abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:34:42 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_72439381
Ik heb een alleraardigste website gevonden (via nederkaart.nl)

http://casper.frontier.nl/

Check zelf maar of je het wat vindt Ik vind het wel lachen.

spamroepers kunnen weg blijven.
pi_72439418
spam!
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:36:12 #3
250488 Teezie
niet(machine)
pi_72439420
Ok.
Chubun Tomata
pi_72439467
Het loopt anders wel een paar minuten achter!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72439532
Die vliegtuigjes gaan aardig hard...
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:39:39 #6
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_72439543
en ze landen allemaal naast de baan
Tot zover de kwaliteitspost
pi_72439687
Leuke site. .

Ik heb eens zo'n filmpje gekregen met in 24 uur alle vliegverkeer rondom de wereld.
Een mierenbrei van lampjes, daar heb je eigenlijk helemaal geen idee van.
pi_72439796
Het is in ieder geval geen compleet beeld

Ik zie wat opstijgende en overvliegende vliegtuigen, maar ik zie geen enkel vliegtuig landen

Jammer, als ik in het buitenland zit en vlieg terug naar Nederland zou ik wel even van tevoren willen checken op welke landingsbaan er wordt geland. Dat kan ik dus nou net niet zien en in het vliegtuig vertellen ze niet van tevoren of er op de polderpaan wordt geland met 20 minuten taxitijd naar Schiphol

Dit is echt nutteloos

Maar wel grappig hoor voor een keertje.....
pi_72439893
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_72439929
Klopt het dat alleen opstijgende vliegtuigen worden geregistreerd?
pi_72440352
Klopt niks van, ik zie hier een vliegtuig die niet wordt aangegeven op dat kaartje.
pi_72440398
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Jahr00n het volgende:
Klopt niks van, ik zie hier een vliegtuig die niet wordt aangegeven op dat kaartje.
Om er even een technisch verhaal van te maken.. Alleen vliegtuigen met een zogenaamde Mode-S transponder geven hun positie door aan de grond op deze manier. Het ligt nogal aan de maatschappij en het type vliegtuig of ze wel of niet te zien zijn..
De streams van www.atcbox.com zijn misschien iets minder flashy, maar ze laten voor zover ik kan zien een stuk meer zien.. zonder vertraging..
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:11:59 #13
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_72440462
Tof.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:13:52 #14
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72440523
Klopt niet, derhalve zinloos om de exacte positie te bepalen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72440527
pi_72440766
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:49 schreef Arjan4all het volgende:

Ik zie wat opstijgende en overvliegende vliegtuigen, maar ik zie geen enkel vliegtuig landen
Ik zie ze anders zowel opstijgen als landen. Klik maar eens op een vliegtuig dat bijna bij een landingsbaan is. Dan zie je hoe hoog ie vliegt. En op een gegeven moment verdwijnt ie en is het vliegtuig dus in wezen geland..
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:22:44 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72440818
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:21 schreef Booomer het volgende:

[..]
En op een gegeven moment verdwijnt ie en is het vliegtuig dus in wezen geland..
In wezen? Waar ligt dat?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72440882
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:22 schreef Rosbief het volgende:

[..]

In wezen? Waar ligt dat?
typo, denk ik, hij bedoelde Weeze, dat ligt bij nijmegen net over de grens in Duitsland.
pi_72440885
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:22 schreef Rosbief het volgende:

[..]

In wezen? Waar ligt dat?
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=in+wezen
pi_72441475
aha leuke kaart! wel gaar als je ineens een vliegtuigje ziet verdwijnen terwijl daar geen landingsbaan is
pi_72441653
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:42 schreef slakje1 het volgende:
aha leuke kaart! wel gaar als je ineens een vliegtuigje ziet verdwijnen terwijl daar geen landingsbaan is
"Flight control, we have a problem..."

pi_72441678
Hoi
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:37 schreef Nero22 het volgende:
Het loopt anders wel een paar minuten achter!
We hebben een vertraging van vijf minuten voor security reasons. Misschien dat we later een versie online kunnen zetten die gewoon live laat zien (+/- 30 seconden delay).
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:39 schreef Gizmo112 het volgende:
en ze landen allemaal naast de baan
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:49 schreef Arjan4all het volgende:

Jammer, als ik in het buitenland zit en vlieg terug naar Nederland zou ik wel even van tevoren willen checken op welke landingsbaan er wordt geland. Dat kan ik dus nou net niet zien en in het vliegtuig vertellen ze niet van tevoren of er op de polderpaan wordt geland met 20 minuten taxitijd naar Schiphol

Dit is echt nutteloos

Maar wel grappig hoor voor een keertje.....
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:
Klopt niet, derhalve zinloos om de exacte positie te bepalen.
We gebruiken voorlopig openbare ADS-B data, en die is wat onnauwkeurig. Ook staat het vliegtuigen vrij om deze data door te geven; zo stuurt volgens mij bijv. Martinair helemaal geen data door. We hebben ook ooit een testversie gehad met nauwkeurigere data, waar je de vliegtuigen netjes ziet taxiën. Het is zeer waarschijnlijk dat we later versies uitrollen met dergelijke, op de meter nauwkeurige data.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:54 schreef dikkemongul het volgende:
Klopt het dat alleen opstijgende vliegtuigen worden geregistreerd?
Nee, zowel inbound als outbound traffic. Het is wel zo dat we geen destination/departure hebben voor overvliegers, omdat we voor zover ik weet die uit een Schiphol-database halen.

We hebben ook versies voor New York en Frankfurt en nog enkele andere luchthavens, maar die draaien nog op een oud systeem.

Om op de hoogte te blijven kun je Frontier volgen op twitter: www.twitter.com/frontiernl.
pi_72441787
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:47 schreef plestik het volgende:
Hoi

[..]

Om op de hoogte te blijven kun je Frontier volgen op twitter: www.twitter.com/frontiernl.
Kwam je door dit topic op Fok?
pi_72441813
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:50 schreef Booomer het volgende:

[..]

Kwam je door dit topic op Fok?
Nee, ik zit op al op Fok, maar ik wil niet mijn privé-account gebruiken om dingen te posten over werk.
pi_72441819
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:47 schreef plestik het volgende:
Hoi
[..]

We hebben een vertraging van vijf minuten voor security reasons. Misschien dat we later een versie online kunnen zetten die gewoon live laat zien (+/- 30 seconden delay).
[..]

[..]

[..]

We gebruiken voorlopig openbare ADS-B data, en die is wat onnauwkeurig. Ook staat het vliegtuigen vrij om deze data door te geven; zo stuurt volgens mij bijv. Martinair helemaal geen data door. We hebben ook ooit een testversie gehad met nauwkeurigere data, waar je de vliegtuigen netjes ziet taxiën. Het is zeer waarschijnlijk dat we later versies uitrollen met dergelijke, op de meter nauwkeurige data.
[..]

Nee, zowel inbound als outbound traffic. Het is wel zo dat we geen destination/departure hebben voor overvliegers, omdat we voor zover ik weet die uit een Schiphol-database halen.

We hebben ook versies voor New York en Frankfurt en nog enkele andere luchthavens, maar die draaien nog op een oud systeem.

Hoezo openbare ADS-B data? Met een eigen SBS-1 kastje of vergelijkbaar heb je live-data, en met een fatsoenlijke antenne ergens op een dak is dat retenauwkeurig.. Het kost je een beetje geld, maar als je er een leuk projectje van wilt maken (eventueel financieel ondersteund door gebruikers), dan lijkt dat me the way to go
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')