SBS1 is voor zover ik weet ADS-B. Ik weet het niet 100% zeker, ik ben niet bezig met de backend. Wat ik wel kan zeggen is dat we ooit andere data hebben gehad om te testen, en die was vele malen nauwkeuriger. Het kan trouwens goed dat we onze ontvanger op een ongelukkige plek hebben gezet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:51 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Hoezo openbare ADS-B data? Met een eigen SBS-1 kastje of vergelijkbaar heb je live-data, en met een fatsoenlijke antenne ergens op een dak is dat retenauwkeurig.. Het kost je een beetje geld, maar als je er een leuk projectje van wilt maken (eventueel financieel ondersteund door gebruikers), dan lijkt dat me the way to go
Hoe bedoel je precies?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:57 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Grappig. Kan ik eens zien welke vliegtuigen hier over vliegen.
Is er ook een lijst met afkortingen?
In dat geval; de verwachting is dat we in de loop van volgende of de week erna meer gedetailleerde informatie over vliegtuigen en maatschappijen kunnen geven.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:09 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik gok dat hij een lijst met afkortingen van maatschappijen bedoelt
Haha, is te begrijpen hoor. Geen probleem. Vind het idee wel leuk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:47 schreef plestik het volgende:
Hoi
[..]
We hebben een vertraging van vijf minuten voor security reasons. Misschien dat we later een versie online kunnen zetten die gewoon live laat zien (+/- 30 seconden delay).
[..]
Ik denk eerder een paar honderd meter? Ik weet het niet precies, het zal een combinatie zijn van de kwaliteit van onze ontvangst en de inherente onnauwkeurigheid van ADS-B data, en misschien zet de piloot ook wel gewoon het kastje uitquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:31 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Haha, is te begrijpen hoor. Geen probleem. Vind het idee wel leuk.
Wat is me wel afvraag: hoe komt het zo dat een vliegtuig ineens van de radar verdwijnt vlakbij Schiphol? (Paar kilometer voor de landingsbaan.)
Paar honderd meter, een aantal kilometer. Vind het nogal moeilijk te schatten op zo'n kaartje.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:36 schreef plestik het volgende:
[..]
Ik denk eerder een paar honderd meter? Ik weet het niet precies, het zal een combinatie zijn van de kwaliteit van onze ontvangst en de inherente onnauwkeurigheid van ADS-B data, en misschien zet de piloot ook wel gewoon het kastje uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |