Sinds kort staat hier thuis een Line 6 Vetta Gitaarversterker. Nu ben ik op zoek naar mensen die ook deze versterker hebben en tips hebben voor vette sounds van bekende pop/rock/blues/metalbands, of voor nummers hiervan.
Iemand?
Bij voorbaat dank!!
Gebruik je eigen oren! Geluid zit gedeeltelijk in de versterker, maar ook in de gitaar, en nog veel meer in de vingers van degene die hem bespeelt!
Ik zal natuurlijk ook sounds hier posten en zal zo met de 1e beginnen!
quote:Dat is zooooo vorige eeuw.
Op zondag 21 april 2002 19:35 schreef Zander het volgende:
Voor het authentieke Spinal Tap-geluid zet ik altijd alles op 11.
quote:Mooie film, echt iets voor jou --H-I-M-- (Spinal Tap) Hee Ullie, is dat John Bonham, jou icoontje?
Op zondag 21 april 2002 19:37 schreef ullie het volgende:[..]
Dat is zooooo vorige eeuw.
Tegenwoordig heeft Tap nieuwe versterkers die tot 20 gaan!
quote:[offtopic] Jep dat is 'm
Op zondag 21 april 2002 20:25 schreef search64 het volgende:[..]
Mooie film, echt iets voor jou --H-I-M-- (Spinal Tap) Hee Ullie, is dat John Bonham, jou icoontje?
ok hier komt dan het 1e geluidje
voor de metallica liefhebbers, want hiermee krijg je de sound zoals in bijvoorbeeld "creeping death" en de slagpartij van Fade to Black:
Je pakt een mesaboogie dual en triple rectifier, combineert deze op amp 1 en 2 en zet ze als volgt neer: drive voluit, bass op 2 uur, mid uit, treble op 12 uur en presence en volume op 10. Bij de equalizer doe je hetzelfde en zet je zowel de hig mid als de low mid uit. Voor het mooie solo effect zet je een grote reverb erop (concerthal) en laat deze 3/4 open. De double tracker kun je ook nog op 9 uur zetten voor een volle livesound!
Veel plezier!
Nu jullie!
MEsa rectifier, contour op tien, gain op 20, mids 0 bas 10 high op 8 een beetje reverb en tada.
ff zoeken op www.google.com
quote:Ik betwijfel het, de Vetta is pas net uit.
Op maandag 22 april 2002 17:23 schreef madcap het volgende:
Ik had een poosje geleden een Marshal stereo versterker met een Korg Toneworks ax30g efektenbak te leen wat een herrie maakt zo'n ding
voor die bak kon je op I-net allrhande instellingen opzoeken voor bepaalde sounds...
misschien hebbie dat voor jou versterker ook wel...ff zoeken op www.google.com
Wat is er mis met originaliteit? Probeer zelf wat!
quote:Mijn Marshall gaat ook tot 11. Gewoon een groter bocht erop zetten :p
Op zondag 21 april 2002 19:35 schreef Zander het volgende:
Voor het authentieke Spinal Tap-geluid zet ik altijd alles op 11.
de van halen sound is heel vet met een 1968 marshall variac plexi. Je gebruikt dan een echoplex ep-3 als delay met 310 ms als basisinstelling. (bijvoorbeeld intro "aint talking about love"
iemand nog meer vette sounds?
quote:Super sound = metal sound (dat vint ik niet, maar jouw super sound is metal sound, om misverstanden uti de weg te ruimen).
Op woensdag 24 april 2002 13:40 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Marshall + Jackson + Boss MT2 = Super sound
[offtopic] btw jammer van dave mustaine met zn ongeluk dave ( [/offtopic]
Heeft iemand ook een vette maiden sound (bij voorkeur voor Vetta amps)??????????????
quote:Ik weet wel dat de Virtual Amps (Line 6 PODS) echt geweldige dingen zijn om mee te werken. Wat een ongelooflijk superheftige distortion vormen zitten daarbij! Niet normaal. (Net zoals bij de V-amp2 van Behringer trouwens, die er bijna niet voor onderdoet)
Line 6 Vetta Gitaarversterker
quote:He, zo speelt onze lead guitarist ook altijd op zijn H&K bak
mids 0 bas 10 high op 8 een beetje reverb en tada.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-04-2002 17:30]
Amp od 1 kanaal verterker met enorm bassige od zonder veel gain: Mid 10, treble 7, bas 5
Amp supeclean met mn superfuzz (herrieding met dun geluit) mid 5, treble 6/7, bas 10. En dan is ie nog iets te dun. Maar superfuzz roelt wel .
quote:FLIKKER NOU EENS OP MET JE SUPERFUZZ!
Op woensdag 24 april 2002 17:39 schreef LenL het volgende:
Ik vint dat geluit zelf om te kotsen. zelf gebriuk ik:Amp od 1 kanaal verterker met enorm bassige od zonder veel gain: Mid 10, treble 7, bas 5
Amp supeclean met mn superfuzz (herrieding met dun geluit) mid 5, treble 6/7, bas 10. En dan is ie nog iets te dun. Maar superfuzz roelt wel
.
quote:
Op woensdag 24 april 2002 18:02 schreef search64 het volgende:[..]
FLIKKER NOU EENS OP MET JE SUPERFUZZ!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |