abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72436641
Mijn moeder en stiefvader zijn getrouwd, maar door omstandigheden willen zij overgaan op een LAT relatie, waarbij ze dus beiden een eigen (huur)huis hebben en dus apart wonen. Nu hebben ze dit besproken met een advocaat, en deze vertelde hen dat zij dan eerst moeten scheiden, omdat je anders niet beide een eigen woning kan krijgen. Wie kan mij uitleggen hoe dit zit? Ik wist helemaal niet dat dit moest en ik vind het ook niet logisch.
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:01:43 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_72436710

[ Bericht 50% gewijzigd door Sjeen op 04-09-2009 17:03:39 (flikker op...) ]
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_72436777
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:59 schreef MeloD het volgende:
Mijn moeder en stiefvader zijn getrouwd, maar door omstandigheden willen zij overgaan op een LAT relatie, waarbij ze dus beiden een eigen (huur)huis hebben en dus apart wonen. Nu hebben ze dit besproken met een advocaat, en deze vertelde hen dat zij dan eerst moeten scheiden, omdat je anders niet beide een eigen woning kan krijgen. Wie kan mij uitleggen hoe dit zit? Ik wist helemaal niet dat dit moest en ik vind het ook niet logisch.
Volgens mij is dat achterhaald en is het sinds 2001 niet meer verplicht samen te wonen als je getrouwd bent.
Echt een goeie bron kan ik niet vinden, alleen dat het in 1999 een wetsvoorstel was:
http://www.volkskrant.nl/(...)_niet_meer_verplicht
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 september 2009 @ 17:06:12 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72436842
quote:
Scheiding van tafel en bed komt weinig voor. Het was bedoeld voor mensen die om religieuze of emotionele redenen geen definitieve scheiding wensten maar niet langer wilden samenwonen.
Tegenwoordig is het niet meer verplicht om tijdens het huwelijk samen te wonen.

Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:12:09 #5
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72437007
Eigenlijk ook te gek voor woorden dat het eerst wel een verplichting was.
pi_72437029
Ik ga de links meteen naar mijn moeder doorsturen, bedankt!

Ik vond het al zo raar. Wanneer mijn vriend 5 dagen in de week aan de andere kant van Nederland werkt kan hij toch ook een huurhuisje krijgen? Ok, wij zijn niet getrouwd, maar ik ken mensen die wel getrouwd zijn en bij wie dat kan
pi_72437182
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:12 schreef Lastpost het volgende:
Eigenlijk ook te gek voor woorden dat het eerst wel een verplichting was.
Tja, er stonden vroeger wel meer maffe dingen in de wet. Zo waren getrouwde vrouwen tot 1958 handelingsonbekwaam voor de wet en mochten ze niet in overheidsdienst werken. Gelukkig passen ze zo af en toe de wet aan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_72445738
Willen ze misschien allebei een huis kopen? Ik kan met wel voorstellen dat dat problemen oplevert met de hyptheek enzo.
En nog een link over dat je niet moet samenwonen:
http://www.postbus51.nl/n(...)en-het-huwelijk.html
pi_72448391
Ze wonen nu samen in een huurhuis, en mijn stiefvader wil naar een ander huurhuis met zijn dochter.
Ik heb ze in elk geval de links doorgestuurd en ze gaan om verduidelijking bij de advocaat vragen
pi_72459947
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een misverstand is ontstaan en dat er gesproken werd over een eigen woning in de zin van de inkomstenbelasting. In dat geval kun je inderdaad maar één eigen woning hebben.

Maar aangezien het hier om huurhuizen gaat, gaat die vlieger niet op.
pi_72470845
Het is mogelijk om duurzaam gescheiden te leven, volgens de site van de belastingsdienst
quote:
Duurzaam gescheiden

Was u getrouwd maar leefde u duurzaam gescheiden, dan beschouwen wij u in die periode als ongetrouwd. U leefde duurzaam gescheiden als u niet meer in gezinsverband met uw echtgenoot samenwoonde en die situatie niet als tijdelijk was bedoeld. Als u en uw echtgenoot op proef uit elkaar waren, was de situatie tijdelijk. Als een van u het samenleven definitief niet wilde hervatten, is sprake van duurzaam gescheiden leven.
Op google kan je er meer informatie over vinden.
pi_72488539
Ok, het grote euvel is dat ze beide een sociale huurwoning nodig hebben ivm inkomsten en je kan dus niet binnen één gezin meerdere woningen huren! Nu gaan ze dus alsnog scheiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')