Om er even een technisch verhaal van te maken.. Alleen vliegtuigen met een zogenaamde Mode-S transponder geven hun positie door aan de grond op deze manier. Het ligt nogal aan de maatschappij en het type vliegtuig of ze wel of niet te zien zijn..quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:08 schreef Jahr00n het volgende:
Klopt niks van, ik zie hier een vliegtuig die niet wordt aangegeven op dat kaartje.
Ik zie ze anders zowel opstijgen als landen. Klik maar eens op een vliegtuig dat bijna bij een landingsbaan is. Dan zie je hoe hoog ie vliegt. En op een gegeven moment verdwijnt ie en is het vliegtuig dus in wezen geland..quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:49 schreef Arjan4all het volgende:
Het is in ieder geval geen compleet beeld
Ik zie wat opstijgende en overvliegende vliegtuigen, maar ik zie geen enkel vliegtuig landen
In wezen? Waar ligt dat?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:21 schreef Booomer het volgende:
[..]
En op een gegeven moment verdwijnt ie en is het vliegtuig dus in wezen geland..
"Flight control, we have a problem..."quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:42 schreef slakje1 het volgende:
aha leuke kaart! wel gaar als je ineens een vliegtuigje ziet verdwijnen terwijl daar geen landingsbaan is
We hebben een vertraging van vijf minuten voor security reasons. Misschien dat we later een versie online kunnen zetten die gewoon live laat zien (+/- 30 seconden delay).quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:37 schreef Nero22 het volgende:
Het loopt anders wel een paar minuten achter!
quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:49 schreef Arjan4all het volgende:
Het is in ieder geval geen compleet beeld
Ik zie wat opstijgende en overvliegende vliegtuigen, maar ik zie geen enkel vliegtuig landen
Jammer, als ik in het buitenland zit en vlieg terug naar Nederland zou ik wel even van tevoren willen checken op welke landingsbaan er wordt geland. Dat kan ik dus nou net niet zien en in het vliegtuig vertellen ze niet van tevoren of er op de polderpaan wordt geland met 20 minuten taxitijd naar Schiphol
Dit is echt nutteloos
Maar wel grappig hoor voor een keertje.....
We gebruiken voorlopig openbare ADS-B data, en die is wat onnauwkeurig. Ook staat het vliegtuigen vrij om deze data door te geven; zo stuurt volgens mij bijv. Martinair helemaal geen data door. We hebben ook ooit een testversie gehad met nauwkeurigere data, waar je de vliegtuigen netjes ziet taxiën. Het is zeer waarschijnlijk dat we later versies uitrollen met dergelijke, op de meter nauwkeurige data.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:
Klopt niet, derhalve zinloos om de exacte positie te bepalen.
Nee, zowel inbound als outbound traffic. Het is wel zo dat we geen destination/departure hebben voor overvliegers, omdat we voor zover ik weet die uit een Schiphol-database halen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:54 schreef dikkemongul het volgende:
Klopt het dat alleen opstijgende vliegtuigen worden geregistreerd?
Kwam je door dit topic op Fok?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:47 schreef plestik het volgende:
Hoi
[..]
Om op de hoogte te blijven kun je Frontier volgen op twitter: www.twitter.com/frontiernl.
Nee, ik zit op al op Fok, maar ik wil niet mijn privé-account gebruiken om dingen te posten over werk.quote:
Hoezo openbare ADS-B data? Met een eigen SBS-1 kastje of vergelijkbaar heb je live-data, en met een fatsoenlijke antenne ergens op een dak is dat retenauwkeurig.. Het kost je een beetje geld, maar als je er een leuk projectje van wilt maken (eventueel financieel ondersteund door gebruikers), dan lijkt dat me the way to goquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:47 schreef plestik het volgende:
Hoi
[..]
We hebben een vertraging van vijf minuten voor security reasons. Misschien dat we later een versie online kunnen zetten die gewoon live laat zien (+/- 30 seconden delay).
[..]
[..]
[..]
We gebruiken voorlopig openbare ADS-B data, en die is wat onnauwkeurig. Ook staat het vliegtuigen vrij om deze data door te geven; zo stuurt volgens mij bijv. Martinair helemaal geen data door. We hebben ook ooit een testversie gehad met nauwkeurigere data, waar je de vliegtuigen netjes ziet taxiën. Het is zeer waarschijnlijk dat we later versies uitrollen met dergelijke, op de meter nauwkeurige data.
[..]
Nee, zowel inbound als outbound traffic. Het is wel zo dat we geen destination/departure hebben voor overvliegers, omdat we voor zover ik weet die uit een Schiphol-database halen.
We hebben ook versies voor New York en Frankfurt en nog enkele andere luchthavens, maar die draaien nog op een oud systeem.
Om op de hoogte te blijven kun je Frontier volgen op twitter: www.twitter.com/frontiernl.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |