Volgens mij is dat achterhaald en is het sinds 2001 niet meer verplicht samen te wonen als je getrouwd bent.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:59 schreef MeloD het volgende:
Mijn moeder en stiefvader zijn getrouwd, maar door omstandigheden willen zij overgaan op een LAT relatie, waarbij ze dus beiden een eigen (huur)huis hebben en dus apart wonen. Nu hebben ze dit besproken met een advocaat, en deze vertelde hen dat zij dan eerst moeten scheiden, omdat je anders niet beide een eigen woning kan krijgen. Wie kan mij uitleggen hoe dit zit? Ik wist helemaal niet dat dit moest en ik vind het ook niet logisch.
quote:Scheiding van tafel en bed komt weinig voor. Het was bedoeld voor mensen die om religieuze of emotionele redenen geen definitieve scheiding wensten maar niet langer wilden samenwonen.
Tegenwoordig is het niet meer verplicht om tijdens het huwelijk samen te wonen.
Tja, er stonden vroeger wel meer maffe dingen in de wet. Zo waren getrouwde vrouwen tot 1958 handelingsonbekwaam voor de wet en mochten ze niet in overheidsdienst werken. Gelukkig passen ze zo af en toe de wet aan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:12 schreef Lastpost het volgende:
Eigenlijk ook te gek voor woorden dat het eerst wel een verplichting was.
Op google kan je er meer informatie over vinden.quote:Duurzaam gescheiden
Was u getrouwd maar leefde u duurzaam gescheiden, dan beschouwen wij u in die periode als ongetrouwd. U leefde duurzaam gescheiden als u niet meer in gezinsverband met uw echtgenoot samenwoonde en die situatie niet als tijdelijk was bedoeld. Als u en uw echtgenoot op proef uit elkaar waren, was de situatie tijdelijk. Als een van u het samenleven definitief niet wilde hervatten, is sprake van duurzaam gescheiden leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |