te komen. Ik lag op het strand ergens aan de Turkse kust, en je zal bij God van mij geen naam van die plaats krijgen want die herinner ik me écht niet meer -- maar ik weet nog heel goed dat ik daar lag, cocktail naast mijn poten, volle bakkes in de zon, en maar lezen, lezen, lezen. Alsof mijn leven ervan afhing. Ik leek Harry Potter wel.
Anyway, lezenlezenlezen, fantastisch, in één ruk uit. Ik weet nog goed, ik sla de laatste pagina om, klap het boek dicht met een diepe zucht en ik denk: tering wat kan die kerel schrijven.![]()
Sindsdien ben ik verslááfd aan Clancy.
Bekrompen en ronduit zonde om jezelf zo te beperken. In kinderboeken zit soms meer filosofische diepgang dan in menig "volwassen" roman. Neem alleen al een Guus Kuijer of een Toon Tellegen.quote:Op zondag 6 september 2009 14:37 schreef OldJeller het volgende:
Vind ik niet interessant en sluit ik daarom uit.
Klopt, maar vaak beperkt een topic zich tot iets. Hier is dat niet dát.quote:Op maandag 7 september 2009 12:13 schreef Marble het volgende:
[..]
Bekrompen en ronduit zonde om jezelf zo te beperken. In kinderboeken zit soms meer filosofische diepgang dan in menig "volwassen" roman. Neem alleen al een Guus Kuijer of een Toon Tellegen.
Wat is er mis mee danquote:Op maandag 7 september 2009 17:04 schreef Gillingham het volgende:
Als mensen maar niet De Alchemist opnoemen als voorbeeld...
Vanalles. Maar ik kan vooral niet begrijpen dat het een grote invloed op je leven kan hebben als je het na je, pakweg, 15e levensjaar leest.quote:
Vanalles? Maar wat preciesquote:Op maandag 7 september 2009 18:06 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Vanalles. Maar ik kan vooral niet begrijpen dat het een grote invloed op je leven kan hebben als je het na je, pakweg, 15e levensjaar leest.
Maar die mening zullen weinig mensen met me delen.
Matige schrijftstijl (eventueel iets met vertaling te maken), pretentieuze gehalte, kinderlijke inhoud, tegenstrijdigheden, herhalingen, oninteressante allegorie, kartonnen karakters en met name het spirituele geneuzel over de 'persoonlijke legende'. Zoiets.quote:
Die is ook leuk ja. Altijd met een glimlach in slaap gevallen tijdens het lezen van dat boek.quote:Op maandag 7 september 2009 18:45 schreef Ps2K het volgende:
- The hitchhikers guide to the galaxy. Door dat boek ben ik weer begonnen met lezen, en het boek zorgt gewoon voor een algemenere positieve kijk op dingen.
Ik heb vaker mensen over dat boek gehoord. Is het een boek dat je goed kunt begrijpen tijdens je overgang van puber/jongere naar volwassene of is het niet zozeer leeftijdsgebonden?quote:Op maandag 7 september 2009 18:39 schreef Bellatrix het volgende:
Catcher in the Rye. Ik denk niet dat een boek ooit zoveel invloed meer op m'n leven kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |